PDA

Bekijk Volledige Versie : Route: Van Orlando naar Miami (en andersom)



jg
31-01-06, 15:14
In de zomervakantie ga ik met een vriend naar Amerika toe. We gaan ook naar Miami en Orlando. Wat is de beste/goedkoopste/makkelijkste manier om te reizen van Miami naar Orlando?

Michael66
01-02-06, 12:34
Auto?
Bus?
Vliegtuig?

Als je een vliegticket neemt vanuit Nederland, bekijk dan eens de optie om via Orlando naar Miami te vliegen. Dat kost vaak niets / nauwelijks extra.

jg
11-02-06, 13:40
We zijn allebei 18 dan en hebben al een hele toer geregeld, alleen moeten we nog weten hoe we van miami naar orlando komen. We hebben het ook bij het reisbureau gevraagd en die zeiden dat een greyhoundbus het makkelijkste was.

loef1900
11-02-06, 13:59
Denk dat dat dan inderdaad wel eens de beste optie kan zijn, zeker qua geld. Ben wel benieuwd hoe lang jer erover zal doen. Met een huurauto is het al een uurtje of 4, dat zal met verschillende haltes een stuk langer zijn :? :(

paula
11-02-06, 14:50
jg,
De Greyhound is echt een hele belevenis, ik heb dat gedaan in 1979 (dus wel even geleden) van New York naar L.A, was dus wel een paar dagen en nachten rijden, maar was toen 19 en dan zie je het avontuur er wel van in, vooral als je door kleine en primitieve dorpjes rijdt en er stapt dan plaatselijke bevolking in met geiten, kippen en aanverwante artikelen, echt heel leuk om mee te maken, nu denk ik niet dat je dat in Florida ook kan verwachten maar ik heb alleen maar positieve ervaringen ermee.

gr. Paula

loef1900
18-02-06, 12:16
Het lijkt me ook erg langdurig, gezien de prijzen van de overige vervoersmiddelen vraag ik me ook af wie er eigenlijk gebruik van maken. Er gaat niks boven auto en vliegtuig...

paula
18-02-06, 19:45
Het lijkt me ook erg langdurig Er gaat niks boven auto en vliegtuig...
Je kan natuurlijk onderweg altijd uitstappen en daar dan een paar dagen verblijven als je wilt en dan weer verder gaan om je route te vervolgen (toen tenminste) De kosten waren ongeveer gelijk met het vliegen, maar in het vliegtuig zie je niets en met de bus kom je echt overal doorheen, soms ook uren en urenlang hetzelfde, maar ik vond het echt grandioos.
Terug ben ik wel wezen vliegen van L.A. naar N.Y., want 2X die rit ging me te wat te ver. Ik weet nog dat het allebei ongeveer 100 dollar kosten, in die tijd stond de dollar erg laag, ik geloof iets van fl.1.10 of zo.
Nu zou ik ook zeker voor de auto of het vliegtuig kiezen.
gr. Paula

mas
04-03-06, 20:37
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje aan jullie...
Wij gaan 31 maart naar Florida.
Nu landen wij in Miami, maar moeten dan met de auto nog naar Kissimmee rijden.
Omdat we met twee kinderen zijn zijn we eigenlijk benieuwd of er onderwerg nog iets te zien valt.
Dus als jullie nog ideetjes hebben laat het dan even weten.
Of als jullie zeggen...gewoon doorrijden...dan hoor ik dat ook graag
Alvast bedankt voor jullie reacties

pascalbrouwers
04-03-06, 21:25
Hallo Mas,
Je kunt natuurlijk de florida's turnpike nemen, maar dan zie je natuurlijks bijna niets = wel het snelste.....
Als je genoeg tijd hebt kun je ook nog langs Kennedy Spacecenter.
Wij zijn daar in 97 en 98 geweest.
Naar mijn mening een must.
Wat ik ook leuk vond en dat ligt op de zelfde route is Daytona Beach.
Hier kun je met de auto over het strand rijden 8) Probeer dit eens in scheveningen 8-[
Mocht je hier geen tijd voor hebben kun je dit ook nog altijd doen vanuit orlando = +/- 1,5 uur rijden (als ik mij niet vergis).

Blijven jullie enkele dagen in Miami, zoja rij dan eens naar de everglades.

Voordat ik het vergeet, als jullie kinderen jonger of 6 jaar oud zijn, is een autostoeltje verplicht don't forget.


Groetjes,
Pascal

Eric
04-03-06, 22:01
Ik weet niet hoe laat jullie in Miami landen, maar reken toch echt op zo'n 1,5 á 2 uur voor je de weg op bent met je huurauto, en als je dan nog naar Kissimee moet zou ik echt gewoon direct richting tolweg gaan.
Het is zeker nog zo'n vier uur rijden zonder plaspauze !!
En reken maar dat je kapot bent na zo'n 10 uur in het vliegtuig.
Zorg wel voor wat dollars voor de tolweg.
Eric

mas
04-03-06, 22:39
we landen om half 2 in miami.
Dus inderdaad misschien toch maar beter om rechtdoor te rijden....

knaapje
04-03-06, 22:55
Zeer verstandig.
Als je een directe vlucht (10 uur) hebt betekent dit dat met reporting time ( 3 uur) en reizen naar Schiphol (zeg 1 uur) plus immigration, douane en afhalen huurauto (zeg 2 uur) daarna 4 uur rijden, zo'n 18 uur in touw bent. Daarnaast nog eens de klimaat en cultuur/verkeers-verschillen.

Nog verstandiger is wellicht een overnachting in Miami.
Goede reis
Knaapje.

Anthony
05-03-06, 02:35
Ik ben in oktober ook vanuit Miami in 1 keer doorgereden naar Inverness (nog eens zo'n 70 mijl voorbij Orlando) en dat heeft 5 uur geduurd door wat vertraagd verkeer bij Miami. Op de rit naar het noorden hebben we de turnpike niet genomen en op de terugweg wel (toen lag er een hoop plat door een orkaan en was de tolweg tijdelijk gratis). Qua reistijd en afstand maakte het volgens mij over het grootste deel van de afstand niet zo heel erg veel uit maar vanaf Fort Pierce gaat de turnpike wel rechtdoor naar Orlando terwijl je een omweg maakt op het laatste stuk als je die turnpike zou ontwijken (via Melbourne bvb). Wat de turnpike nou eigenlijk kost over de hele afstand Miami-Orlando weet ik niet precies maar ik gok een dollar of 20, zo'n hoog bedrag is het dus ook weer niet :)
Maar omdat ik op de kaart de gratis snelweg (I-95) zo'n beetje naast de turnpike zag lopen vond ik het verleidelijk om de turnpike te vermijden.

ekkie50
05-03-06, 12:01
Ik heb die route in 2004 gereden. Wel na 1 overnachting in Miami (crowne plaza, net ver van Alamo). Een overnachting vooraf kan ik aanraden, want dan ga je fris op pad. Met enkele stops bij rest areas (ik ben vergeten hoe die daar officieel heten, maar het is hetzelfde principe) ben ik minstens 5 uur onderweg geweest. Je ziet inderdaad weinig interessants, maar de turnpikes zijn dan ook bedoeld voor doorrijden, niet voor sightseeing. Wel vind ik ze altijd lekker rustig, met uitzondering van de stukken rond de grote steden.

Ik begrijp de eerder suggestie om tijdens die reis meteen Daytona aan te doen niet helemaal. Dat is een grote omweg. Kennedy Space Center zou kunnen, maar dan is je dag echt goed gevuld. Moet je niet nog last van jetlag hebben. Persoonlijk zou ik voor KSC een dag uittrekken. Vlak daarbij heb je nog stranden, en een prachtig natuurgebied. Zie mijn "Tips voor een uitje" (=sticky).

Good luck.

Stephanie
05-03-06, 12:48
Het is inderdaad nog een redelijk eind rijden.
Ik zou zeker de turnpike nemen! Daar is absoluut niets te zien, maar het is wel de snelste weg.
Het is zo 'n vier uur rijden. Voor de plaspauzes heb je af en toe in het midden van de baan een gebouwtje met een paar winkeltjes, starbucks of iets gelijkaardig, en toiletten.

Tuurlijk, Kennedy Space Center is een must, maar daar moet je echt wel genoeg tijd voor uittrekken en dat lijkt me in dit geval niet mogelijk. Bovendien zal je na die lange vlucht daar waarschijnlijk wel geen zin in hebben.
Je kan altijd nog vanuit Kissimmee een dag naar Kennedy Space Center gaan, is maar een uurtje rijden.

Gewoon direct doorrijden dus!

Njit
05-03-06, 12:50
Tuurlijk, Kennedy Space Center is een must, maar daar moet je echt wel genoeg tijd voor uittrekken en dan lijkt me in dit geval niet mogelijk.

De laatste Tour bij KSC vertrekt rond 1 uur. Als je er voor de tijd niet kunt zijn dan heeft een bezoek niet veel zin..

Stephanie
05-03-06, 12:52
Precies.
Wij vonden het al te druk om op de dag dat we van Miami naar Orlando reden KSC te doen, laat staan als je dan ook nog die dag van het vliegtuig komt.

Michael66
05-03-06, 20:04
Ga maar in één keer naar Kissimmee. Of boek ergens een nachtje en rijdt er pas de volgende dag naartoe. De rit is te lang om na de lange vlucht ook nog eens iets tussendoor te doen.

Orangedevil
06-03-06, 23:39
De parkeerplaatsen in de middenberm heten U-turns en zijn ook heel makkelijk als je afslag hebt gemist.Kan je mooi keren daar, vandaar U-turn.

Van Miami naar Orlando via de turnpike kost ongeveer 13 dollar.Je krijgt een kaartje en dan kan je precies uitrekenen.Hoe verder je rijd hoe duurder het word.En als je er dan af gaat scannen ze het kaartje en dan moet je betalen.

Michelj
07-04-06, 11:26
Als je met 2 personen bent kun je een auto huren (kosten delen), maar omdat je 18 bent is dat niet mogelijk. Met de Amtrak trein heb ik geen ervaring en weet niet zeker of die in Orlando stopt (sowieso wel in Kissimmee, maar het ligt aan je hotel of dat dichtbij is of niet). De Greyhound is denk ik de beste manier, sowieso de goedkoopste. Voor 40 dollar enkele reis ben je klaar. Ik ben net terug van 2 maanden en heb met de Greyhound heel Florida gezien en heb ook de reis van Miami-Orlando ermee gedaan. Duurt zo'n 5,5 uur met een paar korte tussenstoppen bij een tankstation/fastfood, zodat je even wat kunt eten en de benen strekken (je hoeft niet over te stappen trouwens). Als je 7 dagen of langer van te voren je ticket boekt (kan ook bij het Greyhoundstation ter plekke), krijg je nog een aardige korting.

Nadeel van de Greyhound is wel dat er een eerst komt-eerst maalt regeling is. Nu zijn die bussen niet altijd volgeboekt, maar ik heb een paar keer gezien dat mensen op de volgende bus (uren later) moesten wachten. Dus wat je moet doen (wat velen doen), is alvast je koffer/tas bij de "gate" zetten, zodat je vooraan staat. In Orlando aangekomen, door het station naar de overkant van de weg lopen, en daar bus 25 naar Downtown nemen (1,50) en van daaruit naar je hotel (bus 8 naar int. drive).

Succes ermee, als je nog meer wilt weten moet je maar!

jim929
21-08-07, 21:22
Hallo allemaal,

In november vertrekken wij per auto van Orlando naar Miami. We willen deze afstand in 2 dagen rijden, met 1 overnachting. We rijden langs de Oostkust.

Onze vraag: heeft iemand een tip over een leuke plaats waar we zouden kunnen overnachten?

Thanks!

Njit
21-08-07, 22:57
Waarom wil je dat in 2 dagen doen? Het is ca 4 uur rijden. Ik zou aan die kant niet echt leuke plaatsen weten waar je echt geweest moet zijn. De andere kust heb je juist weer teveel leuke plekken :)

SpaceAce
21-08-07, 22:59
Nou, er zullen opzich wel leuke plaatsjes aan de oostkust zijn, maar voor één overnachting is dat misschien niet echt de moeite. Persoonlijk zou ik het in een dag doen, zodat je meer tijd overhebt voor de rest van je rondreis (of ga je pas laat in de middag weg uit Orlando?).

jim929
22-08-07, 09:22
Bedankt voor de reacties.

Als het 'maar' vier uur rijden is en de plaatsjes zijn niet echt de moeite waard, dan rijden we in 1 keer door.

