PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Viviane & Family April/Mei 2015



Viviane
16-01-15, 09:38
Hoi Allemaal,

Over een paar maanden gaan wij (gezin met 2 kinderen van 10 & 14) voor het eerst naar Florida. Na het lezen van diverse reisverslagen, tips hebben ontvangen en het forum doorgespit...komen we tot onderstaand reisschema.
Disney en Harry Potter zijn verplichte bezoeken :-) Daarna hebben we geen puf meer voor meer parken denk ik. verder zijn we nog flexibel qua indeling. Als jullie tips hebben...heel graag!

vrijdag 24 april 2015 AMS-MIA aankomst 16:10 , auto halen, slapen rondom airport
zaterdag 25 april 2015 Rijden naar Orlando boodschappen en intrek in Abbey View villa, West Haven
zondag 26 april 2015 Universal Islands of Adventure-Hogsmeade
maandag 27 april 2015 Rustdag
dinsdag 28 april 2015 Disney Magic Kingdom Park
woensdag 29 april 2015 Universal Studios Harry Potter Diagon Alley
donderdag 30 april 2015 Rustdag of 3e dag naar naar Universal
vrijdag 1 mei 2015 Disney Magic Kingdom Park
zaterdag 2 mei 2015 Rijden naar Anna Maria Island boodschappen en intrek huis
zondag 3 mei 2015 Anna Maria Island & omgeving
maandag 4 mei 2015 Anna Maria Island & omgeving
dinsdag 5 mei 2015 Anna Maria Island & omgeving
woensdag 6 mei 2015 Anna Maria Island & omgeving
donderdag 7 mei 2015 Anna Maria Island & omgeving
vrijdag 8 mei 2015 Anna Maria Island & omgeving
zaterdag 9 mei 2015 Rijden naar Cape Coral/Fort Myers en overnachting (nog boeken)
zondag 10 mei 2015 2e dag en nacht Cape Coral / Fort Myers (nog boeken)
maandag 11 mei 2015 Naar Marco Island overnachting Olde Marco Island Inn and Suites
dinsdag 12 mei 2015 Dagje Everglades en retour Olde Marco Island Inn and Suites
woensdag 13 mei 2015 Naar Key Largo, overnachting Ocean Pointe Suites at Key Largo
donderdag 14 mei 2015 Naar Key West (02:06) en overnachting Key West
vrijdag 15 mei 2015 Naar Miami en overnachting in Miami
zaterdag 16 mei 2015 Laatste dag Miami om 16:20 vlucht naar huis
zondag 17 mei 2015 Aankomst Schiphol om 10:05

Blue_note
16-01-15, 11:57
Waarom vlieg je op Miami om vervolgens naar Orlando te rijden? Vanwege de ticketprijs?

Ziet er verder goed uit. Persoonlijk zou ik echter kijken om de dag dat je naar de Everglades gaat, je niet terug gaat naar Marco Island, maar alvast richting Key Largo bijvoorbeeld. Eigenlijk rij je het stuk nu voor niks dubbel.

Viviane
16-01-15, 12:37
Hoi Blue-note, bedankt voor je bericht.

Vliegen op Miami doen we inderdaad vanwege de ticketprijs en omdat we daar toch nog 1 a 2 dagen rond willen kijken.
Voor wat betreft het dubbel rijden heb je gelijk, reden dat ik het bedacht is omdat ik wat moeite heb om alle bagage in de auto te laten als we een paar uur in de Everglades op pad zijn. Maar je hebt gelijk, het scheelt weer wat rijden. Ik neem het mee in de overwegingen.

Blue_note
16-01-15, 13:40
Logisch vanwege de prijs, en de rit richting Orlando is goed te doen!
Heb je al geboekt? Anders zou je kunnen kijken om op de heenreis naar Orlando te gaan, en terug vanaf Miami...

Voor wat betreft de rit richting Key Largo; ik weet niet welke auto jullie gaan huren? Maar als het een auto is waar je de koffers uit het zicht kan leggen, zou ik me daar persoonlijk niet zoveel zorgen over maken.
Terugrijden is natuurlijk ook niet zo ver, dus het kan prima, echter lijkt me doorrijden logischer.

Kan me trouwens voorstellen dat voor de kinderen KSC ook leuk is! En goed te doen vanaf Orlando eventueel.

Persoonlijk vind ik de tijd in Anna Maria Island wat lang, maar ligt ook aan je wensen natuurlijk. Ik zou zelf dan ook eerder kiezen voor Longboat key, dan zit je net weer wat centraler.

