PDA

Bekijk Volledige Versie : Dollarkoers



julieke
21-01-15, 20:01
Iedere dag zien we de euro zakken... Sinds onze reizen naar Amerika nog nooit zo laag gestaan. Maakt het shoppen enz toch minder aantrekkelijk :o

Wat heb ik spijt dat we enkele maanden terug geen dollars hebben aangekocht. Dom!

we vertrekken in april.

zijn er hier wat experten op vlak van de tendens? Gaat ie blijven zakken? :confused:

Dehillies
21-01-15, 20:25
Ik hoop ook dat de Euro tov de Dollar gaat stijgen, hoop niet dat we dalijk 1 op 1 zitten :-(

Njit
21-01-15, 20:25
Je had al een hele poos terug dollars moeten kopen.

http://ultraimg.com/images/Chart.png

julieke
21-01-15, 20:40
Klopt! Erg dom natuurlijk... Dacht alleen dat het zo een vaart niet zou lopen.

Ben niet zo echt bezig met dit soort economische toestanden :-)

ik verschoot vandaag toen ik het resterende bedrag van de villa moest betalen.
Morgen toch nog maar wat dollars aankopen. Want het kan nog ongunstiger worden, klopt?

mblokland
21-01-15, 21:04
De trend is vooralsnog ongunstig de rente in Europa gaat waarschijnlijk nog dalen en de rente in de US gaat stijgen, dit zorgt voor een hogere dollar koers (helaas). Ook de opkoop van obligaties heeft een negatief effect op de waarde van de euro, die op de korte termijn ietsje kan stijgen naar 1.17 (http://community.xe.com/blog/xe-market-analysis/xe-market-analysis-europe-jan-21-2015).

Blue_note
22-01-15, 09:32
De FX weekly gaf vorige week aan dat ze eind 2015 een Dollarkoers van rond de 1.10 verwachten (op moment van typen zit hij rond de 1.159) en op de middellange termijn van eind 2016 rond de 1.00.

Om dat te specificeren per kwartaal 2015(naar verwachting dus)
1e:1.17
2e:1.15
3e:1.12
4e:1.10

Zoals de dagkoers nu laat zien is dat pessimistischer dan geschetst.

Echter, de valutakoers is wel een markt die voortdurend in beweging is en die plotsklaps een andere weg in kans slaan.

S@skia
22-01-15, 09:51
Wij hebben (met pijn in het hart hahaha) nu alvast een voorraadje dollars aangelegd! Ook wij hebben gelezen dat men een koers van 1 op 1 verwacht aan het einde van het jaar....... Maar ja zoals Blue Note al aangeeft is de markt natuurlijk wel in beweging en weet je maar nooit :confused:

Blue_note
22-01-15, 10:40
Zoals de voorspellingen zijn verwachten ze die 1:1 koers eind 2016! Maar goed ik denk dat je er geen buil aan gaat vallen om ze nu alvast om te wisselen (en er wellicht alleen maar goed aan doet)! Ik heb een aantal hotels en de huurauto alvast prepaid betaald, ook een soort van omwisselen ;).

FloridaVerslaafde
22-01-15, 12:28
Ik word hier zo verdrietig van :'( :(

Ilse_
22-01-15, 17:50
Ook wij houden het op het moment erg goed in de gaten. Helaas zijn we te laat met dollars aanschaffen........
Hopen maar op beter de komende maanden al hebben we er een hard hoofd in.

moonlight91
22-01-15, 19:06
hij zak enorm, nu al iets van 1,137
had nog geen dollars voor aanstaande februari in huis..
in iedergeval word het shoppen en weinig er bij nadenken... of juist wel pffff
ben in elke geval wel al blij dat er een pakketje richting mijn hotel gaat ,wat nog afgerekend is met 1.18

Cindy1969
22-01-15, 19:16
Baal er ook wel een beetje van. Paar weken geleden dollars gewisseld tegen 1.20, heb toen 200 euro gewisseld, had er meer moeten wisselen...
Idd maar niet teveel bij nadenken. Over 9 dagen zal het verlies ook wel meevallen. En de benzineprijs maakt weer iets goed ;-)

moonlight91
22-01-15, 19:31
ja Cindy dat denk ik ook maar, de benzine prijs is natuurlijk wel lollig!
had zelf maar 50€ gewisseld... (voor fooien)
normaal ben ik nog al van de CC, en pin ik regelmatig uit de ATM ..maar ja..

Anthon14
22-01-15, 19:53
Tja, hierdoor worden de tripjes naar Amerika toch een stuk duurder want het heeft ook betrekking op de ticket prijzen, accommodatie huur, auto verhuur .... Dat zal allemaal duurder gaan worden .... helaas.

Cindy1969
22-01-15, 21:44
Ja, het gaat overal in doorwerken, helaas... Dit jaar maar even extra genieten dan.

Ferry77
22-01-15, 21:56
Ik heb vandaag dollars besteld...langer wachten leek ons niet verstandig

wehave
23-01-15, 00:21
Tja weet niet als je op 1 vd laagste punten ooit juist moet gaan bestellen.
Dat is wel juist wat heel veel mensen doen.

remon
23-01-15, 06:58
Ik had al een tijd de koers niet in de gaten gehouden , maar wel bizar dit

julieke
23-01-15, 12:36
Maar als we nog langer wachten? Wordt het nog minder toch? Nu heb je nog een ietsje pietsje profijt eraan.

Idd het is erg balen... Wij wisselen normaal weinig geld om, betalen meestal alles met CC.
Alles zal nu inderdaad duurder worden, hotels, villa !!! , autohuur , restaurant bezoekjes, enz...

Pris32
23-01-15, 14:05
Wie weet is het over een paar maanden weer anders

Blue_note
23-01-15, 14:10
Het is niet per definitie zo dat de koers blijft zakken. De valutakoers is een lastige markt, je kunt er heel veel en heel snel geld mee verdienen, maar ook heel snel, heel veel geld mee verliezen (dat is dan vaak wel met de wat apartere valuta). Er zijn maar weinig speculanten die een constante portefeuille weten te behouden met louter valutahandel.
Er is zo ontzettend veel van invloed op de valutakoers dat het vaak een beetje koffiedik kijken is. Er hoeft maar iets te gebeuren en de koers slaat om. Vanochtend was de koers 1.134 rond 12:00 was de koers 1.127 en nu is koers alweer 1.119. Maar dit kan ook zomaar omslaan. Hierin een advies geven is lastig. Je weet in ieder geval dat als je nu koopt je dat voor de prijs doet zoals de Dollar nu staat. Ik zou echter nu niet kopen. De kans dat hij verder gaat zakken en op dat punt blijft richting de zomer is kleiner dan omgekeerd. Ik verwacht dat hij nu nog iets verder gaat dalen richting de 1.10 en daarna langzaam gaat opkrabbelen richting de 1.15 in de zomer. Een snelle daling laat vaker ook weer een snelle stijging zien.

wehave
23-01-15, 14:53
Ja precies , de kans dat het nog een paar centen zakt verwacht ik ook maar het is al zo laag dat je er weinig op verliest.
Het verschil met vorige zomer en nu is natuurlijk veel maar dan had je toen moeten kopen.
Mocht je pas over maanden/zomer gaan dan zou ik ook wachten.

sunnyrojo
23-01-15, 15:29
Is mijn idee ook om nu maar te wachten (gaan in zomer). De belangrijkste dingen zoals tickets en hotels hebben we betaald gelukkig voor deze grote crash, alleen de auto niet:( dus dat is net jammer.

moonlight91
23-01-15, 16:14
ach met de vakantie in februari staat het er niet zo mooi op met deze koers
maar de komende kerstvakantie word weer helemaal top ..staat ie zeker weer boven 1.45 :rolleyes: positief denken!:p

JKG
23-01-15, 16:47
Ik had voor duizenden euro's, dollars moeten inkopen toen die op 1,60 stond. Helaas, helaas. :)

Ta2 Gerrit
23-01-15, 17:27
Dat hebben wij wèl gedaan toentertijd, maar helaas al weer allemaal uitgegeven ;):D

Maar dan nog, het is ooit andersom geweest, toen je ±85 $ent voor de euro kreeg, en toen gingen we ook :cool:
Je moet nog al wat uitgeven aan dollars (in een toch al prijzige vakantie) wil de wisselkoers een echte dealbreaker gaan worden.