Njit
22-08-07, 09:49
4 uur rijden is in de USA niet ver. Afstanden zijn daar heel anders dan in Nederland.
Een keertje stoppen bij een rustplaats langs de snelweg (die vaak erg uitgebreid zijn) om een hapje te eten en de tijd is zo voorbij.

Riv71
22-08-07, 17:04
http://img.photobucket.com/albums/v399/Riv71/Div/Florida1.jpg

Het maakt natuurlijk nog wel uit of je over de 1 of de 95 naar boven cruised. Of de SR 91 (dit is geloof ik de Tol weg).
Maar wij hebben een Tol weg genomen van Orlando naar Miami. Zeker te doen wat Njit ook zegt een paar uur.
Als je wat wilt zien onderweg, dan de 1 pakken omhoog. Maar als je denkt langs de kust te rijden en de zee te kunnen zien, kom je bedrogen uit. Daar zitten stukken land tussen.
Maar het is lekker cruisen op de wegen daar hoor.

<<te grote foto eruit gehaald>>

LSL
03-12-07, 21:18
Op mijn rondrit door Florida zou ik op een bepaalde dag 's morgens in Miami willen vertrekken richting Everglades. Daar een airboat tour doen en wat rondkijken, eventueel een kleine wandeling in het Everglades park.
Met de wagen verder westwaarts richting Everglades City (wat door het park rijden) en dan noord, richting Orlando, om daar mijn vakantie verder te zetten.

Heeft er iemand ervaring met het traject tussen Everglades City en Orlando via weg 29 en weg 27, kan men hier vlot rijden of is het een weg vol verkeerslichten, dorpen of andere ?
Enig idee van de tijd die deze rit zal vergen ?
Op de online routeplanners valt het wel mee maar geven die wel een realistische tijd aan ??

Michael66
03-12-07, 21:34
Ik heb in 1997 een deel van die route gereden. Het is een SR (State Road) met alle stoplichten van dien. Je komt door allerlei kleine plaatsjes, leuke plekjes om eens wat te gaan eten. Maar niet langzamer dan een andere route. Alternatief zou zijn via de interstates te rijden (I75 en I4 via Tampa) en ook dan is het ruim 4 uur rijden.

link: http://maps.google.nl/maps?f=d&hl=nl&geocode=16217416739341100494,25.915530,-81.361560&saddr=Ocean+Dr,+Miami+Beach,+FL,+USA&daddr=everglades+city,+fl+to:6500+International+Dr ,+Orlando,+FL+32819,+USA&mra=pe&mrcr=0,1&sll=27.127135,-80.798985&sspn=2.810836,5.987549&ie=UTF8&ll=27.13859,-81.385689&spn=2.810591,5.987549&z=8&om=1

Eric
03-12-07, 23:09
Ik zou in ieder geval op tijd beginnen, er vanuitgaande dat je in Miami Beach zit heb je wel even tijd nodig Miami uit te komen, voor het evergladesgebeuren ben je minimaal 4 uur kwijt, je moet een uurtje plannen voor wat eten en dan nog zeker 4 uur (reken eerder op 5) om naar Orlando te komen.
Het kan dus wel, maar het wordt een vermoeiende dag.
Eric

CorrineJ
04-12-07, 16:58
Ik heb in 1997 een deel van die route gereden. Het is een SR (State Road) met alle stoplichten van dien. Je komt door allerlei kleine plaatsjes, leuke plekjes om eens wat te gaan eten. Maar niet langzamer dan een andere route. Alternatief zou zijn via de interstates te rijden (I75 en I4 via Tampa) en ook dan is het ruim 4 uur rijden.

link: http://maps.google.nl/maps?f=d&hl=nl&geocode=16217416739341100494,25.915530,-81.361560&saddr=Ocean+Dr,+Miami+Beach,+FL,+USA&daddr=everglades+city,+fl+to:6500+International+Dr ,+Orlando,+FL+32819,+USA&mra=pe&mrcr=0,1&sll=27.127135,-80.798985&sspn=2.810836,5.987549&ie=UTF8&ll=27.13859,-81.385689&spn=2.810591,5.987549&z=8&om=1

Hallo Michael,

Welke van deze twee routes vond jij het leukste/fijnste rijden ?

In 2008 maken we nl. een rondreis door Florida en gaan dan van Fort Myers (Beach) naar Orlando. We reizen dan met twee meiden van 8 en 6.

Tijdens de voorbereidingen had ik ook ontdekt dat je via deze twee (hoofd) routes naar Orlando kunt.

Heb je nog leuke suggesties voor de route van Fort Myers naar Orlando ?

Alvast bedankt voor de info.

Groetjes,

Corrine

Michael66
04-12-07, 22:03
Wat het leukst te rijden? Ik weet het niet. Wij hebben destijds ook de laatste dag van Ft. Myers naar Orlando gereden, in de "staart" van een hurricane. Met heel veel regen en meer kan ik me er niet van herinneren. Alleen dat er met een rotvaart een heleboel hele grote vrachtwagens om me heen reden. En veel regen .... heeeeeeeeel veel regen. En heeeeeeel veel regen betekent dat zo'n beetje de oceaan over de snelweg wordt uitgegoten .... (geen grapje!)

Anderen misschien een betere ervaring?

Harm
06-12-07, 11:34
Op mijn rondrit door Florida zou ik op een bepaalde dag 's morgens in Miami willen vertrekken richting Everglades. Daar een airboat tour doen en wat rondkijken, eventueel een kleine wandeling in het Everglades park.
Met de wagen verder westwaarts richting Everglades City (wat door het park rijden) en dan noord, richting Orlando, om daar mijn vakantie verder te zetten.

Heeft er iemand ervaring met het traject tussen Everglades City en Orlando via weg 29 en weg 27, kan men hier vlot rijden of is het een weg vol verkeerslichten, dorpen of andere ?
Enig idee van de tijd die deze rit zal vergen ?
Op de online routeplanners valt het wel mee maar geven die wel een realistische tijd aan ??
Vanaf Miami naar Orlando via Everglades city is ongeveer 6 uur rijden. Als je onderweg ook nog relaxt een Airboat toer gaat maken en hier en daar wat rondwandelt kom je al gauw laat in Orlando. Als je pech hebt val je ook nog in de File bij Orlando

luc
23-04-08, 10:55
Hallo iedereen,

Wij (4 volwassenen) zouden op 12/11/08 vertrekken uit Orlando om op 15/11/08 's middags aan te komen in Miami. Wat lijkt jullie aangewezen om te bezoeken tussen deze twee steden ? (behalve Ft Lauderdale, want daar zijn we al geweest).
En hoe maken we het beste de verplaatsing (auto ?) of blijven we beter ter plaatse in Orlando om van daaruit excursies te doen?
Alvast bedankt voor jullie suggesties.
Luc.

Dr. Phlox
23-04-08, 11:54
Hoe ziet je gehele schema eruit Luc. Zou ons een beter beeld geven.

HenkR
23-04-08, 20:35
De vraag is wel heel open. Kun je wat specifieker zijn hoe je totale programma eruit ziet. Bv hoeveel dagen ben je al in Orlando en 15/11 is dat je vertrekdatum vanuit Miami naar huis? Hiermee zal het makkelijker worden om met je mee te denken.
Anderzijds staat er zoveel op dit forum dat je er bij bv reisbeschrijvingen oid wel uit moet komen.

Carlo
23-04-08, 21:55
I.p.v. via de I95 of de Turnpike kun je ook via de 1 of de A1A naar Miami rijden. Je komt dan door allemaal kustplaatsen en daar zitten wel een paar leuke tussen (West Palm Beach, Boca Raton). Mooie huizen en stranden...

Marcelg
24-04-08, 04:10
Delray Beach

luc
24-04-08, 16:25
We landen in Orlando op 11/11/08. Op 15/11/08 (middag) vertrekken we op cruise vanuit Miami. Is het aangeraden om een vast hotel te boeken in Orlando om van daar uit uitstappen te plannen (Sea world ? Universal ? Cape canaveral?) of om tussen 12/11 en 15/11 een auto te huren en zo naar Miami te rijden met verschillende stops onderweg? Wat is trouwens een normale reisduur per auto tussen Orando en Miami?
Vr. Groeten,
Luc

Michael66
24-04-08, 16:37
Hangt helemaal af van wat je wilt doen.

Wil je de door jezelf genoemde parken / attracties bezoeken? Dan kun je dat best vanuit een vaste plek in Orlando doen. Wil je echter liever wat kustplaatsen of zo bezoeken en rustig het strand opzoeken? Dan is een tocht van een paar dagen langs bijv. de westkant (Golf van Mexico) en door de Everglades een aanrader.

De reistijd van Orlando naar Miami? Ligt er helemaal aan welke route je neemt (kust, snelweg), waar vandaan in Orlando je vertrekt, waar je in Miami naartoe gaat, of je onderweg stops maakt, hoe druk het n m.n. Miami is, etc.
Je kunt het gemakkelijk zelf opzoeken / berekenen met online routeplanners als Google Maps, Map24, Mapquest etc. De gemiddeld snelste route zonder stops of tegenvallers is zo'n 3,5 tot 4 uur.

Succes!

Ieniminie
23-02-09, 18:24
Hallo,

Wij gaan in juni 18 dagen naar Florida! We vliegen naar Miami, en blijven daar de 1e nacht overnachten. De 2e dag rijden we naar Orlando, en we blijven daar tot de 9e dag. Vervolgens rijden we weer terug naar Miami. We boeken de overnachtingen per dag, maar twijfelen of we via de Gulf Coast rijden, of via de Atlantische Oceaan..... Ook weten we nog niet of we Key West gaan bezoeken. Het is overal zo mooi dat kiezen best moeilijk is..... Iemand tips??

Groetjes, Ingrid

Teleton
23-02-09, 18:44
maar twijfelen of we via de Gulf Coast rijden, of via de Atlantische Oceaan..... Ook weten we nog niet of we Key West gaan bezoeken

Jullie vliegen toch heen en terug via Miami en rijden in de vakantie heen en weer naar Orlando? Op de heenreis kan je dan toch voor de ene kust kiezen en op de terugweg rijd je dan via de andere kust weer naar het zuiden....? Er zijn geen overnachtingen geboekt, dus je hebt alle vrijheid. Geniet er van!

JKG
23-02-09, 18:47
Je hebt nog een 3e optie; de turnpike. Kosten: +/- 13 dollar enkele reis.
Nadeel: je ziet vrijwel niets.
Voordeel: Snelste route.

Ieniminie
23-02-09, 18:58
Dag 2 t/m 9 in Orlando zijn wel vastgelegd. Ik had een voucher gekregen, en die ingewisseld voor een hotel in Orlando. Tijdens die week bezoeken we de parken. De rit daar naartoe stoppen we dus niet. Op de terugweg wel!

JKG
23-02-09, 19:38
Ik vind de turnpike wel lekker rijden.. goed, je ziet weinig, je komt een paar service plaza's tegen waar je kan tanken,eten, drinken,plassen whatever, maar het rijd lekker door. Je doet er dan ongeveer 4 uur over en die tijd vliegt voorbij. Als ik in Nederland een anderhalf uur rijd vind ik het al lang, maar daar vliegt de tijd...

Heb verder geen ervaring dus met de kustroutes, omdat ik 4 uur mooi genoeg vind om te rijden... maar in de toekomst zal ik het vast wel een keer doen...

knaapje
23-02-09, 20:17
Mijn ervaring is, dat van Miami via KSC naar Orlando goed op 1 dag te doen is.
Ik neem aan dat je weinig te pakken hebt zo de eerste dag na aankomst en als je dan een beetje bijtijds vertrekt kan je voor de middag op KSC zijn en als je dan 17.00 a 18.00 uur daar vertrekt ben je in een uurtje in je hotel in Orlando. Heb je ook nog iets aan deze dag en toch snel gereden.
Goede reis
Knaapje

silvia37
26-11-09, 08:10
Hallo weet iemand hoelang je erover rijd van Miami naar Orlando.

Njit
26-11-09, 08:21
Om volgende vragen voor te zijn (hoe lang is het rijden van Miami naar Key West etc) wijs ik je maar op Google Maps.

http://maps.google.nl/ en dan kiezen voor Directions.
Zie http://shorl.com/priporabitraki voor jouw route.

Palmcoast
26-11-09, 08:25
Volgens Google maps 3 uur en 43 minuten met een auto, als je gaat lopen doe je er 3 dagen en 2 uur over. Waar Google toch niet goed voor is.

A.Hofman
26-11-09, 12:42
Via de turnpike(toll) is de snelste route. Als je er wat langer over kan(of wil) doen of geen toll wil betalen kan je ook nog kiezen voor de I95, A1, of A1A( touristische route door alle kustplaatsen met ontelbare stoplichten)

Of met 1 of meerdere overnachtingen aan de oost-of westkust kan natuurlijk ook.

