PDA

Bekijk Volledige Versie : Verschil ESTA en formulier vliegtuig



Ferry77
22-10-14, 21:17
moet je buiten het esta formulier ( wat wij hier in Nederland via het reisbureau gaan regelen ) ook nog een formulier in het vliegtuig invullen ?

zo ja . Wat voor formulier in het vliegtuig is dan in vergelijking met her Esta en wat zijn die vragen van het vliegtuig formulier.
en moeten deze formulieren ook invullen worden door alle gezinsleden incl kinderen peuters en baby's ?

Njit
22-10-14, 21:26
Je krijgt alleen nog een (wit) formulier voor de douane. Je kunt hier alles lezen over de procedure:

http://www.allesamerika.com/esta-amerika.html
http://www.allesamerika.com/douane-paspoort-amerika.html

Ferry77
22-10-14, 21:42
Oké ...Heb net ff zitten lezen. Maar toch nog 1 vraagje.

is het witte formulier in het Engels of Nederlands ?
en wordt elk formulier door de douane ambtenaar bekeken ( terwijl je wacht )

corrus
22-10-14, 21:53
tJa... je moet wél even lezen... :rolleyes:

Ferry77
22-10-14, 22:03
Als ik wist vroeg ik het niet Corrus !!!!!!

corrus
22-10-14, 22:10
Nou, nou, nou... Je dult geen tegenspraak??
Je vraag dingen die gewoon in één de door Njit gegeven links.

Ik zal het even voorkauwen
Het staat er namelijk écht:


In het vliegtuig zal u gevraagd worden een wit formulier in te vullen; zorg daarom dat u een pen in uw handbagage hebt, want deze worden niet uitgereikt.
Dit formulier, het douane-aangifteformulier ofwel de Customs Declaration, moet u uiteraard naar waarheid invullen; als u geen goederen invoert voor vrienden of familie, vul dan als bedrag $0 in. Laat het formulier bij de eerste douanepost zien, en lever het in bij de tweede douanepost (nadat u uw koffers opgehaald hebt)

Bieg
22-10-14, 22:11
Hoi Ferry, dat formuliertje is meestal in het Engels (goed te begrijpen hoor). Het moet ingevuld worden door een lid van het gezin, dus je hoeft niet alle familieleden apart erop te zetten :). Verder moet je je paspoortnummer en zo invullen en een adres waar je gaat verblijven. Onderaan staan allemaal vragen waar je "nee" aan moet kruisen en op de achterkant vul je in of je etenswaren bij je hebt en zo ja welke. Mocht je zeker willen weten of je bepaalde dingen mee mag nemen dan stuur je maar een berichtje, we zijn inmiddels redelijk thuis in die materie! Ik ga zelf volgende week naar Orlando en kan eventueel wel kijken of ik een extra formuliertje voor je mee kan nemen zodat je kunt zien wat het allemaal inhoudt.... Groetjes, Monique

corrus
22-10-14, 22:14
En voor de rest geldt... lezen lezen en nog eens lezen...

Ferry77
22-10-14, 22:16
Ahhh super Monique !!! Bedankt voor je duidelijke antwoord.
ja als je dat wilt doen graag...
gaaf hoor volgende week al naar orlando.... Volop genieten en gr van ons hier.

tot horens.
gr de veldjes

Bieg
22-10-14, 22:16
@Corrus, ik snap best dat Ferry dit allemaal vraagt hoor. We zijn allemaal een keer voor het eerst naar Amerika gevlogen, ook ik zat de eerste keer te knoeien met dat papiertje......

Bieg
22-10-14, 22:18
Ahhh super Monique !!! Bedankt voor je duidelijke antwoord.
ja als je dat wilt doen graag...
gaaf hoor volgende week al naar orlando.... Volop genieten en gr van ons hier.

tot horens.
gr de veldjes

Komt goed Ferry!