Cindy1969
23-01-15, 17:27
Ga al over 2 weken, en heb morgen plots een zee aan vrije tijd wegens een afspraak die niet door gaat.
Denk dat ik toch maar even naar Potts in Amsterdam ga. Neem ik alles wel cash mee. Vermoed namelijk niet dat de koers nog gaat stijgen binnen 2 weken.

Anthon14
23-01-15, 18:35
Ik denk zelfs dat de koers nog lager gaat worden. De economische groei in Europa zal voorlopig nog achterblijven bij die van Amerika en daarnaast worden er erg veel staatsobligaties opgekocht en is er te weinig vraag naar geld vanuit het Europese bedrijfsleven. Daarnaast zijn de banken veeleisend voordat ze een lening verstrekken waardoor er gewoon minder leningen worden uitgezet.

Hierdoor zijn er teveel Euro's beschikbaar en dan zakt de munteenheid t.o.v. valuta soorten waar wel vraag naar is. Komende jaren zie ik nog niet zo veranderen aan de Europese markt.

Daarnaast bereikt de Euro vaker tegen het midden van het jaar zijn dieptepunt van dat jaar en ik verwacht dat dat niet veranderd is.

Sniper
23-01-15, 19:41
Wij gaan over een maandje, dit is wel balen. Daarentegen is onze reis behoorlijk goedkoop en ook onze hotels zijn redelijk gunstig geprijst.

Blue_note
27-01-15, 12:44
Er zit weer een positieve lijn in de koers (voor ons) ;) .

Wicked Florida
27-01-15, 14:20
Dat is maar een heel kort lijntje, gaat voor ons (maart) niet meer goed komen :(

damian08
27-01-15, 16:38
Het is jammer dat de koers niet zo best is... maar ach dat mag de pret toch niet drukken. Gaan doen we toch wel :-)
En misschien gebeurt er nog wel een wonder, u never know

dreamer
28-01-15, 22:15
Door de verder blijvende daling van de dollarkoers zou ik graag ook de hotels vooraf al willen betalen. Via booking.com wordt meestal hoogstens de eerste nacht na enkele dagen in rekening gebracht (afhankelijk van het hotel). Op tix.nl is het me niet helemaal duidelijk of de taxes (tussen 11% en 13%) nu in de prijs zijn inbegrepen.
Hebben jullie nog suggesties via welke sites ik hotels kan boeken en onmiddellijk betalen? Kan ik een offerte vragen bij Arke (waarbij we ook onze vliegtickets hebben geboekt) voor de hotels die zij in hun rondreizen aanbieden? Zitten bij Arke eigenlijk de taxes al in hun prijzen inbegrepen?

cindy74
29-01-15, 07:11
Probeer eens bij de hotels zelf

moonlight91
29-01-15, 07:48
Ik boek altijd via hotels.com ..en betaal direct

nicolea
29-01-15, 08:32
Bij Arke betaal je de overnacgtingen gewoon in euro's he dreamer!

dreamer
29-01-15, 09:33
@nicolea, ja, dat weet ik wel :-) Wat ik mij afvraag bij Arke is het volgende:
Zijn de taxes ingebrepen in de prijzen, of moet je die ook nog locaal betalen?
Zijn de hotelprijzen vast, of veranderen die mee afhankelijk van dollarkoers/vraag en aanbod?
Kan je hotels apart boeken daar (via de website lijkt dit alvast niet mogelijk te zijn)

Ta2 Gerrit
29-01-15, 11:28
Als je via Arke boekt betaal je toch de prijs bij boeking, onafhankelijk van hoe de koers is ? Anders zouden ze dagelijks de prijzen moeten aanpassen ;) En belastingen zitten daar toch bij ? Wij hebben nog nooit extra taxes hoeven betalen. En anders even Arke bellen.

Hotels boeken kan op vele manieren; via je reisorganisator, via brokersites (booking.com, hotels.com, Expedia.nl etc. etc.) of direct bij het hotel van jouw keuze op hun eigen website, of zelfs onderweg direct aan de balie. Wij hebben al die mogelijkheden vaak gebruikt en kozen daarbij voor de goedkoopste aanbieding, wat per hotel nog wel eens verschilde. Maar dan betaal je wel vaak achteraf (bij uitchecken) en kun je dus "last hebben" van het koersgedrag.

Maar waar hebben we het over :confused: Als je de presidential of royal suite boekt in het Four Seasons zal je dat voor een weekje in het ergste geval een paar honderd euro schelen, maar als je die boekt boeit die paar honderd euro toch niet. Bij doorsnee middenklasse hotels (waar volgens mij de meeste vakantiegangers gebruik van maken) gaat dat om max. enkele tientjes op een vakantie. Als dat funest is voor de vakantieplanning dan zou ik nog maar een jaartje wachten, want dan is iedere kleine tegenvaller te plaatse (je koffer zal maar stuk gaan, een nieuwe kost ook zo 100 dollar) een reden tot paniek :D We moeten het niet groter maken dan dat het is, koerswijzigingen horen erbij.

Fitzroy
29-01-15, 16:48
Ik vind eerlijk gezegd dat je er wel makkelijk over praat. T.o.v. verleden jaar scheelt het maar liefst 20 %. 20 % van een budget van € 5000,- is toch wel € 1000,- meer waar je niets extra's voor krijgt.

Ta2 Gerrit
29-01-15, 21:57
Natuurlijk praat ik er makkelijk over, er is namelijk niets aan te doen, en inherent aan een vakantie naar een land waar de euro niet gevoerd word. Daar zul je mee moeten leven en als je dat niet kan of wil dan moet je niet gaan. Met de overgang naar de euro kreeg je rond de 85 dollarcent voor je euro, een aantal jaren later bijna het dubbele, slechte tijden, goede tijden, so be it.
Een paar jaar terug koste een vliegticket rond de 400 euro, nu gemiddeld 50% meer (in onze periode), speciale aanbiedingen daargelaten, terwijl de brandstofprijzen gekelderd zijn. Wie het weet mag het zeggen. Maar dat weerhoud ons er niet van om toch te gaan, al is het dan wat duurder.

Maar hoe je het ook wend of keert, als je al geboekt hebt (en dat lees ik bij de meesten hier) en je gaat je dan pas zorgen maken over de koerswijzigingen (die net zo voorspelbaar zijn als de aandelenbeurzen), dan vis je achter het net. En als dat je vakantiebudget in gevaar brengt dan heb je niet goed nagedacht. Dat is althans mijn mening.

groennom
29-01-15, 22:28
Ik ben het wel met Ta2 Gerrit eens. De koers staat nu eenmaal niet vast, als je dat belangrijk vindt moet je of zorgen dat je alvast Dollars in huis hebt (te bestellen bij bijvoorbeeld Pott-change, komen het brengen tegen een goede koers) of een pre-paid master card nemen.