JKG
28-11-09, 16:46
Ik pak altijd de turnpike, maar dat komt omdat ik gewoon snel in de andere stad wil zijn. Is wel saai, maar wel het snelste. En die Google tijden zijn niet altijd helemaal goed, want ze vergeten verkeersdruk. Dan moet de weg wel leeg zijn en moet je je aan de snelheid houden (maar dat zou ik sowieso redelijk doen).

Tolkosten waren vorige zomer +/- 13 dollar (dat was van Orlando naar Miami). Afgelopen zomer ben ik via de westkust naar beneden gereist, maar toen was het doel niet meteen Miami.

gerbrich
29-11-09, 14:31
Hallo,

Wij gaan in januari op vakantie naar Florida. De eerste 4 dagen blijven wij in Orlando Marriott Courtyard. We hebben een voor de 5e dag een auto gehuurd die wij moeten ophalen bij Alamo kantoor Buena Vista Palace. De bedoeling is in 1 keer naar Miami South Beach te rijden. Is dit makkelijk te doen? Welke route is het beste?

Bedankt Gerbrich:?

Ebelix
29-11-09, 18:28
Dat is heel makkelijk te doen en kan op heel veel verschillende manieren. Je kan via de Oostkust rijden over de 1A1. Leuk langs de kust maar met heeeeeel veeeeeel stoplichten. De snelste weg is via de Turnpike tolweg. Een andere mogelijkheid is via de I95.

Verder heb je de mogelijkheid om via redneck country te rijden. Dit is dwars door Florida. Ook hier kom je veel stoplichten tegen.

Als laatste mogenlijkheid heb je om via de westkust te rijden. Dit heet de Tamiami trial. Dit wel de langste route maar je gaat wel door de Everglades.

Kijk maar eens op Google earth om een idee te krijgen wat je allemaal tegen kan komen.

JKG
29-11-09, 20:28
Tamiami Trail is wel héééééééél erg om (6 uur rijden). Bovendien zie je weinig van de Everglades.. althans, ik zag er weinig van (maar ik moest dan ook meer opletten op de weg). Volgens mij rijd je er nog net even ten noorden van, maar je hebt er natuurlijk wel de bedrijfjes waar je op zo'n airboat kan stappen.
Misschien zou je halverwege de Tamiami Trail de Loop Road moeten pakken om wat meer het Everglades gevoel te krijgen, maar op die weg ben je niet verzekerd.

Maar het is goed dat je 'm noemt Ebelix, want het is gewoon wel een optie.

De saaiste maar snelste route is de turnpike (tol = +/- 13 a 14 dollar).
Ik zou gewoon even een keuze maken met hoeveel dagen je over hebt en hoeveel je in Miami wilt doen.

[verwijderd]
30-11-09, 14:51
En hoelang doe je er dan in werkelijkheid over via de turnpike ?

Arie
30-11-09, 17:47
Denk aan een uur of 4 rijden.
Met een pauze inlassen voor de sanitaire stop tel er een half uur bij op.

Pietc
01-12-09, 14:35
Wat is nou eigenlijk de mooiste route? De A1A of de Tamiami trail? Wij gaan ook naar Miami rijden vanuit Orlando maar willen graag ook wat zien onderweg (maakt niet uit als de reisduur langer is dan de turnpike).

knaapje
01-12-09, 17:51
Ikzelf vind de route langs de meren binnendoor het mooiste.
Het schiet niet echt op, maar je komt door uitgesterkte landbouwgebieden met o.a. suikerrietplantages en dorpjes, die aan de tijd van Oom Tom doen denken.

Knaapje

JKG
01-12-09, 21:45
Ja uurtje of 4 met de turnpike. Even inderdaad stoppen, plassen.. eventueel wat kopen en dan weer op weg. Ik moet wel zeggen dat die 4 uur voorbij vliegen tot je bij Miami bent en ineens de drukte in komt. A1A moet ik nog een keertje doen, Tamiami Trail vond ik niet heel spectaculair, maar misschien kwam dat meer omdat ik op wilde schieten om in Key West te komen (vanaf Naples) en ik nog wist hoe lang dat ging duren. :mrgreen:

baluga
25-12-09, 14:27
Beste mede forummers,

We zijn al een aantal weken mee aan het lezen op dit forum. Nu is er zoveel info dat we het echt niet meer weten. Het enige wat op dit moment vast staat is de vlucht van A'dam naar Orlando met een tussenstop in Manchester vice versa.We reizen met 2 volwassenen en 2 kinderen van 8 en 10 jaar. We verblijven in totaal 16 dagen in Florida. De auto is nog niet gehuurd, maar daar komen we wel uit. ( ik vind het wel spannend hoe het allemaal zal verlopen als we gelandt zijn op MCO.) De keuze tussen een villa of een townhome op een resort is nog niet gemaakt.

Mijn vraag is eigenlijk of het te doen is om een paar dagen vanuit Orlando naar Miami te reizen, en weer terug, met 2 kinderen? Natuurlijk gaan we voor de pretparken maar zouden ook graag bv. de Everglades zien en Miami.

Ik vind het erg fijn om zoveel terug te kunnen lezen op dit forum maar wij zijn nog 'maagd' in het vakantie vieren in Amerika en het begint een beetje te duizelen. ](*,)

Merry Christmas, Baluga

[verwijderd]
25-12-09, 15:01
Druk maken moet je je vooral niet doen, het meeste wijst zich vanzelf als je eenmaal in Florida bent.

Belangrijk is even dat je niet vergeet op de luchthaven al wat quarters te regelen voor de tolpoortjes, overigens sparen wij die de hele vakantie op dan kom je in ieder geval niet snel tekort. :-D

Als je land op MCO dan ga je eerst door de immigratie, daar worden wat vragen gesteld en maken ze een mooie foto en nemen je vingerafdrukken digitaal, hier hoef je je absoluut niet druk om te maken. Helaas staat er wel eens een wachtrij en dat is wat minder, daarna kan het zijn dat je je koffers van de band moet halen en deze door de douane mee moet nemen, hier wordt gecontroleerd of je bv vlees oid mee brengt naar de VS. Mocht je broodjes mee hebben genomen voor in het vliegtuig, deze daar gewoon lekker laten als je uitstapt.

Vervolgens als je je koffers hebt moeten pakken dan moet je ze daarna weer inleveren en ga je met een soort trein shuttle naar het hoofdgebouw, volg de bordjes rental cars en net voor de uitgang kan je wederom je koffers van de bagageband afhalen.

Rental cars wijst zich vanzelf allemaal, laat je vooral niets aansmeren daar te plekken. Wij boeken eigenlijk altijd all inclusive zodat alles al betaald is vooraf en je de auto ook met lege tank kan terug zetten.

Orlando - Miami is iets van 4,5 uur rijden dus niet even te doen op 1 dag aangezien je dan 9 uur in de auto zit. Overigens als je van Disney/Universal en Seaworld houdt dan zijn die 16 dagen snel vol in en om Orlando met de parken en de vele outlets.

Belangrijk puntje is nog dat je niet teveel mee moet nemen aangezien je meestal met veel meer kleding terug gaat aangezien de prijzen zeer aantrekkelijk zijn van kleding en schoenen hier.

Villa of resort hotel, tja, dat is een heel persoonlijke keus. Wij prefereren zelf toch het Hotel maar het ligt er dan wel aan welke hotels we verblijven, veelal verblijven we in het Omni resort of het Hyatt bij lake beuna Vista welke erg leuke zwembaden hebben. De hotels boeken wij overigens zo goed als altijd via Priceline, kan een hoop geld schelen.

Meer vragen ??? stel ze gerust er is altijd wel iemand die je antwoord wil geven hier.

randje35
25-12-09, 15:16
Heerlijk om hier even mee te lezen!!
Ik ben ook nog een groentje wat Amerika betreft.
Wij gaan pas over 18 maanden:-(, maar dan zijn we al een beetje ingeburgerd.:razz:

ps: ik blijf nog lekker meelezen

Teleton
25-12-09, 15:21
Mijn vraag is eigenlijk of het te doen is om een paar dagen vanuit Orlando naar Miami te reizen, en weer terug, met 2 kinderen? Natuurlijk gaan we voor de pretparken maar zouden ook graag bv. de Everglades zien en Miami.

Tsja, Maria en Josef trokken er ook op uit terwijl ze eigenlijk wel wisten dat de herbergen vol zaten. Toch kwam er weer een oplossing voor.... Eén ding is zeker; ze maakten hun keuzes en daarmee zijn jullie, sinds je eerste vraag, nog niet veel verder meegekomen.

Als je alles van te voren weet, kan je met een kwartje de wereld rond en...hadden jullie beter een vliegticket naar Miami kunnen kopen om vervolgens vanuit Orlando weer terug te vliegen. Nu moet je, als je een rondje Florida wil maken, dat hele eind weer terugrijden....

De vraag is wat ga je dan eigenlijk in Miami doen en wat stel je je van de Everglades voor? Bedenk ook dat je voor een rondreis misschien net een maatje grotere auto zou kunnen huren. Ook in de buurt van Orlando is er vergelijkbare natuur te zien, dus als het om een boottochtje gaat hoef je daar niet speciaal voor naar het Zuiden. Verder huur je villa's, appartementen het best voor 7 aaneengesloten dagen.

Je kunt pas door de bomen het bos zien als je voor jezelf een schemaatje maakt. Welke themaparken kies je? Hoeveel dagen besteed je er aan? Ga je ook naar de waterparken? Wanneer zou je naar Miami willen rijden? Hoe lang doe je daar dan over? Pas dan weet je of je er nog een toertje miami en de Everglades aan vast wilt/kunt plakken.

Ik snap ook wel dat de verleiding voor een en/en vakantie groot is. Zodra je zelf de knopen doorhakt, zie je vast ook door de bomen 't bos weer en zal het je ook wat minder duizelen. Vervang en/en maar door of/of en lees de reisverslagen er op na en vindt uit dat veel mensen die het rondje Florida maken, hier meestal drie weken voor uit trekken.... Kan het dan niet in twee weken? Zeker wel, d'r zijn er ook die het in één week doen en die komen zielsgelukkig terug. Het is dus niet bepalend of het 'te doen' is maar of jullie dat zelf willen.

Lady-M
25-12-09, 16:16
Hoi Baluga, ik begrijp precies wat je bedoelt, maar zoals al wordt gezegd hier, probeer niet tevéél te willen. Wij (man, vrouw en drie zoons van 12, 14 en 16 jaar) gaan in augustus voor de tweede keer en even had ik de neiging om ook naar Miami te gaan, maar we hebben maar 14 dagen en als je naar Miami gaat, ben je weer een hele dag kwijt met rijden.
Wij gaan dus heerlijk in een villa (ideaal met kinderen vinden wij) en van daaruit bezoeken we de nodige parken, maar we gaan ook nog wel een dagje naar het strand ofzo. Kelly Park lijkt mij ook ontzettend leuk. Op mijn site kun je ons voorlopige reisschema bekijken en ook de villa die we hebben geboekt staat erop. Sinds ik de villa heb geboekt en het reisschema in elkaar heb geflanst, voel ik me ook een stuk rustiger. Veel succes en vooral veel plezier gewenst met het uitzoeken! :-P

gabje01
25-12-09, 16:35
He die Baluga,

wij (gezin met 3 kids van onder de 10) zijn al vele malen naar Florida geweest en ook heel Florida gezien. Afgelopen zomer zijn we 4,5 week geweest en hebben we Orlando, Bradenton en Miami en de gehele keys aangedaan.Ik weet niet precies wat je wilt gaan doen, parken of rondreizen of beide maar als je beide wilt doen is 16 dagen een beetje kort. Bedenk dus goed wat je wilt gaan doen. Wanneer je er voor de eerste keer komt en gezien de leeftijd van je kinderen zou ik je adviseren om een week in Orlando te plannen en gewoon een villa te booken. Boek deze in Davenport (ligt net onder Orlando) en je krijgt dan eenvoudig een villa met zwembad wat heerlijk toeven is na een drukke dag in een pretpark (Disney, universal, downtown Disney, Gatorland enz. enz.) Je kunt deze villa zonder zorgen bij www.ridgevacationhomes.com boeken. Je kunt het ook via VRBO.com doen maar is iets "spannender", zeker de eerste keer.
Na deze week kun je naar de everglades rijden of naar Miami (stel je hier niet te veel van voor, is ons erg tegen gevallen). Ik zou voorstellen om naar de keys door te rijden en daar een mooi appartement te huren om eens te gaan genieten wat daar allemaal in de zee zit. Ga daar lekker snorkelen, zwemmen of vissen (op een partijboot). Helemaal geweldig. Je zal versteld staan wat je daar allemaal onder water ziet. Gewoon top. Wanneer je een geweldig appartementencomplex zoekt laat maar weten! Mocht je nog meer vragen hebben dan horen we het graag.
Groetjes

kentcourt
25-12-09, 18:54
Hallo,

Via Ridgevacationhomes huren zou ik zeker niet doen, wij hebben deze Engelsen als management gehad en zijn compleet onbetrouwbaar!!
Via D-Reizen heb je diverse mogelijkheden om van Nederlanders te huren waarmee je wel goede afspraken kunt maken en dan weet je van te voren waar je terecht komt.

