PDA

Bekijk Volledige Versie : Golfen in Florida



Dennis545
27-01-05, 20:48
Wij gaan in Mei naar Orlando. Nu lopen wij graag een ronde op een golfbaan maar hebben geen zin om de clubs mee te nemen. We gaan namelijk eerst nog enkele dagen naar NY.

Wie heeft ervaring met golfen in de omgeving van Orlando?
Kan men clubs huren?
Moet je starttijden reserveren zoals in NL?

Alvast bedankt voor je reactie.

Dennis

Daniel
27-01-05, 21:44
Hoi Dennis,

Je hebt de meest schitterende golfcourses in en nabij Orlando. Een van de meest bekende is wel Bay Hill (http://www.bayhill.com/). Maar ook de Disney Courses en de Grand Cypress courses zijn schitterend. Op 1 van de 6 :!: ofzo Disney golfcourses heb je een bunker in de vorm van... Mickey Mouse! Bovenstaanden courses zijn wel aan de prijs; ik schat dat je toch tussen de $80-$200 kwijt bent voor een rondje. Gelukkig zijn er ook hele mooie public courses waar een rondje kan lopen vanaf $20. Het is zeker aan te raden een teetime te reserveren. Clubs huren is ook geen probleem bij de meeste banen; wellicht verstandig om er toch nog even naar te informeren als je boekt.

Hier kun je meer vinden over golfcourses in Orlando: http://www.golforlando.com/

Veel plezier; je zal golfen in Florida vast geweldig vinden!

Daniel

Danny
27-01-05, 22:00
Sommige golfclubs hebben trouwens ook in de VS een GVB (Golf vaardigheids bewijs) vereiste en sommigen zelfs een handicap. Informeer dus even van te voren.....het is lullig als je daar aankomt en je voldoet niet aan de vereisten.

Maar het is toch heerlijk om in het zonnetje, met je golfkarretje over langgestrekte banen te rijden.....

Yvet
29-04-06, 20:24
Hallo,

In mei gaan we naar Orlando en nu leek het ons leuk om daar een keer een rondje te lopen op ene golfbaan.
Wij hebben beide geen GVB maar wel onze baanpermissie (hoepelijk halen we ons GVB deze zomer nog).

Kan dat dan wel golfen zonder GVB in Orlando.
En weten jullie dan misschien ook waar??

Alvast bedankt!!

Michael66
30-04-06, 06:43
http://www.smiliez.nl/smiliez/vrolijk/by/tekst-google.gifVoor al uw golfwensen:

http://www.golfguideweb.com/florida/orlando/orlando.html
http://www.golforlando.com/golforlando/index.cfm
http://www.orlando-golf.com/

en nog veel meer via:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=DVXE,DVXE:2004-51,DVXE:en&q=golf+orlando

Jasmino
30-04-06, 09:59
Hoi Yvet,

In Amerika kennen ze niet zoiets als een GVB en baanpermissie, iedereen mag golfen. Er zijn banen waar je alleen mag spelen met een handicap van bijv. 36 of 28 of nog minder, dat zijn meestal de particuliere banen en wedstrijdbanen, maar niet allemaal hoor! Op de openbare golfbanen mag iedereen spelen, wel of geen handicap. En golfbanen in Florida vind je bij wijze van spreken op elke hoek van de straat. Kijk even rond op internet, en je vind er gegarandeerd een aantal waar je gewoon kan spelen.

Vergeet niet dat de beleefdheidsregels wel gewoon gelden, ook in Amerika! Aangezien jullie alleen nog baanpermissie hebben, spelen jullie langzamer dan iemand met een handicap, en die moet je dan dus ook voorlaten op de baan als die vlak achter jullie zit.

Yvet
30-04-06, 18:25
Dank jullie wel voor de tips. Het is heel fijn om te weten dat we lekker gewoon een rondje kunnen gaan lopen daar. En uiteraard gelden alle regels van hier ook voor daar. Zeker zijn wij nog heel langzaam enzo (dat hebben we op banen in Nederland en Frankrijk al gemerkt). Maar daar houden we rekening mee en meestal merken we dat andere golfers het wel geinig vinden. We laten ze dan voorgaan enzo, maar vaak hebben hun zoiets van, ach ga maar lekker door hebben wij ook af en toe wat rust. Maar in principe is het gewoon zo dat alle regels gehanteerd worden.

Nu we weten dat we idd gewoon lekker kunnen golfen in Orlando en omgeving, willen we misschien ook wel golfspulen daar kopen.

Ik heb al gezocht naar golfwinkels in Kissimmee/Orlando via Google, maar daar kom ik niet echt ver mee. Dus vandaar de vraag of jullie misschien wat winkels weten in die omgeving om wat aankopen te kunnen doen.

Alvast heel erg bedankt maar weer voor het meedenken.

Orangedevil
30-04-06, 23:47
Op de I-drive zit er 1.
Special Tee Golf, Sports Store
Op de I-drive tussen Grand National Drive en Del Verde Way
Das bijna aan het einde van de I-drive in het noorden,vlakbij Fun Spot.
Ook vlakbij trolley stop 9.

http://www.specialteegolf.com/fw/main/Locations-186.html
Er zitten er trouwens 4 in Orlando en omstreken.Zie site.

Golf
13-07-06, 15:41
Ik had me ook van te voren wat georienteerd op internet, maar werd er niet veel wijzer van. Maar er zitten er genoeg!

Inderdaad bovengenoemde Special Tee, en 50 m verderop zit er nog eentje (naam vergeten). Dan heb je nog Edwin Watts: I-drive --> Sand Lake road, onder I-4 door en dan rechtsaf (200m aan de rechterkant).

De beste tip is misschien wel om een foldertje / couponguide op te pikken in 1 van bovenstaande winkels (of willekeurige diner), daar staan ze vaak allemaal wel op.

Nog een tip voor een value-for-money golfbaan: Royal St. Cloud, even ten ZO van Orlando. Prachtig en superrustig midden in de natuur, ik heb er 12$ betaald voor 9-holes incl cart (twilight).
Errol Estate in Apopka is ook mooi, maar daar liggen de huizen relatief dicht op de baan.

Keep swinging!

adolpho
01-11-06, 21:04
Binnenkort vertrekken mijn vrouw en ik voor een vakantie naar Florida. Aangezien wij sinds kort een GVB hebben, willen we ook in Florida gaan golf spelen.
Is het meenemen van golftas met stokken handig?
Zijn er aan te bevelen (betaalbare) golfbanen in de omgeving van Orlando en Daytona?