Ik ben ook nog van de generatie die (deels :-) ) heeft meegemaakt dat je nog veel wisselkoersverschillen had. Ben als tiener eind jaren 80 met een groep vrienden naar Joegoslavië geweest en daar kreeg je aan het begin 700.000 Dinar (dacht ik) voor 100 GULDEN en toen we weggingen was het 1.200.000 (en dat was 2 weken later)...

Het budget dat iedereen heeft is persoonlijk, denk dat wat mensen het meeste zullen missen is dat ze voor weinig allerlei electronica en/of kleding konden meenemen .. Ach, die tijd komt wel weer, ik ga van de zomer in ieder geval genieten van de reis naar Amerika!

Fitzroy
30-01-15, 06:31
Tja, ik heb de drachme ook volop meegemaakt. En natuurlijk weet ik dat er niets aan te doen is. Maar ik ben wel zo eerlijk om er van te balen dat de vakantie 20 % duurder wordt. Ik vind dat je daar ook best even over mag klagen ;)

JKG
01-02-15, 20:12
Heb een hotel geboekt, rechtstreeks. Maar die schrijven ergens af tussen boeking en je verblijf.
Toch even die koers in de gaten houden. We praten ongeveer over $210 per nacht incl ontbijt, ex tax. Washington is verd*md duur (en dan zit ik er zelfs net buiten).
Gelukkig is Florida veeeeeel goedkoper.

Ritchie
01-02-15, 20:26
Ik koop altijd dezelfde hoeveelheid dollar$ dus heb er geen last van ;)

Anthon14
01-02-15, 21:18
Keep on dreaming Ritchie

Fitzroy
02-02-15, 06:06
Hahaha, zoiets altijd voor 25 euro benzine tanken ;)

Blue_note
02-02-15, 16:42
We praten ongeveer over $210 per nacht incl ontbijt, ex tax. Washington is verd*md duur (en dan zit ik er zelfs net buiten).
Gelukkig is Florida veeeeeel goedkoper.

Nou ik ga deze zomer naast Florida ook naar NYC en Washington. Maar Key West is toch een goede 2e (na NYC) wat betreft prijzen ;)

cindy74
02-02-15, 19:13
Hier 308 $ per nacht op key west . We zijn wel met drie en wez ijn er met pasen :( . Miami was al niet veel beter .

Ritchie
02-02-15, 21:37
Hahaha, zoiets altijd voor 25 euro benzine tanken ;)

Jij snapt de grap hahaha

nicolea
03-02-15, 07:59
@nicolea, ja, dat weet ik wel :-) Wat ik mij afvraag bij Arke is het volgende:
Zijn de taxes ingebrepen in de prijzen, of moet je die ook nog locaal betalen?
Zijn de hotelprijzen vast, of veranderen die mee afhankelijk van dollarkoers/vraag en aanbod?
Kan je hotels apart boeken daar (via de website lijkt dit alvast niet mogelijk te zijn)

Bij Arke kan je wel losse hotels boeken, deze zijn inclusief tax. Bellen of via het reisburo, koersverschillen zijn er niet als je eenmaal geboekt hebt. Je betaalt wel administratiekosten er boeking (eenmalig) Gewoon offerte opvragen, dan kan je nog beslissen of je wel of niet wil.

wehave
03-02-15, 09:11
Jij snapt de grap hahaha

Is het dan niet ik koop altijd voor dezelfde xxx euro aan dollars?

Iris1990
07-02-15, 14:01
Ik twijfel nog heel erg om toch een aantal dollars in te kopen, had er nog wat uit 2013 liggen, maar dat is maar voor een dag of 2. Ook zit ik te denken om de rest van de villa nu af te betalen. Zou eigenlijk in mei moeten, maar ben bang dat de prijs alleen maar meer gaat worden als we nu de rest niet afbetalen.. Hadden het gewoon in 1 keer moeten doen. Maar de eigenaar gaf de betaling in 3x door... Dus word voor ons duurder.. Lastig allemaal hoor dat de dollar en euro niet gewoon weer even rustig doen en dat we net als in 2009 bijna 1,60 kregen voor 1 euro...

YBodur
07-02-15, 15:38
Ja, dat was leuk shoppen in 2009!

Dat shoppen ga ik deze zomer ook weer doen maar ik denk dat ik de dollars dan maar niet omreken. Ik steek gewoon mijn kop in het zand ;)

arno
07-02-15, 16:53
ben wel blij met mijn bank in de usa komt regelmatig geld op binnen in dollars scheelt weer iets.

chili
12-03-15, 21:20
De 1 euro voor 1 dollar komt nu wel heel erg dichtbij! Vandaag is hij al onder de 1,05 gegaan.. Vorige week toen hij op 1,06 stond maar een flink aantal dollars ingekocht voor 1,01, omdat we het gevoel hebben dat de dollar binnenkort wel meer waard gaat zijn dan de euro met deze snelheid. We hebben een gedeelte besteld op een Cash Passport, omdat we het toch niet zo heel fijn vinden om met heel veel cash op reis te gaan. Met pijn in onze portemonnee ben ik toch wel benieuwd waar de daling gaat eindigen! :eek:

Dehillies
12-03-15, 21:44
Over 6 weken gaan we weg, ik geloof dat ik dan maar niet meer ga kijken hoe de Euro er dan voor staat. Op vakantie gaan we toch, maar zou toch lekker zijn als de euro meer waard is. Ook wij moeten maar gewoon onze koppies in het Floridiaanse zand steken :cool:

Ferry77
12-03-15, 22:50
Wii hebben december 500 dollar in huis gehaald .... Zijn we nu blij mee

marjolijne
13-03-15, 09:22
Het is wel makkelijk je hoeft de tax er niet meer bij te rekenen.
Als iets 85 excl tax is, dan is het nu ongeveer 85 euro.

chili
13-03-15, 13:10
Elk nadeel heeft z'n voordeel zullen we dan maar zeggen :p

mblokland
18-03-15, 20:48
Het lijkt erop dat de koers stijgt (nu 1,08):up: en mogelijk pas na juni weer gaat dalen.

Bron: http://community.xe.com/blog/xe-market-analysis/xe-market-analysis-europe-mar-18-2015

Dehillies
18-03-15, 21:02
Stijg nog maar effe lekker door dan :)

Blue_note
19-03-15, 14:48
Zo zwart-wit staat het niet helemaal in het artikel ;). En de huidige koers is helaas nog geen 1.08. Het is een optie dat die koers nog gaat komen...

mblokland
20-03-15, 18:26
Zo zwart-wit staat het niet helemaal in het artikel ;). En de huidige koers is helaas nog geen 1.08. Het is een optie dat die koers nog gaat komen...

Op dat moment was de koers 1,08, toen jij keek waarschijnlijk 1,06 en nu weer 1,08. Zwart op wit zijn koersen of verwachtingen nooit. Lange termijn verwachting is nog steeds 1 euro = 1 dollar....

Anthon14
20-03-15, 21:02
Vandaag bij mijn bezoek aan een groot internationaal opererend bedrijf hoorde ik dat de financiële afdeling voorspelt dat de koers naar ca. 0,90 dollar voor een Euro zal gaan. Geen fijn vooruitzicht.

Ritchie
21-03-15, 00:52
Dit blijft een voorspelling, en kijken door de glazen bol natuurlijk

Blue_note
21-03-15, 10:06
Op dat moment was de koers 1,08, toen jij keek waarschijnlijk 1,06 en nu weer 1,08. Zwart op wit zijn koersen of verwachtingen nooit. Lange termijn verwachting is nog steeds 1 euro = 1 dollar....

Ik had het over de slotkoers ;) . Inmiddels staat ook die inderdaad op 1.08 .

