PDA

Bekijk Volledige Versie : Kelly Park / Wekiwa Springs



Digitalman
30-12-14, 12:08
Het was totaal niet gepland, maar als een weekje Orlando net zo duur wordt als een weekje Canarische Eilanden, dan weet ik het wel! Dus we gaan in februari lekker weer een weekje naar Orlando. Nou wilde ik vorige keer al naar Kelly Park, alleen toen hadden we een beetje pech met het weer. Dus dat staat voor deze keer op de planning. We willen graag kanoën en wildlife spotten. Nu lees ik dat dit in Wekiwa Springs ook kan en ik vroeg me af of dit twee verschillende parken zijn? En zo ja, waar kan ik dan beter naar toe gaan?

Tans4USA
30-12-14, 16:26
Lees net je berichtje en wij hebben gisteren beide parken bezocht. Ze liggen vlak bij elkaar. Bij Kelly Park kun je leuk tuben met een band door het heldere water en kano's of een kayak huren kan heel goed bij Wekiwa springs state park.
Als je het leuk vindt kun je er over lezen in ons verslag (http://kerstinorlando2014.blogspot.nl/). Het was gisteren 27 graden dus dat was echt genieten in de parken.
Veel voorpret gewenst.

Digitalman
31-12-14, 10:03
Ik heb net je verslag gelezen, ziet er mooi uit! Als ik het goed begrijp zijn het dus twee parken rondom dezelfde rivier. Ik wil eigenlijk sowieso gaan kanoen, dat moet dan in Wekiwa? En tuben alleen als het warm genoeg is (we gaan in feb). Kom je tijdens het kanoen ook gators tegen?

Tans4USA
02-01-15, 15:45
Klopt ;) en als je geluk hebt kom je zeker gators tegen.

Holandesa
02-01-15, 21:38
Ik zie echt leuke verhalen over die parken, maar wat ik mij ook afvraag, is er een park dat geschikt is om met kleine kinderen te gaan? (6 en 4 jaar?)

Tans4USA
03-01-15, 16:31
Er zijn genoeg mensen die kleine kinderen meenemen om te tuben, extra vleugeltjes om de armen van de kinderen en dan op schoot bij de ouders.

gudu
03-01-15, 17:33
ja hoor er zit ook een ondiep stuk bij met wat zand en als ze gewoon drijfmiddelen aan hebben kunnen ze rustig mee. je kan overal staan als volwassene dus mijn jongste van bijna 4 destijds ging in een eigen band meegenomen van huis en ik hield hem dan vast of bij mij op schoot. toen hij 6 was zijn we weer geweest maar toen had hij zijn A en B al dus was het wat makkelijker .kelly park is bij ons groot favoriet. foto van zomer 2013 van ons

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/v/t1.0-9/1234095_10201887696343774_971026966_n.jpg?oh=9fa39 84f7c2907c5d98c179e4cbfa582&oe=552E792E&__gda__=1428990945_718914cc9659909d1367fd0a7bc4adf 1

Syllvia
04-01-15, 08:47
Kanoeen in Wekiwa is erg leuk, en ja, wij kwamen ook gators tegen:)

Iris1990
23-02-15, 00:00
Ik zou ook heel graag gaan kanoeen in een state park, en heb op heel wat blogs al voorbij zien komen.Ik vraag me alleen af is het echt wel veilig? Ik vind aligators toch wel een beetje eng.. En is het aan te bevelen in juli/aug? Ik ben bang dat het dan heel heet is en je lek gestoken word op het water.. iemand ervaringen?

Digitalman
23-02-15, 00:13
Wij zijn net op de terugweg vanuit Florida en hebben vrijdag gekanoet (schrijf je dat zo?) bij Wekiwa Springs. Het was best fris vrijdag en daarom superrustig. Eerst anderhalf uur niemand tegengekomen. Wel veel wildlife gezien zoals (heel veel) schildpadden, ospreys, gieren, otters, verschillende soorten vogels en ja, ook 2 alligators! De eerste was nogal een forse en net toen we een foto wilden maken floepte hij het water in. Dan denk je wel even, waar is hij nu? Maar het is volgens mij volledig veilig. Gators houden zich niet in met mensen. Verder is de omgeving echt prachtig. Zie ook ons verslag voor een paar fotoos.

mblokland
23-02-15, 19:34
Ik zou ook heel graag gaan kanoeen in een state park, en heb op heel wat blogs al voorbij zien komen.Ik vraag me alleen af is het echt wel veilig? Ik vind aligators toch wel een beetje eng.. En is het aan te bevelen in juli/aug? Ik ben bang dat het dan heel heet is en je lek gestoken word op het water.. iemand ervaringen?

Hoi, ja het is echt veilig! Aligators zijn van nature bang voor mensen. Wij zijn een aantal maal in juli/augustus met de kano erop uitgetrokken. Zorg dat je er vroeg bent, dan ben je rond de klok van 12:00 weer terug.

Hiernaast vaar je voor een groot deel in de schaduw aangezien de meeste riviertjes door het bos lopen, natuurlijk is het best warm maar kun je onderweg makkelijk afkoelen. Last van muggen hebben wij niet gehad maar insmeren kan nooit kwaad.

Iris1990
23-02-15, 21:33
Bedankt voor de tip! Dan ga ik het zeker voorstellen aan iedereen om toch ook te gaan doen. Lijkt me zo mooi, en leuk om te doen!