Groeten Adolpho

Ta2 Gerrit
07-11-06, 10:31
Er zijn vele tientallen golfbanen in de omgeving, misschien dat je hier Florida golf wat verder mee komt. Succes :!:

vondutchga
04-11-07, 02:36
ook voor Golf kun je bij Disney terecht.

http://disneyworld.disney.go.com/wdw/moreMagic/golf/golfHome

adolpho
17-11-07, 11:34
Hallo golfliefhebbers,

Prima idee om een aparte golf rubriek te starten.
We verbleven vorig jaar rond de kerst in de buurt van Daytona Beach.
Speelden er twee keer op The Golf Club at Cypress Head in Port Orange.
Voor ongeveer 30 dollar per persoon vanaf 13.00 uur incl. golfwagentje (verplicht).
Dat is aan te raden.

Dolph

zwaan008
02-12-07, 20:57
Beste golfliefhebbers,
Het lijkt mij inderdaad een goed idee om een forum hierover te plaatsen.
Ik ben nu al twee keer in Florida geweest en raak niet uitgepraat over het golfen en de golfshops in Florida.
Goede tips hoe je goedkoop spullen aan kan schaffen en waar mooie golfbanen liggen.

PS, Wij gaan weer in April naar Orlando, heeft iemand tips over mooie golfbanen. Wij zijn de vorige keren in de buurt van Fort Meyers geweest.

Gr, Jan

moetie
03-04-08, 15:16
Wat is een mooie golfbaan in omgeving Kissimmee en mag je daar ook als toerist (niet golfer) gaan golfen (proberen)?

Welke golfbaan in de buurt van Kissimmee is leuk voor de amateur om te bezoeken.

mattrob
03-04-08, 18:42
Wat is een mooie golfbaan in omgeving Kissimmee en mag je daar ook als toerist (niet golfer) gaan golfen (proberen)?

Welke golfbaan in de buurt van Kissimmee is leuk voor de amateur om te bezoeken.

Helaas nog geen ervaringen, maar ik ga komende zomer wel een aantal banen uitproberen (misschien een keer met Michael ;-) !). De tarieven zijn laag in de zomer, het is immers bloedheet dus niet ideaal om te spelen. De meeste spelen dan ook erg vroeg op de dag. Ik ga toch proberen eind van de dag te gaan spelen, de tarieven zijn dan vele malen lager (vaak makkelijk de helft).

Ik heb al bij een aantal banen gekeken, je betaalt zo tussen de $ 25 - $ 50, inclusief karretje, op dat tijdstip (maar misschien als ik in Orlando ben bedenk ik me wel). Voor $ 50 speel je echt op de mooiste banen, denk aan de banen van Disney, maar er zijn er meerdere in de buurt. Als je op google kijkt, zie je verschillende Top 10's of Top 20's van golfbanen in Orlando.

Disney heeft ook een mooie 9-holes golfbaan, goed betaalbaar en blijkbaar erg mooi. Dat is een soort van beginnersbaan begrijp ik. Zitten ook geen karretjes bij, dus je moet lopen (maar dat zijn we hier in NL niet anders gewend).

Helaas dus geen echte ervaringen nog, maar hopelijk heb je hier iets aan !

RonaldD
24-06-08, 03:12
Hallo,

Ik wil graag golfen in Florida, ik heb gelezen dat er eentje is in Miami en Napels. Welke zijn goed hiervan en welke zijn nogmeer goed in het zuiden van Florida? ik heb geen zin om naar het noorden te reizen.
Is het ook voor toeristen ? of moet je gelijk een jaarkaart kopen ?

Michael66
24-06-08, 03:55
Golf is in Florida een zeeeer veel beeoefende sport, of misschien zeg je beter een tijdverdrijf. En zeker niet alleen rond Orlando. Ook in de buurt van Miami. Google maar eens op golf miamien je vindt een heleboel golfbanen. Sommige banen zijn alleen voor leden, maar veel banen zijn openbaar. Kijk zelf maar even welke banen er in de buurt van je hotel liggen en wat de mogelijkheden zijn.

mattrob
25-06-08, 15:48
ik heb gelezen dat er eentje is in Miami en Napels.

Ik denk dat je de meeste golfbanen van heel Amerika in Florida vindt :mrgreen:. En Naples wordt ook wel de 'Golfcapital of the World' genoemd omdat ze de meeste golfbanen per inwoner hebben. Volgens mij zijn er een stuk of 60 banen daar. Wij slapen tijdens onze vakantie 3 nachten hier en gaan ook lekker golfen.

De meeste banen zijn openbaar, je hebt verder geen bewijs of zo nodig. Betalen is voldoende \\:D/! Er zijn wel grote verschillen in prijzen/kosten, ook vaak korting als je later op de dag speelt. Ik denk dat googlen het beste is hier.

RonaldD
10-07-08, 04:36
Oke, ik denk niet dat ik in napels kom dus kan iemand mij misschien een golf baan in Miami aanraden ? eentje waar je zonder lidmaatschap lkkr een balletje kan slaan \\:D/

Ta2 Gerrit
10-07-08, 12:13
http://www.thegolfcourses.net/golfcourses/FL/Miami.htm is zo'n site die via Google zo opduikt.
Klik eens op de diverse banen om te zien van hoe en wat.
Of bedoel je deze http://www.golflink.com/miniature-golf/city.asp?dest=Miami+FL ;-)

Aanraders heb ik niet, maar misschien iemand anders.

drsthesandy
19-07-08, 15:00
Wij gaan eind oktober 3 weken naar Florida. Eigenlijk willen we daar graag een intensieve golfcursus volgen (om te leren golfen) zo'n 3 dagen cursus ofzo.

Heeft iemand hier informatie over ervaring mee? Ik heb al wat zitten googlen maar dan kwam ik snel op die golfresorts uit.

Ik hoor het.
Gr. Sandra

Yvet
20-07-08, 22:06
Mijn advies:
Neem hier in Nederland een paar lessen (kan groepslessen zijn maar privé is beter).
Daar leer je de basics en de regels.

Zodra je af kunt slaan en dus de basics wat kent plus de regels weet, kun je in Amerika al de baan op.

Zo bespraar je jezelf 3 dagen een curus in Amerika en kun je gelijk al de baan op.....

