PDA

Bekijk Volledige Versie : Advies gevraagd, hoe de dagen inplannen



Pris32
15-10-14, 12:32
Vrijdag 1 mei vertrekken wij naar Orlando, zaterdag 16 mei gaan we weer naar huis.
Dit is onze eerste grote verre reis, erg spannend dus.

Ik heb nu op een rijtje gezet met wat we allemaal willen doen. Ons reisgezelschap zijn mijn vriend en ik, onze kinderen van dan 2, 6 en 9 jaar en mijn moeder.
We verblijven in Southern Dunes.

We willen graag naar de Disney parken + waterparken.
Nu had ik in gedachten om een ticket van 7 dagen te kopen. Kan ik dan het beste een hopper nemen? of een basic ticket?

We willen ook naar Seaworld, Busch Gardens, Universal studio's en legoland.

Verder natuurlijk shoppen en een dagje naar Clear waterbeach om op een boot dolfijnen te spotten.

Ik vraag me nu af of dit wel reëel is, of wil ik gewoon te veel?
Hoe zouden jullie de dagen inplannen?

Advies en tips zijn van harte welkom

marjolijne
15-10-14, 13:04
Als je met kleine kinderen gaat, zou ik niet elke dag een park gaan doen.
Ik zou het dan houden op alleen de disney parken.
Je kan bijvoorbeeld om de dag een park doen, en andere dagen wat anders.
Bijvoorbeeld lekker bij het zwembad, shoppen dagje kust.

Persoonlijk zou ik geen hopper pas nemen, met kleine kinderen ben je vaak niet hele dagen in een park.
Wat je wel kan doen is de waterparken erbij.
Daar kan je bijvoorbeeld op een rust dag heen, of na een park bezoek.

Lelli Kelly
15-10-14, 13:32
Wij zijn afgelopen zomer 3 weken in Florida geweest met onze kids van 2 en 6 jaar en hadden ervoor gekozen om alleen de SeaWorld Parken te doen (SeaWorld, Aquatica en Bush Gardens). We hadden een 14-dagen pas waardoor we meerdere malen naar de 3 parken zijn geweest. 14-dagen passen voor Legoland kregen we gratis bij onze bestelling en daar zijn we ook 2x geweest.
Over een paar jaar gaan we gewoon nog een keer terug en dan de Disneyparken bezoeken.

Ik denk dat alle door jou genoemde parken in 2 weken echt teveel is, zeker met kleine kids. De parken zijn ook erg groot dus je loopt erg veel. Voor kleintjes behoorlijk vermoeiend. Ik zou je adviseren te kiezen of Disney of de SeaWorld parken en dan 14-dagen passen te kopen. Kun je desnoods een half dagje gaan en 's middags lekker gaan zwemmen of shoppen.

cindy74
15-10-14, 16:19
Ik vind het ook vrij veel . Persoonlijk zou ik voor de disney parken gaan met wateroptie en geen hopper . Seaworld met aquatiqa is ook nog te doen maar de rest zou ik voor een andere keer houden . Een dagje rust aan je villa en savonds shoppen is ook leuk .

Mushu
15-10-14, 18:05
Is misschien wel een beetje teveel van het goede want parkbezoeken zijn vrij intensief. Alleen Disney doen is natuurlijk een optie maar dan heb je volgens mij ook wel ruimte voor nog een ander park, shoppen en de dolfijnen. Ik snap nooit dat waterparken als rustdag worden gezien. Volgens mij is zwemmen (en een waterpark is veel meer dan dat) altijd erg vermoeiend voor kinderen. Je kan eens vergelijken wat de prijzen zijn voor niet hopper tickets met zwemparken en bv de Disney Ultimate Ticket van Attractiontickets Direct ie. Die laatste heb je voor 7 en 14 dagen. Als je voor 14 dagen kiest kan je hoppen, zwemmen en ben je heel flexibel wanneer je gaat en hoe lang per dag. Dan kan je ook lekker een paar uurtjes gaan en daarna wat anders gaan doen of een middag slaapje oid. Met basis tickets ga je waarschijnlijk toch liever een hele dag om je geld er uit te halen en dat zijn dan lange dagen. Mijn ervaring is dat je pas rustig aan doet als je weet dat je meer tijd hebt en nog terug kan komen. Je ervaart zo'n park dan ook heel anders en voelt je niet helemaal uitgeteld aan het eind van de dag.
En voor de andere parken kom je gewoon nog een paar terug naar Florida :).

