PDA

Bekijk Volledige Versie : Number26, europa's modernste bankrekening



mblokland
26-01-15, 20:09
Dit is een mooie oplossing voor onze vakantie naar Florida.

https://number26.de/en/ en http://techcrunch.com/2015/01/26/number26-could-be-the-best-banking-experience-in-europe/ voor informatie. Helaas nog in de opstart waardoor je moet hopen op een uitnodiging na het achterlaten van je email adres.

Voordelen op een rijtje:
- Gratis bankrekening incl. mastercard
- Betalen en pinnen zonder wissel of service kosten!

Njit
26-01-15, 20:14
Wel alleen in het Duits..

Michael66
26-01-15, 20:20
Helaas ....

In order to open a NUMBER26 account, you must be at least 18 years old and reside in Germany, Austria or Switzerland.

mblokland
26-01-15, 21:16
Helaas ....

klopt maar ze zijn aan het uitbreiden (oostenrijk en zwitserland zijn er onlangs bij gekomen)

Njit
26-01-15, 21:59
Ik stel voor dat je het weer meld als het ook daadwerkelijk bruikbaar is in Nederland :)

mblokland
22-07-15, 14:53
Ik stel voor dat je het weer meld als het ook daadwerkelijk bruikbaar is in Nederland :)

Een soortgelijke service is nu beschikbaar in Nederland (mijn gratis mastercard is onderweg, helaas te laat voor deze vakantie). https://revolut.com/

Niels82
30-07-15, 19:48
Klinkt te mooi om waar te zijn, waar zit hun verdienmodel dan in?

knaapje
30-07-15, 20:29
Staat luid en duidelijk op hun site:
How does Revolut make money.................

en het is eigenlijk gewoon een pinpas/debitcard waar je van tevoren geld op stort.
Geen creditcard

Niels82
30-07-15, 21:04
zie het idd bij de faq's staan. vooraf storten zorgt er ook voor dat ze geen risico lopen en waarschijnlijk pakken ze de rentewinst etc. ook mee als ze groot genoeg zijn/worden.

knaapje
30-07-15, 21:10
En interbancare rates zit ook de nodige ruis in en het is 1 jaar kostenvrij, daarna zullen ze wel zien.
Waar heb ik zoiets meer gehoord??????

Windows 10 is ook gratis, zal je eens zien wat je over, zeg, 5 jaar betaalt.

Niels82
30-07-15, 21:27
True ;)
Het klinkt altijd zo mooi, maar het blijft de financiële sector!

Frans1949
08-08-15, 17:06
Zowel mijn vrouw als ikzelf hebben een account geopend.
Geld (weinig) heen en weer gestort en van euro's naar dollars gewisseld.
Ongelooflijk goedkope rate.
Ziet er allemaal goed uit maar ben nog aan het zoeken naar de valkuilen.:p
Nog niet tegen gekomen.:up:

mblokland
08-08-15, 17:56
Zowel mijn vrouw als ikzelf hebben een account geopend.
Geld (weinig) heen en weer gestort en van euro's naar dollars gewisseld.
Ongelooflijk goedkope rate.
Ziet er allemaal goed uit maar ben nog aan het zoeken naar de valkuilen.:p
Nog niet tegen gekomen.:up:

Eens, heb ook een account geopend en kaart is onderweg.

Zover ik heb begrepen zit Barclays achter deze startup, dit is een ideale oplossing! Het is wel gratis maar Revolut verdient wel geld aan elke transactie.

Hoewel ik het wantrouwen wel snap zijn er een drietal andere startups met hetzelfde verdien model. Helaas konden we in niet een Publix met onze bankpas betalen en is betalen met Visa relatief duur (slechte wisselkoers) en is dit een mooie oplossing.

Frans1949
09-08-15, 11:15
True ;)
Het klinkt altijd zo mooi, maar het blijft de financiële sector!


Niels, dat is zeker waar.
Ik ben ook echt op zoek naar de valkuilen.
Want vertrouwen doe ik ze voor geen meter.
Als het aanbod te mooi is om waar te zijn dan is het meestal zo.

Maar ik heb nu een aantal dingen uitgeprobeerd o.a. één van de belangrijkste n.l. omzetten eurootjes naar dollars.
Naast dat Revolut app-je een app-je open gehouden waarop ik real time de wisselkoers kan zien en tot mijn niet geringe verbazing werd echt de middenkoers aangehouden.

Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik nu geld van Revolut op mijn Amerikaanse bankrekening kan krijgen.
Maar ik ben nog aan het zoeken.

