PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema gudu: Miami-Jacksonville, 3-8 juli 2015



gudu
03-01-15, 15:15
ik sta in dubio over de eerste dagen

we landen 3 juli in miami

dan heb ik 2 opties

4 juli naar key west met overnachting
5 juli key west overnachting rond homestead
6 juli everglades overnacting naples


maar ja het is wel 4 juli en het zal dan vast veel drukker dan normaal zijn met het verkeer richting key west . we kunnen wel vroeg weg want verwacht door de jetlag dat we vroeg wakker zijn. de vraag is wel of niet doen .

de andere optie

4 juli everglades vanuit miami maar dan wel weer terug naar homestead voor overnachting
5 juli naar key west met overnachting
6 juli key west met de hele lange rit naar naples van 5 uur . evt zou een overnachting in evergladescity ook kunnen

de kans dat het verkeer dat naar jey west gaat lijkt me kleiner maar heb je vanaf key west wel een enorme autorit voor de boeg alhoewel 5 uur rijden in the us minder voelt dan 5 uur in europa . ik rijd ook rustig naar clearwaterbeach op en neer in 1 dag en dat is ook wel 4 uur of st augustine orlando ..... maar dan niet achterelkaar aan


ik moet 8 juli in jacksonville zijn ivm vlucht naar NY op 9 juli dus andere opties heb ik niet om toch naar key west te gaan. 4 juli zelf zegt me niet genoeg om perse daarvoor naar key west te willen rijden

wat zouden jullie adviseren??

mblokland
03-01-15, 15:40
Ik zou adviseren om de eerste optie te kiezen, de kans dat je om 03.00 wakker bent is in onze ervaring vrij groot, dit geeft je de mogelijkheid om 03.30 te vertrekken (wij doen het ook op deze manier maar dan een week later). Op deze manier kun je lekker ontbijten op Key West. Mocht je een uurtje later wakker worden ook geen probleem, ben je nog steeds de drukte voor.

hockey
03-01-15, 15:54
In het donker naar Key West rijden? Ik vind de weg er naar toe overdag al gevaarlijk genoeg. En dan mis je alle mooie dingen die je onderweg tegen komt. Ik zou voor optie 2 gaan.

gudu
03-01-15, 16:22
zo vroeg zijn wij echt nooit wakker . ik wel maar draai me dan weer om :o . we landen ook pas om 6 uur savonds en de heenreis is erg lang door vertrek vanaf dusseldorf en overstap in londen van 3 uur . de kinderen slapen zeker tot een uur of 5 a 6 door vermoed ik . het punt van hockey is zeker waar. ik heb ook last van nachtblindheid en rij liever niet in het donker als ik het kan vermijden en juist de weg ernaar toe is mooi . als het eerst key west wordt rijden we tegen 6 weg oid ( wat in de praktijk vaak een uur of 7 zal worden )

Lannie
04-01-15, 10:17
Een paar jaar geleden zijn wij doorgevlogen van Miami/Fort Lauderdale naar Key West. De vlucht was prachtig over de Everglades en Keys en in 3 kwartier ben je in Key West. Misschien het overwegen waard. Het vuurwerk in de avond was overweldigend. Het was er wel iets drukker, maar niet veel drukker gezien het nog steeds laagseizoen is. Dit hangt er natuurlijk ook vanaf of 4 juli in een weekend valt of niet!

Bieg
04-01-15, 12:24
Ik zou ook voor optie 2 gaan. Als jullie 's avonds pas landen lijkt het me behoorlijk vermoeiend om de volgende ochtend al vroeg op pad te gaan! 4 juli valt bovendien op een zaterdag dus dan zou ik lekker in de buurt van Miami blijven, maar dat is mijn mening natuurlijk ;). Groetjes, Monique

gudu
04-01-15, 14:25
een vlucht is geen optie want ik heb ook al een binnenlandse vlucht geboekt naar NY tussendoor en we gaan 5,5 week weg . ergens zit er een grens aan het budget , hoe jammer ook :)

het vuurwerk zelf zegt me weinig hoe leuk ook is dat geen breekpunt dus zullen we de avond van 4 juli doorbrengen in key west of homestead. ik neig steeds meer om 4 juli de everglades rit te maken maar dat wordt ook een drukke dag met de looproad , shark valley , airboat en die trail die daar loopt en dan weer terug rijden om in homestead te overnachten zodat de rit naar de everglades de volgende dag ook wat korter is dan vanuit miami . evt zouden we een van deze dingen nog kunnen doen als we terug uit de keys rijden want de overnachting in naples wordt denk ik een overnachting in everglades city . ik heb kinderen die na 1 dag genoeg hebben van het strand . ze zwemmen liever in zwembad /waterpark/natuurpark en houden erg van natuur .

bedankt voor de input. ik ben zelf nog nooit naar de keys geweest. miami skippen we . ben er ooit 2 x zonder kinderen geweest en vind het niet echt geweldig met kinderen.