Paar dagen geleden via Visa een flinke betaling laten uitgaan, zij rekenen fijn met 1.03 trouwens (17-3).
scheelt toch een paar honderd Euro t.o.v van 4 weken eerder. Maargoed dat blijf je toch houden, en we zijn ook jaren goedkoop op vakantie kunnen gaan tenslotte.

P9ol
23-03-15, 17:49
Op 17 mei 2014 is er een item van Kassa over het wisselen van geld uitgezonden. Pott Change kwam als winnaar uit de test!
Bekijk hier de video




Hoeveel kost het wisselen van geld?







USD United States Dollars
Aantal dollars
Betaald in euro’s
Provisie
Totaal betaald in euro’s


1
Pott Change
250
182,88
-
€ 182,88


2
Int. Currency Exchange Damrak 12 Amsterdam 4)
250
183,13
-
€ 183,13


3
GWK Leidsestraat 103 Amsterdam 1)2)
250
191,75
3,25
€ 195,00


4
ING
250
190,85
6,00
€ 196,85


5
ABN AMRO 3)
250
198,50
3,25
€ 201,75











PLN Poolse Zloty’s
Aantal zloty’s
Betaald in euro’s
Provisie
Totaal betaald in euro’s


1
GWK Leidsestraat 103 Amsterdam 1)2)
700
184,26
3,25
€ 187,51


2
Pott Change
700
188,30
-
€ 188,30


3
ING
700
184,10
6,00
€ 190,10


4
ABN AMRO 3)
700
204,26
1) -
€ 204,26


5
Int. Currency Exchange Damrak 12 Amsterdam 4)



kon niet leveren











GBP Engelse Pond
Aantal ponden
Betaald in euro’s
Provisie
Totaal betaald in euro’s


1
Int. Currency Exchange Damrak 12 Amsterdam 4)
150
187,05
-
€ 187,05


2
Pott Change
150
187,35
-
€ 187,35


3
GWK Leidsestraat 103 Amsterdam 1)2)
150
192,09
3,25
€ 195,34


4
ING
150
193,89
6,00
€ 199,89


5
ABN AMRO 3)
150
199,45
3,25
€ 202,70











Alle 3 aankopen bij elkaar opgeteld:








USD
GBP
PLZ
Totaal betaald in euro’s


1
Pott Change
182,88
187,35
187,51
€ 557,74


2
GWK Leidsestraat 103 Amsterdam 1)2)
195,00
195,34
187,51
€ 577,85


3
ING
196,85
199,89
190,10
€ 586,84


4
ABN AMRO 3)
201,75
202,70
204,26
€ 608,71



Int. Currency Exchange Damrak 12 Amsterdam 4)
183,13
187,05
n.l.











1) op de GWK-kantoren op Schiphol, Eindhoven Airport en Rotterdam the Hague Airport betaal je hogere tarieven.
2) Als je online bestelt, betaal je geen provisie. Kijk verder op http://www.gwktravelex.nl/
3) Koop je voor meer dan €200 aan vreemde valuta, dan betaal je geen provisie.
4) Int. Currency Exchange Damrak 12 Amsterdam rekent voor het inleveren van valuta 5% commissie.
Lees hier (http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/koop-geen-vreemde-valuta-op-schiphol/speel/1/) meer informatie over de uitzending en uitkomst van de test.

stephie
23-03-15, 22:20
Ik keek net even naar de dollarkoers op valuta.nl en het ziet er weer iets gunstiger uit.....
maar voor hoe lang? Spannend hoor :confused:

Iris02
24-03-15, 07:52
Ik heb mij voorgenomen om mij niet druk te maken om de dollarkoers; ik kan er toch niets aan veranderen. Een gunstige koers is fijn, maar als het niet zo is dan zal de vakantie er geen minuut minder leuk om zijn.

stephie
24-03-15, 10:12
Daar heb je gelijk in. Zo denken wij er ook over. Een gunstige wisselkoers zou fijn zijn, maar het is geen voorwaarde om een leuke vakantie te hebben.

mblokland
03-04-15, 16:53
De dollarkoers beweegt weer de goede kant op:cool: nu 1,10.

stephie
03-04-15, 19:28
Ik had me voorgenomen om de komende weken niet meer te kijken, maar ik doe het toch haha!
het gaat idd voorzichtig de goede kant op :)

corrus
03-04-15, 19:53
En dinsdag is ie weer gewoon 1.07

Anthon14
03-04-15, 20:12
Of lager ;)

stephie
03-04-15, 20:46
Ongetwijfeld :p

mblokland
29-04-15, 16:26
Deze berichten lezen we graag, en maken de vakantie mogelijk iets minder duur.

Van zijwaart naar opwaartsIk gaf al aan dat we ook de intermarket indicatoren in de gaten moeten houden. Een daarvan is de euro-dollar (http://www.iex.nl/Valuta-Koers/190143785/EUR-USD.aspx). Dit valutapaar brak opwaartse door de sinds medio december dalende toppenlijn. Sinds deze doorbraak (begin april) is ook hier sprake van een zijwaartse trendontwikkeling.
Een dubbele bodem werd gevormd in de zone 104,50 tot 105 en de te breken weerstand ligt bij 110,50. Deze dubbele top van de afgelopen weken komt ondertussen weer in zicht. Een opwaartse doorbraak lijkt steeds realistischer te worden.
Opvallend is dat de euro-dollar sinds twee dagen voor het eerst weer boven zijn 50-daags gemiddelde noteert. Dat is ondertussen alweer een jaar geleden dat een dergelijke beweging plaatsvond. Boven de 110,50 ontstaat direct ruimte naar de 115,20 en mogelijk hoger in de daaropvolgende weken.
De kans op een dergelijke beweging acht ik overigens groot, van een dalende trend naar de huidige zijwaartse consolidatie en uiteindelijk een volgende stijgende trend van de euro ten opzichte van de dollar.

Bron:http://www.iex.nl/Column/154532/TA-Let-op-euro-dollar.aspx

cindy74
29-04-15, 16:42
Het was deze vakantie echt opvallend hoe amerika uit zijn crisisgat kruipt , waar 2 jaar geleden niks gaande was wordt nu terug volop gebouwd en toeristen het was veel drukker als 2 jaar gelden . Ik vond het ook duurder dan vorige jaren zowel het eten als het shoppen .

koenkamphuys
02-05-15, 08:53
Van zijwaart naar opwaarts

Lachwekkend, dat financiële jargon. Dalende toppenlijnen, zijwaartse consolidatie, opwaartse doorbraken, stijgende trends, dubbele bodems en te breken weerstanden. Veel mooie woorden voor financieel koffiedikkijken.

stephie
11-05-16, 20:40
De dollarkoers staat momenteel wat gunstiger. Het valt mij op dat de bank nog uitgaat van 0,94 eurocent. Terwijl de koers nu 0,875 is. Ik heb net via de Rabobank wat geld besteld. Ik vind het altijd wel fijn om cash bij me te hebben.
GWK gaat zelfs uit van 0,95.

mblokland
12-05-16, 09:30
De dollarkoers staat momenteel wat gunstiger. Het valt mij op dat de bank nog uitgaat van 0,94 eurocent. Terwijl de koers nu 0,875 is. Ik heb net via de Rabobank wat geld besteld. Ik vind het altijd wel fijn om cash bij me te hebben.
GWK gaat zelfs uit van 0,95.

Dan zou ik me verdiepen in Revolut (https://revolut.com/)deze hanteert exact de koers waarop de dollar staat.