Over het verdienmodel van Revolut heb ik het volgende op hun site gelezen:

How does Revolut make money? We earn a nominal fee paid to us by merchants every time you use Revolut Card.

We reserve the right to review our pricing structure after the first 12 months of your use of the Revolut service. We do not anticipate any significant changes. Revolut was launched to offer a fair and transparent service. It has been designed to offer the best value and the best user experience. There are no hidden fees to our users.

Dus het blijft opletten geblazen. :cool:

Anthon14
09-08-15, 13:43
Ik heb ook eens even gekeken op de site en denk dat ze zonder echte backoffice met zeer weinig kosten te maken hebben. Alles zal een geautomatiseerd proces zijn waardoor ze amper kosten maken voor dit systeem. Ze hebben geen grote kantoren overal, nemen geen risico's met uitstaande leningen die ze moeten indekken door een winstpercentage op andere producten.

De kosten zitten dan slechts in een goed functionerend computersysteem met de software en het uitgeven van de betaalpassen. En als je je kosten laag houdt dan hoef je niet veel marge te hebben om toch een leuke boterham te verdienen.

knaapje
09-08-15, 13:55
.............Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik nu geld van Revolut op mijn Amerikaanse bankrekening kan krijgen......................


Zal nog even niet gaan denk ik:

https://number26.de/support/unterstuetzt-number26-sepa-externe-ueberweisungen/

Alleen naar Euro landen en nog een paar andere, maar een USA.

Frans1949
09-08-15, 16:14
@Knaapje, dat is het antwoord bij Number26.
Denk jij dat precies dezelfde voorwaarden zijn bij Revolut?

mblokland
09-08-15, 16:52
Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik nu geld van Revolut op mijn Amerikaanse bankrekening kan krijgen.
Maar ik ben nog aan het zoeken.

In de app kun je kiezen voor Withdraw en daarna de local optie kiezen ofwel met IBAN en BIC. Nog niet zelf geprobeerd maar zo zou het moeten werken en ook dit is zonder kosten.

Review van de service (http://techcrunch.com/2015/07/20/revolut-raises-2-3-million-for-its-mobile-foreign-exchange-service/)

knaapje
09-08-15, 19:32
Als je dit leest bij Revolut zou het mogelijk zijn:


How long does it take to transfer money? When transferring money from one Revolut user to another the transaction occurs instantaneously. Money transfers via SMS, Email, WhatsApp or Social Media to non-Revolut users can take up to 4 working hours to UK accounts and up to 3 working days to Rest of the World once the recipient has completed the transfer instructions

Frans1949
10-08-15, 08:58
@Knaapje, ja ik ben er inmiddels achter dat ik geld kan overmaken naar mijn Bank of America account.
Alleen met deze test moet ik 3 % betalen aan de BoA.
Bummer.
Even ter verduidelijking. Ik heb $ 10 van BoA overgemaakt naar Revolut.
En dat koste $$0,30
Nu heb ik $15,00 overgemaakt van Revolut naar BoA.
Dat bedrag is nog onderweg.

koenkamphuys
11-08-15, 15:43
De transactie fee van 3% is een vergelijkbare 'bummer' dan wat het overmaken via een commerciële bank kost. Voor 1000 dollar overmaken betaal ik aan de ABN Amro 15 euro en de Bank of America rekent 15 dollar Wire Transfer Fee. Maar als je 5000 dollar overmaakt is de commerciële bank voordeliger, want dit zijn vaste kosten onafhannkelijk van de hoogte van het bedrag.

Frans1949
12-08-15, 06:34
Maar Koen, dan zit je wel nog met het verschil in wisselkoers.
Revolut rekent echt de middenkoers.
Maar het verschil is fractioneel.
Wat dus wel duidelijk voordeel is dat is als je in de USA gewoon betaald met de creditkaart van Revolut (wat dus eigenlijk een debetkaart is) want dan betaal je geen kosten en hebt de echte middenkoers tussen dollar en euro.

Frans1949
04-09-15, 12:26
Even een update voor Revolut.

Uitvoerig getest door ons en het volgende traject in zeer interessant.

Wij hebben geld gezet op de Revolut card d.m.v. een overschrijving van onze Nederlandse creditcard (ING mastercard)
Die euro's hebben we tegen middenkoers omgezet naar dollars.
Verschillende betalingen voor aankopen via internet hiermee betaald.
Ook dollars overgemaakt naar onze Bank of America rekening.
Dit duurt wel lang. 5 dagen.
Maar alles gratis.
Niet gek en zolang dit allemaal gratis kan scheelt dat toch een hoop.