PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Anita74: Rondreis noordoosten + Florida 2015



Anita74
03-10-14, 11:31
Vorige week hebben ook wij de goedkope tickets naar New York kunnen bemachtigen. We gaan in totaal 4 weken en willen de eerste 2 weken in het noordoosten rondtrekken en de laatste 2 weken toch maar weer http://forum.allesamerika.com/images/smilies/wink.gif naar Florida gaan om lekker te luieren en de dingen te doen waar we afgelopen zomer niet aan toe zijn gekomen. Ik denk dat voor de kids (13 en 10 jaar) 2 weekjes rondrijden ook wel voldoende is. Voor Florida zijn we nog op zoek naar een binnenlandse retourvlucht.
Voorlopig is dit de planning:
1 Brussel - New York (JFK)
2 New York
3 New York
4 New York
5 New York
6 New York - Watkins Glen State Park
7 Watkins Glen State Park - Niagara Falls
8 Niagara Falls - Hershey (chocoladefabriek)
9 Hershey (bezoek Gettysburg en Amish)
10 Hershey - Washington DC
11 Washington DC
12 Washington DC
13 Washington DC - Philadelphia (bezoek Eastern State Penitentiary gevangenis)
14 vlucht New York - Florida
14 - 21 villa Orlando (7 nachten)
21 - 27 villa Ft. Myers (6 nachten)
27 Florida - New York (JFK)
28 New York (JFK) - Brussel (terugvlucht 18.15 uur)

Voor de laatste dag weet ik nog niet goed hoe we dit moeten doen. We komen waarschijnlijk halverwege de middag aan in New York. Is het wel handig om deze dag toch weer in New York de verblijven (weer van het vliegveld richting centrum) of is het slimmer om 1 dag een auto te huren en buiten de stad een hotel te zoeken (laatste dag shoppen?) en deze de volgende dag voor vertrek weer in te leveren? We vliegen pas om 18.15 uur dus hebben die dag nog tot 15.00 uur.
Ik heb op het Amerika-forum dit reisschema ook al geplaatst, maar wil ook graag van de Florida-gangers (die ook al eens in het noordoosten zijn geweest) horen of deze planning een beetje haalbaar is?
Alle tips zijn welkom!!

Njit
03-10-14, 12:03
Ik zou gewoon lekker gaan shoppen de laatste dag.

Holandesa
03-10-14, 12:14
Leuke planning, zeg!!!
Als jullie een blog bijhouden, dan ga ik zeker volgen!:)

Anita74
03-10-14, 13:08
@Njit: Zou jij dan toch een auto huren en buiten de stad gaan of in New York zelf hotel zoeken (zonder auto)? Ik heb eigenlijk geen idee hoe snel/gemakkelijk je van het vliegveld in het centrum bent. Of zit er net buiten de stad een shoppingmall?

@ Holandesa: Het is wel de bedoeling om weer een blog bij te houden. Ik vond het afgelopen vakantie wel een heel werk, maar het zo leuk om weer eens terug te lezen :D.
Als het nieuwe blog online staat, laat ik het hier op het forum wel weten.

Njit
03-10-14, 13:31
Het eerste. Dus auto huren en hotel buiten NYC zoeken. Maar dat is meer mijn gevoel dat het best veel gedoe is voor 1 dag om met alle spullen de stad in te gaan.
Ik ben niet zo'n shop-a-holic dus ik ben niet echt op de hoogte van alle Malls.

Anita74
03-10-14, 13:35
Bedankt voor het meedenken. Was ook mijn eerste idee, maar ik hoor graag hoe anderen het zien :). Ik ben wel een shop-a-holic, dus dat komt wel goed met die Mall :p.

Esther2013
03-10-14, 14:18
Helemaal leuk, mijn droomreis! Als je gaat bloggen, lees ik zeker mee! Succes met de voorpret!

Njit
03-10-14, 14:20
Overigens, wel naar de Hershey chocolade fabriek en niet naar het Hershey pretpark? http://www.hersheypark.com/

Anita74
03-10-14, 14:32
@Esther2013: Bedankt, en ja, ik hoop weer een blog bij te houden. Is veel werk, maar achteraf erg leuk om terug te lezen.
@Njit: dat pretpark zal geen ontkomen aan zijn, denk ik. Als de kids hier lucht van krijgen, haha.