P9ol
12-05-16, 22:44
Wij halen onze dollars altijd bij www.pottchange.com in Amsterdam.
Je betaald er geen servicekosten en krijgt veel dollars voor je euro's.

mblokland
13-05-16, 08:01
Hebben wij ook gedaan echter ook pottchange heeft een minder goede koers (1,5 cent minder dan de middenkoers).

Frans1949
13-05-16, 11:18
Ik ga mee met Mblokland.
Ik regel ook veel geldzaken met Revolut.

Maar ik merk wel dat het een beginnende maatschappij is omdat regelmatig de regels worden verandert.
Maar vooralsnog is het veruit de voordeligste manier voor mij om Euro's om te wisselen naar dollars en die in Amerika te krijgen.
Wat ik nooit doe en zal doen is in Nederland dollars kopen via een bank.
De kosten zijn idioot hoog.
Wel heb ik altijd als ik, waar dan ook ter wereld aan het reizen ben, wat cash dollars bij me.
En ik zorg er voor dat de biljetten die ik bij mij heb zo goed als nieuw er uit zien. :cool:

Digitalman
13-05-16, 11:27
Wij nemen nooit dollars mee als we naar de US gaan. Genoeg mogelijkheden daar om te betalen. We doen sowieso bijna alles met plastic en af en toe een cash back bij de Walmart voor cash geld. Dat is volgens mij de goedkoopste manier.

Frans1949
13-05-16, 12:07
Dat ligt er maar aan hoeveel je wil opnemen en betalen.
Voor mij zou dat te duur zijn omdat betalen met "plastic" vaak een Nederlandse pas is en je dan ook vaak een slechte koers krijgt.
Op dit moment is voor mij althans geld op Revolut zetten en afhalen gratis tegen middenkoers.
Daar kan in ieder geval geen bank/creditkaart tegenop.

mblokland
13-05-16, 19:59
Helemaal mee eens zowel je pinpas als je visakaart zorgt voor een ongustige omrekenkoers waardoor je bij cashback ook slecht af bent.

Heb me aardig verdiept in het concept en de mogelijkheden van Revolut en dit concept heeft vele voordelen naast financiele heeft het ook diverse innovatieve beveiligingsmogelijkheden zoals het uitschakelen van je magneetstrip via je app op je telefoon, GPS aanzetten (opletten dat je vrouw niet met jou kaart maar zonder je telefoon gaat shoppen).

Ook eens met Frans dat het een nieuw concept is wat in ontwikkeling is waardoor de voorwaarden af en toe wijzigingen maar omgedraaid ook regelmatig nieuwe mogelijkheden bijkomen.

stephie
13-05-16, 20:22
Ik had nog nooit van Revolut gehoord. Ik zal me er eens in verdiepen.

Frans1949
13-05-16, 23:15
Mblokland, het enige wat mij wel een beetje dwars zit is dat ik eigenlijk hun "verdienmodel" onderuit haal.
Ik zet (veel) euro's op Revolut die ik later over zet naar mijn Amerikaanse bank account.
En de meeste betalingen doe ik daarmee want dat geeft mij een behoorlijke "cash-back.
Het laatste seizoen een royale 250 dollar terug gekregen.
Dit inclusief 100 dollar bonus die ik ontving omdat ik die kaart heb genomen.
Nu probeer ik maar Revolut hier van dienst te zijn door o.a. aankopen bij IKEA met hun kaart te doen.

stephie
20-03-17, 10:10
Even een vraag. Ik check regelmatig de huidige wisselkoers. Ik vind het gewoon leuk om bij te houden. Om eerlijk te zijn heb ik de hoop opgegeven dat het ooit weer onder de 70 of 80 eurocent gaat komen ( ik denk dat er ook Florida-gangers zijn die het nog lager hebben meegemaakt!).
Maar denken jullie dat het de komende maanden onder de 90 eurocent zal uitkomen? Ik heb er geen verstand van. Wellicht zijn er mensen die wat meer verstand hebben van wisselkoersen en hoe eea invloed heeft op de koersen.

FloridaFabian
20-03-17, 10:34
Niets zo onvoorspelbaar als Forex, zo is de laatste tijd ook weer gebleken. Ik heb sinds een aantal jaren een gezonde obsessie ontwikkeld voor de dollarkoers en evenementen welke effect hebben op de koers. Als ik de koers goed kon voorspellen had ik nu waarschijnlijk een huis en Florida dus zet je geld er niet op in mijn mijn verwachting is dat de koers ongeveer blijft hangen waar hij zich nu bevind met uitschieters van 1.065 tot 1.095. In de afgelopen tijd hebben we een aantal grote gebeurtenissen gehad met positief effect op de koers (zoals de Nederlandse verkiezingen en een uitspraak van de president van de ECB). In de komende periode zullen de FED en de ECB nog wel een aantal uitspraken doen die effect kunnen hebben op de koers maar de grootste peiler van dit moment is de Franse verkiezing van aanstaande april-mei. Een winst voor Le Pen heeft hier hele negatieve gevolgen voor de Euro, een winst voor de 'gevestige orde' juist positief, zoals het hier in Nederland ook was. Op de lange termijn is de algemene verwachting dat de dollar in kracht zal toenemen en dat koersen van vroeger(ons persoonlijk hoogtepunt was 1.50 ergens rond 2010) niet snel meer het 'oude niveau' bereiken. Dit vooral door de koers die de ECB heeft ingezet met lage rentes en opkopen van staatsobligaties.

stephie
20-03-17, 12:17
Bedankt voor je reactie. Dat van de Franse verkiezingen had ik niet kunnen bedenken. Van de week las ik wel in de krant welke gevolgen onze verkiezingen hadden op de wisselkoers.

Ik ben benieuwd of het de komende tijd nog wat gunstiger gaat worden. Deze week moeten wij het laatste deel van betaling van het appartement in Bradenton overmaken. Maar de koers zal voor vrijdag niet veranderd zijn naar 75 eurocent voor 1 dollar, Haha dat zou wel fantastisch zijn.

FloridaFabian
20-03-17, 14:23
De kleinste dingen kunnen al een heel groot effect op de koers hebben, zo bleek vorige week op de dag van de Nederlandse verkiezingsuitslag. Toen heeft de president van de Europese Centrale Bank(ECB) aangegeven dat hij het 'minder nodig vond om in de toekomst obligaties op te kopen'. Dit, plus de 'pro-Europa' uitslag van onze verkiezing zorgde voor een mega koerssprong. In de media werd dit uitgelegd alsof dit alleen door onze verkiezingsuitslag kwam maar in werkelijkheid was de uitspraak van eerdergenoemde veel belangrijker.

Los van de Franse verkiezingen staat er niet gek veel op de economische kalender voor dit 'paar' op korte termijn. Op deze site (link (https://www.investing.com/currencies/eur-usd)) staat echt heel veel info zoals wanneer er belangrijke gebeurtenissen zijn voor de koers. Probeer alleen niet op de comments te letten want dat zijn een hoop mensen waarvan nog nooit iemand iets heeft kunnen voorspellen ;) Ik probeer ook altijd in te schatten wanneer wij de huurauto & hotels betalen maar in de praktijk kun je het (helaas) gewoon nooit voorspellen.

stephie
20-03-17, 15:11
Dank je wel. Ik zal eens kijken.
Het is inderdaad lastig om in te schatten wanneer je bepaalde dingen gaat betalen ivm de koers. Ik heb net wel de laatste betaling gedaan voor ons appartement. Het moest ook deze week hoor. Dus als de dollarkoers opeens heel gunstig is volgende maand, dan heb ik pech. Al heb ik dan wel weer geluk voor onze vakantie in mei :D
Ik moet zeggen dat ik me er de laatste jaren bij neer heb gelegd dat de vakanties duurder zijn geworden door de ongunstige koers. Het is natuurlijk ook wel onze vrije keuze om naar Amerika te gaan. En je gaat naar Amerika, omdat je het land leuk vindt toch? Ach en winkelen doe ik toch wel, want de kleding in de outlet stores is toch goedkoper dan in Nederland in de outlet stores.