PENPE
22-10-14, 22:19
Ik ga zelf volgende week naar Orlando en kan eventueel wel kijken of ik een extra formuliertje voor je mee kan nemen zodat je kunt zien wat het allemaal inhoudt....

Kijk eens hier :

http://www.ugandamission.net/travel/air/image/6059bf.jpg of hier : http://www.ugandamission.net/travel/air/arriveus.html

Het zal me overigens niet verbazen als dit formulier al ergens op dit forum te vinden is....

Ferry77
22-10-14, 22:21
@corrus dit is een super leuk forum en dat wil ik heel graag zo houden. Ja ik vraag veel en weet nog weinig.
Als je je stoort aan mijn vragen kan ik het niet helpen.

gr Ferry

@ penpe.
ja waarschijnlijk wel. Ik heb hier op dit forum al zoveel geleerd. Misschien dat er wel dubbele dingen of onderwerpen op staan maar wel super informatief voor florida gangers.
het is is leuk voor de voorpret om alles te lezen van iedereen

Ta2 Gerrit
22-10-14, 22:50
Veel vragen kan geen kwaad, Ferry, maar af en toe wat lezen is ook niet verkeerd. Zeker op dit leuke forum, zoals je zelf al zegt. Want daar staat al heel veel informatie op, ingebracht door zowel nieuwe als ervaren Floridagangers. Ook over het witte douaneformulier bijvoorbeeld. Alleen is het soms even zoeken, maar dat maakt het alleen maar leuker, want dan kom je soms dingen tegen wat je nog niet wist, of niet over nagedacht had om te vragen. Dat is ook een vorm van voorpret.

Overigens is het witte douaneformulier aan boord ook in het Nederlands verkrijgbaar, althans bij United.

Ferry77
22-10-14, 23:01
Ta2 Gerrit. heel veel info op dit forum. Probeer zoveel mogelijk het forum door te spitten voor ik iets vraag.
Maar ik heb er al veel geleerd zoals ik al aangaf.

wens iedereen nog een fijne avond.
als ik weer wat wil weten meld ik me weer ( als ik het niet op het forum kan vinden )

groetjes fer.

Fleurida
22-10-14, 23:16
Hallo Ferry, in deze link vindt je het Nederlandse formulier.
http://www.cbp.gov/sites/default/files/documents/CBP%20Form%206059B_Dutch%20%28Fillable%29.pdf

Ferry77
22-10-14, 23:19
Dank je fleurida ! Ga ik ff lezen zo dadelijk. Bedankt voor de link.
gr fer

knaapje
23-10-14, 00:04
Of je krijgt het formulier helemaal niet meer en kan je het via de automaten op de luchthaven invullen, ook in het Nederlands. Overigens, waarom laat je Esta door het reisbureau verzorgen?
Kan je gewoon via internet zelf doen. Ook in het Nederlands.
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1


Ook een stukje voorpret.

Ferry77
23-10-14, 07:59
@ knaapje mijn schoonouders hebben dat ook een keer gedaan maar dat wilde maar niet lukken... Uiteindelijk zijn ze naar het reisbureau gegaan waar het gratis voor ze werd gedaan

calypso
23-10-14, 08:07
ESTA is toch iets persoonlijks en zou ik niet door een reisbureau laten invullen, in het begin waren er nog wat problemen met de website maar die zijn al lang verholpen. Tevens is het zo dat het een officieel document is dus als er wat fout in staat ben jij er verantwoordelijk voor en kun je echt niet gaan zeggen maar het reisbureau heeft het ingevuld zo werkt het helaas niet. Zou het gewoon zelf doen, de pagina is in het Nederlands dus zou kwa invullen geen probleem moeten zijn. En gratis is ESTA al lang niet meer, denk dat ze dat wel doorberekenen op de eindrekening.

