PDA

Bekijk Volledige Versie : Muggen, en hoe je je ertegen kunt beschermen



Bullyleo
03-03-05, 13:07
Wij gaan eind april/begin mei voor 10 dagen naar Fort Myers. Ons verblijfadres ligt vlak bij een golfbaan/country club en ik vroeg mij af of ik daar last heb van muggen en of ik daar iets voor mee moet nemen of daar moet kopen. Suggesties? 8)

rvd4always
03-03-05, 18:33
Als je daar last van muggen hebt ga dan naar Walgreens en koop DEET!

:arrow: http://www.walgreens.com/search/search_results.jhtml?term=deet&section=A

Info Deet: http://www.deet.com/

Karin71
10-03-05, 18:24
Ik heb DEET ook zien staan in de apotheek in NL, je kunt maar voorbereid zijn. Het is overigens het populairste 'muggenspul' onder het "vliegende personeel".. dus dat zegt wel iets over de goeie wereldwijde werking neem ik aan.. :wink:

beppie
12-03-05, 23:57
Wij zijn net terug en oa in de Everglades geweest. Nu ben ik zelf allergisch voor muggen en heb dan ook pillen bij mij (Claritine, in nl op doktersvoorschrift in in USA gewoon in de supermarkt te koop). Ik was dan ook zwaar voorbereid met pillen en DEET, maar heb gelukkig niets nodig gehad en geen mug gezien!

ekkie50
27-03-05, 12:03
Muggen zijn er vooral in de zomer, met hoge temperaturen en - vooral - hoge vochtigheidsgraad. Zelfs in Dania, bij Miami Beach, heb ik ooit hele wolken kleine muggen gezien. 't lijkt niks, je ziet ze ook bijna niet, maar steken! Je krabt je lam. #-o
Ze noemen ze daar toepasselijk "no-seeums" (ziet ze nietjes, of elke andere leuke vertaling is ook goed)

Harm
27-03-05, 17:02
Normaal heb ik bijna geen last van muggen. Verleden jaar bij het bezoek aan Flamingo zijn we de auto ingevlucht vanwege de muggen en het ontbreken van deet. Later vertelde een ranger ons dat de muggenplaag afhing van de vochtigheids graad en de wind. Als het wat harder waaide zou je meer last van muggen hebben dan anders. Dit jaar gaan we het weer proberen maar hebben dan zeker deet bij ons.
Harm

Francien
15-04-05, 22:48
van juni t/m september stikt het van de "no seeums", hele kleine mugjes. Ze steken als grote muggen. Het fijne is is dat ze over het algemeen actief zijn bij zonsopgang en zonsondergang. Dus als je rond die tijd rondwandelt (vooral bij het strand) even een lange broek aan. Ze steken vrijwel alleen maar in je onder lichaam. De Floridians schijnen heel veel knoflook te eten en hebben er dan weinig last van!!! Is dit misschien een tip????????????

sleepwalker
19-04-05, 18:32
Deet (N,N diethyl-m-toluamide) is geen produkt maar een stof die uitstekend werkt tegen muggen. Koop Deet is dus een zinloze kreet!
Een middel moet een bepaalde hoeveelheid Deet bevatten wil het goed en lang werken. Zelf hou ik een minimale concentratie Deet aan van 40%.
Careplus heeft goede prdukten zoals lotion met 50% Deet. Een spray zou ik niet aanraden omdat de kans groter is dat Deet op je slijmvliezen komt wat erg gevaarlijk kan zijn.

goede site over DEET:
http://www.tropenzorg.nl/produktvoorbeeld2.asp?dsn=bp9&soort=nieuws&id=181&reload_coolmenus

Michael66
19-04-05, 18:37
Een spray zou ik niet aanraden omdat de kans groter is dat Deet op je slijmvliezen komt wat erg gevaarlijk kan zijn.

Inderdaad is DEET geen ongevaarlijk goedje. Ben er daarom extra voorzichtig mee bij kinderen, smeer alleen als je zeker weet dat jekinderen het niet in hun mond krijgen. Een spray wordt volgens mij niet veel meer verkocht, en als je spray ziet: lekker laten staan.