Kentcourt.

Lady-M
25-12-09, 20:48
Wij hebben in 2008 via Ridgevacationhomes een townhouse in Windsor Hills gehuurd en alles was piekfijn in orde. Een dag voor vertrek gevraagd of we de laatste dag wat langer in het huis mochten blijven en dat was geen enkel probleem.
Volgend jaar gaan we naar Davenport. Ik heb goed overwogen om nog een keer naar Windsor Hills te gaan, maar een groter zwembad vind ik toch wel prettig, mede omdat we wat meer rustdagen hebben ingelast en we nu met 5 personen i.pv. met 4 personen gaan.

pumi1000
25-12-09, 23:12
Wij gaan ook vanuit Orlando tussendoor naar Miami en Key West om weer terug te komen in Orlando. Ik vind het rijden en stoppen onderweg ook leuk en dan is het geen punt om 4 - 4½ uur te rijden. Als je op tijd vertrekt heb je nog de hele dag tot 's avonds laat de tijd om vanalles te doen/zien.

Wij gaan ook 16 dagen, maar bezoeken nu niet alle parken in Orlando. Als je dat wel wilt doen dan ben je wel veel tijd kwijt (Disney-Universal-Seaworld-Bush Gardens). Dus dan kiezen we nu niet alle Disneyparken
en wel Everglades, Miami en Key West.

Groetjes

pascalbrouwers
26-12-09, 09:43
Estimated Driving Time:
3 hours, 41 minutes

Total Distance:
235.02 miles

Gelukkig iets korter dan 4,5 uur ;-).
Mocht je naar Miami willen neem dan de florida's turnpike.
= een tolweg, en veel sneller.


Succes,
Pascal

JKG
26-12-09, 12:41
@pascalbrouwers;
Ja maar je stopt ook nog wel 2x bij een Service Plaza en je kan nog wel eens een korte file hebben voor de tolpoort waar je moet betalen. Daarnaast ben je dan nog niet precies waar je wezen wilt. Globaal naar Miami rekent Google Maps uit. :razz: Dus 4 a 4,5u is het denk ik toch wel eerder. Maargoed, die uitleg heb jij eigenlijk helemaal niet nodig :) .

knaapje
26-12-09, 13:48
Leuk, maar even de rekenmachine erbij.
Dit betekent ongeveer 64 miles per hour gemiddeld!!
Ofwel 102 km/u gemiddeld
Is toch wel redelijk onhaalbaar en zelfs zonder stop gerekend.

Knaapje

pascalbrouwers
26-12-09, 20:12
Hoezo onhaalbaar, heb het sneller gedaan...
Kijk eens op deze site:
http://www.texaco.com/findatexaco/routesearch.asp
Tik Orlando Miami in, en je krijgt het aantal km en de daarbij behorende tijd te zien, zoals ik heb aangegeven.
Dit is wel degelijk te doen, zonder als een maniac te gaan rijden.
Wel de turnpike nemen.

knaapje
26-12-09, 20:37
Ik schreef ook "redelijk".
Daarbij ging ik uit van mensen die op vakantie zijn en willen genieten, met wellicht kleine kinderen in de auto en die onderweg ook nog een keer of 2 even stoppen, nog een paar verkeerslichten en tolpoorten tegenkomen en ook nog een paar vrachtwagens e.d.

Knaapje

gabje01
26-12-09, 21:08
@ kentcourt. Mogelijk heb je een keer slechte ervaringen gehad met ridgevacationhomes maar heb meerdere malen via hen een villa gehuurd en nooit problemen gehad. Altijd prima in orde.

[verwijderd]
27-12-09, 06:26
Om die tijd te halen moet je wel echt doorrijden aangezien de maximale snelheid op dat stuk turnpike volgens mij iets van 65 of 70 mile per uur is.

En idd, geen kinderen hebben die even moeten plassen want dan kan je er meteen 10 minuten bijtellen.

Tevens moet je het geluk hebben dat het niet druk is op de weg want wij hebben wel meegemaakt dat je rondom Fort Lauderdale in de file terecht kwam op die weg en dan loopt je reistijd erg snel op.

JKG
27-12-09, 11:58
Max snelheid is idd 70mph. Als je het zonder plassen kunt doen (als het echt moet lukt me dat wel) dan ben je er idd wel snel. En stoppen voor tolpoorten hoeft (bijna) niet, want je hebt er maar 2; één om je kaartje te krijgen en 2 om te betalen. De rest van de tolpoorten tussendoor zit op de afrit zelf (of na de laatste algemene tolpoort van de turnpike voor Miami waar je vanaf Orlando nu zo'n 14 dollar mag betalen). Meer kom je er niet tegen. En dan moet je Miami in, waarschijnlijk nog een tolpoortje waar je zo voorbij komt en ik heb eigenlijk nooit last gehad van vrachtwagens. Op de turnpike knallen ze wel door. Hebben ze eigenlijk wel een max. snelheid lager dan aangegeven zoals we hier in NL kennen? Volgens mij niet. Of ze lappen dat allemaal aan hun laars.

arie van urk
27-12-09, 13:46
Vrachtwagens mogen in de UsA net zo hard als de personenwagens.

En als ze 70 mogen rijden ,dan rijden ze meestal rond de 80

[verwijderd]
28-12-09, 02:26
Vrachtwagens mogen in de UsA net zo hard als de personenwagens.

En als ze 70 mogen rijden ,dan rijden ze meestal rond de 80

De rit die ik vorige week maakte over de turnpike van Fort Lauderdale naar Orlando ging het hele stuk ook 80 mile per uur, aangezien er niemand langzamer reed had ik ook zoiets van ik rij dan wel met de meute mee want dat rijdt toch lekkerder dan dat ze je aan alle kanten inhalen en lopen te drukken achter je.

En zonder stoppen kan je dan als de verkeersintensiteit het toelaat goed doorrijden, het is echter wel een erg saai stukje weg om te rijden.

pascalbrouwers
28-12-09, 11:06
Hehe grappig zo'n discussie over de snelheid en tijd van miami naar orlando ;)

Zoals ik al eerder zei ik doe het in 3 uur en 45 min of iets sneller....
Op de turnpike heb ik nog nooit langsamer gereden dan 70..
Maar dat doet bijna niemand.
Ik ga dan achter iemand aanrijden en houd wat afstand...
En maar hopen dat de polente mij niet pakken hahahaha
Maar goed in NL rijdt ik ook altijd iets harder, maar ook weer niet extreem ( 130-140km).
Ik wilde alleen maar aangeven dat het sneller kan door de turnpike te nemen.
Hier is minder verkeer, doordat er betaald moet worden.
En als een routeplanner het aangeeft moet het toch haalbaar zijn.

Maar goed, aub hier geen discussie van maken, maar liever weer ontopic :D:D:D:D

baluga
31-12-09, 17:10
Jeetje, wat een reacties. Dankjewel. Ik ga idd eerst maar eens een reisschema maken. Zoals het er nu naar uitziet skippen we Miami( hebben we weer een reden om terug te gaan;)).
Ik denk dat we 16 dagen wel vol zullen krijgen met shoppen, pretparken, zwemmen, eten en ga zo maar door.

Happy Newyear!

Flufjuh
01-01-10, 20:56
Dat denk ik ook wel. :)

De beste wensen allemaal!

pascalbrouwers
02-01-10, 17:47
Baluga,
Denk er eens aan om in orlando naar Gatorland te gaan i.p.v. de everglades... voor de kids beslist leuk.
http://www.gatorland.com/

En willen jullie nog iets anders dan pretparken en malls, zwemmen met manatees kan natuurlijk ook geweldig zijn.
Wij hebben het nog nooit gedaan, maar staat wel op het programma om te gaan doen.
Het is ook nog niet eens zo ver van Orlando af.

Succes met je schema.
Pascal

koenkamphuys
06-01-10, 22:21
Via de turnpike(toll) is de snelste route. Als je er wat langer over kan(of wil) doen of geen toll wil betalen kan je ook nog kiezen voor de I95, A1, of A1A( touristische route door alle kustplaatsen met ontelbare stoplichten) Of met 1 of meerdere overnachtingen aan de oost-of westkust kan natuurlijk ook.
Nog een optie: US 27 door het Florida Heartland, nog altijd redelijk vlot en niet het verkeersinfarct dat I-95 nog wel eens wil zijn, en tolvrij. Begint vanaf US 1 linksaf; vanuit vliegveld Miami uitgang Lejeune Rd east en direct de fly-over naar Okeechobee Road (= US 27) op.

bem007
27-01-10, 18:58
Druk maken moet je je vooral niet doen, het meeste wijst zich vanzelf als je eenmaal in Florida bent.

Belangrijk is even dat je niet vergeet op de luchthaven al wat quarters te regelen voor de tolpoortjes, overigens sparen wij die de hele vakantie op dan kom je in ieder geval niet snel tekort. :-D

.
ik spaar ook kwartjes, maar dan voor mijn album:
http://www.usmint.gov/mint_Programs/50sq_program/?action=designs_50sq

A.Hofman
27-01-10, 22:44
ik spaar ook kwartjes, maar dan voor mijn album:
http://www.usmint.gov/mint_Programs/50sq_program/?action=designs_50sq


En daar is dan dit topic voor :)
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=10152

oosterhout
24-02-10, 13:06
Toeval of niet, ik wilde precies hetzelfde vragen.

S

Hallo iedereen,

Wij (4 volwassenen) zouden op 12/11/08 vertrekken uit Orlando om op 15/11/08 's middags aan te komen in Miami. Wat lijkt jullie aangewezen om te bezoeken tussen deze twee steden ? (behalve Ft Lauderdale, want daar zijn we al geweest).
En hoe maken we het beste de verplaatsing (auto ?) of blijven we beter ter plaatse in Orlando om van daaruit excursies te doen?
Alvast bedankt voor jullie suggesties.
Luc.

Teleton
24-02-10, 13:24
ik wilde precies hetzelfde vragen.

Ik ben bang dat je dan eigenlijk precies hetzelfde antwoord kan verwachten als hieronder al wordt aangegeven. Als je wat meer informatie geeft over de reis en de plannen, dan kan je vast ook een bruikbaar antwoord verwachten. Over het gebruik van een auto of openbaar vervoer zijn ook al goed gevulde topics waar je veel info kunt vinden en je de mening van voor- en tegenstanders vindt.

Heb je overigens gezien dat dit forum ook een rubriek Even voorstellen heeft. Helpt andere forumleden ook enorm bij het geven van een antwoord. 60 plussers maken immers vaak heel andere reizen dan twintigers of gezinnen met kleine kinderen, om maar een voorbeeld te noemen.

cindy74
24-02-10, 14:24
Ik zou zekers de mexicaanse golf doen die vind ik persoonlijk het mooist . Ik vind captiva island heel erg mooi en dan kan je door de everglades rijden naar miami . Ik zou maar 1 tussenstop maken aangezien je maar 3 dagen hebt zodat het allemaal niet te vermoeiend word . Anna maria strand vond ik ook erg mooi maar het is allemaal zo persoonlijk

damian08
15-04-10, 15:43
Heeft er iemand toevallig goede ervaringen met taxi/transport bedrijven?
Wij verblijven van 18 Sept tot 1 Okt in Orlando en daarna gaan we cruisen vanaf Miami. Ik zit nu al verschillende bedrijven te checken via google, maar ik vroeg me af of er iemand ervaring mee had.
Misschien is het wel helemaal niks en kan je beter met de auto daar heen rijden en je auto daar inleveren (zijn dan ook wel kosten aan verbonden)

Hoop graag op wat tips!
Alvast bedankt

Groetjes Natalie

Njit
15-04-10, 16:01
Heb je geen auto in Orlando dan? Als je auto binnen Florida aflevert dan heb je geen dropoff-kosten. Lijkt mij veel goedkoper dan met een taxi gaan.

damian08
15-04-10, 16:06
Ja we hebben een auto in Orlando, maar wij wilden gewoon voor de economy gaan ,maar dat kan dan niet omdat je hem ergens anders inlever. Dan kwam er iets van €60 euro bij.
Ik zag ook dat je bussen had, maar of dat nou zo geweldig is met een kleine..