Ferry77
23-10-14, 08:12
@calypso

Ze zullen het wel doorberekenen denk ik ja... Maar links of rechtsom , betalen moeten we toch.
1 van onze kids draagt dezelfde voor en achternaam als ik en dat schijn je ook goed te moeten invullen op het esta ... Er waren wel eens problemen bij de douane met dit soort dingen wat ik van het reisbureau begrepen had.

calypso
23-10-14, 08:24
De meeste problemen die zich voordoen is met het invullen van de letter O of cijfer 0, en hetzelfde met Letter I en cijfer 1. dus daar moet je vooral goed mee opletten.

Ferry77
23-10-14, 08:38
Ik ben op mijn hoeden calypso... Dank voor de tips

Njit
23-10-14, 09:19
Ik heb zelf een Google Doc met daarin de volgende gegevens per passagier.
Gewoon 1x aanmaken, 3x controleren en daarna kun je het steeds hergebruiken.

De meeste reisburo's vragen je ook om dit soort gegevens zodat zij het kunnen knippen en plakken.



Paspoort - land van uitgifte (Zoals bijv. NEDERLAND)

NEDERLAND


Paspoortnummer (Zoals bijv. AL528TF54)





Nationaliteit (Zoals bijv. NEDERLANDSE)

NEDERLANDSE


Geboortedatum (Zoals bijv. 14-FEB-1980)





Geslacht (MAN / VROUW)

MAN


Paspoort vervaldatum (Zoals bijv. 26-OKT-2014)





EERSTE voornaam (overige voornamen niet van toepassing)





ESTA nummer / geldig tot






Dat je kinderen dezelfde voornaam en achternaam hebben zou geen enkel probleem moeten zijn.
Ze hebben immers een eigen paspoort met een eigen uniek nummer.

Ferry77
23-10-14, 09:32
Ja dat leek mij ook njit ! Ik heb je bericht opgeslagen als herrinnering voor mezelf
dank

Zuiril
23-10-14, 23:24
Ik vul mijn formulier altijd eerlijk in....het houd dan ook in als je stroopwafels meeneemt.....er een extra rondje douane voor je in kan zitten....iemand er ervaring mee ? (door het niet op te geven?)...verder een goede tip van Njit!

Njit
23-10-14, 23:29
Ere wie ere toekomt.. ik heb het ook van een reisburo 'geleend' :)

Ebelix
24-10-14, 04:51
Ik vul mijn formulier altijd eerlijk in....het houd dan ook in als je stroopwafels meeneemt.....er een extra rondje douane voor je in kan zitten....iemand er ervaring mee ? (door het niet op te geven?)...verder een goede tip van Njit!

Als je eten aan geeft op de kaart kan je een extra controle krijgen. Ook gaat er nog een Hond langs de bagage voor voedsel. Als die iets vind Dan mag je ook extra door de scanner. Het kan ook zijn dat ze vragen wat voor soort voedsel je bij je hebt. Zijn ze tevreden met je antwoord mag je ook doorlopen. Belangrijk is om geen vlees, fruit en groente bij je te hebben.

calypso
24-10-14, 07:24
Nog belangrijker is dat je het voedsel dat je eventueel meeneemt dus ook het toegestane voedsel zoals die stroopwafels gewoon aangeeft op je formulier.
Dit kan je namelijk een hoop ellende sparen. aangezien je alle voedsel moet aangeven toegestaan of niet.... Hte hoeft niet te betekenen dat je ook extra gecontroleerd word als je dit aangeeft maar het kan. Doe dit al jaren (neem altijd kaas, brood, koekjes en drop mee voor een vriendin) en eigenlijk pas een keer echt gecontroleerd maar toen weinig problemen gehad omdat ik netjes alles had aangegeven.

