PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema judiths: Florida, april 2015



judiths
11-01-15, 11:25
In April gaan mijn vriend en ik naar Florida. We hebben al een heel reisschema gepland en zijn benieuwd naar de ervaringen, opmerkingen en tips van anderen. Afgelopen oktober zijn we in Orlando geweest en vonden de Universal studios zo gaaf, dat we daar nu ook weer naar toe willen. Miami zijn we beiden ook al eens eerder geweest en vonden dat niet echt bijzonder, vandaar dat we hier alleen een overnachting op de luchthaven hebben gepland.
Graag horen we tips en ervaringen over onze route, want alle andere genoemde plaatsen op onze route zijn helemaal nieuw voor ons. Alvast bedankt

10/04 Amsterdam– Miami
10/04 1nacht Miami Airport
11/04 stops bij Robbies Marina op Islamorada /Morada Beach cafe / Anne'sbeach)
oldseven mile bridge – Marathon
11/04 2nachten Key West
12/04 KeyWest – fietsen huren
ErnestHemmingway House
TheLittle White house
Sunset– Mallory Square

13/04 naarSanibel evt. via Miromar Outlets in Estero
13/04 2nachten Sanibel Island
14/04 Fietsenhuren
JNDing Darling National Wildlife Refuge
15/04 naarClearwater (anna maria Island – Fort de Soto – Sunshine SkywayBridge)
15/04 1 nacht Clearwater
16/04 BuschGardens
16/04 1nacht Tampa
17/04 naarSt Augustine via Daytona Beach (met auto over strand rijden/Daytonaint. Speedway)
17/04 2nachten St. Augustine
18/04 St. Austine

19/04 cruise– inschepen
20/04 zeedag
21/04 Cozumel,Mexico
22/04 GrandCayman
23/04 Falmouth,Jamaica
24/04 zeedag
25/04 CastawayCay, Bahamas
26/04 eindecruise / naar Orlando
26/04 2nachten Orlando
27/04 UniversalStudios
28/04 Orlando– Amsterdam 18.55 – 10.05

maryde
11-01-15, 11:48
Wij waren in december op Sanibel Island, we huurden er fietsen en overnachtten bij La Quinta Inns &Suites iets voor Sanibel. Heel goed en niet duur!

Digitalman
11-01-15, 13:25
Wil je niet de Everglades bezoeken? Tijdens een reisdag van Key West naar Sanibel heb je hier niet veel tijd voor, lijkt me.

judiths
11-01-15, 13:53
Wij waren in december op Sanibel Island, we huurden er fietsen en overnachtten bij La Quinta Inns &Suites iets voor Sanibel. Heel goed en niet duur!

Waar hebben jullie de fietsen gehuurd? Of wijst dat voor zich?
Zijn jullie ook met de fiets door het ntl park gegaan? Dat lijkt me heel gaaf, maar het idee dat er ook alligators de weg op kunnen komen.....

judiths
11-01-15, 13:53
Wil je niet de Everglades bezoeken? Tijdens een reisdag van Key West naar Sanibel heb je hier niet veel tijd voor, lijkt me.

Was ik vergeten te zeggen, maar we hebben de Everglades al eens bezocht

Lelli Kelly
11-01-15, 17:04
Wij hebben afgelopen zomer 5 nachten doorgebracht op Sanibel Island. Echt prachtig!
Wij verbleven in Sanibel Moorings, erg goed bevallen.
We hebben ook gefietst, erg leuk om te doen! En de fietspaden zijn erg goed op Sanibel. Hier hebben we de fietsen gehuurd: http://www.billysrentals.com/rentals/
Op onze blog kun je foto's zien.

Esther2013
11-01-15, 17:25
Sanibel is prachtig (Dolfijnen spotten bij de vuurtoren), maar voor het mooiste witte strand moet je echt naar het puntje van Anna Maria Island met zicht op de Skyway Bridge en eten bij de Sandbar met je voeten in het zand ;)
Zie onze reisverslagen van 2013 (rondreis) en 2014 (Gulfcoast stranden).