Lady lefty
12-08-08, 14:11
Graag hoor ik ervaringen van mensen die omgeving Daytona, st Augustine hebben gespeeld. Wat waren de mooiste banen die je niet gemist mag hebben?
En welke golfspeciaalzaken hebben jullie bezocht?

van der Steen
12-08-09, 13:49
Ik ben pas terug van me heerlijke vakantie
Ik heb daar hele mooie golfsets gezien.....en nu ook weer op internet.

Wat mij tegenvalt: ik moet in sommige gevallen 200 dollar betalen voor de 'shipping' kosten.....

Hoe kan ik dit zo laag mogelijk krijgen???

Kan het niet zo zijn dat bijvoorbeeld een forumlid die in Amerika woont een set voor mij aanschaft en die vervolgens weer doorstuurt naar mij in Nederland??

Ben erg benieuwd

mattrob
12-08-09, 14:51
Inderdaad, ik heb ook een set gekocht en die gewoon mee teruggenomen. Wordt bij de meeste (in ieder geval waar ik allemaal mee gevlogen heb) maatschappijen gezien als regulier stuk bagage.

Ta2 Gerrit
12-08-09, 14:52
Die $200,- is niet abnormaal hoor. Wat wel abnormaal is (imho), is dat je daar ook nog invoerrecht over moet betalen. Bovenop het invoerrecht op de goederen.

Een gemiste kans dus, dat je het niet direct daar gekocht hebt.

disney-golf
12-08-09, 22:03
Als je de set de éérste dag koopt, een paar partijtjes speelt en vervolgens de set als bagage mee terug neemt.
Welke douanier gaat dan nog kunnen zeggen dat je ze in de VS. (nieuw)gekocht hebt en daarover invoerrechten moet betalen?:roll:

mattrob
12-08-09, 23:55
Ik neem aan dat Gerrit bedoelt als je ze per post laat opsturen. Niet als je ze mee terugneemt (dan kan je zowiezo tot EUR 435 gaan \\:D/, maar 1 of 2 keer spelen is nog beter natuurlijk; heb ik ook gedaan)

Ta2 Gerrit
13-08-09, 00:08
Inderdaad, dat bedoelde ik. Als je ze laat opsturen, door wie dan ook, maak je grote kans dat je invoerrechten moet betalen. Niet alleen over de goederen, maar ook over de transportkosten.

Zelf meenemen is in dit geval altijd beter, zeker als ze "tweedehands" ;-) zijn.

MichelAngelo66
13-08-09, 22:24
Ik snap ook niet waarom je dat niet meteen daar gekocht hebt. Je was er toch!
Zelf heb ik een mooie Odyssey White Steel 2-ball SRT putter gekocht voor €112. Ik wilde al een tijdje zoiets en kon 'm niet laten liggen.

Heb wel een grotere tas moeten kopen. Hij kon niet in mijn huidige koffer, maar gelukkig hadden we nog wat andere inkopen gedaan.:razz:

Michael66
15-02-10, 16:13
Even dit onderwerp eens afstoffen.

Zijn er nog forumleden de afgelopen jaren wezen golfen in Florida?
Zo ja, waar? Was dat leuk? Mooie baan? Kosten? Materiaal? Karretje om over de baan te scheuren? Was het te doen qua temperatuur? Etc.

Of heb je golfspullen aangeschaft in Florida? Waar, bij welke winkel. Wat voor spulletjes, welk merk en tegen welke prijs. Tips zijn welkom!!

Laat eens wat ervaringen achter op het forum!!

reislustige
15-02-10, 18:31
Hallo

Wij gaan in maart naar Orlando,en aangezien mijn man en een goede vriend 50 jaar worden wilde wij ze een dagje golf les kado doen.
Weet iemand soms of dat mogelijk is ,en zo ja, op welke golfbaan.

Alvast hartelijk bedankt

1250
15-02-10, 21:28
Ja, wij gaan over twee weken golfen en hebben vorige zomer gegolfd in Florida.

Wij gaan in Florida tegenwoordig altijd naar Van Der Valk Inverness, dat is tot nu toe het enige park waar je villa's op de golfbaan hebt en waarbij de Greenfee inbegrepen is (dat tikt vaak goed aan met vier personen).

In de zomer betaal je niks, ik ga over een week dus betalen hoeveel je voor de cart moet betalen, maar ik heb begrepen dat dat ook vaak 'verschilt'.

In Florida is vrijwel overal een golf karretje verplicht, erg prettig.

Qua temperatuur was het in Florida ook te doen, ik heb nergens last van hitte, en stond dus vrolijk om 13:00 op de golfbaan, rest van het gezin deed het vaak wat vroeger op de ochtend en hield dan een siësta.

De beste golfwinkel van Florida is in mijn ogen Edwin Watts, wow wat zijn dat superwinkels!

Als er nog meer vragen zijn hoor ik 't wel!

katjab
15-02-10, 23:33
Edwin Watts is zelfs voor een niet-golfer erg leuk :j

Hoe lang zit je in Inverness 1250, ik denk dat wij net na jou aankomen.
<<Moderator Michael66: Onderonsjes graag via privéberichten.>>

Michael66
03-03-10, 09:37
Een leuke site voor golf-liefhebbers: http://www.visitflorida.com/golfing/?CMP=EMC-GolfPromo10

Beschrijving van golfbanen, zoekmachine etc.

1250
03-03-10, 19:45
Wij zijn net terug van een week(je) golfen in Florida, was ons weer super bevallen!
Heerlijk gegolfd, super weer.
Als er nog vragen zijn over golfen daar wil ik die graag beantwoorden!

Michael66
03-03-10, 20:03
Nou ja, uiteraard zijn er vragen!

Welke banen heb je bespeeld?
Wat vond je van de banen?
Foto's?!
Aanraders?
Afraders?
Eigen materiaal meegenomen of gehuurd?
Karretje of lopen?
Nog last van alligators gehad? :o

1250
03-03-10, 20:08
Baan: Lakeside Country Club Inverness
Baan kwaliteit: Aardig, geen fantastische baan, een baan met wat lange Par 5's, niet heel erg uitdagend.
Foto's: Nee
Aanraders: Ga rond 14:00, je betaald dan $11 voor de cart (Greenfee zit bij villa inbegrepen) en kan dan toch 18 holes lopen
Afraders: Op de driving range daar afslaan, peper duur / clubs daar huren
Materiaal: Eigen materiaal meegenomen, ging behoorlijk makkelijk, weten nu wel dat we echt een Suburban nodig hebben :wink:.
Transport: karretje, mag niet lopen, alleen 'echte' leden mogen tussen 11:00 en 14:00 lopen
Alligators: Dit keer niet, in de zomer hebben we er wel eentje de wacht zien houden bij een watertje, toen maar niet mijn bal gepakt.

