PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema LRJ: juli/augustus 2015



LRJ
18-09-14, 04:15
We zijn al een eindje op weg met ons reisschema; 17/07 tm 8/08/2015:

we vliegen op 17 juli van Dusseldorf via NY naar Miami, daar komen we 's avonds aan dus
zoeken we daar nog een simpel airport hotel.
de volgende dag de 18e rijden we op tijd richting Ft Meyers, daar hebben we voor 9 dagen een condo gehuurd. ( waar bekenden van ons een eigen condo Hebben, zodat we met onze zoons van 13 en 14 samen kunnen optrekken)
op het programma staat daar Sanibel/ Captiva, shoppen, Edison & Ford museum, strand etc. Die dagen komen we wel door.
26 juli richting Davenport, condo reeds op t oog (Bahama beach resort), edd gaan we die vastleggen om vandaaruit iig. Seaworld, Aquatica, KSC,shoppen, Gatorland te doen.
we denken in Davonport 1 hele week te willen blijven, dus zondag 2 aug vertrek.


maar dan: we willen graag zwemmen met mannatees via Bird's underwater in Crystal River, maar ik lees verschillende dingen, dat ze er nauwelijks zitten in augustus, maar ook dat er altijd wel een paar te vinden zijn. Dus hoe dan ook de moeite waard? of heeft iemand een andere ervaring?
Waar kunnen we goed overnachten? de avond tevoren dan want tocht is om06.00 uur dIe wij zouden willen doen. En heeft iemand nog tips voor de rest van de dag? (Kayak huren of?)( gezien dat dit kan maar benieuwd wat 'jullie' gedaan hebben)

Misschien willen we ook naar Busch Gardens, dat zouden we dan op de reisdag richting Crystal River kunnen doen, via Tampa. Maar die reisdag is een zondag, ik heb hier op de Forum gelezen over grote drukte richting Tampa vanuit Orlando in t weekend. Of gewoon vroeg wegrijden? Of Busch Garden doen vanuit Davenport?

we hebben dan na de Mannatees /Crystal River nog 4 hele dagen tot we zaterdag de 8e weer vanuit Miami naar huis vliegen. We willen dan weer afzakken via Clearwater beach en Sarasota en lager. We twijfelen of we echt in Miami iets willen doen. ( want druk en schreeuwerig staat onsnog bij van '97, maar ja lang geleden) Dus mijn man wil op de vertrekdag (vliegdag) vroeg van de westcoast naar Miami rijden. Ik heb t ook in diverse blogs gelezen dat dit gewoon kan wat afstand betreft, maar zelf ben ik nogal een conrolfreak en vind ik dat spannend, ik ben liever al de dag ervoor in de buurt.


Enfin onze laatse week van 2/08 tm 8/08 is nog vaag....dus schiet maar ;)

tresperros
18-09-14, 12:32
Ik heb vorig jaar april in Crystal River gezwommen met de manatees. Met River Ventures. Ook niet de allerbeste tijd, maar ik vond het het absolute hoogtepunt van mijn vakantie.
De beste tijd schijnt de winter te zijn, dan trekken de manatees allemaal de baaien in vanwege het warmere water.
River Ventures heeft ook een tour om 9 uur, dus dan heb je geen overnachting nodig.
Voor jullie is het maar een uur rijden. De kapitein van de boot waar je mee gaat zal altijd wel een paar manatees vinden.
Zij vertelde dat ze in 10 jaar nog nooit een keer was uitgevaren zonder manatees te vinden.
Het was echt een super ervaring, ik heb een kwartier lang met 1 manatee "geknuffeld". Hij kwam telkens met zijn snuit tegen mijn duikbril en hij draaide zich om zodat ik zijn
buik kon aaien. Echt geweldig om mee te maken. Het zijn gewoon reuze knuffeldieren onder water. En onthoudt goed, hoe rustiger je bent in het water, des te sneller ze naar je toe komen.
Zonder je af van de groep, blijf rustig in het water liggen en zeker weten dat ze je opzoeken.
Voor de rest is er weinig te beleven in Crystal River. Ik ben 's middags naar Clearwater Beach gegaan, is een uurtje rijden.

Van de westkust naar Miami is makkelijk te doen. Dat kan zeker op de vertrekdag. Zonde om al een dag van tevoren te vertrekken.
Die laatste dag zou ik liever besteden aan leuke dingen ipv ergens in Miami in een hotel wachten op vertrek.

Moolenschotjes
18-09-14, 14:03
Leuke plannen hebben jullie...

Fort Meyers is geweldig en je kunt er van alles doen. Wij hebben daar twee jaar geleden ook gezeten en kan zeker aanraden om in de avond een keer te gaan eten bij Yucatan.
Wij hebben toen een RoadBook samengesteld die je kan downloaden - wellicht staan er ook leuke dingen voor jullie vakantie in Florida in.

Vanuit Davenport naar KSC is een aardig eindje rijden, maar heel goed te doen. (gemiddeld tussen anderhalf en twee uur rijden)
Google Maps is hierbij een super uitkomst om een goede inschatting te maken qua afstand en tijd.

Indien jullie SeaWorld - Aquatica - Bush Gardens aan willen doen - is het aan te raden om combinatie tickets te kopen - wat het een stuk voordeliger maakt.

Vanuit Sarasota naar Miami rijden is goed te doen, maar toch een aardig afstandje en je hebt daarvoor wel een aantal uurtjes nodig - check even Google Maps om een goede inschatting te krijgen.
Als jullie Miami niet aantrekkelijk vinden maar toch een dag van te voren in de buurt willen zijn, is Ft Lauderdale of Sunrise wellicht een optie. Daar zit ook de grootste shopping mall in de buurt (Sawgrass Mills)

Veel plezier met het plannen...

Esther2013
18-09-14, 21:19
Simple AirPort hotel in Miami: Embassy Suites, incl ontbijt en manager's reception (snacken 17-19), niet duur.

LRJ
19-09-14, 20:24
Bedankt weer voor de reacties.
De Mannatees gaan op t to do lijstje dat willen we echt doen.

Ik ga me idd eens verdiepen in ft Lauderdale, ben gisteren jullie blog weer eens gaan lezen, ook daar is genoeg te doen voor een dag (of2). Dat van die combi tickets had ik al gezien, want Busch Gardens hoeft niet perse maar ja het is maar paar euro meer als 2 parken, t moet alleen ff ingepast worden.

Dat hotel had ik bij t lezen van jullie blog ook al gelijk genoteerd in mijn Florida schriftje :-)