PDA

Bekijk Volledige Versie : Florida half february



j@cintha
14-09-14, 12:01
Yes we gaan weer! Deze keer een kleine vakantie van 9 dagen in februari, met z`n tweeën.
Nu ben ik aan het speuren in allerlei blogs hoe het weer is in deze periode enz.
Ook kunnen we niet beslissen wat te gaan doen. We vliegen op Tampa en twijfelen of we aan de kust blijven of in de buurt van Orlando gaan verblijven. Het is de eerste keer dat we een korte vakantie gaan en ook in deze periode zijn we nooit geweest. Natuurlijk willen we er alles uithalen en ook kunnen relaxen, het is tenslotte vakantie...
Zijn er mensen die advies willen geven? Heel erg welkom :)

Cindy1969
14-09-14, 17:33
Heerlijk vooruitzicht! Ben zelf ook weer aan het rondkijken, ga waarschijnlijk 6 februari.
Ik ben zelf een keer eind februari geweest, een keer half, en een keer begin februari ;)
Je moet rekening houden met heel wisselend weer, en er niet vanuit gaan dat het 9 dagen lang 30 graden is.
Ik heb een keer echt alle dagen mooi en warm weer gehad, maar februari dit jaar had ik er ook 2 kille dagen tussen zitten, het begon met 30 graden en eindigde met 15 graden en regen. Gelukkig zijn er veel shoppingmalls haha.

De laatste keer was ik ook 9 dagen (ga nooit veel langer, 1 keer 12 dagen geweest) en had alle dagen volgepland. Echt absurd, dat doe ik dus niet meer.
Plan dus ook af en toe een rustdagje in. Komende Florida trip wil ik 2 keer ergens naar toe in de zin van een natuurpark, een keer naar het strand, en verder laat ik alles open denk ik. Gewoon een beetje rondslenteren in een shoppingmall, de Walmart, of lekker zonnen. Heb de laatste keer weken moeten bijkomen :p

Fitzroy
14-09-14, 18:03
De reden dat wij in de winter alleen naar Zuid Florida gaan is het weer. Koufronten bereiken Orlando nog wel eens maar komen niet tot aan Miami. Meerdere keren nu in de winter die kant op geweest en eigenlijk altijd mooi weer gehad.
Wij komen dus niet hoger dan Fort Myers en ook in Zuid Florida is genoeg te zien en te shoppen !

j@cintha
14-09-14, 23:07
Dank je Cindy! Heb inderdaad je blog gevonden en nagelezen…
Wisselvallig weer af en toe maar genoeg te doen hé! Afgelopen zomer waren we 3 weken met onze jongens en hadden we tijd tekort zoals altijd. Deze keer zijn we met z`n tweetjes waardoor we waarschijnlijk veel meer tijd hebben. :D
Dus v'tjes en lange broeken mee.

Dank je Fitzroy voor je antwoord. Dus eigenlijk zeg je dat het zuidelijker altijd warmer is…wij dachten dat dat een fabeltje was.
In Miami zijn we al meerdere keren geweest, heb je andere leuke tips? De Keys in februari? Hoe is het daar?

moonlight91
15-09-14, 09:39
ook wij vliegen half februari, voor een nog kortere vakantie (7 dagen) naar Florida
wij hebben het Blue Spring State Park op de agenda staan en ook het Rainbow Spring State Park
met als hoofdredenen de Manatees...

Ebelix
15-09-14, 13:50
Half februari is het over het algemeen lekker weer. Daarom zitten er ook zoveel snow birds in Florida en al helemaal in zuid Florida. Die periode is het hoogseizoen op de keys. Wel lekker om daar te verblijven. Aan de Golf van Mexico kust zit je goed. Vooral tussen Bradenton en Napels.