Anthon14
15-10-14, 21:31
Frappant, wij gaan met onze kinderen gerust nagenoeg elke dag naar een pretpark toe en die van ons zijn nu 4 en 10 maar zo doen we dat al vele jaren.

Maar wij kiezen er voor om 's morgens bij de opening al in de parken te zijn en dan gaan we halverwege de middag wat anders doen en we hebben absoluut geen probleem met de kinderen dat het teveel is.

Ik zou dan ook zeggen kijk wat je wil en kijk hoe het loopt. Een dagje geen zin dan ga je die dag wat anders doen.

remon
16-10-14, 08:28
Ik zou ook niet al die parken doen , dan heb je in ieder geval weer een goede reden om terug te gaan ;)

Mushu
16-10-14, 09:00
Anthon14, Als je niet de hele dag naar een park gaat is het wel een beetje zonde van het entreegeld dat je betaald hebt. En als Pris32 al de parken gaat doen die ze in haar eerste bericht heeft staan, dan moet je ze bijna iedere dag naar een ander park (anders haal je dat niet) en is het zonde om bv Magic Kingdom maar voor alleen de ochtend te doen. Daarom gaf ik het advies om een selectie te maken zodat het niet zonde van het geld is om het op jouw manier te doen. Ik ben ook van mening dat het prima te doen is om elke dag naar een park te gaan (doe ik bijna altijd tijdens mijn Florida/wdw vakanties) en mijn nichtje en neefje van toen 7 en 9 vonden dat voor een week ook geen probleem (en dan gingen we de hele dag). Maar als ik hier de verslagen lees, begrijp ik dat wij (ik in ieder geval) uitzonderingen zijn en de meeste mensen rustdagen houden bij de villa. Daar is natuurlijk niets mis mee, je moet vooral vakantie houden zoals je zelf leuk vindt! Maar zo kan Pris32 verschillende argumenten tegen elkaar afwegen en zelf beslissen of zij meer van de doeners, rusthouders of combimensen zijn.

Pris32
16-10-14, 13:20
Bedankt alvast voor jullie reacties en advies, dit ga ik zeker opvolgen.

Wij zelf zijn niet echt het type om een hele dag bij de villa te blijven.
We gaan regelmatig naar disneyland parijs en lopen dan van s´ochtends tot s´avonds in het park.

Denk dat ik in ieder geval voor een kaart gaat met onbeperkt entree voor Seaworld en Bush Gardens. Dan kunnen we nog altijd een keer in die 2 weken terug komen.

Ik ga nog even verder speuren! Nogmaals bedankt,

Anthon14
16-10-14, 20:21
Mushu, wij doen ook nagenoeg het hele park op zo'n dag omdat we 's morgens al meteen bij opening er zijn en het dan betrekkelijk rustig is en we dus razendsnel door de grote attracties gaan en aan het begin van de middag doen we de kleinere attracties waar dan ook amper rijen staan en kijken de winkeltjes. Ook gaan soms in de avond weer terug vanwege vuurwerk of een parade maar we mijden de drukke momenten van het park.