Oh en we konden hem alleen bij Miami Airport inleveren en niet ergens anders.

Njit
15-04-10, 16:17
Welke verhuurmaatschappij heb je? Want dropoff kosten binnen Florida is erg raar.

damian08
15-04-10, 16:28
Ik heb gesproken met Alamo.
Het zijn niet echt dropoff kosten, maar je bent verplicht om een compact of duurdere versie te huren ipv de economy.

Ta2 Gerrit
15-04-10, 16:31
Dan zou ik gewoon een grotere nemen. Is verreweg de goedkoopste en makkelijkste oplossing.

Njit
15-04-10, 16:34
Of gewoon bij onze Duitse (http://www.usareisen.de/mietwagen/carshow.php?rentalcomp=Alamo&region=Florida&sz=so) vrienden huren:





Einwegmieten sind mit allen Fahrzeugkategorien möglich.
Es werden keine Gebühren verlangt für Mieten innerhalb Kaliforniens, Floridas und Hawaii, zwischen Kalifornien und Nevada, zwischen Kalifornien und Colorado, zwischen Seattle - San Francisco und umgedreht, Seattle - Los Angeles, zwischen Arizona und Nevada, zwischen Kalifornien und Arizona, sowie zwischen Georgia und Florida.

Vertaald: met alle klassen mogelijk en geen drop-off binnen Florida.

damian08
15-04-10, 16:38
Ik ga wel even bij de buurtjes kijken en denk dat dat inderdaad toch wel goedkoper is dan met een taxi.. voorlopig kom ik alleen maar uit boven de $240.

Bedankt voor jullie tips mannen! :wink:

Njit
15-04-10, 16:44
Wel flauw van Alamo.nl dat ze eerst met dit popupje komen:

http://i40.tinypic.com/25z474k.jpg

maar vervolgens wel dit hanteren:

http://i42.tinypic.com/2mgsioj.jpg

Lijkt erop dat dit iets is wat ze zelf verzonnen hebben want Alamo.com hanteert het ook niet..

damian08
15-04-10, 17:10
Ja klopt, eerst was dit ook niet hoor. Toen kon je gewoon boeken.
Maar ik heb dit keer gebeld met Alamo en toen zeiden ze dat het niet kon en dat als je toch de economy zou boeken dan kreeg je vanzelf een telefoontje dat je alleen vanaf Compact kon boeken. Erg vreemd allemaal.
Maar goed nu hebben ze dus hun site veranderd, raar ook dat alleen Nederland dit weer heeft.

Ta2 Gerrit
15-04-10, 17:12
Daarom is een overstap naar onze Oosterburen (ik dacht dat je daar huurde :-)) niet slecht.
Die zijn vaak nog wat goedkoper ook.

Njit
15-04-10, 17:13
Mjah, ik zou gewoon vriendelijk bedanken :) Heb een hekel aan dit soort trucjes..

6foot6
16-04-10, 09:06
Niet zo negatief, bij Alamo Nederland huur je via "cadeaubon" rechtsonder een compact gold voor 1 dag voor € 26,50 vindt dat maar eens ergens anders

marjoleinenrick
09-05-10, 18:10
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand misschien een tip heeft voor een overnachting tussen deze twee plaatsen??

Het is namelijk zo;

van 11 t/m14 sept zijn we in Miami
daarna 1 overnachting op nog een onduidlijke plek :D
en die volgende ochtend willen we (15 sept) naar Kennedy Space Center
en dan de 16e de lancering zien, als deze doorgaat.

We vinden de afstand tussen miami en cocoa beach te groot om s'ochtends te rijden, we willen namelijk een beetje vroeg bij het kennedy space center zijn, en daarbij vinden we het ook leuk om wat plaatsjes te bekijken onderweg.

Iemand een leuke tip???

arie van urk
09-05-10, 18:13
Wil je alleen slapen of ook een dagdeel doorbrengen ?
Dan zou Vero Beach met zijn Outlet center namelijk mooi op de route liggen.

marjoleinenrick
09-05-10, 18:15
Ik denk alleen slapen, maar daar zijn we nog niet helemaal uit.
We willen wel vanuit miami even naar Fort Lauderdale en west palm beach misschien?

Dus we zullen dan pas in de middag ergens arriveren.

en dan s'ochtends vroeg uit de veren om naar kennedy space center te gaan.

arie van urk
09-05-10, 22:25
ft Lauderdale en West Palm op een dag is al een druk schema.
Volgens Google maps mag je van Miami naar Cocoa Beach een afstand van 208 mijl – ca 3 en half uur rekenen.

Dan zou ik toch een van de steden laten vallen en alsnog Vero Beach als slaap (outlet shop) plaats kiezen.

Vandaar uit is het nog 52 mijl oftewel een krap uur naar Cocoa.

van der Steen
10-05-10, 15:29
Wij gaan vanuit Orlando naar Miami.......

Is het dan te doen om Cocoa Beach en Vero Beach op 1 dag te doen?
Zo niet, welke is dan in jullie ogen de beste optie?

Ciao,
Ed

arie van urk
10-05-10, 18:07
Hoeveel tijd denk je door te brengen op Kenedy Space center ?

Dat is de grote vraag.
Zelf heb ik er een keer een lange ochtend doorgebracht en dat vond ik voldoende.

In dat geval zou je de middag en een avonddeel in de Vero Outlets door kunnen brengen.

Slapen in de regio Vero Beach en dan de volgende morgen de 150 mijl naar Miami rijden.

marjoleinenrick
10-05-10, 19:42
Wat lief dat jullie allemaal zo meedenken.

Wij gaan in ieder geval 1 nachtje in Vero Beach boeken, en misschien even naar de outlet :D

corrus
11-05-10, 00:55
Cocoa Beach zou ik gewoon 1 dagje doen vanuit Orlando...
Via de 528 is dat maar 5 kwariiertjes rijden...
Wil je dan Vero Beach erbij doen?? Wel een flink stuk verder... Vind ik wat zonde vam je dag worden...

liesmarc
28-01-11, 15:18
Is er in Vero Beach nog meer te beleven behalve strand en outlet shops?

We verblijven in Costa D'este Beach resort, ocean Drive, Vero beach.
Groet,

Bonez
22-02-11, 23:37
Hoi,

Wij arriveren 25 Maart in Miami, overnachten vervolgens in Plantation (Fort Lauderdale). De volgende dag willen we richting Cape Canaveral rijden, omdat we de dag daarna naar Kennedy Space Center willen gaan. We reizen met onze kleine meid van 20 maanden.

Wat is een leuke route en wat zijn de plaatsen van betekenis tussen Fort Lauderdale en Cape Canaveral? Ik dacht zelf aan 's morgens even downtown Fort Lauderdale te kijken en een stop in Palm Beach.

Overnachten in Cocoa Beach (iets proberen te boeken via Priceline).

Hebben jullie suggesties voor dit deel van de reis?
Alvast bedankt!

arie van urk
23-02-11, 12:09
Ook hier de vraag waar de intresse ligt.

West Palm is behoorlijk groot en er is veel te zien.

Ft Lauderdale precies zo.

Dus wat wil je zien / meemaken ??

Dan kunnen er gerichte antwoorden gegeven worden.

Ebelix
23-02-11, 14:33
Ik denk dat Vero beach ook een leuke tussestop kan zijn. Er is ook een Disney resort wat misschien weer leuk is voor de kleine. Daarnaast is er een vrij groot outlet centre gevestigd.

Veel pelzier met de voorbereiding.

moonlight91
31-03-11, 15:24
we willen graag vanaf Cape Canaveral langs de kust naar Westpalm beach
is dat makkelijk te volgen?
als ik de route vraag via googlemaps kom ik alleen maar langs tol/snelwegen
die van de kust lijn aflopen,ook als ik alle `badplaatsen` in geef
als ik vervolgens mijn route lijntje zelf verplaats geeft hij oa, State A1A S, A1A S/NE, ocean blvd en US 1 SE aan
wijst zich dat daar ter plekke zichzelf , want ik vrees dat de tomtom ook die zelfde routes aan gaat geven,die we nu juist niet willen
of word dat als we gewoon ons `neus` volgen dramatisch verdwalen
(vorig jaar van daytona beach naar st augustine hebben we dat op goed geluk gedaan ,en stelde de tomtom zijn route ook bij na verloop van tijd, nadat hij eerst 60 keer geroepen heeft MAKE a U-turn)

trails
31-03-11, 15:33
Wij hebben de A1A diverse malen gereden van Cocoa Beach naar Miami en de route is zeer makkelijk te volgen. Gewoon de bordjes volgen, die staan overal. En het is nog ee mooie route ook!

chippie
31-03-11, 19:18
@moonlight91: goed idee! Wij gaan van Daytona Beach naar Miami en het lijkt ons ook wel leuk om zo te rijden.
Ik vraag mij daarnaast af of het goed te doen is om vanuit Daytona Beach naar Cape Canaveral te rijden, daar het een en ander te bekijken en dan door te rijden naar Miami.
Hoeveel tijd ben je kwijt in Cape Canaveral?

moonlight91
31-03-11, 19:56
Hoeveel tijd ben je kwijt in Cape Canaveral?

ik denk dat dat verschilt wat je plannen daar zijn
wij vertrekken smorgens rond 10 uur/half 11 vanuit orlando direct naar cape canaveral,
en vandaar uit naar westpalmbeach waar we tussen 19.00/20.00 uur bij het hotel aan willen komen
dus al met al hebben we een uurtje of 9 de tijd om over de route te doen
volgens googlemaps is het ongeveer 4 1/2 uur rijden,dus ik denk dat we op cape canaveral een uurtje of 2 zullen vertoeven

chippie
08-05-11, 10:50
Wij gaan het ook zo doen, vertrekken vanuit palmcoast en onderweg een stop bij cape canaveral, dan door naar miami, en inderdaad maakt het niet heel veel uit hoe laat we daar aankomen.

moonlight91
08-05-11, 14:13
wij zijn ondertussen thuis, en het is idd een leuke route om zo te rijden
jeetje wat een huizen hihi ....
wat een jachten kom je tegen ...geweldig

cape caneveral vonden we niet zo, daar zijn we niet eens uitgestapt
nog even overwogen ,maar het trok ons toch niet echt
maar we hebben het gezien haha

natascha666
08-07-11, 10:17
Hoi Hoi,

Ik had een klein vraagje betreffende de route (kon zo snel geen bijpassend topic vinden:-P)

We gaan na een paar dagen orlando door naar st.petersburg en vanaf daar na een paar dagen naar miami.....
Nu wil ik graag door de everglades gaan....'de timiami trail' als ik het goed heb? Maar we willen ook graag de kust volgen vanaf orlando naar st. pete maar ik zou ook heel graag wat authentiek florida zien zeg maar... (dorpjes,en kleine shopjes en diners enzo een beetje zoals we het ook wel op den tv zien)
Heeft er iemand een mooie route die al die elementen bevat?
We hebben een kaart en stomstom tot ons beschikking :mrgreen:

Bedankt alvast!

Teleton
08-07-11, 11:30
dorpjes,en kleine shopjes en diners enzo een beetje zoals we het ook wel op den tv zien


Oei, oei, de romatiek viert hoogtij. Net als er in Nederland bijn a geen ventjes op klompen met hun vinger in de dijk staan, zijn de filmlocaties zoals jij ze zoekt, schaars.

En nog een teleurstelling misschien: Van Orlando naar St Petersburg langs de kust wordt ook al lastig, kijk maar eens op de kaart. Voor je op de 19 of de 595 (die min of meer vanuit het noorden langs de kust lopen) bent moet je toch een aardig endje rijden. Waarom probeer je niet eens met Google Maps bijvoorbeeld, zelf een scenic route te maken? Je stelt "mijd de snelwegen" in en je krijgt een voorstel. Dit kan je heel gemakkelijk naar je eigen keuze aanpassen. Je komt dan vast door kleine dorpjes, maar diners en kleine shopjes durf ik je niet te beloven.........Wel prachtige huizen, uitgewoonde trailers, shabby hutjes met onduidelijke nerinkjes in tweedehands grasmaaimachines en foeilelijke tuinornamenten, vervallen kerkgebouwen etc.etc.

natascha666
08-07-11, 21:12
hmmm, dan zal ik eens moeten gaan googelen....betreft de route naar miami vanaf st. pete raad je dan wel de trail aan of is er nog een mooiere route?

