PDA

Bekijk Volledige Versie : Paspoort kind



Claudia Isonline
13-10-14, 09:18
Hoi
Even een vraagje.


Wij vliegen in April naar Florida. Mijn dochter is dan 4 en een half maar reist dan op haar paspoort die ik heb laten maken toen zij anderhalf jaar oud was. Paspoort is uiteraard nog niet verlopen maar, tja... echt lijken op de foto doet ze niet meer :-)
Zou dat problemen kunnen geven bij de douane in Amerika en waar zou ik dat eventueel kunnen nachecken? Heb wel even naar de gemeente gebeld maar daar heb ik niet zo'n vertrouwen in...

Groet en dank voor het meedenken!

Claudia

hannie
13-10-14, 09:34
Lijkt me niet dat je daar problemen mee krijgt. Anders zou je eigenlijk elk jaar een nieuw paspoort voor een kind moeten aanschaffen!

corrus
13-10-14, 10:34
Geen probleem!

Ilse_
13-10-14, 17:04
Kan geen probleem zijn. Dat zijn de risico's van een paspoort bij een kind.

marjolijne
13-10-14, 18:47
Kan wat langer gaan duren maar je komt wel binnen.
Wij hadden een foto van mijn dochter toen ze 4 maanden was.
Met 3,5 jaar gingen we vliegen en hebben een nieuwe aangeschaft.

Bij navraag kregen we te horen dat we wel het land inkwamen, maar dat het langer kon gaan duren.
Het kan zijn dat er iemand bijgeroepen wordt om de foto te beoordelen.
Daar hadden we geen zin in, dus toch een nieuwe aangeschaft. (dit ook omdat we geen zin hadden om onze overstap te missen)

Bij ons zoontje hebben we de eerste jaren een ID kaart genomen , en pas toen hij 3,5 jaar was en wij naar de US gingen een paspoort aangevraagd.

Anthon14
13-10-14, 19:53
Bij de douane op Schiphol adviseren ze om een paar foto's mee te nemen waar zijn gezichtsverandering op te zien is. Deze kun je dan laten zien als er twijfel is.

Maar wij hebben met beide kids en vele reizen naar de USA nog nooit problemen gehad bij de douane.

Lelli Kelly
14-10-14, 08:26
Wij ook geen enkel probleem gehad met onze bijna 3-jarige met op zijn paspoort een babyfoto. We kregen zelfs nog een compliment dat hij zo'n schattige baby was.

MMJJOli4
14-10-14, 17:33
Bij ons hetzelfde. Onze zoon is nu 4 en maar heeft een paspoort van toen hij nog geen 3 maanden was. Het leverde eigenlijk alleen maar vrolijke gezichten op en geen enkele vraag of vertraging.

koenkamphuys
15-10-14, 18:26
Ach, op die leeftijd zijn kinderen nog geen potentiële terroristen. Euh...:o