Mushu
16-10-14, 22:12
En hoe vaak ben jij al geweest Anthon? Volgens mij zij jij en je familie inmiddels ook ervaren WDW gangers toch? En ik dacht eens een advies te geven waarbij ik me probeerde in te leven in de rust(dagen) liefhebbers (en dat is echt moeilijk voor mij ;)). De eerste keer dat wij in WDW rondliepen is niet te vergelijken met hoe we het nu doen. We weten ook precies welke attracties we niet willen doen terwijl we bij ons aller eerste bezoek in een rij stonden en toen bleek dat dat voor een foto met Mickey was! Wisten wij veel (was nog niet in het internet tijdperk, anders hadden we dat natuurlijk wel geweten). Ook vinden wij het nu leuk om wat andere dingen te doen als alleen de attracties (maar overslaan doen we die nooit) zoals verschillende restaurants uitproberen en tours. Maar ik ben er al zo vaak geweest en ga bijna altijd met alleen volwassenen dus dat is natuurlijk weer anders. En ik denk dat ook jouw manier van parkbezoeken (is toch ook best intensief hoor, elke dag de hele ochtend en soms ook de avond) het beste kan met kaartjes waarbij je lekker de vrijheid hebt om te komen en gaan in een langere periode. Maar Pris32 waarom kies je na al onze adviezen nu voor Seaworld en Bushgardens? Je stelt ons Disney addicts teleur! :(

Shopaholic
16-10-14, 23:17
Tja, ik herinner me onze eerste vakantie in Orlando... Wij hadden zowat alle parkpassen en toen we onze ( toen kleine)kinderen aan het eind van de vakantie vroegen wat ze het aller-allerleukste hadden gevonden , bleek dat het eigen zwembad te zijn.;) Met andere woorden: neem zeker je rust, want een te vol programma met kleintjes is gewoon too much.

P9ol
16-10-14, 23:40
Haha herkenbaar die van ons maakte een vakantietekening van de jacuzzi.
Maar ik raad ook zeker aan plan rustdagen in en ga evt halve dagen naar de parken.
Evt in de ochtend naar een park en dan in de middag naar de villa/hotel zwemmen/relaxen en dan in de avond weer terug.
Zeker als het warm weer is kan het voor de (kleine) kinderen erg vermoeiend zijn.
En daarbij merkten bij onze dochter (nu 7) dat ze de eerste paar dagen bij moest komen van school enzo.

Pris32
17-10-14, 09:52
@Mushu, Natuurlijk slaan we disney niet over. Disney staat nummer 1 met de parken die we zeker willen bezoeken.
Maar ben er nog niet helemaal overuit wat voor entreekaart we aan gaan schaffen voor disney. Zit erg te twijfelen of ik een hopper zal nemen.


Seaworld en Bushgardens kopen we gewoon een onbeperkte entreekaart, dan kunnen we daar ook nog een keer terug, mocht 1 dag te kort zijn.

Ik heb al bijna een multimap vol met blaadjes van wat we willen bezichtigen, welk winkelcentra's en restaurants we willen bezoeken. En dat allemaal dankzij deze website.

Anthon14
17-10-14, 18:05
Ik heb zelf altijd een annual pass vanwege het parkeren en de kortingen (ook op midget golf van Disney) maar de rest van de familie heeft meestal Ultimate tickets die we bestellen bij: http://www.attractionticketsdirect.ie/orlando/walt-disney-world-resort

Mushu
17-10-14, 19:30
@Mushu, Natuurlijk slaan we disney niet over. Disney staat nummer 1 met de parken die we zeker willen bezoeken.
Maar ben er nog niet helemaal overuit wat voor entreekaart we aan gaan schaffen voor disney. Zit erg te twijfelen of ik een hopper zal nemen.


Seaworld en Bushgardens kopen we gewoon een onbeperkte entreekaart, dan kunnen we daar ook nog een keer terug, mocht 1 dag te kort zijn.

Ik heb al bijna een multimap vol met blaadjes van wat we willen bezichtigen, welk winkelcentra's en restaurants we willen bezoeken. En dat allemaal dankzij deze website.

Gelukkig, toch ook Disney! :)