Mij viel trouwens op dat er in Kennedy Space Centre geen produkten met DEET meer worden verkocht. Baalde ik wel van, want 2 jaar terug ben ik daar heel erg te pakken genomen door de minimuggen, en er erg lang ziek van geweest.

sleepwalker
23-04-05, 22:24
Overigens is inderdaad wetenschappelijk aangetoond dat knoflook muggen op afstand houd. (trouwens niet alleen muggen, ook andere mensen).
Zo zijn er tabletten met knoflookextract voor paarden op de markt om ze tegen insecten te beschermen.
Dus doe maar een teentje extra in de soep

Jez
13-06-05, 22:39
Ik heb begrepen dat je -vooral in de Everglades- nogal last kunt hebben van muskieten. Nu is ons plan om in februari te gaan; dan zou het wat meevallen. Maar is dit iets om rekening mee te houden?

Eric
14-06-05, 00:29
Lees maar eens goed de topics hierover, en koop zowieso een goede beschermer (met DEET)
Eric

Jez
14-06-05, 00:33
Dat kon ik niet vinden :oops:
Had bij zoeken muskieten ingegeven; resultaat 0. Vandaar mijn vraag!

Daniel
14-06-05, 00:57
Hier is iig 1 topic over muggen:

http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=556

Succes!

Daniel

mellie
14-06-05, 01:57
Wij zijn in maart naar de Everglades gegaan. Ik heb er serieus geen enkele mug gezien.

Harm
14-06-05, 08:23
Wij zijn in maart naar de Everglades gegaan. Ik heb er serieus geen enkele mug gezien.
Het kan natuurlijk dat ze even op vakantie waren, maar in mei waren ze
weer terug. Bij navraag werd verteld dat het weer van invloed is op de
muggen plaag. Deet is het enige middel dat helpt. Ook is de plaats
waar je bent geweest in de Everglades van invloed. Aan het begin van de
route naar Flamingo heb je minder last dan aan het einde.
Harm

Jez
14-06-05, 21:56
Ik dacht ook, dat het in februari wel mee valt, maar better safe than sorry! Mijn man's bloed schijnt nogal lekker te zin (misschien eten ze ook daar niet zo vaak Indisch :lol: )

Kan geen kwaad als ik in september vast in de VS op zoek ga naar iets met deet erin!

Groetjes, Jez

Harm
14-06-05, 23:15
Die beesten maakt het niet uit volgens mij, als er maar bloed in zit.
Meestal moeten ze alleen mijn vrouw hebben maar verleden jaar werden
we allebei lek geprikt en vluchten haast weg de auto in van de muggen.
Dit jaar eerst zonder maar na even testen toch maar deet gebruikt . Dat
hielp aardig. We kochten het in Florida City bij de wal markt.
Harm

jeepee75
15-06-05, 19:17
Ik kan me inderdaad herinneren dat het op kennnedy space center heel erg was toen wij er waren , veel muggen en dan ook niet van die kleintjes ... maar ja wat wil je ook in een moerasgebied.

Jez
15-06-05, 23:14
Ik las net op een ander forum:

"DEET wordt afgeraden omdat daar kankerverwekkende stoffen inzitten. Het schijnt het risico op huidkanker te verhogen, zeker in combinatie met zonneschijn op de DEET."

Petra/VS
16-06-05, 03:21
Tja, dat zal best zo zijn, als je er mega hoeveelheden van opspuit. Maar het is in alle testen als enig afdoend spul tegen muggen uit de bus gekomen. Dus zit ik hier met "Off" op buiten (bijna donker), want anders wordt ik opgegeten. Je kunt het natuurlijk zonder wagen, maar mij niet gezien! En ik wil wel buiten kunnen zitten in heerlijk weer, zoals vandaag.

Harm
16-06-05, 09:14
Ik las net op een ander forum:

"DEET wordt afgeraden omdat daar kankerverwekkende stoffen inzitten. Het schijnt het risico op huidkanker te verhogen, zeker in combinatie met zonneschijn op de DEET."
Was daar ook niet de discussie over de verschillende concentraties
waarin deet te krijgen is? Honderden zo niet duizenden mensen
gebruiken het spul. En het is overal vrij te krijgen.

