PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema masch: meivakantie 2015



masch
18-09-14, 09:03
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, we willen in de meivakantie voor de vierde keer naar de USA en voor de 2e keer naar de Sunshine state :) Vorige keer heel veel gelezen op dit forum en dat ga ik nu waarschijnlijk ook weer doen.

We gaan met ons gezin, met een kleintje van 5 en eentje van 1. Daarom willen we deze keer geen rondreis gaan maken, maar ergens in een condo/ huisje met minimaal 2 slaapkamers in Orlando gaan verblijven. We gaan van 1 t/m 15 mei, dus de gehele meivakantie. Ik heb een aantal vragen, wellicht kunnen jullie hier wat zinnigs over zeggen.

- Kennen jullie goede condo's, huisjes en/ of villa's met goede voorzieningen voor kleine kids (peuterzwembad)?
- We willen niet teveel naar Disney in verband met onze jongste telg, maar wel naar de Disney waterparken. Bestaan er ook abonnementen voor alleen de waterparken van Disney of bijvoorbeeld een cobo van 2 dagen Disney en 4 dagen waterparks?
- Zijn de waterparken Aquatica en/ of Wet n' Wild net zo leuk (of leuker) voor kleine kinderen als de Disney waterparken (hier zijn we eerder geweest en dit vond de oudste fantastisch)
- Welke stranden (oost- of westkust en liefst ook nog plaatsen) zijn het meest geschikt en goed te bereizen vanuit Orlando?

Alvast dank voor jullie input. Wellicht zal ik later nog wat meer vragen stellen :)

corrus
18-09-14, 16:19
Ehhmmm... Bella Piazza zou een geweldige locatie zijn, fantastische appartementen en er is daar zelfs een groot (en écht ondiep) kinderzwembad voor de kleintjes.

En welke stranden??
Tja... de mooiste vindt je aan de West-Coast (golf van Mexico)... maar de East Coast is zeker niet te versmaden. (de zee is daar wél wat woester)

Patrick
18-09-14, 17:08
Villa's met een peuterbad ben ik nog niet tegen gekomen. Je kan natuurlijk wel zelf een opblaaszwembadje neer zetten.

Aquatica is echt een heel leuk park met een groot kindergedeelte.

Moolenschotjes
18-09-14, 19:10
Leuke plannen hebben jullie voor de meivakantie.
De meeste huizen met een zwembad hebben een beschermnet/hek dat er voor zorgt dat kleine kinderen niet in het zwembad kunnen gaan zonder toezicht van ouders (geloof zelfs dat dit verplicht is).

Er zijn zeker combinatie tickets te verkrijgen voor de waterparken in Orlando - zie bijvoorbeeld http://www.greatorlandodiscounts.com/waterparks.htm
Niet alle attracties zullen geschikt zijn voor een 5 en 1 jarige.

De stranden aan de golfkust zijn heel erg mooi bijvoorbeeld Fort Myers Beach of Clearwater beach en heel goed aan te rijden vanuit Orlando.
Om een goede indruk te krijgen qua afstanden en tijd kan je Google Maps gebruiken - super handig!

Afgelopen twee jaar zijn wij ook naar Florida geweest en hebben een RoadBook samengesteld welke je kan downloaden.
Wellicht staan er leuke ideeën voor jullie vakantie in.

Veel plezier met het plannen van jullie voorjaarsvakantie.

masch
19-09-14, 08:00
Hartelijk bedankt voor jullie input. Wordt ontzettend gewaardeerd :) @moolenschootjes, jullie PDF kende ik al, ik lees hier al wat langer mee :p

Gisteren even wat mogelijke opties bekeken.

