PDA

Bekijk Volledige Versie : Auto huren: Tampa International Airport



fransje
26-10-14, 20:32
Welke autoverhuurder op Tampa airport geeft je de keuze zelf een auto uit te zoeken? En wanneer is de eigenlijk beste tijd om een auto te huren qua aanbiedingen? We komen 31 maart 2015 aan.
Vorig jaar hebben we een auto bij Sixt gehuurd, buiten het vliegveld gelegen. Wij waren er zeer over te spreken: de service was goed, niet druk, je kon een gratis flesje water uit de koelkast halen, en ook de prijs was prima, maar je kunt er ten eerste niet zelf kiezen en ten tweede mogen we er niet mee door al de staten die we op onze rondreis willen bezoeken. Alleen Florida en de aangrenzende staten.

PENPE
26-10-14, 21:51
Dat kan bij Hertz, Alamo en National in ieder geval

yheemskerk
28-10-14, 11:04
Bij Alamo.nl krijg je nog t/m 31 oktober 5% korting op je autohuur. Zelf auto uitzoeken en je kan er heel Amerika mee door toeren. Houd wel rekening met drop-off kosten.

ellen.kr
03-01-16, 23:42
Ik heb een vraag betreffende de pick-up van de auto bij Alamo op Tampa Airport. Lang geleden moest je daar met je koffers een bus in en werd je naar een plek gebracht waar de auto's stonden. Best een gedoe als je echtgenoot rugpatient is.
Hoe is de situatie nu? (Op Miami Airport bijv. heb je een treinshuttle die vanaf de airport vertrekt, wat wij ideaal vinden).

PENPE
04-01-16, 00:13
Dat is inderdaad lang geleden dat je met een shuttlebus naar Alamo moest, tegenwoordig zitten ze 'gewoon' op korte loopafstand van de aankomst/vertrek hal ;-)

ellen.kr
04-01-16, 18:33
Dank je wel, dat wilde ik weten!

P9ol
08-01-16, 01:53
Weet iemand of er een ruime keuze is bij Alamo op Tampa airport.

Ebelix
08-01-16, 11:59
Alamo is groot op Tampa airport. Niet zo groot als in Orlando maar keuze genoeg.

Esther2013
09-01-16, 16:53
Ligt het aan mij of is de autohuur vreselijk duur geworden voor aankomende zomer...?
Iemand nog een kortingscode beschikbaar? Ik ben Emerald member van National en Hertz Gold member.

Eljo
09-01-16, 20:29
Wordt ook beetje "chagie" van de huurprijzen. Ben in 2014 in de zomer geweest en nog voor geen €500 een standard SUV voor 16 dagen. Als ik nu zoek voor 19 dagen dan zit je rond de €1.000!

mblokland
10-01-16, 00:48
Wordt ook beetje "chagie" van de huurprijzen. Ben in 2014 in de zomer geweest en nog voor geen €500 een standard SUV voor 16 dagen. Als ik nu zoek voor 19 dagen dan zit je rond de €1.000!

bij uscarhire.com 885 EUR, het is bekend dat hoe later je boekt hoe duurder het wordt. Wij hebben eind oktober geboekt en betalen 660 EUR voor 21 dagen.

mblokland
10-01-16, 13:45
bij uscarhire.com 885 EUR, het is bekend dat hoe later je boekt hoe duurder het wordt. Wij hebben eind oktober geboekt en betalen 660 EUR voor 21 dagen.

Weet niet precies waar je wilt huren en op welke data maar via Expedia.co.uk kom ik uit op 780 EUR, standard suv voor 19 dgn via National

Esther2013
10-01-16, 14:04
Goeie tip! Via Sixt nog goedkoper, 21 dagen £ 406, is dat wat?

Njit
10-01-16, 14:18
het is bekend dat hoe later je boekt hoe duurder het wordt. Wij hebben eind oktober geboekt en betalen 660 EUR voor 21 dagen.

