PDA

Bekijk Volledige Versie : wel of niet doorrijden...



julieke
04-12-14, 13:44
Wij zullen op Fort Myers vliegen vanuit Dusseldorf. Als alles goed gaat landen we om 13.30 (US tijd).

Mijn man en ik zijn volop in discussie :-)

Vorige keer hebben we overnacht kortbij de luchthaven van Fort Myers om vervolgens de ochtend erop naar onze villa in Davenport te rijden.
Ik vond het een aangename, makkelijke rit.

Vandaar dat ik deze keer verkies om de dag zelf gewoon nog naar Orlando te rijden.Mijn man zegt dat het te onverantwoord zou zijn :-)

Wat denken jullie? Wie heeft dit al gedaan?

We hebben 2 kleine kids bij maar die kunnen ondertussen wel wat slapen op de achterbank :-)

marjolijne
04-12-14, 14:02
Dat ligt er een beetje aan hoe fit je aankomt.
Als je beide rijdt dan zal ik het wel aandurven.

Maar... als je een beetje vertraging hebt en dan in het donker moet rijden (weer niet wanneer jullie gaan) dan zou ik het weer niet doen.
Dus ja je hebt niks aan mijn advies :D

hannie
04-12-14, 15:05
Ik zou het niet doen, het is toch snel 3 uur rijden. En je weet idd niet of je vertraging zult hebben en hoe fit je je nog voelt. Waarom blijven jullie niet een paar dagen lekker aan het strand daar in de buurt?

MMJJOli4
04-12-14, 16:31
Ik zou het niet doen. De volgende ochtend ben je waarschijnlijk lekker vroeg wakker en heb je alle tijd om nog voor de middag in Davenport te zijn.

Frans1949
04-12-14, 18:04
Jullue zijn eerst naar Dusseldorf gegaan en toen rechtstreeks naar Ft Myers Toch snel al tien uur vliegen. Dan nog door immigratie, douane en je auto ophalen. Je hebt musschien ook nog te maken gehad met wat stress. Ik zou zeggen lekker een motel in de buurt en de volgende dag rustig naar Davenport. Maar je , wie ben ik? Doe wat jullie samen het orettigs vinden.

Anthon14
04-12-14, 19:13
Slaap je tijdens de vlucht ?? Zo ja, dan kun je het overwegen maar als je niet slaapt zou ik absoluut het risico niet nemen.

En als je zo vroeg aan komt dan mis je dus ook al een nachtrust VOOR de vlucht want je moet dan ook al vroeg op de luchthaven aanwezig zijn.

Denk aan jezelf en je kinderen, je vergeeft het jezelf nooit als er wel wat gebeurt, die paar uur later in Davenport maakt ook niet uit je hebt toch lekker vakantie :D


En misschien mag je wel even bij Frans1949 op de koffie komen de dag er na ;)

ietie
04-12-14, 21:02
Wij hebben dezelfde route en rijden wel dezelfde dag richting orlando.
Onderweg heeft een stop bij de mac en dan rustig op ons gemak richting de villa.

Minneke
04-12-14, 23:21
Wij zijn ooit van Tampa naar Cape Coral gereden na onze vlucht vanuit Brussel. Het was bar slecht weer (onweer, bliksem, hagel, wateroverlast, ...) en donker. We stapten in een voor ons onbekende wagen... moesten nog zoeken naar ruitenwissers, lichten, airco, .... We waren blij dat we uiteindelijk goed zijn 'thuisgekomen' maar is toch NIET voor herhaling vatbaar.
De kinderen spreken nu nog over die spannende autorit :)

Ta2 Gerrit
05-12-14, 11:02
Het ligt natuurlijk aan je eigen instelling, en vooral conditie. Slaap je tijdens de vlucht, dan kan het makkelijk, lijkt mij. Het is, behalve bij Tampa een beetje, geen spannende, zelfs saaie weg. Of, als je echt fit bent, je gaat binnendoor. Kun je ook nog een beetje sightseeën ;)

Ik zou het zelf, met zo'n aankomsttijd, altijd doen. Dan ben je maar op de plaats van bestemming.

koenkamphuys
05-12-14, 20:24
Als we op Miami of Orlando vliegen rijden we daarna altijd gelijk naar huis. Respectievelijk drie of twee uur rijden. Ik vind dat het zwaarste deel van de reis. Meestal komen we ergens tussen 6 en 9 's avonds op de airport aan aan en zijn tegen de tijd dat we aangekomen zijn, 24 uur in touw.

Eigenlijk is het beter om de nacht in een hotel op de airport te blijven en de volgende dag fris verder. Maar ja, we willen naar huis...

In jullie geval is de aankomsttijd wel heel erg gunstig ten opzichte van wat wij meestal hebben.

6foot6
05-12-14, 21:50
We hebben dat al drie keer gedaan en gingen ook halverwege nog naar de Walmart voor de eerste boodschappen.

Sniper
06-12-14, 18:53
Ondanks, of eerder dankzij de redelijk gunstige aankomsttijd zou ik daar juist gebruik van maken om in de buurt lekker een paar dagen (of in ieder geval één nacht) te relaxen. Dus persoonlijk zou ik niet nog "helemaal" naar Davenport rijden...maar ja, dat ben ik:cool:

6foot6
18-12-14, 01:29
... moesten nog zoeken naar ruitenwissers, lichten, airco, .... Dat doe je natuurlijk al in de parkeergarage van de autoverhuur, evenals het instellen van de spiegels,de juiste radio programma's,instalatie van de gps en controle van de reserveband.