Qua accommodatie zitten we nu te twijfelen tussen 3 opties:
Cane Island: Pro --> Perfecte locatie aan de 192, erg goede prijs, mooie condo. Con --> Weinig faciliteiten voor de kleintjes
Bella Piazza: Pro --> Goede prijs, mooie condo, mooie faciliteiten voor de kleintjes. Con --> Toch wel wat ver van de 192, Disney
FantasyWorld Resort: Pro --> Perfecte locatie, perfecte faciliteiten voor de kleintjes. Con --> Condo's iets minder, iets duurder en niet te boeken bij ons reisbureau (het is een expedia aanbeiding)

Iemand van jullie opmerkingen over bovenstaande opties? Op dit moment neigen we naar optie 3. Vergelijkbare accomodaties (ook qua budget) zou ik ook graag horen. Villa's zijn in verband met ons budget (zeg grofweg maximaal € 1000,-- voor 2 weken) niet echt een optie, we moeten echt kijken naar condo's of townhome's volgens mij.

Qua stranden, we gaan beide kusten denk ik een dagje doen, het is volgens mij goed te doen met een auto. Oostkust zijn we nog niet geweest, dus dat heeft wel onze voorkeur.

Wat betreft de waterparken; mijn vrouw en oudste zijn helemaal weg van de Disney waterparken. We willen echter niet heel veel dagen met een kleintje van 1 over de echte themaparken gaan slenteren (MK, AK, etc), want daar is hij nog echt te klein voor, dus de standaard +waterparcs en fun optie is wss te veel. Als ik het mij goed herinner kon ik in 2012 combitickets bestellen met 2x een park en 4x een waterpark. Ik zie deze tickets ergens nergens meer. Zijn deze niet meer te krijgen? Enige wat ik zie zijn annual passes voor alleen de waterparken. Dat is voor ons wss weer nét te veel.

Njit
19-09-14, 09:15
Heb je in 2012 niet gewoon een 2-dagen ticket + Waterparks Fun gekocht? Dat is namelijk 2 dagen park en 2 dagen waterpark. De Fun-and-More optie is $60. Een los ticket voor een waterpark kost ongeveer hetzelfde. Overigens krijg je bij een 1-daags ticket ook 2 fun-opties.

masch
19-09-14, 09:30
Ik had in 2012 een ticket 4+4 met een gratis dag, dus effectief 5+5 :)

Alleen is dat voor volgend jaar geen optie, dat wordt iets te zwaar voor de kleine man, haha. Ik dacht echter dat er toen ook andere opties had qua verhouding, maar waarschijnlijk zit dat fout in mijn geheugen. Ik kan het nu namelijk nergens meer terug vinden.

Njit
19-09-14, 09:45
Normaal gesproken krijg je voor elke dag van je ticket ook een fun-optie. Uitzondering hierop is het 1-daagse ticket.

1 = 2
2 = 2
3 = 3
4 = 4

etc

Wolf2014
19-09-14, 09:59
Wij hebben in Fantasy World gezeten en het is ons erg goed bevallen. Je geeft aan dat de condo"s wat minder zijn, maar ik heb verder geen ervaringen met andere condo"s. Het was onze eerste Florida reis en voor ons was alles aanwezig wat we nodig hadden. Compleet ingericht. En inderdaad goede faciliteiten.
Succes met keuzes maken:)

masch
23-09-14, 08:54
Wij zitten nu te twijfelen tussen Fantasy World (toch wel te boeken via usafun) en Tropical Palms Resort. Zijn er hier mensen welke ervaringen hebben met de laatste? Het lijkt een soort van camping met daarin kleine cottages met 2 slaapkamers. De locatie is iets ten zuiden van old town. Ziet er zeer leuk uit en de prijs op Expedia is ook heel interessant.

marjolijne
23-09-14, 18:36
Je kan voor 1000 euro best een villa scoren voor 2 weken.
Pool heat voor dat geld wordt wel wat moeilijker.

kijk eens bij usafunvacations (vanaf 896 euro 3 bedroom) of americanestates (vanaf 944 euro 3 bedroom).
Of ga zelf aan de slag via homeaway.

masch
29-09-14, 13:26
Nou de boeking is gedaan ;):D:)

Het is uiteindelijk het Fantasy World Resort geworden. Gelijk ook de vliegreis en de auto (midsize SUV bij Alamo) geboekt.

Nu kan het grote wachten beginnen.

masch
29-09-14, 13:36
Gelijk nog een vraagje aan de kenners hier.