Bullyleo
20-03-17, 15:15
Van de site van de NBWM van maart van dit jaar:
Euro hard op weg naar pariteit met dollar
De kans dat de Amerikaanse rente aan het eind van het jaar een stuk hoger ligt dan die in Europa is de afgelopen dagen een flink stuk groter geworden. Het moment dat een dollar evenveel waard is als een euro komt hierdoor snel dichterbij.

door Laurens Maartens (column is eerder verschenen in De Telegraaf)


In Nederland beheersen de Tweede Kamerverkiezingen het nieuws. Op de financiële markten gaat de aandacht echter uit naar de vergadering van de Europese Centrale Bank (ECB) op donderdag 9 maart en van de Amerikaanse Federal Reserve (Fed) zes dagen later. Alles wijst erop dat het contrast tussen beide bijeenkomsten enorm groot zal zijn. Dat heeft flinke gevolgen voor de valutamarkten.

Amerikaanse economie dendert door
In de Verenigde Staten heeft de Fed geen enkel excuus om een renteverhoging uit te stellen. Het IMF voorspelt dat de economische groei in de VS toeneemt van 1,6% vorig jaar tot 2,3% in 2017 en 2,5% volgend jaar. De inflatie is opgelopen tot 2,5%. Dat is het hoogste niveau in meer dan vier jaar. Zelfs als factoren zoals hogere brandstofprijzen buiten beschouwing blijven is de stijgende lijn duidelijk zichtbaar. De Amerikaanse arbeidsmarkt staat er ook uitstekend voor. De werkloosheid is gedaald tot 4,8% en het aantal werkloosheidsaanvragen bereikte onlangs het laagste niveau in meer dan 40 jaar.

Draghi in spagaat
In Europa staat de economie er minder goed voor. De groei loopt langzaam terug van 2,0% in 2016 naar 1,7% dit jaar volgens het IMF. De werkloosheid van 8,1% valt ogenschijnlijk mee, maar achter dat cijfer gaan enorme verschillen schuil. In Duitsland is dat percentage bijvoorbeeld slechts 3,8%, maar in Zuid-Europese landen zoals Griekenland en Spanje ligt de werkloosheid dicht in de buurt van de 20%. Hoewel een hogere rente gezond zou zijn voor veel Noord-Europese landen, kan ECB-voorzitter Mario Draghi een renteverhoging simpelweg niet verkopen zolang ongeveer één op de vijf Zuid-Europeanen zonder werk zit. Bovendien moet de ECB eerst nog het opkoopprogramma van (staats)obligaties en andere activa afbouwen voordat een renteverhoging aan de orde komt.

Een, twee, drie
Fed-voorzitster Janet Yellen zinspeelt er op dat later deze maand een renteverhoging gaat volgen. Het enige dat nog roet in het eten kan gooien is als op 10 maart nieuwe cijfers over de Amerikaanse arbeidsmarkt enorm tegenvallen. Een peiling onder economen van nieuwsdienst Reuters wijst erop dat de waarschijnlijkheid van een renteverhoging later deze maand is opgelopen van 30% naar bijna 90%. Het grootste gedeelte van deze groep houdt er rekening mee dat de Amerikaanse rente in heel 2017 met drie stappen gaat stijgen. Het verschil met de Europese rente – waar de ECB voorlopig pas op de plaats maakt – wordt dan wel heel erg groot.

Rente als bepalende factor
Rentebewegingen werken flink door op valutamarkten. Net zoals veel spaarders zullen overstappen als bij een bepaalde bank de rente veel hoger ligt dan bij andere partijen, kan een oplopende rente in een land het voor grote instellingen interessant maken om hun vermogen over te hevelen naar de valuta van dat land. Omdat het risico dat de Amerikaanse president Donald Trump een handelsoorlog ontketent langzaam naar de achtergrond verdwijnt, bepalen rentebewegingen steeds meer de richting van de verhouding tussen euro en dollar. Sinds eind januari is de wisselkoers al gedaald van $ 1,08 naar $ 1,05 (met andere woorden een dalende euro ten opzichte van de dollar). Als die trend doorzet, is het nog maar een heel klein stukje en een dollar is weer evenveel waard als een euro.

FloridaFabian
20-03-17, 15:27
Inmiddels is bovengenoemde renteverhoging door de FED ook echt doorgevoerd, al had dit een ander effect op de koers dan gedacht. Beleggers hadden deze renteverhoging al 'ingebakken' bij de huidige dagkoers van dat moment dus de verwachte koersdaling van 1.05x naar 1.00x bleef uit, daarintegen steeg de koers juist door de verkiezingsuitslag. Wederom bewijs dat het puur speculeren is en niemand in de toekomst kan kijken. Ondanks dat ik nogmaals geen glazen bol heb verwacht ik dit jaar echt geen pariteit te zien. Maargoed, de tijd zal het leren.
En je gaat naar Amerika, omdat je het land leuk vindt toch? Ach en winkelen doe ik toch wel, want de kleding in de outlet stores is toch goedkoper dan in Nederland in de outlet stores.dit probeer ik dus vaak aan vrienden en familie uit te leggen maar dat wordt vaak niet begrepen. Tuurlijk zou het fijn zijn als de dollar keldert maar als ik hier bijvoorbeeld naar de Bijenkorf ga voor mijn kleding sla ik stijl achterover, terwijl ik bij diverse outlet malls en winkels toch heerlijk kan blijven shoppen in Amerika. Wij komen ook veel in Spanje maar naar Florida gaan blijft toch heel anders, ongeacht de dollarkoers.

Fitzroy
20-03-17, 15:55
Achteraf kijk je de welbekende koe in de kont, maar wij hebben toch echt enorme spijt dat we in 2008 op een koers van 1,56 én de huizencrisis op een redelijk hoogtepunt in de US we geen huis hebben gekocht op dat moment. Maar zoals Fabian al aangaf, als je alles van tevoren weet was ik nu multimiljonair geweest in Palm Beach :)

moniquekruiningen
16-05-17, 22:17
De dollar daalt weer iets in waarde... €0,9021 tov ruim € 0,94 een paar weken geleden.. scheelt toch al snel ruim €100 op mijn budget.. het meeste betaalde ik al.. vlucht, villa, auto en Disney.
Daar kunnen we weer 2x voor gaan eten...

peterwoudje
13-07-17, 16:08
Iemand ervaring met dollars kopen bij Pott change?

P9ol
13-07-17, 16:39
Ja, daar halen wij altijd cash geld.
Meestal zo'n $200 om wat op zak te hebben als we in de USA aankomen.

corrus
13-07-17, 20:28
Koers op dit moment - 13 juli 2017:

1 EUR = 1.14007 USD
1 USD = 0.877141 EUR

Cindy1969
13-07-17, 21:22
Ja, ik haal altijd dollars bij Pott voordat ik naar Florida ga. Erg tevreden over!

Ilse_
14-07-17, 07:28
Al een aantal jaar Dollars gehaald. Erg tevreden !!

tcjvissers
14-07-17, 08:32
dat begint er eindelijk weer eens op te lijken Cor!!


Koers op dit moment - 13 juli 2017:

1 EUR = 1.14007 USD
1 USD = 0.877141 EUR

José
14-07-17, 09:09
Wij halen onze cash dollars ook altijd bij Pott, prima geregeld altijd daar.