1250
03-03-10, 20:10
Baan: Citrus Springs Golf & Country Club
Baan kwaliteit: Fantastische baan, zeer uitdagend, mooi, veel bomen en glooiend, vriendelijke mensen
Foto's: Nee
Aanraders: Als je toch het Inverness Green Fee pakket hebt, ga dan op deze baan golfen, mooier dan Lakeside Country Club Inverness
Afraders: Ga rond 11:00, dan is het wat rustiger
Materiaal: Eigen materiaal meegenomen, ging behoorlijk makkelijk, weten nu wel dat we echt een Suburban nodig hebben
Transport: karretje
Alligators: Nee

NicoleHappy
04-03-10, 11:29
Golfen in Florida is zo fantastisch, als je dat eenmaal hebt meegemaakt dan is het wel afzien hier :grin: !!!

GPS in de golfcarts, de fantastische clubhuizen, bermuda gras, je clubs die gepoetst en wel in de cart staan, drive thru op de golfbaan (helaast weet ik niet meer welke baan dat was maar daar kon je met je kart na 9 holes door een drive thru bij het clubhuis en je lunch ophalen). De cateringkarretjes die rond rijden. Krokodillen op de dames tee (ik heb nog nooit zo snel en slecht afgeslagen :roll:

De gezelligheid en ongedwongenheid op de banen, we hebben meerdermalen met 2 "vreemden" gespeeld om de flight op te vullen en dat was elke keer heel leuk en eindigde meestal in het clubhuis voor een aansluitend drankje.

De temperatuur vonden we ook altijd goed te doen (mei en september gespeeld)omdat je met de cart rijdt.

De greenfees verschillen nogal en ook inderdaad per tijdstip. We pakken ook altijd zo'n couponboekje voor de golfbanen om te zien waar leuke banen zijn met een eventuele aanbieding op de greenfee.

We proberen zoveel mogelijk semi private banen te spelen maar je hebt er ook hele mooie public banen bij liggen. We hebben eigenlijk maar 1 keer gehad dat mwaaah over de baan dachten.:neutral:

Een paar favorieten:
- De golfbaan bij het Biltmore hotel in Miami, strakke baan tegen het geweldige decor van dit karakteristieke gebouw. En niet al te dure greenfees

- Mustang & Lely banen in Naples
(Veel kroks)

- Falcons Fire Orlando
We vonden 'm al spectaculair maar hij is vorig jaar gerenoveerd en we willen er dit jaar zeker gaan spelen.

-Mystic Dunes Orlando (met waterval hole als ik me het goed kan herinneren

Wat ook we ook superleuk vonden was de hall of fame of Golf bij st augustine
http://http://www.worldgolfhalloffame.org/
Heel groot complex met een prachtige winkel en de hall of fame is echt de moeite waard voor golfliefhebbers!

We zijn eigenlijk altijd op de bonnefooi naar een baan gegaan en hebben slechts 1 keer gehad dat we niet meteen konden starten en voor de volgende dag moesten reserveren (was de mustang)

Ik ga proberen terug te vinden welke andere banen we hebben gespeeld en welke de moeite waard waren

Groeten

disney-golf
06-03-10, 11:32
Even ter correctie; Mystic Dunes is in Kissimmee (Old Lake Wilson Road):D

NicoleHappy
07-03-10, 09:38
Ja inderdaad! Dat is 'm.. hele mooie baan...

Maar heb de website nagekeken en daar staat niets over ene hole met een waterval..is denk toch ergens anders geweest (volgens mij wel ergens omgeving Orlando). Zoveel banen:-k. Heb de scorecards weggegooid in een opruimbui..:roll:. zonde. Zal ze na de volgende reis scannen of zo.

forrelletje
07-03-10, 11:22
Goede morgen,

Wij kunnen onze golftassen niet meenemen ivm de cruise die we gaan maken voorafgaande aan onze reis door Florida naar NY.
Wat zijn ongeveer de kosten om dit te huren is het betaalbaar of moeten wij het overslaan.
Dat zouden wij wel jammer vinden is toch wel een droom om daar een baan te lopen.
We zijn ongeveer een week in Florida vandaar.
En de parken hoeft voor ons niet , hebben we in het verleden al gedaan.

Thanks

disney-golf
07-03-10, 17:12
Maar heb de website nagekeken en daar staat niets over ene hole met een waterval...

ff ter informatie; Mystic Dunes heeft inderdaad een waterval hole.
Het is hole # 11. (Een par 3 voor de liefhebbers...)

NicoleHappy
07-03-10, 19:07
ff ter informatie; Mystic Dunes heeft inderdaad een waterval hole.
Het is hole # 11. (Een par 3 voor de liefhebbers...)

Oeff, dus mijn geheugen heeft me toch niet in de steek gelaten, er gloort nog iets van hoop voor de toekomst.:lol:
Mystic Dunes dus als je home course..not bad! Speel je er als je er bent altijd of ga je ook nog weleens naar andere banen?


Was het niet in Las Vegas; de golfbaan achter het Wynn hotel heeft een prachtige waterval :mrgreen:

Toegevoegd aan "golfverlanglijstje" samen met Pebble Beach (of is dat niet realistisch:-))


Wat zijn ongeveer de kosten om dit te huren is het betaalbaar of moeten wij het overslaan
We hebben nog nooit een set gehuurd maar volgens mij hoef je daar niet de hoofdprijs voor te betalen ( zo rond de $25 per set?). En het is een niet te missen ervaring om in Florida te golfen..=D>

mattrob
07-03-10, 19:17
Toegevoegd aan "golfverlanglijstje" samen met Pebble Beach (of is dat niet realistisch:-))


:-k Ligt eraan wat je ervoor wilt betalen. Ik vroeg wat het kostte om te spelen (ik sliep toen in Wynn) en was iets van $ 450. Ik vroeg of er nog goedkopere rate beschikbaar was; ja, overdag doordeweeks iets van $ 350. Hm ... en als ik 9 holes wil spelen ? Tja, dan stopt u gewoon na 9 holes, maar de prijs blijft $ 350 :-?. Niet gedaan dus (net als Pebble Beach; ook gebeld toen ik daar in de omgeving was; maar zelfde soort prijzen, toen maar public golf course gedaan voor $ 15 8-[)

Tans4USA
09-03-10, 09:16
Misschien een handige link om (één van de meer dan 1450) golfbanen te zoeken in Florida ; http://www.golflink.com/golf-courses/state.aspx?state=FL
Ook bestaat er een site waar je de dag ervoor teetime kunt reserveren op banen die aanbiedingen hebben voor de volgende dag http://golfnow.com
Veel plezier allemaal!

