PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegtickets kerstperiode



julieke
24-11-14, 20:38
Hallo,

ik heb al eventjes rondgekeken tussen de andere onderwerpen waar we de prijzen van tickets vermelden. Ik kan niet echt veel terugvinden van prijzen rond de kerstperiode.

wij gaan telkens tijdens de paasvakantie ( 2 weken paasvakantie in België), betalen voor komende pasen rond de 700 euro.

we zijn met 5 en proberen af te wegen of het haalbaar zal zijn om volgend jaar met kerst te gaan... Ik heb er geen idee van hoe de prijzen dan liggen. Schuiven rond die dagen zal niet lukken aangezien we verbonden zijn aan de 2 weken kerstvakantie , 1 week voor en 1 week na kerst.

Wie is er dus al rond die periode geweest en aan welke tarieven kunnen we ons verwachten? :-)

Anthon14
24-11-14, 20:48
Als je echt aangewezen bent op de kerstvakantie zoals die in Nederland geldt dan moet je rekening houden met hoogseizoen prijzen, dat is de reden dat wij altijd een paar dagen eerder weggaan en hiervoor speciaal verlof aanvragen voor de kinderen.

Tja, de prijzen .... eerlijk gezegd boek ik al zolang voor de vakantie uit dat ik het niet meer zo goed weet maar ik dacht toch snel een 850,- pp

julieke
24-11-14, 21:08
We kunnen altijd wel een dagje of 2 eerder vertrekken... Dan wordt het wel een doktersattestje op school. Voor een keer moet dat eens kunnen :-)

850 euro was ik al bang voor...

Anthon14
24-11-14, 21:14
Die 2 dagen eerder kan een heleboel schelen, wij vragen het altijd aan bij usafunvacations in januari en zij houden ons dan op de hoogte zodra er prijzen bekend zijn en dan maken we eigenlijk meteen de keuze omdat de goedkoopste tickets meestal snel weg zijn.

En zoals in een ander topic ook gemeld het is er in die periode heeeeel erg druk. Wij zijn er nooit in de zomervakantie geweest maar wel een keer in de meivakantie en in vergelijking is de meivakantie is de kerst denk ik 2x zo druk.

Maar ja, de kerst is wel een hele leuke en gezellige periode :D

julieke
24-11-14, 21:18
Ja pasen is ook meestal lekker druk maar dat hoort erbij zeker... We hebben nog een kleintje van 1 jaar , zoon van 6 en een dochter van 8 met een zware verstandelijke bepérking. Best is ook dat we steeds in de voormiddag de parken bezoeken. En gewoon genieten van de kerstsfeer. We gaan nu in april zonder dochter dan zijn we niet zo beperkt en doen volop hetgeen we in december niet/minder zullen kunnen doen.

boonens
25-11-14, 00:14
Wij hadden tickets voor € 670 p.p.. Vliegen op Tampa via British Aiways met een overstap op Gatwick. Op de 1e zaterdag van de kerstvakantie heen en op de laatste zaterdag weer terug.

Anthon14
25-11-14, 00:29
Dat is dan een hele mooie prijs voor die periode, meestal zijn ze duurder. En nu is Tampa ook iets goedkoper om op te vliegen t.o.v. MCO over het algemeen.

Ik had wel tickets via Miami gezien die redelijk geprijsd waren maar wij hebben toch gekozen voor MCO.

Opreismetco
25-11-14, 20:14
Wij hebben voor komende kerst (zaterdag op zaterdag) tickets voor € 650, geboekt via Kilroy (Delta via Atlanta, zeer goede vluchttijden). Vliegen wel op Jacksonville, 3 uur rijden vanaf Orlando. Scheelde erg veel met de andere luchthavens in Florida (geloof iets van €200 per ticket!) We hebben geboekt in februari. Het is altijd goed om voor verschillende luchthavens/data een alert in te stellen bij Skyscanner, om de prijzen in de gaten te houden.