Wat vinden jullie de leukste waterparken? We willen waarschijnlijk een abonnement voor de gehele 2 weken nemen en twijfelen tussen de onderstaande opties:

1. 2 weken abonnement op de Disney waterparken (+- $300,--)
2. 2 dagen Disney + fun option + zwemmen op het resort (+- 750,--)
3. 2 weken abonnement op Aquatica & Seaworld (+- $375,--)
4. 2 weken abonnement op Wet 'n Wild (+- $150,--)
5. Zwemmen op het resort en niet naar de waterparken ($ 0,-- :p)

We zijn een gezin met een kleine van 5 & eentje van 1, dus de kindergedeeltes zijn voor ons belangrijk. De Disney parken zijn misschien nog iets te veel voor de kleine. Grote spectaculaire glijbanen zijn leuk voor papa en mama, maar geen must :) Als jullie opmerkingen bedenkingen of iets anders hebben, dan hoor ik het graag.

Ferry77
17-10-14, 23:29
Wat om te horen. Wij gaan ook in de mei vakantie 2015 naar orlando met 2 kids 3 en 5
omze vlucht is op 4 mei. Jullie vlucht ook ?

masch
20-10-14, 12:56
Nope; wij vliegen op vrijdag de 1e :)

Pris32
21-10-14, 08:29
Wij kunnen kwa waterparken niet kiezen. Wij nemen zo´n pas voor Disney waar ook de waterparken bij zitten.
Onbeperkt Aquatica zit bij de pas voor Bush Gardens en Sea World. Wet and Wild slaan we over.

Wij vertrekken ook op vrijdag 1 mei. Met welke vliegmaatschappij vliegen jullie?

masch
22-10-14, 09:25
Voor ons wordt het sowieso niet zoveel parken. De jongste is dan 1 jaar en drie maanden dus we willen veel rust inbouwen. Ik denk dat wij ook voor de Disney parken gaan. En dan iets van 4+4. Dan hebben we 8 dagen wat te doen. Ik heb onlangs de documentaire Blackfish gekeken (kijken op eigen risico) en wil daarom niet meer naar Seaworld / Aquatica. Wet 'n Wild is volgens mij wat meer gericht op thrillseekers, dus wordt het voor ons de disney zwemparken.

Wij vliegen met KLM (uitgevoerd door Delta) trouwens :)

Pris32
22-10-14, 10:26
Disney parken zijn ook leuk toch, voor ieder wat wils.

Wij vliegen ook met KLM (uitgevoerd door Delta). Als jullie vanaf Amsterdam vertrekken is de kans groot dat we bij elkaar in het vliegtuig zitten.

masch
22-10-14, 11:34
Dan excuseer ik mij nu alvast voor mijn kinderen :p Maar ik probeer ze rustig te houden hoor. De vorige keren ging dat goed, al heeft de jongste nog nooit gevlogen.

Wat is jullie reisschema/ gezelschap?

Pris32
22-10-14, 11:47
Haha, ik zeg maar niets over mijn kinderen. Ik heb 3 drukke jongens van dan 2, 5 en 9 jaar oud. Denk dat je ons er zo tussenuit pikt haha.
Vooral die van 5 en 9 kunnen lekker druk met elkaar zijn. Daarom hebben we de indeling al zo gemaakt om ze niet naast elkaar in het vliegtuig te zetten.

Ons gezelschap zijn mijn vriend, ik en onze 3 kinderen. En mijn moeder gaat gezellig met ons mee.
We verblijven in Southern Dunes en gaan vooral parken bezoeken, winkelen, een dagje naar Clearwater Beach om dolfijnen te spotten en vooral genieten.

Jullie stappen dus ook over in Detroit? met een stop van maar 1,5 uur?

masch
22-10-14, 12:46
Nee, wij vliegen via Boston (vertrek 11:10) en hebben een overstap van 1 uur en 50 minuten. Waarschijnlijk zitten we dus toch niet bij elkaar in het vliegtuig.