Ferry77
24-10-14, 18:46
Weer wat geleerd ! Dank

Frans1949
24-10-14, 18:54
Ik had de laatste keer dat ik de USA binnenkwam (Detroit) gewoon aangegeven dat ik voedsel bij me had.
Natuurlijk geen groente of fruit maar wel de onvermijdelijke stroopwafels en wat Aziatische kruiden,
Maar, tot mij niet geringe verbazing, werd het formulier ingenomen en mocht ik zonder verdere vragen of controlle gewoon doorlopen.
Ik weet dat de Obama administration er werk van heeft gemaakt om de immigratie en Douane klantvriendelijker te laten worden maar deze aankomst was wel heel bijzonder.
Ik heb het in het verleden wel anders meegemaakt.

elstars
24-10-14, 19:05
Wij geven ook altijd op het formulier aan wat we bij ons hebben (drop, kaas (hard cheese, vacuum sealed), koekjes e.d.). Meestal wordt dan ook nog gevraagd wat we bij ons hebben. Soms kunnen we zonder controle verder, soms met controle, maar dat levert eigenlijk nooit extra vertraging op. Een keer vroeg men of de kaas van vlees was gemaakt. We hebben uiteraard meteen gezegd dat dat niet zo was.

Ferry77
24-10-14, 19:24
In het ergste geval moet je de etenswaren achterlaten...

knaapje
24-10-14, 19:48
@Frans1949
............Maar, tot mij niet geringe verbazing, werd het formulier ingenomen en mocht ik zonder verdere vragen of controlle gewoon doorlopen.
Ik weet dat de Obama administration er werk van heeft gemaakt om de immigratie en Douane klantvriendelijker te laten worden maar deze aankomst was wel heel bijzonder.
Ik heb het in het verleden wel anders meegemaakt.............

Het is mij ook opgevallen, dat het er bij immigration meer ontspannen toeging dan in het verleden.
Niet dat zenuwachtige gedoe en geschreeuw.

Terug had ik "prechk"op mijn boardingcard staan, maar omdat ik vorig jaar toch teruggestuurd werd naar de gewone rij was ik nu daar weer gaan staan.
De beambte wees mij erop en wees me ook op de rij voor de veiligheidscontrole. Ik zei, dat ik vorig jaar teruggestuurd was en daarom hier stond. Hij verzekerde mij op ontspannen wijze, dat ik er nu echt door kon. Het lukte.

Ferry77
24-10-14, 19:50
Allemaal dus stuk rustiger anno,2014

Frans1949
25-10-14, 00:22
@Knaapje, ik neem aan dat het pre check betekend maar waar ik nou nieuwsgierig naar ben is hoe en wie dat op jou boardingkaart heeft gezet?

Fleurida
25-10-14, 10:53
@Frans1949, dit gebeurt random, afgelopen juni waren mijn man en ik allebei TSA pre en konden zo doorlopen en laptops etc in de handbagage laten zitten. 2 weken geleden waren we met 4 personen en waren er 2 TSA pre waaronder ik en 2 niet waaronder mijn man. Het is altijd weer een verrassing als je je boardingpassen krijgt.:)

Lindaa
25-10-14, 14:08
Hoe zit dat als je als je bij "value of articles that remain in the US" bij 200 USD invult? Heeft dat financiële consequenties?

corrus
25-10-14, 14:09
TSA Pre staat nu nog in de test fase...
Straks gebeurt dit niet meer random en heb je Global Entry nodig om TSA Pre Check te krijgen... Ook staat het dan bij de Airline geregistreerd.
Werkt op bijna iedere grote Amerikaanse luchthavens, de grote uitzondering hierop is Washington Dulles (IAD)

kidsfam
01-12-14, 21:12
Goedenavond.
Wij zijn de laatste hand aan het leggen aan alle papieren. (Vertrekken half dec naar Miami en dan rond trip met camper 21 dagen)

1.esta

2. http://www.cbp.gov/sites/default/files/documents/CBP%20Form%206059B_Dutch%20%28Fillable%29.pdf

3. (APIS Advance Passenger Information formulier voor de luchtvaart maatschappij

4. Wit formulier (I-94): de Amerikaanse autoriteiten vragen met het witte formulier om gegevens over de persoon, de in- en uitreis en het visum van reizigers met een visumplicht. De kaart dient aan beide kanten met blokletters te worden ingevuld en te worden ondertekend.