Frans1949
15-07-17, 10:32
Ik begrijp het cash halen niet helemaal.
Is toch eigenlijk heel duur?
Als je aankomt waar dan ook in de USA is er toch altijd wel een ATM in de buurt?
En denk toch een aan Revolut. Kan toch op een hele vakantie veel geld schelen.

Bullyleo
15-07-17, 15:17
De banken rekenen meestal de GWK wisselkoers en die is in ieder geval hoger als de wisselkoers van Pott change. Daarnaast rekent de bank je voor een geldopname bij een ATM in de USA een extra koersopslag en voor een betaling met creditcard zelfs een nog hogere koersopslag. Dus heel duur voor cash bij Pott is niet helemaal juist. Bij Pott betaal je nu voor een dollar 88 eurocent en bij GWK bijvoorbeeld 94 eurocent en dat is inderdaad dan wel weer duur.

Frans1949
15-07-17, 20:40
De banken rekenen meestal de GWK wisselkoers en die is in ieder geval hoger als de wisselkoers van Pott change.Dit klopt, de GWK staat al jaren bekend dat ze erg duur zijn.
Daarnaast rekent de bank je voor een geldopname bij een ATM in de USA een extra koersopslag en voor een betaling met creditcard zelfs een nog hogere koersopslag.Klopt ook helemaal. Vooral cash kopen met een creditcard is extreem duur.
Dus heel duur voor cash bij Pott is niet helemaal juist. Bij Pott betaal je nu voor een dollar 88 eurocent en bij GWK bijvoorbeeld 94 eurocent en dat is inderdaad dan wel weer duur.Hier moet je uitkijken. Een bank geeft aankoop en verkoop koersen af. Waarbij de BANK aankoopt of verkoopt.
Op dit moment (zaterdag) verkoopt Pott Change een dollar voor 84 cent. Populair gezegd dan is de koers per Euro 1,19, Terwijl de middenkoers 1,1461 bedraagt.

En waarom ik Revolut aanraad is omdat je onder bepaalde voorwaarden cash op kan nemen tegen de middenkoers in de USA.
(Let op in het weekeinde 0,005 cent duurder)
En sommige ATM moet je kosten betalen maar er zijn er ook zat zonder kosten.

Ik weet dat bovenstaande lastig is maar bij twijfel bel even naar Pott Cash en vraag gewoon wat je voor b.v. 100 euro krijgt.

FloridaFabian
20-07-17, 16:55
EUR/USD vandaag weer eens aan de stijgende hand met +1.01%(!) naar 1.1631! Fijn voor alle Florida-vakanite-gangers!

stephie
20-07-17, 18:33
Dat had ons bij het boeken wel veel geld gescheeld. Ook het winkelen zou dan een stuk goedkoper zijn geweest. Maar eerlijk is eerlijk, we hebben er geen minder leuke vakantie om gehad ;)

knaapje
20-07-17, 18:38
.....................Ik weet dat bovenstaande lastig is maar bij twijfel bel even naar Pott Cash en vraag gewoon wat je voor b.v. 100 euro krijgt....................

Dat is toch wel heel 20 ste eeuws.
Daar hebben we nu toch een internetsite of een appje voor.

José
21-07-17, 09:15
Op de site van Pott kun je het aantal euro invoeren en zie je gelijk hoeveel dollars je ervoor krijgt.

corrus
21-07-17, 11:40
Kan ik met Revolut ook... maar dan zonder de reiskosten :cool:
En... direct toepasbaar op m'n mobiel! nét maar weer even gewisseld.

José
21-07-17, 19:47
Da's waar maar wij komen regelmatig in Amsterdam dus nemen welgelijkend mee als de koers ons bevalt;)

verhagena
23-07-17, 23:46
Wat doen jullie, contant geld wisselen in Nederland of betalen met Creditcard en zo nodig cash pinnen?
vraag me nog steeds af wat voordeliger is qua koers namelijk.

Esther43
24-07-17, 10:29
Ik doe eigenlijk nooit zo moeilijk. Neem de eventuele dollars mee van het vorige jaar mee en pin op het eerste Amerikaanse vliegveld waar we landen bij een bekende Amerikaanse bank zoals Banc of America. Je betaald wel 3 dollar transactiekosten en volgens mij ku je maximaal 500 dollar pinnen. Je kunt overigens als je geen Amerikaanse dollars heb ook prima met de euro op vliegvelden betalen mocht je dit willen, wisselgeld krijg je wel in de valuta terug van het land waar je geland bent. En met je creditcard kun je natuurlijk ook overal terecht.
Pinnen bij een mall of zo, een ATM die niet van de banken is, is veel onvoordeliger. Ik reken vaak af in winkels en restaurants met onze creditcard. Niet bij benzinepompen omdat je hoort dat deze vaak geskimd zijn. Daar ga je naar binnen, geef cash vooraf aan de kasbediende voor het bedrag dat je wil tanken. Als je teveel cash hebt gegeven, meer dan je kan tanken, dan krijg je het teveel gewoon terug. Gaat prima.
Dit bovenstaande zal wel niet de beste koers opleveren, maar ik vind het wel makkelijk zo.
Trouwens nog een tip: bij de GWK kantoren willen ze je wijs maken dat het voordelig is om alvast veel dollars bij hun te kopen, nou hier klopt niets van.

Zuiril
24-07-17, 10:51
Ik doe eigenlijk nooit zo moeilijk. Neem de eventuele dollars mee van het vorige jaar mee en pin op het eerste Amerikaanse vliegveld waar we landen bij een bekende Amerikaanse bank zoals Banc of America. Je betaald wel 3 dollar transactiekosten en volgens mij ku je maximaal 500 dollar pinnen. Je kunt overigens als je geen Amerikaanse dollars heb ook prima met de euro op vliegvelden betalen mocht je dit willen, wisselgeld krijg je wel in de valuta terug van het land waar je geland bent. En met je creditcard kun je natuurlijk ook overal terecht.
Pinnen bij een mall of zo, een ATM die niet van de banken is, is veel onvoordeliger. Ik reken vaak af in winkels en restaurants met onze creditcard. Niet bij benzinepompen omdat je hoort dat deze vaak geskimd zijn. Daar ga je naar binnen, geef cash vooraf aan de kasbediende voor het bedrag dat je wil tanken. Als je teveel cash hebt gegeven, meer dan je kan tanken, dan krijg je het teveel gewoon terug. Gaat prima.
Dit bovenstaande zal wel niet de beste koers opleveren, maar ik vind het wel makkelijk zo.
Trouwens nog een tip: bij de GWK kantoren willen ze je wijs maken dat het voordelig is om alvast veel dollars bij hun te kopen, nou hier klopt niets van.

Tanken bij de WAWA en geld pinnen bij de ATM in de shop. Daar betaal je kosten voor het pinnen niet.

MarkD
24-07-17, 19:01
Kan ik met Revolut ook... maar dan zonder de reiskosten :cool:
En... direct toepasbaar op m'n mobiel! nét maar weer even gewisseld.

Met Revolut krijg je 1 dollar voor 1 euro. Bij Pott $1,15, GWK geeft op dit moment 1,08.
Ik 'bestel' vaak bij mijn bank (Rabobank), dan krijg je splinternieuwe dollar biljetten :cool: maar dit loopt sinds kort ook via GWK dus of ik dat nog ga doen...

corrus
24-07-17, 19:59
Met Revolut krijg je 1 dollar voor 1 euro. Bij Pott $1,15
Vreemd...
Bij Pott's krijg je op dit moment voor EUR 1,00 -> US$ 1,15
Bij Revolut krijg je op dit moment voor EUR 1,00 -> US$ 1,16

Nét gekeken op maandag 24 juli 2017 om 19:59 uur.

