PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Blue_Note: Rondreis Florida



Blue_note
12-01-15, 19:16
De tickets zijn inmiddels geboekt!

We beginnen met 4 dagen NYC, vervolgens 3 dagen Washington om vervolgens af te zakken naar Florida via Savannah. We doen dit op de ouderwetse manier: een echte roadtrip! Heb ik altijd al eens willen doen namelijk!

Vervolgens komen we aan in Florida waar we nog 12 dagen de tijd hebben voordat ons vliegtuig weer vertrekt vanuit Miami!
Het gaat de 5e keer Florida worden, in mijn voorstel topic is te lezen welke plaatsen ik in het verleden al heb bezocht in Florida.

Op een of andere manier ben ik niet helemaal tevreden met de route die ik tot dusver heb opgesteld:

Dag 1 Savannah - St Augustine
Dag 2 St Augustine - Orlando
Dag 3 Orlando
Dag 4 Orlando
Dag 5 Orlando
Dag 6 Orlando - Cocoa Beach
Dag 7 Cocoa beach -Miami
Dag 8 Miami
Dag 9 Miami - Key West
Dag 10 Key West
Dag 11 Key West - Miami
Dag 12 Miami

Echter ik weet niet goed wat er mist...De west kant heb ik er eigenlijk bewust uit gelaten omdat deze mij wat minder trekt. Echter begin ik nu te twijfelen of het niet toch een leuke afwisseling kan zijn voor deze trip. Maar hoe dan in te plannen?

We zijn geen mensen die echt op het strand gaan liggen. Dus de dag richting Cocoa beach willen we gebruiken om naar het Kennedy Space centre te gaan.

In Orlando willen we maximaal 2 parken gaan bezoeken, en wat winkelen etc. Misschien dat we daar dan wat te veel tijd gaan hebben?

We moeten eindigen in Miami ivm de vlucht. Misschien een idee om vanuit Cocoa beach 1 nachtje te stoppen in Ft Lauderdale, dan Miami skippen maar door naar Key West, om vervolgens terug te rijden richting Miami. Is misschien logischer?

Iemand goede tips en/of aanvullingen?

Moolenschotjes
12-01-15, 22:30
Hey wat leuk.... Wij hebben dezelfde plannen deze zomer.
Eerst 5 dagen New York en daarna met de auto richting Washington DC..Verder afzakkend richting Orlando..

Zijn nog een beetje aan het kijken via welke plaatsen we in 7 dagen naar Florida rijden.
Wanneer gaan jullie?


Fort Lauderdale en Miami (Beach) zijn goed te combineren hoor..
Liggen namelijk dicht bij elkaar... Je kan ook eventueel in Sunrise gaan zitten.
Daar zit de grootste mall va Florida - sawgrass mills


Neem maar eens een kijkje op ons reisblog van vorige zomer of 2013.

Blue_note
13-01-15, 13:38
Leuk om te zien dat jullie dezelfde plannen hebben!

Schrik niet van hoe wij de oversteek van DC richting Florida gaan doen....We rijden deze in 2 dagen! Ik heb 1 hele lange rij dag van DC naar Savannah. Ik ga uit van in totaliteit een uurtje of 12. Maar dat vinden we voor 1 dag geen probleem! Nadeel is wel dat de I95 een nogal drukke weg is.

Wat betreft Ft. Lauderdale klopt inderdaad! Moet nog eens goed kijken wat nu de beste optie gaat zijn. Ik ben er nog niet helemaal over uit.
Vanavond ga ik eens op m'n gemak de blogs lezen! Leuk!

Moolenschotjes
13-01-15, 19:47
WOW inderdaad..... dat is een aardige trip, maar wel te doen natuurlijk (mits er niet te veel verkeer op de weg).
Mocht het niet gaan kan je altijd nog een motel/hotel onderweg aandoen :rolleyes:

Blue_note
13-01-15, 21:03
Precies, dat laatste is ook hoe wij er over denken! Kortom; Dat komt wel goed!
En het is toch altijd achteraf bekijken of de gemaakte keuzes de juiste zijn geweest!

Jullie blog(s) ziet(n) er goed uit! Heb weer wat tips gezien voor wat betreft restaurants! Ga ook eens jullie roadbook downloaden :up:!

Moolenschotjes
14-01-15, 17:46
Jullie blog(s) ziet(n) er goed uit! Heb weer wat tips gezien voor wat betreft restaurants! Ga ook eens jullie roadbook downloaden :up:!

Dank je wel...

Blue_note
15-01-15, 15:04
Wat zouden jullie doen?
Nachtje Cocoa beach eraf halen en toevoegen bij Orlando ? We hebben in Orlando een mooi hotel (Caribe Royale, althans nog niet definitief geboekt) en de afstand naar Cocoa (waar we heen gaan voor KSC) is eigenlijk ook goed te doen.

Blue_note
17-01-15, 09:48
Inmiddels zijn alle hotels geboekt. Nachtje Cocoa is naar Orlando gegaan!

Iemand bekend met onderstaande hotels?
(Tussen haakjes de niet Florida hotels)

(New York City - The Plaza (hotel van Home Alone o.a))
(Washington - Hilton Washington)
(Savannah - Travelodge suites)
St Augustine - Jaybirds inn
Orlando - Caribe Royal
Miami - Westin Colonnade
Key West - Crown Plaza La Concha
Miami - Crown Plaza Miami Airport

judiths
17-01-15, 20:45
Ik heb een aantal jaar geleden overnacht in Caribe Royal. Vond het een heel leuk hotel. Afgelopen oktober sliepen we in Courtyard by Marriott at little lake Bryan. Ik moet zeggen dat ik dit hotel zelf wat beter vond. Ook kwa ligging. Het zwembad is wel een stuk kleiner, maar wel rustiger

Blue_note
18-01-15, 13:36
Thanks! Caribe Royale is toevallig een van de hotels waar we al eerder geweest zijn en wat ons goed bevallen is. Evenals Crown Plaza La Concha in Key West. Perfecte locatie.

Ferry77
13-03-15, 23:57
Via kennissen hebben wij voor onze vakantie ook caribe royale geboekt. Zei waren zeer tevreden. Ook de recensies zijn erg loofend. Wij verblijven op het eind van onze vakantie daar 4 nachten.

Blue_note
19-03-15, 14:59
Is inderdaad een prima verblijf! Laatste keer hebben we een villa gehad...daar had ik wel een beetje het motel idee bij. Beetje vergane glorie zijn deze ook vind ik. Grootst van opzet maar niet echt luxe.

Voor komende trip hebben we echter het eerste hotel dat veruit het meest luxe zal zijn dus hoop niet dat de rest dan gaat tegenvallen. Maar dat zal wel meevallen.

judiths
19-03-15, 19:38
Caribe Royale is erg leuk. Het is voor mij al wel een aantal jaar geleden dat ik er heb overnacht, maar vond het toen erg goed.

Blue_note
20-03-15, 07:47
Ik bedoelde dus een villa van Caribe Royal in m'n vorige post !