PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema erikdeg: Miami - Orlando, februari 2015



erikdeg
04-09-14, 13:52
Hoi allemaal,

In februari ga ik voor het eerst richting Florida. Op 31 januari vertrek ik richting Miami en op 12 februari zal ik vanaf Orlando weer terugvliegen naar Amsterdam. Ik zal alleen naar Florida afreizen omdat ik heel graag deze ervaring op wil doen, maar daarom zal ik wel zo veel mogelijk in hostels overnachten om toch andere mensen te leren kennen en eventueel mee op te trekken.

Dit is mijn concept reisplan:

Dag 1: Vlucht AMS-MIA, Miami Beach
Dag 2: Miami (Segway Tour, Hop On Hop Off Bus)
Dag 3: Miami (Miami Seaqarium 14:30 uur show)
Dag 4: Miami - Key West (Auto ophalen, Kay Tour @ Key Largo, Theater of the Sea @ Islamorada)
Dag 5: Key West (Dry Tortugas met seaplane, Key West Trolley)
Dag 6: Key West - Homestead (Kayak Tour (10:45 uur), middag rijden)
Dag 7: Homestead (Everglades Alligater Farm)
Dag 8: Homestead - Naples (Airboat Tour @ Everglades City)
Dag 9: Naples - Fort Myers (Sanibel, middag strand)
Dag 10: Fort Myers - Clearwater (Kayak Tour Manatee Natuur (Lovers Key State Park, 09:00), middag rijden)
Dag 11: Clearwater - Titusville (Air Station Clearwater of zelf vliegen vanaf Clearwater Air Park, middag via Homosassa Springs Wildlife Park rijden)
Dag 12: Titusville - Orlando (NASA, Orlando Magic - NY Knicks (19:00)
Dag 13: Orlando, Vlucht MCO-AMS (Auto inleveren)

Ik heb tussen haakjes de mogelijke activiteiten gezet. Wat vinden jullie van dit schema?

Eventuele tips en/of opmerkingen hoor ik heel erg graag!

Alvast bedankt.

Groetjes,

Erik

remon
05-09-14, 09:06
Ik vind het nogal een 'druk' schema , lijkt wel of je te veel wil doen in 13 dagen.
Volgens mij is fort Myers - Clearwater beach al iets van 2 en half uur rijden.
Als je dan om 9:00 wil kayakken , dan mag je wel om een uur of 7 smorgens wegrijden.

erikdeg
05-09-14, 13:41
Hoi Remon,

Bedankt voor je reactie. Ik ben met je eens dat het misschien een druk schema is, daar ben ik nog aan het sleutelen op het moment.

Overigens is die kayak tour waar jij het over hebt in Lovers Key State Park en dat is ongeveer 15 minuten rijden vanaf Fort Myers Beach waar ik ga slapen die nacht, pas daarna ga ik richting Clearwater rijden ;)

Grt,
Erik

Moolenschotjes
13-09-14, 13:03
Je hebt leuke vooruitzichten Remon.

Het reisschema is lekker druk en je hebt veel plannen om te gaan doen of te bezichtigen.
Doe voor de zekerheid een reis afstand check met Google Maps om een goede indruk te krijgen voor benodigde reistijd, want de rit vanuit Miami naar Key West is minimaal 4 ½ uur en je wilt onderweg ook wat zien of doen.
De reis van Homestead naar de Oostkust > Naples is ook een aardig pittig stuk.

Veel plezier met de voorbereidingen,

remon
15-09-14, 00:50
Je hebt leuke vooruitzichten Remon.

Het reisschema is lekker druk en je hebt veel plannen om te gaan doen of te bezichtigen.
Doe voor de zekerheid een reis afstand check met Google Maps om een goede indruk te krijgen voor benodigde reistijd, want de rit vanuit Miami naar Key West is minimaal 4 ½ uur en je wilt onderweg ook wat zien of doen.
De reis van Homestead naar de Oostkust > Naples is ook een aardig pittig stuk.

Veel plezier met de voorbereidingen,

Que ? ;)

Voor mij zit het er voorlopig niet in ;(

tresperros
15-09-14, 08:49
Ik vind het helemaal geen druk schema. Sterker nog, ik zou zelfs nog dingen combineren op 1 dag. Dag 2 & 3 en 7 & 8 bijvoorbeeld. Alleen een airboat tour van een uurtje op 1 dag is wel erg weinig.
Qua afstanden lijkt het me ook goed te doen. Vooral als je alleen bent en afstanden geen probleem vindt.