Harm

Njit
16-06-05, 10:09
http://www.bug-spray.com/DEET.htm - Stukje over DEET
http://www.bug-spray.com/main.html - Test van diverse merken

Window
19-06-05, 22:42
Muggen zijn sowieso iets om rekening mee te houden als je rond zonsondergang buiten bent, of in de Everglades bent. Als je een muggenmagneet bent al helemaal. Deet schijnt inderdaad een effectief ingredient te zijn, en of het kankerverwekkend is zou ik me niet teveel zorgen om maken, tegenwoordig is haast alles kankerverwekkend.

Mijn tips: neem een watervaste bug repellent, want voor je het weet (zeker in the Everglades, een park, een boot, het strand) ben je nat. Ook zou ik gaan voor een geurloos, of niet te sterk ruikend spul. De geur van zoiets kan je de hele dag achtervolgen...

Riv71
20-06-05, 13:59
Wij zijn net terug vanuit Florida. Maar wij hebben 1 mug gezien. Die zat op mijn hand bij het gator park. Verder niets. Dan spreek ik over begin juni.
In het "treintje"van Shark Valley werd verteld dat ze in de Everglades maar 2 weken echt last hebben van muggen. Daarna gaan ze dood. Ze zien daar toeristen komen helemaal ondergesmeerd wat echt niet nodig is.

Window
21-06-05, 19:07
Hoor ik ook steeds ja!
Probleem is dat je (als inwoner al, maar als toerist helemaal) niet precies weet welke twee weken je de muggen kunt verwachten. En dat ze in de Everglades maar twee weken leven, betekent niet dat ze elders ook net zo lang leven. In woonwijken langs afwateringsslootjes zijn de hele zomer door namelijk vrij vervelende mugjes. Maar goed, als je in de pretparken enzo zit, of echt in de stad, dan hoef je je echt niet druk te maken om muggen.

Neilz
27-06-05, 22:32
In de Everglades zaten afgelopen week héél veel muggen, ben vreemd genoeg niet gestoken....

In Naples (op het strand notabene!) ben ik wel héél veel gestoken... Ik had (geen grap) wel 60 muggenbulten op mijn vroeten, benen, armen en gezicht!

DEET is echt nodig als je in Naples zit en muggen aantrekt...

kol
29-04-06, 18:04
We gaan in juli voor de tweede keer naar Florida. Deze keer willen we ook naar de Key's. Onze zoon is nog al gevoelig voor muggensteken. :cry:
Heeft iemand ervaring hoe en waar er echt last van muggen is op Key's(behalve natuurlijk moerasachtige gebieden).
we zullenmet name op Key West verblijven en wellicht Islamorada.

Roger en Nicole

Harm
29-04-06, 19:53
Op de keys hoef je niet zo bang te zijn voor muggen, die verblijven meer in de moerasachtige omgeving. Als je daar een super mart binnenloopt en daar het bestrijdingsmiddel Deet koopt ben je al een heel eind verder.
Harm

Stephanie
29-04-06, 23:37
toch zeker wel elke dag bug repellent gebruiken hoor!
toen ik in florida was stond ik elke dag vol muggebeten, ondanks deet!
ik heb nochtans geen enkele mug gezien, maar blijkbaar zijn ze er echt wel :wink:

Marcelg
30-04-06, 07:59
Nosee-ums

Dit is naar mijn mening de vervelendste bug waar wij hier op de keys last van hebben.
Momenteel is het in Key West al erg lang droog geweest en heb je dus weinig last van dit event.

Het is meestal dat ze het ergste toeslaan na een uur of 5 smiddag's.
Het woord zegt het al je ziet ze dus niet, maar later voel je ze dus wel.
Nogmaals momenteel hebben we niet veel last, water veranderd de situatie.
De spray die ik gebruik is OFF WOODS(groene spuitbus), je wilt een zo'n hoog mogelijke percentage deed in de spray die je gaat gebruiken.

De kans is natuurlijk groot dat je toch gestoken wordt, een middel dat ik erg goed vind werken tegen de jeuk is BENADRIL GEL.

De OFF is bijna overal te koop en de BENADRIL bij alle pharmacies.