Njit
03-10-14, 14:59
Zijn nog veel meer pretparken in die hoek ;) Laatste keer dat wij er geweest zijn was in 2006. Hebben toen 11 pretparken met in totaal 60 achtbanen gedaan :D Maar goed, wij zijn ook klein beetje (boel) achtbaan-verslaafd :cool:

Cindy1969
03-10-14, 16:58
Wat een heerlijke plannen! Lijkt me een prachtige reis die jullie gaan maken. Veel plezier met de voorpret en de planning.

Anita74
03-10-14, 18:01
Dank je wel, Cindy. We hebben er ook heel veel zin in en zijn druk bezig met de planning.

Moolenschotjes
03-10-14, 21:47
Wij lezen hier geinteresseerd mee Anita.... Jullie hebben al een aardige planning uitgewerkt.
Deze avond hebben we een leuk hotel gevonden in NY en ook geboekt. Nu nog de auto route plannen vanuit NYC naar Florida.

Nog genoeg uit te zoeken dus.....

Jolanda1971
05-10-14, 15:27
Leuk dat jullie ook weer de grote oversteek gaan maken. Super reis lijkt het mij. Hier net geboekt voor volgende zomer, volledig Florida, maar New York staat bij ons zeker hoog op het wensenlijstje. Veel plezier met de voorbereidingen en zodra je een blog aanmaakt, ben ik weer van de partij om mee te lezen!

Frans1949
05-10-14, 17:15
Zou het volgende te doen zijn? Laat de op JFK de meeste bagage achter in een kluis. Ik denk dat daar wel een mogelijkheid voor is. Probeer een hotel te krijgen voor 1 nacht in Manhatten. Ga met taxi of Subway heen en weer en geniet (nog een keer) van New York City. :-)

Anita74
05-10-14, 18:13
Klinkt heel aanlokkelijk :), laatste dagje nog een keer naar NY. We gaan eerst kijken welke vlucht het beste uitkomt qua aankomsttijd en prijs en zien wel of dit Newark of JFK is. Dan kunnen we daarna altijd nog beslissen. Taxi schijnt wel vrij duur te zijn in NY. Zijn nu eerst nog druk met het zoeken naar 2 geschikte villa's in Florida, maar weten niet zo goed wat we het beste kunnen doen. Lees veel over Davenport (bij Orlando). Afgelopen zomer zaten we in Kissimmee vlak bij de pretparken, dit is nu geen must omdat we de pretparken dit jaar overslaan. Nog iemand tips voor leuke wijken die ook centraal liggen t.o.v. winkels en restaurants? Ook lees ik veel over Cape Coral, we zoeken namelijk nog iets nabij Fort Myers, vonden we erg leuk. Ligt Cape Coral centraal of moet je altijd een eind rijden?

Digitalman
05-10-14, 20:48
Taxi schijnt wel vrij duur te zijn in NY.
met het openbaar vervoer naar Manhattan is niet zo duur hoor, en heel eenvoudig. Even overstappen op Jamaica en met de LIRR of subway (wat goedkoper, duurt wat langer) naar Manhattan. Volgens mij maar iets van 5$ p.p. of zo. Zou geen kans voorbij laten gaan om NYC te bezoeken!!

Anita74
05-10-14, 21:07
We gaan aan het begin van onze trip 4 dagen naar New York, dus dat komt goed hoor! Goed om te lezen dat de subway éénvoudig is, ons hotel in Manhattan ligt naast de subway :). Maar we zitten natuurlijk wel met 4 koffers...

Njit
05-10-14, 21:30
JFK heeft geen lockers..

Frans1949
06-10-14, 02:48
Njit, dat wist ik niet, wat een bummer voor zo'n vliegveld.

Frans1949
06-10-14, 03:32
met het openbaar vervoer naar Manhattan is niet zo duur hoor, en heel eenvoudig. Even overstappen op Jamaica en met de LIRR of subway (wat goedkoper, duurt wat langer) naar Manhattan. Volgens mij maar iets van 5$ p.p. of zo. Zou geen kans voorbij laten gaan om NYC te bezoeken!!
Way to go. Ik wil ook graag nog wel weer een keer naar NY willen.
Ik zou de Freedom Tower wel weer eens willen zien.
De laatste keer dat ik er was is alweer twee jaar geleden en toen was hij nog in aanbouw.
Ik denk nog vaak terug aan 9-11. Toen waren wij ook in de USA.
Ver weg aan de Westkust maar die reis had een aardige stempel gedrukt gekregen.
Dat zullen jullie wel begrijpen.
Ik zal proberen op een volgende vlucht nog een NY aan te doen.