Bryce2011
04-01-15, 20:03
Wij rijden ieder jaar na de landing in Miami direct naar Homestead. Via de tolweg is dat maar 35-40 min vanaf het vliegveld en goed te doen.
tenzij je vlak bij het vliegveld gaat slapen moet je sowieso een stuk rijden naar een hotel.

voordeel is dat je meteen dicht bij de Everglades zit, maar ook al een goed stuk op weg richting te Key's (je mist de drukke ochtendspits in Miami!)
ook zijn de hotels in Homestead wat vriendelijker geprijsd.
wij vonden het goed te doen ( ook met onze zoon van 3)... alleen zorg wel voor een goede kaart/gps voor met name het eerste stuk vanaf het vliegveld.

gudu
04-01-15, 21:32
even voor mijn eigen beeld want ik zie alleen de kaart op google maps . voor de everglades kan je toch het beste de 41 tamiami road pakken en die ligt toch dichter bij miami vliegveld dan homestead?? ik weet dat homestead een ingang heeft maar die leid toch alleen naar flamingo en inhangatrail ?

de bedoeling was om inderdaad een hotel gelijk bij het vliegveld te boeken voor de 1ste nacht en van daaruit de tamiamiroad te nemen dan shark valley, looproad en airbootride ( of in omgekeerde volgorde , eerst naar evergladescity rijden en dan terug ) . overnachting in homestead en dan de anhingatrail de volgende ochtend voor we doorrijden naar key west .

Fitzroy
04-01-15, 22:02
Maar als ik het goed begrijp ga je op 6 juli naar Naples. Dan rijd je toch al over de Tamiami trail?
Ik zou dan de looproad rijden en de airboatride in Everglades City. Anders blijf je rijden. En dan zou ik Shark Valley en de Anhinga trail op 4 juli doen. Dan kun je 5 juli direct naar Key West rijden vanuit Homestead, heb je daar ook nog wat tijd te besteden.

gudu
04-01-15, 22:18
6 juli blijven we eerst op key west overdag en dan rond een uur of 3 a 4 ( of wanneer we uitgekeken zijn ) in 1x door te rijden naar everglades city voor de overnachting ( ipv naples) . die dag is er dus niet veel tijd om onderweg nog wat te doen anders is er zo weinig tijd op key west. 4 juli is de overnachting sowieso in homestead . rijden vind ik niet erg en de afstanden zijn prima te doen

dus wordt het 3 juli overnachting miami airport
4 juli everglades shark vally , looproad en airboat overnachting in homestead 4th of july fireworks kijken
5 juli anhingatrail en daarna naar key west overnachting key west
6 juli key west overnachting evergladescity
7 juli ???? nog in te vullen . overnachting in venice
8 juli ??? nog in te vullen . overnachting jacksonville vliegveld
9 juli - 12 juli NY
13 juli - 10 aug orlando

of om jouw advies op te volgen

3 juli overnachting homestead
4 juli shark valley en anhingatrail 4th of july firework overnachting in homstead
5 juli key west overnachting key west
6 juli key west looproad overnachting in evergladescity ( maar dan zit je wel 6 tot 7 uur in de auto deze dag met de looproad erbij )
7 juli airboatride plus ??? overnachting in venice
8 juli ??? overnachting jacksonville vliegveld

ik twijfel over of we echt shark valley gaan doen .

Bryce2011
05-01-15, 00:48
De Everglades zijn natuurlijk gigantisch groot... Mijn referentie met de Everglades is meestal de hoofdingang bij Homestead. Buiten de Anahingatrail heb je onderweg naar Flamingo nog zeer veel korte en langere trails.

wil je naar Shark Valley en de Looproad, dan is dat korter vanaf het vliegveld idd.

ook ik ben niet vies van een paar kilometertjes meer of minder, maar jij maakt het wel heel bont...
Everglades City naar Jacksonville is ook ruim 7 uur rijden (zonder stops om te tanken en extra kilometers voor bezienswaardigheden) zo zit je dus de eerste dagen van je vakantie wel heel veel in de auto!
citytrip New York zal ook niet echt een rustmomentje worden...

Naar mijn mening is Key West zeker leuk om een keer gezien te hebben, maar ik zou hem deze keer skippen om wat meer rust in te bouwen.

gudu
05-01-15, 09:48
ook ik ben niet vies van een paar kilometertjes meer of minder, maar jij maakt het wel heel bont...
Everglades City naar Jacksonville is ook ruim 7 uur rijden (zonder stops om te tanken en extra kilometers voor bezienswaardigheden) zo zit je dus de eerste dagen van je vakantie wel heel veel in de auto!

we rijden niet in 1x naar van evergladescity naar jacksonville ;)
we rijden van evergladescity naar venice ( 2 uur ) ( evt sarasota ) voor een overnachting en gaan tussendoor ergens naar het strand. zal dus ong 2x 1 uur rijden worden die dag ( 7 juli )
rit venice - jacksonville is ong 4 uur ( 8 juli) en ook daar gaan we die dag nog ergens wat doen dus 2x 2 uur ( ochtend en eind van de dag ) en is vergelijkbaar met bv dagje augustine of clearwaterbeach vanuit kissimee. dat is dus een paar keer een stukje rijden met een hele dag daartussen ergens zijn.

de enige echt lange rit die erin zit zonder een lange stop is key west naar evergladescity van 4 uur achterelkaar.

key west en everglades is een must eigenlijk omdat we we eigenlijk nooit naar zuid florida gaan en ik ook niet voorzie dat we gauw weer die kant opgaan
druk zal het worden de eerste 10 dagen maar daarna hebben we nog een maand in orlando :)