Teleton
09-07-11, 09:22
Er lopen twee wegen van de Gulfcoast door de Everglades, je hebt dus niet zoveel te kiezen....

En of de route mooi is, tsja daar zijn de meningen over verdeeld. Sommigen zijn helemaal lyrisch over de Everglades en stuiteren bij iedere schildpad, slang of alligator uit hun petje. Anderen vinden het een lange saaie reis door dor, hoog grasland.....

sonja
09-07-11, 10:32
En of de route mooi is, tsja daar zijn de meningen over verdeeld.

Wij vinden het allebei een saaie route, afgelopen mei kon je echt de auto niet uit zoveel grote zwarte insecten. In mijn reisverslag heb ik het beschreven brr.

natascha666
09-07-11, 10:57
bedankt voor jullie idee erover...zal nog wel eens met mn neus de kaarten induiken en kijken welke routes het interesants zijn:-)

nikie1968
09-07-11, 13:46
meningen inderdaad verdeeld ik ben helemaal kapot van de everglades......als ik in florida ben wil ik er persé naartoe.......kan er bij mij nog steeds niet in dat die beesten daar zo langs de weg liggen vind het geweldig om te zien......

corrus
09-07-11, 16:02
Wij vinden het allebei een saaie routeAnders wij wel...

Die héle grote libelles tussen je ruitenwissers waren wel mooi (maar half dood :lol: )
Voor de rest hadden wij écht het idee van "wat doen we hier eigelijk"

nikie1968
14-07-11, 16:30
maar goed dus dat we niet allemaal hetzelfde zijn want dan was het daar druk.....
mij zie je b.v niet meer in disney...dat hebben we gezien...
ikzelf vind de keys, everglades en de golf van mexico en kissemee(old town) heel erg leuk..

kobe_08be
21-05-12, 21:02
in september rijden we in ene dag van orlando naar miami. Nu zou ik graag weten welk leuke stops zijn op onze weg om eens een uurtje ofzo iets te gaan eten of naar strand te gaan.
we zouden graag van orlando langs cape canaveral rijden, maar gaan het niet bezoeken. en zo verder naar miami. ik heb gelezen da veel mensen een combinatie nemen van de kustweg en snelweg. welke delen van de kustweg zijn het interesants en het mooist?

christiand
21-05-12, 21:12
Wij doen hetzelfde maar dan eind Juni, hebben ook geen haast en plannen een tussenstop in West Palm Beach. Meer dan waarschijnlijk stoppen we voor een lunch ergens op Singer Island (The Islander Grill & Tiki bar?) om vervolgens nog een bezoekje te brengen aan het Flagler Museum.

In deze topic staan ook nog enkele tips en ervaringen...
http://www.floridaforum.nl/archive/index.php/t-1516.html

kobe_08be
21-05-12, 21:15
thx, zal da sebiet is gaan uitpluizen

mvanbeem
23-06-12, 09:14
Wij willen in 1 dag van cocoaBeach naar Fort lauderdale rijden en onderweg stoppen bij vero beach, palm beach en vervolgens een kijkje te nemen in fort lauderdale

Ik denk dat het te veel is op 1 dag

wat zijn jullie ervaringen een plaats overslaan ?
de highway te nemen en niet via de 1A te rijden om tijd te besparen ?
of gewoon doen en kijken waar we uitkomen, kunnen zien en doen
de dag erna moeten we om 11 uur in miami zijn dus we hebben geen marges

trails
23-06-12, 10:54
Volgens mij is dat best te doen, afhankelijk van hoe lang je in die plaatsen blijft.
Wij hebben ooit, met 2 kleine kinderen, diezelfde rit gemaakt en hebben toen gestopt aan zee om een uurtje te zwemmen, af en toe onderweg stoppen om van het uitzicht te genieten en voordat we naar ons hotel in Ft. Lauderdale reden hebben we daar de Butterfly Garden nog bezocht. Maar toen was de dag ook wel af, we kregen een heel zwaar onweer over ons heen.

toornent
25-06-12, 13:10
Hoi,

Wij hebben die route in 2007 ook gedaan. Wij zijn toen ook nog even in Boca Raton gestopt. Wij vonden de route prima te doen, maar zijn toen wel vroeg vertrokken en kwamen redelijk laat aan in Miami ( 22.00 ). Een leuke tip is dan wel om s'avonds in Fort-Lauderdale aan de boulevard te gaan eten. Je ziet er vele cruiseschepen en luxe jachten voorbij varen.

mvanbeem
26-06-12, 10:28
Ja ik denk ook dat het haalbaar is gewoon relax langs de kust richting Miami rijden kijken wat er te doen af en toe een stop en in de avond een hoteletje zoeken :)

kobe_08be
17-07-12, 15:28
In september gaan we voor de eerste keer naar florida. We gaan in ene dag van orlando naar miami langs de east coast, een week later rijden we terug langs de west coast in een paar dagen. We willen niet alleen autostrade doen maar een mengeling we zouden graag een groot deel via de 1a rijden maar heel de weg langs deze weg is nogal lang. Daarom was mij vraag welke delen van de 1a zijn het mooist en intressantst? en welke stukken pakken we beter een snellere weg? En eventueel tips om even te stoppen om iets te eten of een duik te nemen?
alvast bedankt

Teleton
17-07-12, 16:16
Daarom was mij vraag welke delen van de 1a zijn het mooist en intressantst? Hmmm..heb je dezelfde vraag in mei (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?1516-Route-Miami-Orlando-(en-andersom)&p=169183#post169183)ook al niet gesteld? Verder is er al een topic over dit onderwerp (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?14869-Florida-State-Road-A1A-Tips&p=172269#post172269)waar je misschien wat meer info in kunt vinden. Je zou misschien ook eens in de topics over de steden aan de oostkust na kunnen lezen. Tot slot ben ik altijd benieuwd wat je zelf nu precies mooi en interessant vind. Dat helpt enorm bij het geven van bruikbare tips.......:)

cindy74
17-07-12, 16:27
Teleton zelf heb ik me altijd de vraag gesteld waarom voor de golf coast kiezen of en waarom voor de kant van vero beach enz ...te kiezen
Zelf gaan we altijd naar de golf coast voor de mooie stranden maar is deze echt zoveel mooier ? Wij gaan volgend jaar naar miami vliegen en we twijfelen nog erg om via napels enz te rijden of toch maar naar palm beach te gaan .

Teleton
17-07-12, 16:43
maar is deze echt zoveel mooier ? Goeie vraag. De een houdt van de moeder, de ander van de dochter en sommigen kiezen voor allebei.......Het is echt heel persoonlijk lijkt mij. Zelf ben ik niet echt een strandmens maar op de een of ander manier zou ik zelf toch de Gulf Coast kiezen. Ik vind de plaatsen aan deze kust ook wat gemoedelijker, overzichtelijker dan die aan de oostkust. Doet u mij maar de Gulf Coast, al was het maar omdat je daar de zon in de zee ziet zakken......

kobe_08be
17-07-12, 16:48
oei denk dat ik over dat topic van de A1A heb overgezien, mijn excuses hiervoor. Ik dacht daar langs de kust te rijden en te kunnen genieten van het uitzicht, maar dit is blijkbaar nietzo? Dan maar het best de I-95 nemen?

Teleton
17-07-12, 18:27
mijn excuses hiervoor. Maar dat is niet nodig hoor. Er is hier zoveel info op het forum dat het soms lastig zoeken is...maar dan is er altijd wel een wijsneus die je de weg wijst.

trails
17-07-12, 22:40
Er zijn echter ook mensen die de voorkeur geven aan de Atlantische kust boven de Gulf Coast. Ik bijvoorbeeld.:)

cindy74
17-07-12, 22:51
En waarom als ik vragen mag .

trails
18-07-12, 10:45
Omdat ik de stranden daar mooier vind en ook de kustweg. Aan de Gulf coast is het veel meer volgebouwd. Ik hou meer van de Atlantische kust.

Florida Keys Go-er
23-07-12, 22:02
Ik dacht dit is wel een mooi topic is om deze vraag te stellen. Tijdens mijn vorige reizen ging ik altijd per Openbaar Vervoer van Orlando naar Miami en vice versa. Sinds een jaar heb ik een rijbewijs en ben van plan om een auto te huren wanneer ik Florida weer bezoek in Augustus. Al ken ik Florida redelijk goed geografisch, ik heb geen idee hoe ik het best van Orlando naar de Florida Keys moet rijden. Wat het rustigst is en het makkelijkste.

Ik weet wat de optie's zijn:

Optie 1, vertrekkend vanuit Orlando via de SR 528 (ook wel Beach Expressway genoemd) en daar nabij Cocao de I-95 op richting Miami. Dan is soort van zigzag door Miami heen tot de Florida Turnpike (Homestead Extension) wat door loopt tot de US 1.

Optie 2, (ook het simpelste) Vanaf Orlando de Florida Turnpike volgen tot en met Homestead en daar verder de US 1 volgen.

Optie 2 is qua tol natuurlijk wel duurder maar je bent ook in de Florida Keys, omdat je langs Miami rijdt.

Zelf had ik ook nog een 3e optie bedacht waar ik beide bovenstaande opties combineer:

Vertrekkend uit Orlando via SR 528 en bij Cocao de I-95 op richting Miami. Vlakvoor West Palm Beach (voordat het dus echt druk wordt) de I-95 bij Jupiter verruilen voor de Florida Turnpike die ik dan zal volgen tot aan Homestead.

Dus zijn er ervaren mensen die naar Florida zijn gegaan en die dit stuk wel eens vaker hebben gereden en me kunnen adviseren wat het beste en snelste is. Waar ik de minste kans op vertraging heb, het is trouwens een geplande reis op een zaterdag, waarbij ik tamelijk vroeg (rond 8:00) uit Orlando vertrek.

Teleton
23-07-12, 22:13
Dus zijn er ervaren mensen die naar Florida zijn gegaan en die dit stuk wel eens vaker hebben gereden en me kunnen adviseren wat het beste en snelste is. Waar ik de minste kans op vertraging heb, het is trouwens een geplande reis op een zaterdag, waarbij ik tamelijk vroeg (rond 8:00) uit Orlando vertrek. Tsja, de beste en de snelste route..die willen we allemaal wel weten. Net als de snelste rij in de supermarkt of bij immigrations. Een onbesuisde truc van een truck en de weg is geblokkeerd. En zo kan je gemakkelijk vijf, zes oorzaken noemen waar je totaal geen invloed op hebt maar die je plannen behoorlijk kunnen verstieren. De glazen bol bood geen uitkomst, theeblaadjes wilden niet zakken en koffiedik was prut.

Zelf hadden we wel succes met je eigen optie drie, maar resultaten uit het verleden..etc. Succes met de keuze!

SpaceAce
23-07-12, 22:19
Ik heb eigenlijk geen idee hoe wij altijd rijden... Volg meestal blindelings de Tom Tom :o
(vermoed dus via de Turnpike?)

En verder inderdaad wat Teleton al zegt... "Waar is het minste kans op vertraging?" dat weet niemand. Gok de Turnpike, maar als daar een groot ongeluk gebeurd, zit je natuurlijk ook weer uren vast in de file...

corrus
23-07-12, 22:23
En toch zou ik desondanks de Turnpike nemen... recht toe - recht aan...
Kost een beetje maar nog steeds het snelst.

Florida Keys Go-er
23-07-12, 22:44
Bedankt voor snelle reactie en tips, ook voor degene die nog een imput willen geven.
Het hangt natuurlijk af van inderdaad verschillende gebeurtenissen op de weg, wat gewoon niet te voorspellen is.

Als ik kijk naar verkeers intensiteit statistieken is het gemiddeld over de Florida Turnpike relatief rustig (tussen de
25.000 tot 60.000 auto's per dag) tot aan West Palm Beach. Dan wordt het iets drukker, maar ook niet verschrikkelijk.

Op de I-95 tussen Cocoa en Jupiter is het slechts iets drukker, maar ook nog steeds tussen de 35.000 en 67.000 auto's.
Dus daar hoef ik het niet echt om te doen. Wat er ná Jupiter/West Palm Beach zal bepalend zijn, voor de rest van de reis.

Als ik dit zo bekijk, ga ik mijn "optie 3" proberen en hopen dat het goed gaat.

