PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen van/naar/via München / Munchen / Muenchen (MUC)



Michael66
28-12-14, 11:57
Ik heb een voor mij goede vlucht gevonden van Rotterdam RTM naar Miami MIA, met een overstap in het zuid-Duitse München MUC.
Ik kom daar aan vanuit Rotterdam met een vlucht van Lufthansa CityLine en vertrek naar Miami met Lufthansa.
Voor de overstap heb ik zo'n 1u 30m. Begin maart.

Is anderhalf uur overstaptijd daar genoeg?
Iemand hier met ervaringen op deze luchthaven?

(De terugreis gaat van Orlando MCO met United via Washington IAD naar Amsterdam AMS, dus daar heb ik geen vragen over)

Ebelix
28-12-14, 12:40
Anderhalf uur moet genoeg zijn op MUC. Het is een vrij nieuw vliegveld wat vrij lang gerekt is. Probleem is altijd Schengen en niet Schengen in Duitsland. Ze laten je de hele luchthaven zien om uiteindelijk op bijna hetzelfde punt uit te komen.

b767-300er
28-12-14, 13:16
Inderdaad moet anderhalf uur meer dan genoeg zijn.
Ach Duitsland erg? Schiphol is net zo erg. Wel eens op Delta 57 aangekomen en op Delta 87 vertrokken.
30 minuten lopen om notabene via dezelfde aviobrug weer te vertrekken....

Ebelix
29-12-14, 00:43
Dat is ook zo. Voor het gevoel minder erg dan op de Duitse of Britse luchthavens. Daar is het echt niks te zien of te doen op de weg naar de Schengen controle (Duitsland) of naar de transit ruimte op bijvoorbeeld Heathrow.

Michael66
29-12-14, 10:51
Hahaha, gewoon gewenning n het "thuisgevoel" van Schiphol dat het wat korter doetlijken waarschijnlijk.

In ieder geval alvast bedankt voor de info over MUC. Ik denk dat ik die vlucht gewoon maar ga boeken. Kost maar €468 retour.