NicoleHappy
09-03-10, 09:51
Hele handige links, die gaan mee als favoriet in de laptop..\\:D/

Zo hebben we ook een keer bij http://http://www.crandongolfclub.com/golf/proto/crandongolfclub gestaan op Key Biscaine. Volgens m'n husband een prachtige baan met op de achtergrond de skyline van Miami maar de greenfee was $120 p.p. Hebben we toen niet gedaan en zijn op de Biltmore gaan spelen. Maar die baan zit nog wel steeds in mijn achterhoofd, lijkt me prachtig!

angelab
12-03-10, 14:36
Even een vraagje aan de golfexperts:
Begin juli zijn wij na een rondreis (miami-key-west-fort myers-clearwater) een week in Orlando, mijn zwager wil graag een keer kennis maken met golf en daar is Florida natuurlijk uitermate geschikt voor lees ik zo!!
Natuurlijk willen wij ook meedoen maar hebben allemaal geen ervaring met golfen, kun je dan zomaar clubs huren of moet je eerst een les nemen (dat zou overigens geen probleem zijn!). Op welke kosten zouden we dan moeten rekenen en kan dat op elke golfbaan? Wat een vragen, ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven!
Bedankt! Angela

1250
12-03-10, 16:18
Als je geen ervaring hebt zou ik eerst aanraden om een golfles te nemen, anders snap je er niks van en maak je grote kans om de etiquette te overtreden.

van der Steen
13-05-10, 13:04
Hallo allemaal,

Ik wil deze zomer een golfset aanschaffen.

Kunnen jullie mij vertellen of ik die makkelijk kan meenemen terug naar Nederland? Of dat ik daar extra kosten voor moet betalen.

En of ik het gewoon als baggage kan meenemen etc.

Alvast bedankt voor de moeite.

Ciao

ekkie50
13-05-10, 13:29
Meenemen naar huis kan altijd. Check even op de website van je vliegmaatschappij hoe men daar met dit soort bagage omgaat. Ik denk dat een golfset in de categorie buitenformaat valt.

mattrob
13-05-10, 15:13
Wij reizen vaak met golfset(s), ook afgelopen week weer. De meeste vliegmaatschappijen beschouwen een golfset als 'reguliere' bagage, soms wel op een speciale plek in te leveren en op te halen. Dus even op de website kijken. Gaat natuurlijk dan wel ten koste van regulier stuk bagage.

Bij de Walmart heb je goedkope 'travel bags' voor golftassen; je kan ook 'gokken' door hem alleen zijn regenkap op te doen, maar ik zou zo'n tas aanschaffen (kan je dan ook nog wat extra spullen, zoals schoenen en zo, bij proppen) !

Iris02
13-05-10, 21:13
Maar is het aanschaffen van golfspullen goedkoper dan in Nederland ? Een leuke aanvulling (mooie driver) of nieuwe tas is wel leuk natuurlijk. Ik heb echter geen idee of de prijzen in Florida lager liggen dan in NL.

Iris

mattrob
13-05-10, 22:10
Maar is het aanschaffen van golfspullen goedkoper dan in Nederland ?


:-k ... Volgens mij is zo goed als alles goedkoper in de US. En de US is toch wel het land waar ze (heel) veel golfen. Ja dus :mrgreen: ! Ik heb, toen die net uit was, een TaylorMade Burner driver gekocht; hier in NL EUR 300, in de US $ 200, dus vorig jaar ongeveer EUR 140 (nu ietsje duurder) \\:D/ !

Michael66
13-05-10, 22:37
Daar wat kopen kan inderdaad een boel schelen. Maar let wel op wat je aanschaft, met name in de golf-outlets verkopen ze veel laatste modellen in uitvoeringen die "over" blijven, en vaak niet zonder reden. Ik heb er een Cleveland XL driver gekocht van 8.5 graden (hier ca. €275, daar $125). Heel leuk om je slagen laag te houden, maar als je juist hoogte nodig hebt niet de juiste stok.

Ook heb ik gezien dat er verschillen zijn tussen de modellen zoals we die hier kennen en daar verkocht worden. Mijn ijzers van Ping G10 (in NL gekocht) zien er anders uit dan wat ik daar heb gezien. Daarnaast zijn de mijne gefit, op juiste lengte, stijfheid en hoek ingesteld, en met de bij mij passende grip.

Vervoer naar NL moet geen probleem zijn. Even afhankelijk van wat je wilt kopen. Ik heb er twee keer een doos meegekregen waar mijn nieuwe stokken goed inpasten, verder op te vullen met wat bubbelplastic van de Walmart en een heleboel andere spulletjes. Als je alleen stokken koopt kun je in de winkel gewoon om een doos vragen voor het vervoer, die hebben ze meestal ruim op voorraad. Als je ook een tas koopt zun je in de winkel best ook even vragen of ze je kunnen helpen met verpakking voor vervoer. Veel outlets verzenden ook naar Europa en hebben er de juiste verpakking voor die je ook zelf in het vliegtuig mee kunt nemen als ruimbagage.
M.n. in de winkels van Edwin Watts kun je dan goed terecht.

Wat ik ook altijd meeneem zijn handschoentjes. De Nike handschoenen die ik gebruik kosten hier €12-15 per stuk, daar $7-8. En ook golfschoenen zijn stukken goedkoper. De Footjoy's die hier voor €100-150 worden verkocht zijn daar stukken goedkoper, enkele modellen zijn zelfs bij Walmart te koop voor $25-30. Mijn adresje voor Nike Air golfschoenen: Sports Authority in The Loop aan John Young Parkway in Orlando. Ruime golfhoek met een behoorlijk assortiment golfspullen van de meest recente collecties en net één collectie daarvoor, voor zeer nette prijzen.