Pris32
22-10-14, 13:39
Nee dan zitten we inderdaad niet bij elkaar in het vliegtuig. Wij vertrekken om 8.15 uur vanuit Amsterdam. Rond een uur 13.00 uur vertrekken we weer vanuit Detroit en om 15.00 uur landen we op vliegveld MCO.

masch
23-01-15, 14:46
Inmiddels begint de reis toch lekker dichtbij te komen :) Nog een paar maandjes. In verband met de dalende Eurokoers zitten we er aan te denken om de tickets nu alvast te kopen. Alleen twijfelen we enorm over wat we moeten doen, omdat de jongste nog maar 1 is. We moeten het dus niet te druk maken.

Paar vraagjes aan de kenners/ervaringsdeskundigen:
- Heeft iemand ervaringen met de Disney (attractieparken in het algemeen) en een kleintje van +- 1? Houden ze dit een beetje vol en vinden ze het leuk?
- Zijn de parken naast Disney (Universal, LegoLand, anderen???) geschikt voor een 5 jarige jongen?

Zoals het er nu voorstaat wil mijn vrouw helemaal niet naar de pretparken, omdat ze verwacht dat dit te zwaar is voor de kleinste. Ik twijfel daar een beetje aan (vind het stiekem zelf ook leuk haha) en vind het jammer, omdat je niet elke dag in Orlando bent, aan de andere kant twijfel ik ook of het te zwaar is voor de jongste. De oudste vind het in ieder geval geweldig. Onze ideeën:

Vrouw --> 14 dagen Disney waterparken tickets en geen attractieparken
Ik --> 4 dagen Disney met waterpark optie (=effectief 8 dagen)

Waar zijn jullie het het meest mee eens? Ik gebruik het alleen ter overdenking :p

Bieg
23-01-15, 16:20
Onze jongste was 2,5 toen we voor het eerst naar Florida gingen. Parken gingen prima, hij zat in de buggy en viel in slaap als hij moe was ;). Je hebt wel het voordeel dat je voor jullie jongste niet hoeft te betalen. Of Universal echt leuk is voor een 5-jarige waag ik te betwijfelen, het is toch meer op films gericht en niet echt op kleine kinderen. Legoland is uiteraard wel heel leuk maar daar moet je weer wat verder voor rijden!

Ik ben zelf altijd van mening dat het hebben van (kleine) kinderen geen beperking hoeft te zijn in wat je wilt doen, en zoals je zelf zegt ben je niet zo vaak in Orlando! Succes met de beslissing en veel plezier met de voorpret. Groetjes, Monique

masch
29-04-15, 11:10
Uiteindelijk toch besloten om wel naar de Disney parken te gaan! :) :D

Tickets zijn aangeschaft, 5 dagen + waterpark & fun optie :)
Nu een beetje spelen met het schema. Ik denk dat het onderstaande te doen is:
Zaterdag: Relaxen/ shoppen
Zondag: Waterpark
Maandag:Animal Kingdom (ochtend)
Dinsdag: Magic Kingdom (hele dag)
Woensdag: Waterpark
Donderdag: Downtown Disney + Disney Quest
Vrijdag: Animal Kingdom (ochtend)
Zaterdag: Relaxen
Zondag: Stranddagje
Maandag: Hollywood Studios of Epcot (halve dag)
Dinsdag: Waterpark
Woensdag: Magic Kingdom
Donderdag: Waterpark
Vrijdag: Relax

Ik heb een aantal vragen:
- Kan je de tickets ook ophalen bij de waterparken? Er staat in mijn voucher dat ik ze moet afhalen met mijn ID & CC bij 'Will Call'?? Tickets zijn aangeschaft via de Disney site
- Zouden jullie Epcot of Hollywood Studios adviseren voor onze groep (2 volwassenen, één van 5 en één van 1). HS kennen we al, maar daar is Bliksem ;) Of Epcot geschikt is voor kinderen weet ik eigenlijk niet goed.
- De 'waterpark dagen' zien wij ook als relaxte dagen, dus is het volgens ons niet té druk voor de kids. Zien jullie dit ook zo?
- Ik kan nu Fastpass + aanvragen, maar heel veel is al helemaal vol (bv de 7 dwarfs rollercoaster). Heet het nog zin om hier bij een kiosk een fastpass voor aan te vragen of heb je daar dezelfde opties als in de app?
- Nog andere tips/ opmerkingen?