PDA

Bekijk Volledige Versie : ISOFIX systeem in huurautos



Nixo
23-09-14, 15:50
Hoi,
Weet er iemand of er in de huurautos die je in Florida huurt het ISOFIX systeem aanwezig is?
Wij gaan de kinderstoel meenemen en dat is er eentje met een ISOFIX systeem. Zeer handig in onze auto, maar de vraag is, kennen ze dat in USA ook?
Anders moeten we een andere kinderstoel meenemen, of er eentje ter plaatse huren...
Alvast bedankt voor de reacties!

Lelli Kelly
23-09-14, 16:42
Volgens mij kennen zij dat systeem niet in Florida (is toch het systeem van Maxi Cosi?)
Wij hebben de Maxi Cosi Tobi autostoel zowel in 2010 als dit jaar meegenomen en dus onze eigen autostoel gehad. Wel zo prettig. We hebben de stoel wel gewoon ingecheckt net als de koffers (dus in plaats van een koffer). Maar in het zitgedeelte van de stoel hadden we gewoon nog heel wat spullen "vervoerd" zoals de badlakens, een pak luiers. En op de terugweg zelfs de stapel nieuwe spijkerbroeken en de tig paar All Stars :-)
We hadden de autostoel in een flightbag gedaan. Dus zo'n hoes die je over een grote rugzak (als je gaat backpacken) doet als je met het vliegtuig gaat. Zijn te koop bij bijvoorbeeld Bever Sport. Erg handig!
Ik vond het huren van een autostoel erg duur in verhouding.

Jacko1972
02-10-14, 21:15
In Amerika kennen ze het systeem wel, maar heet het geen isofix maar LATCH. (althans wat ik via Wiki en op deze site vind : http://www.toytowngermany.com/lofi/index.php/t211148.html)
Onze RAV4 die we aan begin van het jaar hadden in Orlando had wel LATCH

Het lijkt er op dat het verplicht is dat alle amerikaanse auto's vanaf 2002 dit systeem moeten hebben. (zie : http://www.avis.com/car-rental/content/display.ac?contentId=saftey-latch-US_en-001309).

ik zou voor de zekerheid contact opnemen met de verhuurder om het helemaal zeker te weten.

Nixo
08-10-14, 11:49
Dank u wel. Ik ga eens horen met Alamo of als de autos uotgerust zijn met dit LATCH systeem en of als het ook compatibel is met mijn ISOFIX autostoel.

wehave
08-10-14, 13:51
Volgens mij kennen zij dat systeem niet in Florida (is toch het systeem van Maxi Cosi?)
Wij hebben de Maxi Cosi Tobi autostoel zowel in 2010 als dit jaar meegenomen en dus onze eigen autostoel gehad. Wel zo prettig. We hebben de stoel wel gewoon ingecheckt net als de koffers (dus in plaats van een koffer). Maar in het zitgedeelte van de stoel hadden we gewoon nog heel wat spullen "vervoerd" zoals de badlakens, een pak luiers. En op de terugweg zelfs de stapel nieuwe spijkerbroeken en de tig paar All Stars :-)
We hadden de autostoel in een flightbag gedaan. Dus zo'n hoes die je over een grote rugzak (als je gaat backpacken) doet als je met het vliegtuig gaat. Zijn te koop bij bijvoorbeeld Bever Sport. Erg handig!
Ik vond het huren van een autostoel erg duur in verhouding.

Waarom ipv van een koffer? je kan gewoon beide meenemen.

Lelli Kelly
08-10-14, 14:15
Nee, je kunt niet zonder extra betalen een autostoel meenemen (en dan bedoel ik als ruimbagage). In ieder geval niet bij Delta/KLM

Ebelix
08-10-14, 15:24
Volgens mij kan je bij Delta wel een autostoel als ruimbagage gratis inchecken en bij de KLM niet. Voor de Delta regels kan je op de volgende link klikken. http://www.delta.com/content/www/en_US/traveling-with-us/special-travel-needs/children.smt-member.html