Golfballen laat ik lekker in de winkel liggen. Wel wat goedkoper dan hier, maar veel te zwaar voor in de koffer; dat gewicht gaat al op aan de andere aankoopjes.

O ja, ik heb de laatste keer ook een paar setjes extra rubber spikes voor onder mijn golfschoenen meegenomen. In NL kun je de originele Nike spikes op niet al te veel plaatsen kopen, en dan zijn ze erg duur. Daar een volledig setje (12 stuks geloof ik) voor $5-6-7, hier voor €19.95 .... En ik verslijt wel een setje of drie-vier per seizoen.

1250
14-05-10, 00:00
Ik heb mijn hele set (Taylor Made R7) gekocht in de US voor $350, in NL E700 (toen..).
2 maanden geleden ook een Taylor Made Burner Driver gekocht voor $240... in Nederland volgens mij E300... Alles is goedkoper;)
Wij gebruiken altijd onze reistas, dat beschermt de clubs veel beter, grote kans dat ze met alleen een regenhoes krom van de bagageband komen...

Het lukt ons met wat moeite om 4 golftassen in 2 reistassen te doen, mag eigenlijk niet van de airline maar meestal valt het ze niet op... zo besparen we $200 :).

Iris02
14-05-10, 17:17
Handschoenen ga ik dus zeker kopen ! Die kan je nooit genoeg hebben. Ik heb zelf de set van TM Burner maar mis wel de driver........ Zou dus zo maar kunnen dat ik een mooie driver voor mezelf ga aanschaffen ;-)
Schoenen zijn een optie voor mijn 2 tieners die volgens mij ieder half jaar een andere schoenmaat hebben (en beiden enthousiast golfen).

van der Steen
23-05-10, 16:48
Beste Forumleden,

Weer even het kleine laagje stof van deze discussie afhalen....

In juli gaan wij naar Florida en we verblijven 8 dagen in Orlando. Nou willen wij sowieso 1x gaan golfen.

Waar kunnen wij leuk gaan golfen voor een fee van ongeveer 25-30 dollar pp en daarbij rekening houdend met:

-allebei geen GVB, wel baanpermissies in NL
-in de buurt van Kissimmee
-niet al te moeilijke baan (zo vaak hebben wij nog niet gegold)
-en uiteraard zouden wij het leuk vinden als de baan ook mooi is

Zou graag ervaringen willen horen, zodat wij over een kleine 1,5 maand ook een leuk dagje kunnen beleven op de golfbaan.

Gegroet,
Ed

mattrob
23-05-10, 17:05
Ik vind Hunters Creek wel aan die omschrijving doen. Via golfnow.com een paar dagen van te voren geboekt voor een prijs van rond de $ 30 (normaal wel stukje duurder). Mooie baan, niet al te moeilijk en redelijk centraal gelegen (ligt er natuurlijk aan waar je zit precies).

Ik heb eerste week mei op 5 verschillende golfbanen gestaan, in de omgeving van Kissimmee. Op mijn weblog kan je wat korte verslagjes vinden daarvan. Let op, het is midden in de zomer wel ERG warm daar, dus neem veel drinken mee :mrgreen:!

1250
24-05-10, 10:45
Het verschil tussen baanpermissie en GVB vind IK erg klein dus ik denk dat je met een gerust hart kan golfen daar, houdt je aan de etiketten, zet de cart in één keer goed neer (maar dat leer je na een paar keer wel :wink:) enz.

Via GolfNow kan je hele goede aanbiedingen vinden voor banen in de buurt van Kissimee.
Zorg inderdaad voor genoeg drinken/water want zeker in het midden van de dag is het bloedheet (+30C) en dan ben je heel blij als je een stukje kan rijden zodat het een beetje waait.... Heeft iemand eigenlijk een idee wanneer een cart met ventilator/airco wordt uitgevonden :mrgreen:?

Have Fun!

mattrob
24-05-10, 22:25
Heeft iemand eigenlijk een idee wanneer een cart met ventilator/airco wordt uitgevonden :mrgreen:?


Die zijn er al hoor; vorig jaar in Rotonda kon je ze huren, iets bijbetalen tov de reguliere (geen idee meer hoeveel). Ze hebben soort ventilators op je nek gericht staan, volgens mij wat sommige cabrio auto's ook hebben als airco :mrgreen: !

1250
24-05-10, 23:15
De nieuwe E-klasse heeft verwarming in de nek... maar volgens mij is dat vloeken in de kerk :mrgreen:.

Lijkt me heerlijk, aan de andere kant, je zit vaak zo kort in de cart dat ik het niet echt waard zou vinden...

Ik vind het golfen in Florida / Amerika eigenlijk prettiger dan in Nederland, de banen zijn vaak rustiger, het wordt in Amerika minder als kakker sport gezien (itt Nederland), de carts vind ik erg prettig....

Michael66
25-05-10, 23:37
Dat het rustiger is op de banen wordt inmiddels een steeds groter probleem voor veel banen, die door de recessie behoorlijk minder inkomsten genereren van greenfee spelers en ook leden. Men moet steeds inventiever worden, en zelfs de zeer gesloten clubs worden wat gemakkelijker met de toelatingseisen.

Zie dit artikel van de St. Petersburg Times / Tampabay.com:

http://www.tampabay.com/sports/golf/private-golf-courses-are-offering-seasonal-memberships-and-special-deals/1096108

Michael66
08-07-10, 10:52
Leuk artikeltje over het echt "lopen" van een golfcourse in Florida .... in de ZOMER!

http://www.tampabay.com/sports/golf/article1107589.ece

"Except for fatigue, and the fact that it took an hour after the round just to stop sweating, it wasn't too bad. Golf really can be a workout." :mrgreen:

vettejus
09-08-10, 05:26
2x in Providence-golfclub (Davenport,iets zuid van Celebration) gelopen, sorry met de cart natuurlijk zoon(15) wilde wel rijden(, met korting via kaartje gehaald bij Edwin Watts (meerdere vestigingen Orlando) totale kosten 2 personen met club rental: 75 dollar!
gisteren in Sarasota bij Sarasota golfclub het standaardtarief van 15 dollar pp. en 10 dollar pp club rental betaald voor een 18-holes rondje(na 12pm).
vandaag helaas vanaf 12 uur onafgebroken regen, dus wellicht later nog eens omgeving Miami. Iemand tips?

vettejus
21-08-10, 11:48
In het westen van Orlando einde US 192: Highlands Reserve Golfclub. Dit is een mooie baan met een voor Florida niet gewoon echt hoogteverschil. Mooi onderhouden niet druk en niet duur. Even gebeld en met z'n drieën voor 81 dollar incl. 3x clubhuur een rondje gedaan.