Viviane
16-01-15, 14:05
We hebben de tickets nog niet geboekt....ik hoop dat de prijzen nog iets omlaag gaan ivm de olieprijs.
Ik wil proberen of we net onder de EUR 2.000,- uit kunnen komen voor 4 personen, 1 overstap en geen langere reistijden dan 13 uur. Gokje wat ook verkeerd uit kan pakken...maar ja dan is het niet anders.

Denk dat we een SUV gaan huren, dus daar zal vast een cover overheen gaan. We zijn grote zee- en strandliefhebbers, kunnen heerlijk dagen op het strand luieren, wellicht een waterscooter huren, dus vandaar de week Anna Maria Island maar ik ga me eens verdiepen in longboat key. KSC sprak onze kinderen niet zo aan dus vandaar.

Blue_note
16-01-15, 14:28
Gelukkig is iedereen anders :) ! En dan zit je aan de west kust perfect !
Zou dan wel eens kijken om richting Orlando te vliegen. Scheelt je een halve dag reizen.

Ja gaat je zeker lukken met een SUV!

Esther2013
16-01-15, 17:05
Hi Viviane,
wat een leuk reisschema is het geworden! Leuk dat je een combi hebt gemaakt van AMI én Cape Coral ;)
Heel benieuwd wat jullie gaan huren op AMI.....
Vliegen op Orlando is meestal (niet altijd) wat duurder dan Miami, maar de rit Miami - Orlando is prima te doen hoor!
Ik zou ook de Everglades onderweg naar Key Largo doen, kun je weer een dag langer ergens anders blijven. Meestal worden de covers uit de SUV 's gehaald dus dat gaat hem niet worden, maar wij hebben een airboattour gedaan in Homestead en die parkeerplaats was 'bewaakt', daar stond een mannetje die zei waar je moest parkeren.
Succes! Gr Esther

elstars
16-01-15, 18:09
Je kunt ook in plaats van AMI een villa huren in Bradenton. Je zit dan heel dicht bij zowel AMI als Longboat Key, in de buurt van Siësta Key en andere mooie stranden in de de buurt. Wij hebben net 2 weken in Bradenton gezeten (en in eerdere jaren ook) en kunnen ons daar uitstekend vermaken! Veel plezier bij de voorbereidingen.

Dehillies
16-01-15, 21:38
Ziet er leuk uit! Wij vliegen ook op Miami op 24-4 en op 15-5 vanuit Miami terug. Kijk op skyscanner voor ticketprijzen, voor ongeveer € 575 kan je n retourtje A'dam Miami boeken. Wij willen ook n airboat tour doen en stoppen daarvoor tijdens de rit van Fort Myers Beach naar Homestead. Hier overnachten we 1 nacht en dan door naar Key west. Succes met voorbereiden

Viviane
17-01-15, 08:40
Hi Viviane,
wat een leuk reisschema is het geworden! Leuk dat je een combi hebt gemaakt van AMI én Cape Coral ;)
Heel benieuwd wat jullie gaan huren op AMI.....
Vliegen op Orlando is meestal (niet altijd) wat duurder dan Miami, maar de rit Miami - Orlando is prima te doen hoor!
Ik zou ook de Everglades onderweg naar Key Largo doen, kun je weer een dag langer ergens anders blijven. Meestal worden de covers uit de SUV 's gehaald dus dat gaat hem niet worden, maar wij hebben een airboattour gedaan in Homestead en die parkeerplaats was 'bewaakt', daar stond een mannetje die zei waar je moest parkeren.
Succes! Gr Esther

Hoi Esther, nog bedankt voor de inspiratie :-) Denk dat we nav de tips inderdaad de Everglades naar Key Largo gaan doen. Qua huizen op AMI zitten we nog een beetje te twijfelen. Maar er is gelukkig nog genoeg aanbod. De huizen ademen allemaal zo'n heerlijks strandsfeer uit. Als we een keuze hebben gemaakt laat ik t zeker weten.

Viviane
17-01-15, 08:43
Je kunt ook in plaats van AMI een villa huren in Bradenton. Je zit dan heel dicht bij zowel AMI als Longboat Key, in de buurt van Siësta Key en andere mooie stranden in de de buurt. Wij hebben net 2 weken in Bradenton gezeten (en in eerdere jaren ook) en kunnen ons daar uitstekend vermaken! Veel plezier bij de voorbereidingen.