* SR 528 volgen tot aan Cocoa (42 mijl)
* Bij Cocoa de I-95 op en deze tot aan Jupiter volgen (zo'n 120 mijl) waar ik nog diverse uitwijk mogelijkheden heb
* Bij Jupiter de I-95 verruilen voor de Florida Turnpike en die verder tot aan Homestead (107 mijl) Waar ik tot aan Miami kan kiezen voor verschillende wegen, mocht zich iets voldoen onderweg.
* Bij Homestead de US 1 op en dan doorrijden naar Marathon (zo'n 75 mijl) Op deze weg ben ik simpelweg overgeleverd aan de "weg-goden"

Op papier klinkt het goed, maar calamiteiten kunnen zich altijd voor doen. Op hoop van zegen!

jarjarbinks
23-07-12, 22:54
Op hoop van zegen!

Zo erg is het nu ook weer niet, je hebt vakantie. Rijd mee met het verkeer kijk goed uit wat anderen doen. Ook wij rijden overmorgen naar Orlando maar zeker over de Turnpike. Gaat prima en druk ja / nee. Ja absoluut meer auto's op de weg, nee de weg heeft iets meer banen en algemeen wordt er rustiger gereden.

Florida Keys Go-er
23-07-12, 22:58
Zo erg is het nu ook weer niet, je hebt vakantie..

Dat is ook weer waar :)
De beslissing zou ik uiteindelijk zelf moeten maken, desondanks nog steeds bedankt voor de reactie's.
Het zou worden besloten op die ene ochtend, haha. Maar inderdaad ik heb vakantie en moet er ook
zeker van kunnen genieten.

PS. alvast een goede autorit toegewenst naar Orlando.

jarjarbinks
23-07-12, 23:03
Bedankt, ritje komt wel goed, kan je trouwens meelezen op ons blog. Zal er zeker inzetten hoe we gereden zijn en of het druk was.

Florida Keys Go-er
14-09-12, 16:58
Weer terug uit Florida en op geheel eigen stijl van Orlando naar de Florida Keys gereden en weer terug.
De heenreis nam ik SR 528 richting Cocao Beach, om vervolgens I-95 te volgen naar Miami. Door de rustige
verkeerssituatie koos is door te rijden tot aan SR 836 in Miami en langs het vliegveld te rijden. Om vervolgens
de Florida Turnpike te nemen richting Homestead en mijn weg te vervolgen via de US 1.

Op de terug weg had ik alle tijd van de wereld dus nam ik de "toeristische route", wat eigenlijk niet veel langzamer
of sneller was dan de "snelweg routes". Natuurlijk bij Homestead de Florida Turnpike richting het Noorden genomen,
want ik moest iemand afzetten op het vliegveld van Miami. Maar terplaatse besloot ik US 27 naar het Noorden te nemen.
Een erg landelijke route die je door Amerikaanse stadjes voert en me uiteindelijk bij I-4 net ten Zuiden van Orlando voerde.

Het is en blijft Florida dus een redelijk vlakke rit, maar je ziet tenminste wel andere delen van deze staat. Als je de tijd hebt
is het altijd mogelijk om deze route te nemen. Kwa tijd maakte het niet zoveel uit. Toen ik richting Miami/Florida Keys reed
vertrok ik om 5:20 (in de ochtend) vanuit Orlando en (met pauzes en me houden aan de snelheids limiet) kwam ik om 11:35
aan op Grassy Key. Dus een rit van 7 uur en 10 minuten, terug was eigenlijk nog iets sneller. Terwijl ik ook nog iemand moest
afzetten op het vliegveld van Miami. Vertrok vanaf Grassy Key om 13:10 kwam stipt om 20:00 aan, waar ik een week eerder ook
van vertrok. Dus "slechts" 6 uur en 50 minuten, ik herhaal met pauzes en me houden aan de snelheids limiet.

Ebelix
15-09-12, 05:01
Wij hebben de 27 ook ongeveer 8 jaar geleden gereden van Miami naar Orlando. Wat ons tegenstond waren de vele stoplichten die je onderweg tegenkomt. Je hebt gelijk dat ook de andere kant van Florida ziet.

paffie
01-04-13, 19:41
Hoi,

wij gaan in augustus naar Davenport en denken er aan om dan op 1 dag heen en weer te gaan naar Miami South Beach, zijn er mede forummers die dit wel eens gedaaan hebben en is het uberhaupt wel te doen?

een ieder alvast bedankt voor de antwoorden.

Paffie

flexx
01-04-13, 20:05
zou ik niet doen voor 1 dag,is zo'n 4-5uur rijden enkele reis.

SpaceAce
01-04-13, 20:59
Zou je het voor Parijs ook doen? Das ongeveer dezelfde afstand...

Edit: ik zie dat jullie in Den Helder wonen. Dan is Parijs natuurlijk wél een stukje langer :)
Goed, zou je op-en-neer rijden naar Hamburg (D) dan? Of naar Köln?

koenkamphuys
02-04-13, 08:16
In Amerika zijn de afstanden groter. Als wij vanuit ons plekkie in Sebring naar Miami willen, doen we dat in een dag heen en terug. Dat is dus vroeg opstaan en laat thuis. Zou je hier aan me vragen om in een dagje heen en weer te gaan naar Rijsel (Lille) dan zou ik nog wel twee keer op mijn kop krabben. Maar Miami is verder.

We zijn wel eens in een volle dag naar New Orleans gereden, daar twee dagen gebleven en weer terug. Vergelijkbaar met een lang weekeind op een neer naar Madrid. Als je dat doet kijken mensen je aan of je van de andere wereld komt. Tenzij je het vliegtuig neemt natuurlijk.

paffie
03-04-13, 18:44
Allen bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat ik het advies van jullie toch maar volg want 10 uur in een auto op één dag is toch best veel.
misschien toch maar een hotel boeken voor één nacht.

Nicole Willems
14-05-13, 12:19
Beste Forumlezers.
Wij verblijven eerst een weekje in Orlando voor de pretparken en rijden op 22 juni door naar Miami voor een cruise.
Nu zie ik dat die reis nogal lang duurt en er nogal verlaten uitziet. Zijn er personen die deze route vaker hebben gereden en ons kunnen vertellen of er voldoende rustpunten zijn? Voor wat eten of het strekken van de benen.
Anders kopen we in Orlando voor vertrek wat eten.
Tnx voor jullie tips alvast :)

Ritchie
14-05-13, 12:43
Hier (http://www.floridasturnpike.com/) kunt je heel veel informatie vinden over de weg.

satpet
14-05-13, 14:20
Ik heb vorig jaar de route gereden langs de "Ronald Reagen" (tot in Fort Lauderdale). Ik denk dat ik maar een rustpunt is. De route had weinig verkeer voor een zaterdagavond.
Wat is lang en eentonig? Ik rij regelmatig lange afstanden en vond het zeer aangenaam. Vanaf Fort Lauderdale zal je meer verkeer tegenkomen.
Je kan beter eten en drinken meenemen. Kijk maar op de kaart, het is er niet echt dichtbevolkt tot Fort Pierce.

Ebelix
14-05-13, 16:17
Het ligt er ook aan welke weg je gaat nemen. Via de Turnpike kom je uit mijn hoofd 2 keer een benzinestation met restaurant tegen. Ga je via de I95 dan kom je veel meer tegen. Bijna elek afrit heeft wel een benzinepomp en een restaurant. Een andere optie is om de 27 te nemen. Ook dan kom je met regelmaat iets tegen. Naast veel stoplichten.

Nicole Willems
14-05-13, 19:50
Oef welke weg we nemen durf ik nog niet te zeggen... we laten ons wijzen door de tomtom haha. Maar dan Nemen we gewoon eten en drinken mee! Voor het geval dat! En De 3.5 Uur is voor ons wel een eindje. We zijn allebei misschien 1.5u gewend haha

Hanz
09-07-14, 14:52
Ook wij willen in december van Miami naar Kissimmee rijden per huurauto. We blijven een nachtje over in Miami na de vlucht en rijden de volgende dag dan naar Kissimmee. Begrijp ik het goed dat ik daar ongeveer vier uur voor moet rekenen zonder stops?

Ta2 Gerrit
09-07-14, 17:56
Het ligt er aan waar je overnacht in Miami, en of je Turnpike of I95 rijdt, maar 4 uur is een goed gemiddelde.

6foot6
09-07-14, 21:58
Je rijdt natuurlijk zo veel mogelijk over US1 en dat duurt wel iets langer

gudu
12-01-15, 23:32
we vertrekken aan het eind van de dag /begin avond vanuit kissimee naar ??? ( weet ik nog niet ) om te overnachten . het moet ergens in het midden /in de buurt van miami zijn
de volgende dag vliegen we pas om half 9 savonds vanaf miami vliegveld en we willen deze dag dus nog goed gebruiken om iets te doen .
ik wil die dag niet te ver meer rijden, max 1,5 uur naar het vliegveld .

ik kan alleen niets bedenken wat we die dag nog willen doen behalve strand maar ik wil eigenlijk niet uit het zeewater het vliegtuig in en ben dus op zoek naar wat anders . iemand een leuk idee met 2 kinderen van 8 en 13 ???

Moolenschotjes
12-01-15, 23:38
In Sunrise zit de grootste mall van Florida... Sawgrass Mills
en deze ligt dichtbij Miami.

Weet natuurlijk niet of je wilt shoppen de laatste dag

gudu
12-01-15, 23:40
mmmm eerlijk gezegd niet denk ik . zeker de jongste niet .wij vinden het eigenlijk altijd heerlijk nog even te zwemmen en als we vanuit orlando/tampa vliegen dan gaan we de dag van vertrek nog naar een waterpark.... nog even in de zon liggen en genieten voor je in het vliegtuig stapt.

ben dus eigenlijk op zoek naar een leuk museum , een natuurpark waar je nog kan zwemmen zoals kelly park oid ....

Moolenschotjes
12-01-15, 23:59
Wellicht is Grapeland Waterpark iets voor jullie?
Zijn er zelf niet geweest dus weet niet hoe het daar is...

Lees net terug in ons RoadBook dat er ook nog een waterpark ligt in het noordelijke deel van Fort Lauderdale - Rapids Waterpark.
Was vorig jaar genomineerd als een van de beste...

gudu
13-01-15, 14:12
rapids waterpark ziet er leuk uit. bedankt voor de tip . kunnen we de reis leuk afsluiten .

fa341009
15-01-15, 13:56
Dit heb ik een tijd geleden ook bekeken (omdat het toch een lange rit is, en je af en toe wel eens wil stoppen). Als je iets of wat nature lover bent: Dit is wat wij gaan doen:

Jungle Queen Riverboat Tours (Morning Cruise) 801 Seabreeze Boulevard, Fort Lauderdale, FL
Boardinguur: 10:30 – vertrekuur: 11:00 (terug om 12:30)
Inkomprijs: 23.27 $ (zeker coupon / groupon zoeken)
90 minuut durende cruise in Fort Lauderdale (Venice of America) langs Millionaire’s Row, mega jachten, ...
www.junglequeen.com

Butterflyworld 3600 West Sample Road, Coconut Creek, FL
Openingsuren: 09:00 –17:00 (tot 16:00 mag je binnen).
Gebouwen en tuinen met vlinder, collibri’s, ...
Coupon: http://www.butterflyworld.com/discount.html
www.butterflyworld.com (http://www.butterflyworld.com/)

Riverbend Park (Loxahatchee River) 9060 West Indiantown Road, Jupiter, FL
Openingsuren: 09:00 –17:00 (dinsdag en woensdag gesloten).
file:///C:/Users/mds/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image002.gifHuurprijs kano 2 personen: 35.00 $
Kano te huren bij Canoe Outfitters of Florida foor de ‘Cypress Canpoy Tour’. Toer van 3.5 mijl met mooie flora en veel fauna. Duurt 3 tot 4 uur, neem zeker eten en drinken mee en een poncho (indien regen).
www.canoeoutfittersofflorida.com

Spirit of the Swamp Airboat Tours 2830 Neptune Road, Kissimmee, FL
Openingsuren: 09:00 –17:00 (dinsdag en woensdag gesloten).
Kostprijs: 49.95 $ p.p. (voor 1 uur privé tour)
Prijs voor een boot met 6 mensen staat niet op de website, 90 minute tour. Kan eventueel ook nog gebeuren vanuit Orlando (is maar een half uurtje rijden).
www.canoeoutfittersofflorida.com

gudu
15-01-15, 18:40
super ik ga even snuffelen op de websites. we willen niet teveel doen omdat we savonds naar huis vliegen en natuurlijk op tijd op het vliegveld moeten zijn.