Totaal 6x gespeeld deze vakantie ook nog in Miami (in het noorden Hollywood) bij de Orangebrook Golf&Country , de minst mooie van alle gespeelde banen. Maar was niet te duur voor Miami 140 dollar voor 3 pers. incl. clubhuur

irmaatje123
05-12-10, 19:04
Wie weet er een beetje mooie golfbaan in de buurt van Clearwater? En hoeveel greenfee dit is p.p. Zou graag een balletje slaan samen met mijn man en kinderen. Kinderen zijn niet in het bezit van een GVB, de jongste is 16 jaar.

mattrob
06-12-10, 00:09
Kijk eens op golfnow.com, heb je redelijk idee van de prijzen. Kinderen hebben vaak lagere prijzen, soms zelfs voor niets. Dat vind je overigens niet op golfnow.com. Dus dan moet je toch even bellen.

irmaatje123
24-12-10, 18:45
we gaan het zeker even bekijken,dank je

breaker9240
28-05-11, 17:22
Goeiemiddag allen,

Ik en een maat zouden graag leren golfen.
We gaan 2weken naar de states samen met onze vrouwtjes en zij gaan shoppen terwijl wij gaan golfen.

Iemand een idee waar ik kan gaan leren golfen?
Kost dit veel?
Wat zijn zowat de golf courses om best te leren golfen?

Bedankt.

breaker9240
31-05-11, 21:57
Niemand weet het?

mattrob
31-05-11, 23:22
Je kan bij elke golfcourse ongetwijfeld lessen boeken; ze hebben overal pro's die graag geld aan je verdienen. Ik weet niet eens waar je heengaat, dus zou sowieso moeilijk zijn om aan te geven. Orlando en omgeving barst van de golfcourses, van goedkoop tot duur. In Kissimmee zit een goed betaalbare, daar zullen lessen wellicht ook goedkoper zijn. De golfcourses van Celebration en Championsgate vond ik erg mooi; ook wat duurder, maar je kan er zeker lessen nemen. Daarnaast zijn de Disney banen ook prachtig (en prijzig); lessen zal daar ongetwijfeld ook kunnen.

Conclusie van mijn kant; bel een paar courses en vraag naar de kosten voor lesnemen. Zal elkaar misschien niet heel veel ontlopen, neem er dan 1 lekker dichtbij hotel/appartement/villa ;)

myste87
03-08-11, 17:36
Wij zitten nu in Kissimee (Windsor Hills) en willen graag 9 hole golfen.

omdat wij niet ervaren zijn zoeken wij een relatief makkelijke baan met niet al te veel water.

Wie weet er een leuke betaalbare baan in de buurt?

mattrob
03-08-11, 18:17
Falcon's Fire golf course ligt dichtbij de 192 en vond ik goed te doen en volgens mij weinig water. Ook redelijk goedkoop (zeker als je twilight tarief boekt). Bel ze gewoon en vraag hun beste prijs. Weet niet aan welke kant van Kissimmee je zit, maar Hunter's Creek is ook een mooie baan, ligt wel tussen de villa's in (weet niet hoe ervaren je bent, maar wel uitkijken dus) en hier en daar water. In ieder geval ook redelijk goed betaalbaar (zeker twilight tarief).

FloridaGirl
04-11-11, 14:13
Hoe duur is golfen in Florida? Maar je moet weten lid zijn van een club of?

r.teeuwsen
04-11-11, 19:57
Hi,

Je hoeft geen lid te zijn van een club, kosten ongeveer rond de $50,- maar dat is per club wel verschillend, let op aanbiedingen!
Enne... genoeg banen om een balletje te slaan ;-)
Veel plezier!

Remco

FloridaGirl
08-11-11, 16:31
Bedankt voor de info! Ik zal kijken voor aanbiedingen!

moonlight91
08-11-11, 17:25
onze zoon is nog te jong om alleen te golfen
op de sites die ik gezien heb van golfbanen moet je onder de 16 of 18 jaar
begeleid zijn door een volwassenen
wij zelf golfen namelijk niet..
nu vroeg ik me af of het voor hem wel mogelijk is om ergens rond orlando
op een driving range een balletje te oefenen tijdens de vakantie

en waar zijn er intressante outlets waar ze bij voorkeur USKIDS verkopen

r.teeuwsen
08-11-11, 18:42
Ja, je kunt wel een balletje slaan op de Driving Range, geen probleem.
Trouwens als hij zijn GVB heeft en die laat zien en zijn 'kunde' op de Driving Range dan ben ik er van overtuigd dat ze hem een rondje laten lopen.
Desnoods gaan jullie mee.... kun je de caddy rijden :-)
Enne... stel je gaat in juli/aug 2012, mail gerust, loopt hij toch een keer met mij een rondje, geen probleem. Ik speel meestal in mijn eentje, mijn gezinsleden spelen ook geen golf.

Greetz, Remco

moonlight91
09-11-11, 10:44
opzich denk ik dat hij je aanbod zeker erg leuk zal vinden
maar helaas zijn we dan niet in florida, we gaan weer in de meivakantie
hij zal zich dan toch moeten beperken tot de driving range
of anders is het misschien wel een idee om met hem mee te `lopen `
als begeleidende support
ik begreep van hij dat hij dan wel op een` disneybaan` wil
*welke zouden jullie dan adviezeren even ervan uitgaant dat hij op de driving range blijft
*is het dan verstandig om zijn eigen clubs mee van huis te nemen of om te huren

r.teeuwsen
09-11-11, 19:47
Ik ga in januari nog een weekje, ik zal dan even informeren bij welke baan hij kan en mag spelen....
Qua clubs denk ik dat hij 'junior' clubs heeft... Ik zal eens informeren voor jullie. Stuur anders even een PB of een mailtje...

Michael66
10-04-13, 20:45
Iemand nog leuke tips?

Mooie banen waar je geweest bent?
Websites waar je goedkoper greenfees kunt kopen?
Leuke anekdotes?

Alles is welkom!