Ben je erg gevoelig voor de beten dan is de BENADRIL een must, want geloof me Nosee-ums geven je een slapeloze nacht als ze je te pakken hebben gehad.

Pa2be
19-06-06, 11:48
Vorige week teruggekeerd van twee weken Florida. Voor ons de eerste keer in dit deel van de USA. Het was top.
Ik heb wel een vraag voor een volgende keer.
We lazen verhalen in de kranten over muggenoverlast. Dit jaar was die door de droogte later en waren er nog bijna geen muggen. Toch in de Everglades wel last gehad en behoorlijk gestoken
Je ziet overal bij huizen tuinen / zwembaden overkoepeld met horren. Hoe is dat later in het seizoen / cq met meer neerslag? Kan je dan nog wel normaal rondwandelen of moet je echt lange broeken / mouwen aan en zwaar aan de Deet?

Hans

Marcelg
22-06-06, 05:22
Het is meestal het grootste probleem als je stil zit en vooral de no-seeums.
Vaak is dat ook erger s'avonds na 1700uur.

Het ergste is het na regen en als het wind stil is.

Ik heb off spray in de auto omdat het altijd weer een verassing is wanneer ze er zijn.
Het is wel zo dat hoe dichter je bij de mangroves zit hoe erger het is, maar ze kunnen overal opdoen, en beter save dan sorry!!!

ststone
23-06-06, 21:55
Als je zo een gehorde ruimte hebt dan heb je geen last van muggen.
Het is wel aan te bevelen om vrienden te worden met de hagedissen.
Deze makkers vreten alles wat vliegt en leven het liefts binnen de Florida Room. Spinnen zijn echter een veel groter probleem. Zij bijten nauwlijks maar leggen duizende eitjes. En geven veer meer overlast. Een ander probleem zijn de Fire-ants. Hier moet je echt voor uitkijken. Loop niet door het gras en pas op voor deze rode bijtertjes.

Riv71
26-06-06, 00:49
Wij zijn Woensdag 21 juni terug gekomen .... maar ...
:oops: De enige muggen die wij tegenkwamen waren in een internet cafe in Miami....
Niet in de Everglades gezien. Ook vorig jaar niet begin juni...

Wel deze jongens of meisjes .....

<<te grote foto>>

kol
28-07-06, 18:25
Wij hebben tot onze laatste dag geen mug gezien, maar de laatste dag in Bonita springs werd ik echt lekgestoken op het strand. Ik was ongeveer 10 seconden op het strand en ze zaten al met 20 muggen mijn bloed op te zuigen. Ik leek wel Pleekly (schrijf je dat zo?) uit Lilo & Stitch!!! Dus een goede raad: tussen een uur voor zonsondergang en een uur na zonsopkomst NIET naar het strand gaan. Overdag kun je wel mugvrij op het strand vertoeven.

Nicole :? :shock:

danone
28-07-06, 19:08
Wij zijn ook net terug uit Florida. Alleen in Napels last gehad van mugggen ('s avonds op het strand behoorlijk gestoken) maar voor de rest geen last gehad.

Marcelg
24-03-08, 23:00
Is helemaal niets van te zeggen, veel muggen zitten er hier niet, het zijn de Noseems die erg vervelend kunnen zijn.
Als het erg vochtig is, regenachtig en wind stil dan is het het ergste.
Ook meestal na 5 uur in de middag.
Noseems zie je niet, maar je voelt ze wel.
Je kunt repelant hier kopen, je wilt iets hebben met "deet" er in, citroen geurtjes, daar lachen die onzichtbare beestjes om.
Hier verkopen ze spuitbusjes "off" en dat werkt goed, kun je kopen bij iedere supermarkt, benzinepomp enz.
Ik zou het wel aanschaffen, want de jeuk kan ongehoord zijn, ben je toch gebeten, smeer je er "Benadril gel" op, ben je zo van de jeuk af, niet krabben natuurlijk, dit is te koop bij iedere pharmasy.

