PDA

Bekijk Volledige Versie : Vakantie Florida



Larsvh
17-01-15, 20:15
Hey allemaal,
Ik ben een jongen van 14 die van reizen houdt. Afgelopen jaar naar Tenerife geweest in de zomer, was erg leuk! Ik heb die vakantie ook grotendeels mogen uitzoeken van mijn ouders. (Ben goed in tickets vergelijken, hotels etc) Ze weten dat ik graag naar Amerika wil, maar in het hoogseizoen vinden ze het toch wel best veel geld. (Zitten ook in verbouwing nu) Maar nu zat ik een beetje te surfen, en zag dat tickets en pakketreizen een stuk goedkoper zijn in de herfstvakantie. Kwam op prijzen van +/- 750 pp voor 8/9 nachten/10 dagen inclusief vlucht. Is dit goedkoop? Verder vraag ik me af hoeveel je er ongeveer moet bij tellen als je daar zeg maar een kleine 10 dagen bent? Je gaat natuurlijk wel wat doen/bekijken. Ben gewoon erg nieuwschierig, heb hierover nog niks overlegd.
ik ben benieuwd naar de reacties!
Groet, Lars
ps: we zijn trouwens met 4, de oudste gaat (hoogstwaarschijnlijk) niet meer mee.

angelique100
17-01-15, 21:40
Hallo Lars,

op pagina 2 vind je een draadje dat heet :
Gemiddelde kosten reis naar Florida
Ik denk dat je daarmee wel geholpen bent, soms is een pakket goedkoop soms is het goedkoper om alles los te boeken.
Ook de locatie bepaald voor een groot deel de prijs en natuurlijk wat je allemaal wil gaan doen (en helaas de schoolvakanties zijn een stuk duurder), maar ik denk dat wanneer je bovenstaand draadje leest je vraag
wel beantwoord zal zijn, zo niet hoor ik het wel van je en zal proberen je omweg te helpen. Gr Angelique

Larsvh
17-01-15, 22:19
Hallo angelique,
Bedankt voor je antwoord. Ik heb zelf eigenlijk geen flauw idee hoeveel je uitgeeft op vakantie, ik denk ongeveer 100 euro per dag. Maar dat is gemiddeld, als je een dag naar een pretpark gaat ben je die dag meer kwijt, maar als je een dagje strand doet weer minder. Het klink erg dom maar ik weet de gemiddelde prijzen niet van parken en andere excursies in Florida (Amerika) En wat kost een gemiddelde villa in Orlando? Wat is verder naast Orlando aan te raden als je in Florida bent? Alvast bedankt weer! Misschien moeten we als gezin gewoon een keer rond de tafel binnenkort over wat iedereen aankomende vakantie(s) wil. Meestal gaan we één keer echt goed op vakantie, dus als het in de zomervakantie bijvoorbeeld een grieks eiland wordt, gaan we in de herfstvakantie 1,5 maand later niet naar Florida.
Groet, Lars

wehave
18-01-15, 08:24
Dat je er nu met de gezin vakantie wilt gaan neem ik aan dat het hele Florida gastgezin verhaal niet doorgaat/niet is doorgegaan?

cindy74
18-01-15, 09:22
Vlucht rond de 500 euro , huis rond de 600 euro per week , tickets pretparken rond de 1000 euro voor 3 personen , huurwagen rond de 250 euro per week en dan nog het eten en drinken . Herfstvakantie is dat bij jullie 2 weken ? Deze bedragen zijn natuurlijk ruwgeschat en kunnen 100 euro meer of minder zijn maar geven je een beetje een beeld . Dat de euro nu zo laag staat helpt je ook niet mee .

Larsvh
18-01-15, 11:34
Deze kosten had ik wel verwacht, behalve de pretpark tickets, wow wat een geld... Hoeveel kost een park dan per persoon? En als je in Orlando bent, is het dan aan te raden om naar de everglades te gaan of naar the keys?
Wehave, inderdaad besloten niet meer te gaan. Is toch een hele bak met geld voor wat je krijgt. Veel gastouders ontvangen kinderen puur voor het geld. Die zijn dan zelf werken, en gaan een keer per week iets met je doen, bijvoorbeeld naar een strandje. Als je echt geluk hebt, ga je naar disney/universal (op eigen kosten, dat wel)

cindy74
18-01-15, 13:26
Je hebt 2 universal parken , seaworld en 4 disneyparken in orlando . Enkel voor universal studios is het 158 euro pp voor 2 dagen zonder de parking wat je nog een keer 15/17 dollar kost . En dan praten we nog niet over de disney tickets . De keys heb ik juist geboekt voor de paasvakantie en dat kost mij zo een 250 euro per nacht . En vanuit orlando zijn de keys echt te ver weg om er een dagtrip van te maken . En neem van mij aan dat je echt goed moet zoeken om een vlucht van 500 euro te vinden . Heb juist gekeken voor de disney bacetickets dat is 259 euro voor 4 dagen . Dus dan is de rekensom zo een 1250 euro :) zonder seaworld .