Frans1949
27-07-17, 14:45
.....................Ik weet dat bovenstaande lastig is maar bij twijfel bel even naar Pott Cash en vraag gewoon wat je voor b.v. 100 euro krijgt....................

Dat is toch wel heel 20 ste eeuws.
Daar hebben we nu toch een internetsite of een appje voor.

Ja maar dan moet je de app wel goed interpreteren.
En daar ligt af en toe de moeilijkheid.
Banken willen nogal verwarrend doorgeven wat de aankoop en verkoop koers is.

miekje
01-08-17, 21:32
De euro wordt met de dag duurder. Voor een euro moet nu al meer dan 1,18 dollar neergeteld worden. In een paar maanden tijd is de koers bijna 15 procent opgelopen. De Europese munt is in 2,5 jaar niet zo duur geweest.����

Bullyleo
02-08-17, 07:16
Tanken bij de WAWA en geld pinnen bij de ATM in de shop. Daar betaal je kosten voor het pinnen niet.

Of dit momenteel zo'n verstandige keuze is? :confused:
Lees even het topic over skimmen wat momenteel schering en inslag is bij met name de benzinepompen.

corrus
02-08-17, 09:01
Of dit momenteel zo'n verstandige keuze is? :confused:
Lees even het topic over skimmen wat momenteel schering en inslag is bij met name de benzinepompen.
Skimmen gebeurt aan de pomp... niet binnen in de shop.

Ebelix
02-08-17, 15:25
De euro wordt met de dag duurder. Voor een euro moet nu al meer dan 1,18 dollar neergeteld worden. In een paar maanden tijd is de koers bijna 15 procent opgelopen. De Europese munt is in 2,5 jaar niet zo duur geweest.👍🏻

Dat betekend dat het voor ons goedkoper wordt om in amerika te zijn. Wij krijgen meer dollars voor onze euro's.

miekje
02-08-17, 21:04
Helemaal top toch����

Ed & An
03-08-17, 15:25
Waar zijn de tijden gebleven dat je nog 1,45/1,50 USD kreeg voor je Euro?

koenkamphuys
07-08-17, 21:49
Nou het gaat tenminste weer een beetje de goede kant op. Laatste keer was de prijs op het prijskaartje ook de prijs in Euro's als je er de sales tax bij telde. Met een koers van ongeveer 1,07 kwam dat redelijk overeen. Ja die keer dat ik wisselde voor $1,56... kijk dat is nog eens leuk shoppen.

Elliekeuh
17-01-18, 14:18
Skimmen gebeurt aan de pomp... niet binnen in de shop.

Skimmen kan overal gebeuren.
Onze gewone bankkaart is in juni 2017 geskimd geweest aan een ATM in een winkelcentrum. Toen wij enkele dagen later op de luchthaven stonden en de rekening consulteerde was er al een aardig bedrag van onze rekening verdwenen... En wij hadden onze kaarten dus nog in onze portefeuille zitten, direct cardstop gebeld en 's anderendaags na aankomst thuis naar de bank. Gelukkig hebben wij alles terugbetaald gekregen van de bank, maar aangenaam kan je het niet noemen.

corrus
17-01-18, 17:39
Met binnen in de shop bedoel ik, betalen met je CC aan de kassa.

FloridaFabian
24-01-18, 16:25
Momenteel is de Euro hard opweg (https://www.investing.com/currencies/eur-usd) om de 1.24 USD aan te tikken. Het gaat zowaar de goede kant op wat betreft de dollarkoers voor ons Floridagangers! De doemvoorspelling door diverse bankiers van pariteit lijkt verder weg dan ooit.

stephie
24-01-18, 21:07
Ik ben zooooo blij :D
We gaan pas in mei, maar hopelijk blijft het positief de komende maanden!
Het scheelde nu al met het vooruit betalen van het appartement.

masterkabal
25-01-18, 06:03
De verwachting is dat de Dollar richting de 1,30 gaat.

corrus
25-01-18, 10:27
En mede daardoor worden de producten in de supermarkten duurder.

FloridaFabian
25-01-18, 12:03
Ben blij dat je (zoals altijd) zo'n ontzettend positieve bijdrage levert. Sowieso zullen niet alle producten duurder worden, hooguit (sommige) import producten. Stel dat dit wel zo was en alle producten werden duurder zou je er per saldo nog niets van merken omdat de koers dusdanig gunstig is. Tenzij je je inkomen in USD ontvangt of de prijzen in de supermarkten met 20% stijgen. Beiden gevallen zullen voor het gros van ons niet van toepassing zijn en dus is de huidige koers goed nieuws voor de meesten!

mickmak
25-01-18, 12:16
Ik ben er blij mee!

Frans1949
25-01-18, 15:38
Mijn ervaring is toch wel een beetje dat als de dollar daalt de verwachting altijd is dat hij verder zal dalen.
En als de dollar stijgt de verwachting is dat hij nog veel verder zal stijgen.
Als ik het zeker zou weten was ik nu rijk.
Maar ik heb sinds 1982 toen ik regelmatig met vakantie ging naar dollar afhankelijke landen een aardige rollarcoaster mee gemaakt.
Maar, laten we eerlijk zijn, met de huidige koers waar ik bijna $1,25 krijg voor mijn euro ben ik aardig blij.

Ritchie
25-01-18, 15:53
Zeker mooi, Discovery Cove geboekt, scheelt enorm met 2 jaar geleden.

Cindy1969
25-01-18, 18:06
Ben er ook heel blij mee! Hopelijk blijft dit voorlopig zo, wil in mei 2019 ook naar DC, dan scheelt het helemaal op dat soort prijzen.
Maar eerst in maart er lekker van profiteren.

Frans1949
25-01-18, 20:29
Cindy, als je een Revolut kaart hebt of neemt kan je op ieder moment euro's op zetten en dan kosteloos via middenkoers omzetten naar dollars.
Dan kan je zelf bepalen of de koers gunstig genoeg is.

mattrob
25-01-18, 21:13
Wij hebben net (3 maanden geleden) ons huis gekocht in de US, in dollars ;-) ! Hadden beter half jaar kunnen wachten !! De 'waarde' van ons huis is al gelijk gedaald nu ;). Maar inderdaad, de vakanties worden in ieder geval goedkoper nu !

Frans1949
25-01-18, 21:20
Wij hebben net (3 maanden geleden) ons huis gekocht in de US, in dollars ;-)


Waar Mattrob?

mattrob
27-01-18, 16:58
Op Solterra Resort, in Davenport !

Frans1949
27-01-18, 17:41
Op Solterra Resort, in Davenport !


Wat ik er van zie ziet het er ongelooflijk gaaf uit.
Maar ik kan me voorstellen dat je met grote ogen naar de dollar koers kijkt.

mattrob
27-01-18, 19:33
Ach ja, het gaat om moment van verkopen hè. En alle 'onkosten' zijn ook in dollars, dus dat valt dan wel weer mee. Maar goed, had hem liever tegen de huidige koers gekocht ;-) !

Frans1949
27-01-18, 23:00
Ach ja, het gaat om moment van verkopen hè. En alle 'onkosten' zijn ook in dollars, dus dat valt dan wel weer mee. Maar goed, had hem liever tegen de huidige koers gekocht ;-) !


Dit huis heb je gekocht voor belegging?
Of ga je er ook zelf van genieten?
Maar inderdaad, als je het gaat verkopen dan is de dollarkoers van die tijd erg bepalend.