Hoi Elstars, we hebben inderdaad ook in Bradenton gekeken. Je hebt daar mooiere huizen voor een aantrekkelijker bedrag. Wat wij op AMI echter zo leuk vinden is de strandsfeer die de huizen daar hebben, vandaar de keuze voor AMI.

Viviane
17-01-15, 08:47
Ziet er leuk uit! Wij vliegen ook op Miami op 24-4 en op 15-5 vanuit Miami terug. Kijk op skyscanner voor ticketprijzen, voor ongeveer € 575 kan je n retourtje A'dam Miami boeken. Wij willen ook n airboat tour doen en stoppen daarvoor tijdens de rit van Fort Myers Beach naar Homestead. Hier overnachten we 1 nacht en dan door naar Key west. Succes met voorbereiden

Wat leuk in dezelfde periode. Ik check skyscanner vrijwel dagelijks, maar hoop toch iets tegen te komen onder de 2.000 voor 4 personen, is tot op heden 1x gebeurd (BA & Virgin) maar toen toch te lang gewacht met boeken. Jullie ook veel plezier met de voorbereidingen.

Holandesa
18-01-15, 20:09
Ho, wat leuk! Ik zie dat wij op dezelfde tijd in AMI zullen zijn! Wij hebben daar ook een villa gehuurd.
Misschien komen wij elkaar tegen! :o

Viviane
31-03-15, 14:59
[QUOTE=Esther2013;208429]Hi Viviane,
wat een leuk reisschema is het geworden! Leuk dat je een combi hebt gemaakt van AMI én Cape Coral ;)
Heel benieuwd wat jullie gaan huren op AMI.....

Het heeft even geduurd....maar we hebben een huis geboekt op Anna Maria Island van 2 tot 6 mei. Daarna vertrekken we naar Cape Coral. het huis staat op ons blog schreudersfamilie.blogspot.nl (schreudersfamilie@blogspot.nl)

Viviane
31-03-15, 15:13
Meteen maar even een update van het reisschema:

vrijdag 24 april 2015: AMS-MIA aankomst 16:10 , auto halen, slapen Lago Mar resort & Club Fort Lauderdale (onder voorbehoud)
zaterdag 25 april 2015: Rijden naar Orlando Abbey View villa, West Haven
zondag 26 april 2015: Universal
maandag 27 april 2015: Rustdag
dinsdag 28 april 2015: Disney Magic Kingdom Park
woensdag 29 april 2015: Universal
donderdag 30 april 2015: Rustdag of 3e dag naar naar Universal
vrijdag 1 mei 2015: Rustdag of Universal
zaterdag 2 mei 2015: Anna Maria Island
zondag 3 mei 2015: Anna Maria Island
maandag 4 mei 2015: Anna Maria Island
dinsdag 5 mei 2015: Anna Maria Island
woensdag 6 mei 2015: Cape Coral
donderdag 7 mei 2015: Cape Coral
vrijdag 8 mei 2015: Cape Coral
zaterdag 9 mei 2015: Cape Coral
zondag 10 mei 2015: Cape Coral
maandag 11 mei 2015: Naar Islamorada via de Everglades
dinsdag 12 mei 2015: Islamorada
woensdag 13 mei 2015: Islamorada
donderdag 14 mei 2015: Nader te bepalen Islamorada / Key West / miami / Fort Lauderdale
vrijdag 15 mei 2015: Nader te bepalen Islamorada / Key West / miami / Fort Lauderdale
zaterdag 16 mei 2015: Laatste dag; Miami om 16:20 vlucht naar huis
zondag 17 mei 2015: Aankomst Schiphol om 10:05

Esther2013
31-03-15, 18:40
Het huis ziet er geweldig uit!! Zo jaloers!
Ik heb me ook aangemeld voor jullie blog.
Het gaat al aardig opschieten, aftellen maar!

nicolea
31-03-15, 19:00
Heb me ook aangemeld....en stiekum al gekeken voor de meivakantie volgend jaar whahahaha! Tof huis op AMI

Anita74
01-04-15, 12:22
Ook ik heb me aangemeld, wordt vast een geweldige vakantie! En wat een leuk huis zeg op Anna Maria Island. Fijne vakantie :cool:!!

Viviane
01-04-15, 15:23
Bedankt voor jullie leuke reacties en het volgen, erg leuk! Het komt steeds dichterbij...heel spannend allemaal