Ik denk dat dat meer een kwestie is van een gunstige dollarkoers destijds. Bij autohuur maakt vroeg of laat boeken normaal gesproken niks uit.

http://ultraimg.com/images/Chart821b3.png

Eljo
10-01-16, 19:47
Dank je mblokland!

Ik geloof niet dat de sterkere dollar een verdubbeling van de huurprijs oplevert. De dollar is ongeveer 20% sterker geworden dan augustus 2014.

Esther2013
11-01-16, 00:21
Uiteindelijk geboekt via Expedia.co.uk bij Sixt voor 21 dgn £ 436 incl taxes en verzekeringen. Goede deal gezien de schrikbarende tarieven bij National en Hertz. Bedankt!

PENPE
11-01-16, 01:50
Uiteindelijk geboekt via Expedia.co.uk bij Sixt voor 21 dgn £ 436 incl taxes en verzekeringen. Goede deal gezien de schrikbarende tarieven bij National en Hertz. Bedankt! Welke auto-klasse betreft deze deal, want ik wil ook eens een vergelijking doen wat de tarieven betreft

mblokland
11-01-16, 21:24
Welke auto-klasse betreft deze deal, want ik wil ook eens een vergelijking doen wat de tarieven betreft

Ik gok een midsize SUV.

Nadeel van Sixt is dat je niet op het vliegveld kan afhalen maar met een shuttle moet.

Esther2013
11-01-16, 22:36
Het is inderdaad een Midsize SUV. Het waren goede prijzen van Sixt tov National ed.

in Miami moet je toch ook eerst met een Metro mover voor je bij de car hire komt?
we zien het wel, het verschil was wel heel groot, dus die shuttle nemen we voor lief.
wat ik nadeliger vind is de extra bestuurder die er niet bij zit, nog even verzinnen of we dat bijboeken bij de balie......

mblokland
12-01-16, 09:30
Het is inderdaad een Midsize SUV. Het waren goede prijzen van Sixt tov National ed.

in Miami moet je toch ook eerst met een Metro mover voor je bij de car hire komt?
we zien het wel, het verschil was wel heel groot, dus die shuttle nemen we voor lief.
wat ik nadeliger vind is de extra bestuurder die er niet bij zit, nog even verzinnen of we dat bijboeken bij de balie......

Dit is een topic over Tampa maar als je op Miami vliegt dan moet je idd eerste met de Metro Mover. Ik lees dat bij Sixt de huur van een toll pass ook relatief duur (http://forums.moneysavingexpert.com/showthread.php?t=4409185) is.

fransje
12-01-16, 13:19
Vorig jaar hebben wij op airport Tampa een Sixt auto gehuurd. De echtgenoot/echtgenote/partner was gratis en automatisch extra bestuurder. Staat ook ergens in de voorwaarden.
Nadeel vond ik wel (beetje) dat je niet zelf je auto mag uitzoeken, je krijgt er eentje aangewezen.
Verder niets dan lof voor Sixt.

Esther2013
12-01-16, 17:00
@fransje
ik heb gehuurd via Expedia.co.uk daarin staat expliciet vermeld geen extra bestuurder.

@mblokland
het loont om dus zo'n aparte toll Pass aan te schaffen?

mblokland
12-01-16, 21:48
@fransje
ik heb gehuurd via Expedia.co.uk daarin staat expliciet vermeld geen extra bestuurder.

@mblokland
het loont om dus zo'n aparte toll Pass aan te schaffen?

ligt er heel erg aan waar jullie verblijven, meen dat jullie voornamelijk aan de golf coast verblijven waar relatief weinig tolwegen zijn in dat geval zou ik kiezen gewoon te betalen in incidentele gevallen waar je een tolweg tegenkomt, goedkoper kan niet.

Esther2013
13-01-16, 00:11
Ja, dat is ook weer zo! We gaan van Tampa naar St Pete en dan naar Cape Coral / Ft Myers en dan weer terug....