Larsvh
18-01-15, 14:27
Hoi Cindy,
Bedankt voor je antwoord. 4 dagen Disney gaat hem toch niet worden als we gaan. Niet iedereen in het gezin is helemaal weg van alleen maar pretparken, dus echt 6 volle dagen parken gaan we toch niet doen. 2 dagen Disney, 1 dag universal en misschien dan nog een dag seaworld. Maar is er rondom Orlando naast de parken eigenlijk verder niks te doen?

Cindy1969
18-01-15, 15:03
Maar is er rondom Orlando naast de parken eigenlijk verder niks te doen?

Oh zoveel joh... ga nu voor 4e keer naar Orlando, en hou totaal niet van pretparken (behalve Seaworld en Discovery Cove) en elke keer is het een uitdaging om mijn 9 dagen niet te vol te plannen...

maryde
18-01-15, 15:10
Wij zijn al vaak naar Amerika geweest , maar doen dat altijd via huis- en autoruil. Op die manier heb je "alleen" de kosten van het ticket en de verblijfkosten, scheelt aanzienlijk!
Overleg maar eens en kijk op www.homelink.org (http://www.homelink.org)

Larsvh
18-01-15, 16:35
Zoiets zullen wij toch nooit doen/durven.

cindy74
18-01-15, 18:48
Lars wij gaan al 20 jaar naar florida en wij doen o zoveel in orlando . Kayakken , kelly park , paardrijden enz . Maar verdiep je eens in orlando en zie een keer wat je wil doen . Hier op het forum zijn zoveel tips en reisverslagen waar je veel tips krijgt .

Ta2 Gerrit
18-01-15, 20:34
Mod . Ta2 Gerrit; ik heb in voorgaande posts een aantal quotes (citaten) verwijderd en/of ingekort. Het is onnodig en onwenselijk om volledige quotes te plaatsen in reactie op een vraag of reactie die er direct boven staat. Dat maakt de topics onnodig lang en daardoor onoverzichtelijker (zie ook "Snelcursus Quoten (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?6406-Snelcursus-Quoten)" in de Florida Forum Huisregels) en dat willen we proberen te voorkomen.
Indien er wordt gereageerd op een vraag die een aantal reacties ervoor is geplaatst of bij overgang naar een volgende pagina is het uiteraard wel toegestaan, maar dan bij voorkeur alleen met de relevante inhoud, en niet het gehele citaat. Waarvoor bij voorbaat dank

Larsvh
21-01-15, 01:25
Ik twijfel nu weer. Het lijkt me ook leuk om zelf op pad te gaan, mijn ouders zijn niet zo reislustig. We zijn vorig jaar al een keer naar een opendag geweest voor een taalreis naar New york. Leek me ook wel leuk... Maar heb liever een ''culturele onderdompeling''. Ik bedoel, ik heb ook vakantie, heb liever geen 4 uur engels per dag. Ik ga dus nog even alles laten rustig laten bezinken, en post hier verdere updates :)

Blue_note
21-01-15, 10:06
Ik weet niet of je die 'culturele onderdompeling' zoals jij het omschrijft, gaat ervaren in de VS.
Laat ik voorop stellen dat ik gek ben op de VS en alles wat met het land te maken heeft, maar ik heb dat gevoel nooit gehad.
Dat had ik meer in landen zoals bijvoorbeeld Indonesië, die een totaal andere cultuur hebben dan onze westerse cultuur.

Larsvh
21-01-15, 16:43
Hallo, bedankt voor je antwoord. Het gaat mij ook niet zozeer om de cultuur, maar het lijkt me gewoon een leuk land (met erg leuke parken) Is het trouwens echt not done om als je in orlando bij een gastgezin zit, je zelf met shuttle/ov/gebracht worden alleen naar een pretpark gaat? Klinkt apart, maar je moet zelf ook tijd indelen, en als hun kind niet met je mee wil qua tijd/geld. Tja, je bent wel in de pretparkstad van de wereld...

Michael66
25-01-15, 23:46
Nope. Geen nieuw onderwerp. Ik heb alles wat niet meer op "vakantie" slaat maar op "gastgezin" naar het bestaande onderwerp over het gastgezin (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?16639-Florida-gastgezin) verplaatst. Dat de ideeën nu iets anders zijn en we een jaar verder zijn geeft in dit topic een mooie ontwikkeling aan. Een heleboel info en ideeën zijn hetzelfde en daar kan mooi naar verwezen worden. Gr. Michael66 (Moderator)

En dit onderwerp gaat op slot.