5.Blauw formulier (6059B): het douaneformulier moet door alle reizigers, los van de visumplicht, worden ingevuld. Op de voorkant wordt u verzocht persoonlijke gegevens in te vullen. Op de achterkant dient u belastbare goederen op te geven.

Het is voor ons de eerste keer en vraag mij af Of ik zo compleet ben?

hartelijk dank voor uw reactie

grt

Anthon14
01-12-14, 21:31
Esta vul je van tevoren in via internet en betaal je $14,- pp voor, dit is je toestemming om NAAR Amerika te reizen maar geeft je nog geen toegang tot Amerika, die krijg je pas bij de immigratie waar je je als eerste mag melden na het betreden van Amerika. Denk er om dat je de VISITORS bordjes volgt naar de immigratie dan sta je in de goede rij.

Het witte I-94 formulier is vervangen door de ESTA, het blauwe punt 2 en 5 in je lijstje is een formulier welke je krijgt in het vliegtuig.

Dus:

1. ESTA van tevoren regelen online
2. APIS, persoonlijke gegevens invullen na inloggen bij de luchtvaart maatschappij
3. Blauwe Douane formulier in het vliegtuig

Immigratie is bij aankomst op de eerste luchthaven in Amerika, daar laat je je paspoorten zien, vragen ze het doel van de reis (vakantie) en nemen ze een foto van je en je vingerafdrukken worden geregistreerd en dan krijg je je stempel in je paspoort. Niets spannends aan dus lekker relax afwachten.

Zorg er wel voor dat je GEEN vleeswaren en dergelijke welke je niet mee mag nemen Amerika in nog in je handbagage hebt zitten want ook daar hebben ze honden voor rondlopen die dat ruiken en naast je gaan zitten als het wel in je tas zit. Als je het al meeh ebt in het vliegtuig dan lekker achterlaten in het vliegtuig.

kidsfam
01-12-14, 21:55
Hartelijk bedankt. Dan hebben we de papieren allemaal gereed.
dank voor de visitor tip!

Ferry77
01-12-14, 23:03
@anthon 14.
Wordt het apis formulier ingevuld door een reisbureau of moet je hier zelf zorg voor dragen ?
naar mijn weten is na onze boeking al onze gegevens bekend bij arke dus is het toch aan hun omdat aan de Amerikaanse autoriteiten door te geven ?

corrus
01-12-14, 23:58
Er bestaat geen écht Apis formulier meer.

Anthon14
02-12-14, 07:59
Je kan bij de Airline online al je gegevens invullen en ik doe dat eigenlijk altijd zelf, soms ook pas zodra ik online kan inchecken.

Formulier heb ik overigens nooit gekregen.

knaapje
02-12-14, 16:22
Is je eerste landing in de USA op een luchthaven die de nieuwe kiosken (APC) heeft krijg je geen blauw formulier meer in het vliegtuig.
Je vult het dan op de APC kiosk in.
Dat is althans mijn ervaring op Detroit.

http://www.cbp.gov/travel/us-citizens/automated-passport-control-apc

Anthon14
02-12-14, 18:30
Lekker is dat dan, heb ik die formulieren op voorraad liggen en vul ze altijd thuis al in, hoeft dat ook al niet meer ;)

We zullen het dan gaan beleven want dat is voor ons ook nieuw en wij vliegen ook graag via Detroit.

calypso
03-12-14, 07:17
Is je eerste landing in de USA op een luchthaven die de nieuwe kiosken (APC) heeft krijg je geen blauw formulier meer in het vliegtuig.
Je vult het dan op de APC kiosk in.
Dat is althans mijn ervaring op Detroit.
Dat mag misschien op Detroit zijn maar op Atlanta bijvoorbeeld geld dit niet daar staan ook kiosk en ondanks dat moest ik het formulier en de kiosk doen!
Denk eraan dat de kiosk's op dit moment nog in een begin stadium is en dus niet overal dezelfde regels nog gelden dit zal uiteraard snel veranderen, maar hou hier wel rekening mee.