Tans4USA
11-04-13, 17:40
Een handige link om (één van de meer dan 1450) golfbanen te zoeken in Florida; http://www.golflink.com/golf-courses/state.aspx?state=FL


Ook bestaat er een site waar je de dag ervoor teetime kunt reserveren op banen die aanbiedingen hebben voor de volgende dag http://golfnow.com

Bieg
13-04-13, 00:30
http://www.ocngolf.com en http://www.golfsbw.com Dit zijn twee schitterende banen ten westen van Orlando.

NicoleHappy
14-04-13, 10:01
Ow die banen zien er fantastisch uit. We gaan zeker proberen de Orange County deze zomer te spelen !

Michael66
03-06-13, 16:35
Om te gaan kijken deze week:
2013 U.S. Open Championship sectional qualifying
The Ritz-Carlton Members Golf Club in Bradenton will host a 2013 U.S. Open Championship sectional qualifier on Monday.
The will be the first section qualifier ever held at the course. In the past the Ritz-Carlton Members Golf Club has conducted two U.S. Open local qualifiers.
Notable players scheduled to compete at today's qualifier include Andres Echavarria, Austin Grey, Nyasha Mauchaza, Brad Schneider and John Wright.
Today's event is one of 11 sectional qualifiers occurring across the country on Monday for the 2013 U.S. Open, which will be held at Merion Golf Club in Ardmore, Pa., on June 13-16.
Tee off time is approximately 7:30 a.m. Scores will be posted at www.usopen.com/en_US/news/qualifying/sectional.html .

Read more: http://www.abcactionnews.com/dpp/news/local_news/5-things-you-need-to-know-happening-in-florida-on-monday-june-3#ixzz2V9ymuzhnBron: http://bit.ly/130y1Ql

Michael66
14-12-13, 04:54
Uitstekende golfwinkel-keten Edwin Watts heeft ook last van het mindere financiële klimaat in de wereld.
De keten is falliet, verkocht (aan de eigenaar van o.a. Worldwide Golf Shops) en gaat nu door met de helft van de winkels. Wel onder de naam Edwin Watts.

De winkels die gesloten worden hebben inmiddels grote uitverkoop.

Bron en meer info: http://www.tampabay.com/news/business/retail/edwin-watts-store-in-tampa-to-close-as-part-of-bankruptcy-sale/2157049

moonlight91
14-12-13, 10:46
poeh slecht nieuws over onze favoriete golfshop... wij kopen daar elke vakantie wel
zoon verslijt bergen handschoenen, dus die nemen we daar in groot getal mee
zijn hele golfset, en aanvullende clubs en schoenen komen daar vandaan ...
wij komen er graag ..de service is zeer goed
hopelijk houd de nieuwe eigenaar dit ook aan

Michael66
23-04-14, 08:23
Hier wil ik wel eens een balletje gaan slaan!
The Weekend: Play golf in Palm Coast.
The 19-mile Atlantic stretch between Daytona Beach and St. Augustine is one of the most peaceful areas of the state. Which means that you'll be able to stay cool, even if the shots don't go as straight or far as you'd like. (Hey, it happens to the best of us.)

Start Here: Duffers come to Hammock Beach Resort for the golf, but this 330-room luxe property offers plenty besides that as well, including two outdoor pools (one with a lazy river), a cigar bar and multiple restaurants with menu options ranging from Italian to sushi. Choose a tower suite with a kitchenette and plush living area or for more privacy, book a room in the 20-room Lodge, a boutique hotel-within-a-hotel set on the edge of the sand and Nicklaus-designed Ocean Course.

Weekend To Do's:
1. Start your weekend off by playing the Ocean Course; designed by Jack Nicklaus, it boasts six holes that face the ocean — more than any other single course in Florida. When you've conquered that, head inland to the Conservatory Course. Designed by Tom Watson, it’s one of the state’s longest and notoriously tough, with 143 bunkers.

2. When it gets too dark to play, drive to the town of Flagler Beach for fish and chips at the Golden Lion across the street from the Atlantic. Wrap your evening with a stroll on the municipal pier; it’s open till midnight and the sight will sooth you, no matter how you played.Bron: http://bit.ly/1hghUrG

http://s25.postimg.org/rboojoky7/hab_oc17_player.jpg

http://s25.postimg.org/87vd3c83z/hab_con_8.jpg

moonlight91
23-04-14, 11:51
WOUW!! ... maare, een ballenhengel van 4 meter volstaat daar niet zeker..

Michael66
23-04-14, 12:15
Jawel hoor, als je (zoals ik ;) ) alle ballen gewoon op de fairways en greens slaat heb je er helemaal geen nodig.
Voor alle andere golfers .... veel ballen meenemen!

Bieg
23-04-14, 21:44
Dat is een van de meest gevaarlijke beroepen in Florida : golfballen opduiker...

moonlight91
13-12-14, 14:37
Ik probeer net via de website van DisneyWorld ,teetime te boeken voor in februari
Nu kan ik maar tot 11 februari reserveren ..weet iemand of dat maar per 2 maanden vrij word gegeven
of zijn de banen dicht vanaf die tijd,,
ik heb namelijk als 2 de optie geprobeerd de sunrice9 te boeken, en daar kan ik wel data aanklikken na 11 febr.
maar krijg dan de melding `er zijn geen tijden beschikbaar voor deze datum of de baan is gesloten op deze datum`

WilvdB
27-12-17, 11:44
Ik ga januari 2018 naar Florida, wie heeft tips over leuke golfbanen

mattrob
27-12-17, 15:20
Ligt er ook vooral aan waar je bent in Florida ;-) ? Het is een golfwalhalla in Florida, dus genoeg mooie banen, maar ook veel mindere banen. Als je flexibel bent qua tijd en dag, gebruik dan golfnow.com (https://www.golfnow.com/destinations/41-orlando) met hun speciale tarieven; ik heb voor mooie prijzen op de mooiste banen gespeeld. En wat in de US vooral geldt, hoe duurder, hoe beter. De echt goedkope banen, moet je ook niet teveel van verwachten. Behalve dus met die 'Hot Rates' op golfnow.com. Succes !

moonlight91
28-12-17, 18:28
Waar ben je opzoek naar banen ?
afgelopen keer oa op falcons fire gespeeld in Kissimmee
een moeilijke (ook wel handicap afhankelijk natuurlijk) hele mooie baan..