PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema RvH: Orlando - Miami, Mei 2015



RvH
06-01-15, 10:19
Hallo Forumleden,

Wij gaan in mei 2015 onze eerste reis maken in Florida met 2 personen, allereerst hebben wij een korte stop in PHL en WAS. Hierna vliegen we met een binnenlandse vlucht van Washington naar MCO. Onderstaand ons reisschema, maar vind het erg lastig om te zeggen of we te krap hebben gepland en wat we vooral nog missen. Dus alle tips, opmerkingen, aanpassingen en ideeen zijn welkom!



1
Reisdag


2
PHL


3
PHL/WAS


4
WAS


5
WAS/MCO


6
MCO (Universal)


7
MCO (Seaworld)


8
? (KSC)


9
? - Tampa


10
Tampa (Bushgardens)


11
Clearwater


12
Clearwater - Ft. Muyers


13
Sanibel Island / Captiva


14
Homestead


15
Everglades


16
Key's


17
Key's


18
MIA


19
MIA


20
Vertrekdag



Ik heb zowiezo een aantal vragen waar jullie mij wellicht mee kunnen helpen:
- Is Kennedy Space Center de moeite waard? Lees er weinig over in voorgaande reisschema's. En in welke plaats kunnen wij het beste overnachten?
- Wij nemen een shuttle naar ons hotel op de International Drive omdat het hotel een shuttle service aanbied naar de 2 parken welke wij willen bezoeken. Vervolgens zullen wij de auto op dag 8 (voorafgaand aan bezoek Kennedy Space Center) ophalen.

Alvast bedankt voor jullie input!

Holandesa
06-01-15, 12:29
KSC is zeker de mooiete waarde om te doen! Ik denk alleen dat als je het een keer gedaan hebt, kom je daar niet zo snel terug.
Vanuit Orlando is KSC ongeveer 50 min rijden zonder files. Orlando is centraal gelegen, dus kun je makkelijk dagtrips gaan maken vanuit daar en dan hoef je niet elke keer koffers te sjouwen naar een ander adres. Het is makkelijker om langer op een plaats te verblijven (tenminste 2 of 3 dagen) zodat je van de plaats kunt genieten dan met logistiek bezig te zijn. Tijd voor rust (en shopping! ;)) is ook belangrijk. Maar dat is simpel weg mijn mening...! Veel plezier met het plannen!

marjolijne
06-01-15, 13:04
Kijk ook even wat het extra kost om de auto al eerder op te halen.
Waarschijnlijk is dat prijsverschil erg klein.
En dan heb je ook wat meer vrijheid en tijd als je in Orlando bent.


KSC is erg leuk, en idd gewoon vanaf Orlando aan te rijden.
Vanuit Orlando kan je ook naar Bush gardens.

Esther2013
09-01-15, 13:00
KSC is super, zeker doen! Zie ons reisverslag van 2013

Tip: dagje langer op Sanibel of Keys verblijven? Doe dan de Everglades met airboattour (als dat van plan bent) op route van Sanibel naar de Keys....

Digitalman
09-01-15, 13:08
Ik zou ook zeggen, van Sanibel via de Everglades naar de upper Keys rijden en daar overnachten. Op die reisdag kom je dan door de Everglades en heb je tijd genoeg voor een airboat en een wandeling. Volgende dag dan doorrijden naar Key West. Heb je toch een dag extra op de Keys en Homestead is niet echt bijzonder.

judiths
17-01-15, 20:53
KSC is superleuk. Wij hebben er afgelopen oktober een halve dag astronautentraining gevolgd. Echt supergaaf om te doen!