NB Tampa - St Augustine is een behoorlijke tippel. Alle stopplaatsen van je route al ingetikt in Google Maps bijv?

maryde
11-01-15, 23:42
Waar hebben jullie de fietsen gehuurd? Of wijst dat voor zich?
Zijn jullie ook met de fiets door het ntl park gegaan? Dat lijkt me heel gaaf, maar het idee dat er ook alligators de weg op kunnen komen.....

Ten eerste reserveerden we de kamer via Agoda waar we al veel goede ervaringen mee hebben.
Voor je de brug overgaat naar S. moet je tol betalen 6 $, handig als je dat gepast hebt, kan alleen cash. Nadat je de prachtige brug over bent, zie je al snel het bordje Visitor centre, stop er zeker, ze zijn erg aardig en je kunt een plattegrond krijgen. Wij huurden fietsen bij Finnimore, die zit niet zover uit het centrum en prima fietsen. Ja we fietsten door het park, de eerste dag wandelden we de trail en zagen op aanwijzing van anderen een alligator in het water liggen, was weg toen we terugkwamen. Tweede dag op de fiets zagen we niets, wel veel prachtige vogels.

judiths
17-01-15, 21:09
Eindelijk even tijd om jullie reacties door te lezen. Bedankt allemaal!
Ik zal ook de genoemde reisverslagen eens doorlezen. Leuk!

judiths
25-03-15, 21:15
Nog maar 2 weken en het is al zover. We hebben echt superveel zin in onze vakantie. Vandaag de stoelen voor de terugreis geregeld (al willen we daar nog niet aan denken ;-) ) We zien alleen tegen de vlucht op. Echt vliegangst is het niet, maar echt leuk vinden we het ook niet. En uiteraard houden we onszelf ook steeds voor dat het het de meest veilige manier van reizen is......We hadden nu het plan opgevat om in Orlando uit te stappen (moeten daar overstappen) en dan naar Miami te rijden (of als we eerder moe zijn onderweg een hotelletje te pakken) Maar helaas mogen we van Arkefly niet meer wijzigen en als we uitstappen in Orlando dan worden we als vermist gezien en kan het zijn dat onze terugvlucht ook geannuleerd wordt...dus dat risico willen we natuurlijk niet lopen. Ds stappen maar gewoon weer in voor het laatste stukje naar miami....

tomenvalesca
26-03-15, 10:17
Leuke planning! Alles wat ik je zou aanraden staat erin dus niet veel op aan te merken.
En ik zie bij je cruise dagen Castaway Cay staan dus ik weet alvast dat jullie cruise FANTASTISCH zal zijn!!
(dus ja, wij zijn jaloers hoor!!) Geniet ervan, houden jullie ook een blog bij?

judiths
26-03-15, 13:50
ja castaway cay, echt superveel zin in! We hebben jullie verslag gelezen en daar een hoop tips uit gehaald ;-) Wij houden zelf geen blog bij. Weet dat we daar heel enthousiast aan beginnen.....de 1e dag en dan nemen we daar de tijd niet meer voor.....

judiths
31-03-15, 21:51
Wij hebben ons schema toch nog een beetje omgegooid ;-) We konden onze vlucht toch nog wijzigen. We stappen nu uit in Orlando. Halen dan de auto op en rijden naar Fort Lauderdale. Tis een lange rit, na zo'n lange vlucht, maar volgens mij moet dat wel goed komen. We kunnen allebei rijden en als het toch te ver is, dan pakken we een hotelletje onderweg. Het enige nadeel is dat onze stoelreserveringen eruit zijn. Voor terug kon het wel gelijk opnieuw geboekt worden, maar bij Jetairfly kan het pas morgen. Even duimen dat er nog plek is met z'n tweetjes naast elkaar....Vind het wel een hele opluchting dat we nu gewoon rechtstreeks vliegen en niet nog eens een stukje moeten vliegen naar miami

judiths
16-04-15, 13:17
We zijn inmiddels alweer een paar dagen onderweg en genieten volop. Key West was wel 1 van de hoogtepunten we hadden fietsen gehuurd en lekker relaxed t eiland kunnen bekijken. Ook al regelmatig dolfijnen gezien. Vooral heel gaaf toen ik de zee inging en er een dolfijn vlakbij zwom. Ook Anna Maria Island en Sanibel zijn een paradijsje. Vandaag gaan we Naar Bush Gardens. Heel veel zin in