P9ol
01-03-15, 16:45
Heeft iemand nog tips voor een leuke plaats aan de oostkust voor meer dan 1 nacht?
Wij vliegen dit jaar op Miami ( mooi prijs van BA) we komen daar op 7 jul om ong 15:00 aan.
Nou worden we op 13 jul in Disney verwacht en hebben dus voor die tijd wat dagen over om lekker aan het strand te vertoeven enzo.
Miami beach zijn we al is geweest en willen nu graag iets anders.
Weet iemand een plaats die leuk is voor een week aan de oostkust?

Harm
01-03-15, 17:35
Aan de oostkust van Florida zijn de mooiste stranden
Wij gaan dit jaar vanuit Miami naar Orlando en verblijven onderweg in de volgende Apartementen.
3 dagen Key largo - Bay Harbor Lodge
1 dag Everglades City - River Wilderness Waterfront Villas
6 dagen Sanibel island - THE SANDPIPER INN
en in orlando een week in een townhous
langs de kust aan de golf van mexico zijn overal hotels en appartementen te kust en te keur in alle prijsklassen.
Sanibel island ligt redelijk in het midden van de route en is prachtig om te verblijven.

P9ol
01-03-15, 18:54
Harm,
Bedankt voor de tip maar bedoel eigenlijk de kust vanaf Miami omhoog.

Ebelix
01-03-15, 19:46
Vero Beach, Palm Beach, Cocoa Beach, New Syrma Beach. Dit zijn allemaal mooie stranden aan de Oost-kust. Daarnaast heb je nog Ft Lauderdale en Boca Raton wat ook mooie stranden zijn. Keuze ten over.

P9ol
01-03-15, 20:18
Eblix,
wat zou je dan als leukste plaats noemen?
Het hoeft voor ons niet zo massaal te zijn zoals Miami beach maar vinden het wel leuk als er wat winkeltjes, restaurants etc zitten.

Michael66
01-03-15, 22:05
Dan is Hollywood Beach een goede keuze.Volgens mij. En nee, ik heet geen Ebelix .... maar geef toch een tip. Sorry. ;)

P9ol
01-03-15, 22:13
Alle tips zijn welkom hoor! Of je nou Eblix of Michael66 heet. :)

P9ol
11-03-15, 23:44
Weet je ook welk gebied/hotel in Hollywood we dan moeten zijn?

Michael66
12-03-15, 06:02
Voor het strand rijd je het beste naar het meest centrale punt en parkeert daar je auto vlakbij de Broadwalk:
https://www.google.com/maps/place/Hollywood+Beach+Theater/@26.019475,-80.1155384,485m/data=!3m1!1e3!4m9!1m6!2m5!1sband+shell!3m3!1sband+ shell!2s1815+N+Ocean+Dr,+Hollywood,+FL+33019!3s0x8 8d9ab2372c729cf:0xd1ea066e1b0ad30f!3m1!1s0x88d9ab3 c9f6285c1:0xece73fbf73902333

christina
17-06-17, 15:34
Wij maken in augustus een roadtrip door Florida. Op 1 dag willen we van Kissimmee naar Fort Lauderdale rijden. Wat is een mooie route om te rijden? We zoeken onderweg een aantal korte stops omdat we pas einde middag aan willen komen in ons hotel. We reizen met 2 pubers.
We willen graag Kennedy Space Center bezoeken maar hebben dit nu gepland in de periode dat we in Kissimmee zijn. Is het aan te raden dit bezoek te plannen op onze reisdag naar Fort Lauderdale? Ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen.

Kletskous
17-06-17, 17:03
Ik lees even mee!

Wij gaan vanuit onze villa in Kissimee eerst nog 2 nachten naar Cocoa Beach en doen dan Kennedy Space Center.
Vanuit Cocoa Beach gaan wij dan ook door voor onze laatste 2 nachten naar Fort Lauderdale.
Wat zijn jullie plannen in Fort Lauderdale?

christina
17-06-17, 20:00
We hebben daar nog 2 nachten een strandhotel waar we als afsluiting lekker willen relaxen. Las Olas Boulevard willen we bekijken en misschien nog iets in Miami maar dat zal niet heel veel meer zijn na bijna 3 weken rondreizen.

hannie
17-06-17, 22:04
Het lijkt mij dat je KSC beter niet op de reisdag kan doen. Je bent daar zo een halve dag of langer zoet.

moonlight91
02-04-18, 09:46
Ik ben aan het rondkijken voor (jawel) vliegtickets
in de kerstvakantie
om mij niet alleen te beperken op MCO
neus ik ook af en toe tussen een retourtje Miami
ik ben daarom aan het kijken voor een route heen en terug
miami/orlando langs zee , stateparks en andere mooie plekjes
de rit zal in beide gevallen met een overnachting zijn
wie heeft er bruikbare tips

Ruud2004
02-04-18, 13:35
Je zou voor tickets ook naar Tampa of Ft. Lauderdale kunnen kijken, je kan zo maar tegen een leuk prijsje aanlopen. (vergeet ook Sanford niet) Vwb routes en plekjes die wij de moeite waard vonden, misschien haal je wat info uit onze reisverslagen.

moonlight91
02-04-18, 15:23
Tickets voor andere vliegvelden hou ik uiteraard ook in de gaten
eerder zijn we al op west palm beach gevlogen wat makkelijk in een keer te rijden is naar orlando
jacksonville hebben we met overnachting in st augustine gedaan( terugvlucht was toen wel vanaf mco)
sanfort is deze vakantie geen optie de (tui)dagen sluiten voor ons niet aan

ik zal straks eens gaan kijken in jullie reisverslagen

Terpies
03-04-18, 22:25
Delta vliegt sinds eind maart ook rechtstreeks vanaf amsterdam naar Orlando (MCO), dus wellicht ook op delta site kijken.

moonlight91
04-04-18, 06:31
Vliegtickets zullen het probleem niet zijn, die ga ik vast wel vinden

Lannie
04-04-18, 11:08
Wij zijn ooit eens op Key West gevlogen. Was een fantastische ervaring. Je kunt dus ook van Key West naar Orlando.

Terpies
04-04-18, 20:09
Vliegtickets zullen het probleem niet zijn, die ga ik vast wel vinden

Ik snap deze opmerking niet. Je stelt een vraag over vliegtickets ik geef je een tip en dan zeg je dat vliegtickets het probleem niet zijn?
Het lijkt me toch dat je eerst je tickets boekt en daarna je reis schema maakt, maar misschien mis ik iets....

moonlight91
04-04-18, 20:42
Ik stel de vraag over een route/stops miami- orlando geen vliegroute maar autoroute langs zee, stateparken enz
omdat als de tickets ams-mia eventueel aantrekkelijk zijn
ik kan overwegen deze te boeken
en nee ik bekijk altijd eerst wat we willen qua vakantie en dan kijk ik aan de hand daarvan
welke vliegvelden intressant zijn om te landen
Dit omdat wij maar max een week weg kunnen
werkt dit makkelijker
dus ik heb meerdere reisschemas en de prijs van het ticket
geeft de doorslag

key west zijn we ook al eens eerder geland (2012)
we zijn toen via naples naar orlando gereden

Terpies
04-04-18, 20:46
Waar wil je dan tips voor hebben? Dan snap ik blijkbaar je eerste post niet....

moonlight91
04-04-18, 21:11
stateparken of leuke plaatsje enz op de route miami-orlando
binnen door of via A1A
de route mag met overnachting zijn
ik zou dan bv
za: ams/miami
zo: miami via ....? Naar ....?
ma: ....? Naar orlando
di : orlando
wo: orlando
do: orlando naar .....?
vr: ....? Naar miami
za: Miami- amsterdam

duidelijker kan ik het niet uitleggen

Digitalman
04-04-18, 21:16
Op zich is het niet zo heel lang rijden en makkelijk op een dag, dus zonder overnachting, te doen. Wij zijn een keer binnendoor over de 27 gereden en een stop gemaakt bij Highlands Hammock SP. Dit bleek een van de mooiste State Parks te zijn waar we geweest zijn. Je komt dan ook nog langs Bok Tower Garden, maar daar zijn wij niet gestopt.

koenkamphuys
12-04-18, 22:56
Ik wou dezelfde suggestie doen, en ja, je moet naast Highlands Hammock, zeer zeker ook naar Bok Tower gaan. Een schitterende tuin, een van de mooiste die ik gezien heb, carillonspel door een topspeler, en rond de kerst stellen ze ook het landhuis open - in kerstsfeer.

Zie ook: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?12019-quot-En-Route-quot-US-27 - Helaas zijn de foto's bij het topic zoekgeraakt.

moonlight91
13-04-18, 10:04
Dank voor de reacties heren
Boktower garden en Highland hammock statepark
hebben we al eerder bezocht... beiden prachtig!!
mijn moeder was toen ook mee en is ook komende reis erbij
anders zou het zeker de moeite waard zijn geweest om deze route met stops te nemen .

roxylemmens
19-04-18, 15:33
ik vind je post vrij duidelijk :-)
Helaas kan ik je niet helpen met tips aangezien ik met dezelfde vragen loop.
Dus ik lees wel even mee. Zoek ook nog leuke stops voor op de route onderweg of een tourdag...

elstars
11-05-18, 04:01
Je zou over de I95 kunnen gaan en onderweg kunnen stoppen in Fort Pierce bij het Navy SEAL museum. Daar zijn wij deze week geweest en wij vinden het zeer de moeite waard. Let op, deze is op maandag gesloten. Website: https://www.navysealmuseum.org/

De stranden op Hutchinson Island (Fort Pierce, Port St. Lucie) zijn ook mooi. Zie: http://floridashutchinsonisland.com/Hutchinson-island-Beaches-Facilities.html

Een bezoek aan Palm Beach vonden wij erg leuk, vooral Worth Avenue en de botanische tuin en beeldentuin van de Society of the Four Arts. Zie: https://worth-avenue.com/ en https://www.fourarts.org/facilities/the-four-arts-botanical-gardens/ en https://www.fourarts.org/facilities/the-philip-hulitar-sculpture-garden/ Allemaal gratis entree.

In Palm Beach, meteen aan de I95, heb je ook een grote outlet mall: https://www.palmbeachoutlets.com/

De Treasure Coast (zo heet deze streek) heeft veel te bieden, we vinden het hier ontzettend mooi en zijn verrast. Overnachtingsplekken en restaurants, ook van bekende ketens, zijn hier genoeg.

moonlight91
11-05-18, 17:53
Dank je Elstar , staan intressante dingen tussen

Zaliyah
26-07-18, 13:54
We gaan 21 dagen naar Florida de laatste dag gaan we van Orlando naar Miami om, om half 5 weer naar Nederland te vliegen.
Is er iemand bekend met bijv een mooie kust route? Mag best een flink ritje wezen.

Frans1949
26-07-18, 14:01
Zoveel mogelijk de HWY 1.
En iedere keer als je kan de 101.
Kan je zelf bepalen hoeveel tijd je over hebt en als je te veel tijd gebruikt oversteken naar de kortste route.

elstars
26-07-18, 18:35
@Frans, ik wist niet dat Florida een Highway 1 of 101 heeft van Orlando naat Miami. Ben je niet in de war met de weg tussen San Francisco en Los Angeles?

Frans1949
26-07-18, 18:56
@Frans, ik wist niet dat Florida een Highway 1 of 101 heeft van Orlando naat Miami. Ben je niet in de war met de weg tussen San Francisco en Los Angeles?

Nee hoor. Ik ben nog niet zo in de war.
Maar er is inderdaad in Californië ook een HWY 1 en een 101.
Maar in Florida ook. Kijk even op de kaart.
De HWY 1 is de meest Oostelijke HWY en als je verder naar de kust gaat indien mogelijk dan heet het de beroemde 101.

Fleurida
26-07-18, 18:57
Ik denk dat de A1A bedoelt wordt. En dat is leuk om te rijden. En de 1 is de US 1, die begint in Maine. Highway 1 is ook prachtig om te rijden maar een beetje uit de richting:)

Frans1949
26-07-18, 19:13
Ik denk dat de A1A bedoelt wordt. En dat is leuk om te rijden. En de 1 is de US 1, die begint in Maine. Highway 1 is ook prachtig om te rijden maar een beetje uit de richting:)


Oeioeieoieoei. Toch last van mij leeftijd?
Inderdaad de US1 en de A1A.
Iets minder bier drinken met deze warmte help misschien ook. :cool::rolleyes:

Zaliyah
26-07-18, 19:26
Haha, thanks all! Ik ga even kijken, mijn navigatie geeft geen route erop aan, hoelang duurt het gemiddeld de A1a? Ik Ga ook even kijken naar Highway 1.

elstars
26-07-18, 20:01
A1A is zeker mooi, die kennen we.

trails
27-07-18, 11:03
Ook al een paar keer de A1A gereden en deze weg is zeker de moeite waard.