Njit
06-10-14, 06:27
@Frans: blame 9-11.. sindsdien zijn er op (bijna) geen enkele amerikaanse luchthavens nog lockers te vinden.

nicolea
06-10-14, 07:33
Ook lees ik veel over Cape Coral, we zoeken namelijk nog iets nabij Fort Myers, vonden we erg leuk. Ligt Cape Coral centraal of moet je altijd een eind rijden?

Cape Coral ligt op zich best centraal Anita, voor Fort Myers, Sanibel, Captiva, en eventueel ook Naples en de Everglades....de plaats op zich vond ik heel groot en uitgestrekt, maar je hebt er wel prachtige villa´s!
Leuk dat ullie weer gaan!

Anita74
06-10-14, 07:42
Freedom tower, of One World Trade Center, zoals hij tegenwoordig heet, staat ook al op ons to-do-lijstje. Hopelijk is het Obcervation Deck dan al geopend.
We zijn al druk bezig met zoeken naar geschikte villa's, Nicole.
Als ik goed op de kaart heb gekeken, kun je via een brug een oversteek maken naar Ft.Myers e.d., je hoeft dan niet helemaal om te rijden.
Ook zoeken we nog een villa in Kissimmee of Davenport. Dit vind ik lastiger, om een geschikte wijk te vinden.

nicolea
06-10-14, 07:59
We zijn al druk bezig met zoeken naar geschikte villa's, Nicole.
Als ik goed op de kaart heb gekeken, kun je via een brug een oversteek maken naar Ft.Myers e.d., je hoeft dan niet helemaal om te rijden.
Ook zoeken we nog een villa in Kissimmee of Davenport. Dit vind ik lastiger, om een geschikte wijk te vinden.

Klopt! Is wel een tolbrug ;-).....En Kissimmee/Davenport.....wat dat betreft kun je er beter blanco ingaan.....zoals vorig jaar dan maakt het niet uit waar je zit. Wij zaten Eagle Peak Drive, zo'n beetje bij Eagle Point, net op de Kissimmee grens, vond ik wel heel centraal hoor!

richard.bosch
06-10-14, 20:40
Superleuke plannen hebben jullie! Wij gaan zeker meelezen als jullie een blog bij gaan houden!
Wij hebben in 2013 in het Watersong Resort in Davenport gezeten, en dat is heel goed bevallen. Prachtig resort, mooie villa en gunstig gelegen. We gaan in 2015 voor de 3e keer naar Florida en zullen dan ook in het Watersong Resort verblijven! Succes en veel plezier met de voorbereidingen!

Anita74
05-01-15, 15:37
Het reisschema is inmiddels iets gewijzigd:
1 Brussel - New York (JFK)
2 New York
3 New York
4 New York
5 New York
6 New York - Watkins Glen State Park
7 Watkins Glen State Park - Niagara Falls
8 Niagara Falls - Hershey
9 Bezoek Gettysburg en Lancaster (Amish)
10 Hershey - Washington DC
11 Washington DC
12 Washington DC
13 Washington DC + avondvlucht Baltimore-Miami
14 Dagje Miami
14 - 21 villa Clermont (Orlando) (7 nachten)
21 - 27 villa Cape Coral (6 nachten)
27 Fort Myers - New York
28 New York (JFK) - Brussel (terugvlucht 18.15 uur)

De villa's en het hotel in New York zijn inmiddels geboekt, als ook de vluchten. Nu kreeg ik vanmorgen een e-mail over de vlucht van Fort Myers naar New York (JFK), Delta vliegt niet meer rechtstreeks maar met tussenstop in Atlanta. Aangezien we speciaal een rechtstreekse vlucht hadden geboekt (is maar 3 uur vliegen) mogen we dit annuleren en een nieuwe vlucht boeken. Nu hebben we de keuze om op La Guardia of op JFK te vliegen.
We hebben nog 1 overnachting in New York voordat we naar huis vliegen en willen deze laatste dag toch nog volledig benutten, vliegen pas om 18.15uur.
Twijfel nu erg wat we moeten doen: vliegen op La Guardia, taxi naar hotel in Manhattan en volgende dag terug met taxi naar JFK of vliegen op JFK, met shuttlebus naar airporthotel. Laatste optie kost ons geen taxikosten, maar vraag me eigenlijk af wat we daar dan in de buurt moeten doen.
Auto huren voor deze dag vind ik toch niet zo'n handig idee en metro of trein vind ik ook geen optie, omdat we met 2 kids en 4 koffers/2 handbagage zijn.
Tips zijn welkom!!

damian08
13-04-15, 12:07
Wat een leuke planning, echt een hele mooie route, je heb van alles wat! Ik ga jullie verslag lezen hoor!