Saskiac1977
26-03-08, 07:51
Ja of de Autan met Deet variant, hebben wij in de tropen gebruikt (brazilie i.v.m. Dengue mug).....nergens last van gehad.
Moet wel eerlijk zeggen dat het niet geschikt is voor kinderen onder de 3 jaar.

rrrick
04-05-08, 06:50
Wij zijn net in Ft. Myers Beach aangekomen via de Everglades, geen last van muggen gehad. Wel wat van 'no-see'ums' (http://goflorida.about.com/cs/planningyourtrip/a/bugs.htm), oftewel zandvlooien...

'Noseeums:
Also known as "sand fleas," noseeums can make a morning or late afternoon at the beach unbearable – especially in the summer and early fall. They are nearly invisible and their bite or sting really isn't a bite or sting – it is the sensation you feel when the acid in their bodily fluid hits the skin.

Sand fleas are actually a gnat (Culicoides furens) that are sensitive to temperature and humidity.'

Tielemans
05-05-08, 14:09
Toch wel raar...hier kun je in der zomer niet buiten zitten of je wordt lek gestoken... #-obij ons in de buurt hebben ze zelfs last van knutten/knijten...:???:
en daar met al dat moeras en de hitte moet je de muggen met een vergrootglas zoeken... erg apart... ben benieuwd hoe dat komt... :-\"

Teleton
05-05-08, 14:57
..en daar met al dat moeras en de hitte moet je de muggen met een vergrootglas zoeken... erg apart... ben benieuwd hoe dat komt... :-\"

Wij zijn ook wel eens in mei door de Everglades getrokken en werden opgevreten door de muggen. Als je de auto uitstapte zaten er zo een stuk of twintig op je en gelijk prikken naturlijk. We zijn kennelijk een smakelijk hapje voor ze :D

In Miami en Orlando hebben wij er niet zoveel last van gehad.

Alexandra
06-05-08, 11:45
Ik lees dat je muggenspray moet hebben met veel deet erin,over welke merken hebben we het dan en welke is dan de beste???

jasey
06-05-08, 16:01
Ik lees dat je muggenspray moet hebben met veel deet erin,over welke merken hebben we het dan en welke is dan de beste???

Ik heb er van CarePlus gebruikt in Thailand en dat werkte heel goed

Njit
06-05-08, 16:25
Bij de ANWB winkel verkopen ze diverse soorten DEET. Het &#37; DEET wat erin zit bepaald hoe goed het werkt. Omdat een gel beter hecht op de huid is het % lager. Pak net wat je makkelijk vind werken..

https://webwinkel.anwb.nl/published/webshop/artikelen/reisartikelen/care-plus-anti-mug-lotion-50-deet.nl.html
https://webwinkel.anwb.nl/published/webshop/artikelen/reisartikelen/anti-mug-spray-40-deet.nl.html
https://webwinkel.anwb.nl/published/webshop/artikelen/reisartikelen/anti-mug-gel-30-deet.nl.html

Alexandra
07-05-08, 13:13
Ik lees net dat er 19% Deet in zit en iets van PEG voor 8 uur lang bescherming.

Teleton
07-05-08, 13:35
Over Deet:

Hoe hoger het % Deet, hoe langer de de bescherming duurt. Bij concentraties minder dan 30% moet u zich elk uur insmeren. Bij concentraties boven 50% is de werking nog steeds 8 uur.

Wonderlijk is dat wordt geadviseerd om Deet niet vaker dan 1 x per dag te gebruiken. Verder valt op dat het alleen op de onbedekte huid gebruik dient te worden

The U.S. Centers for Disease Control and Prevention offers these tips:
The American Academy of Pediatrics generally recommends maximum DEET concentrations of 30% for children and infants older than 2 months of age. Lower concentrations are not as long lasting, requiring more frequent reapplication. No serious illness has arisen from use of DEET when used according to the manufacturer's recommendations, according to the CDC. It is generally agreed that DEET should not be applied more than once a day. :-k

The CDC offers these additional tips when applying repellent product to children:

When using repellent on a child, apply it to your own hands and then rub them on your child. Avoid the child's eyes and mouth and apply sparingly around the ears.
Do not apply repellent to children's hands. (Children tend to put their hands in their mouths.)
Do not allow children under 10 years old to apply insect repellent to themselves; have an adult do it for them. Keep repellents out of reach of children.
For children under 2 months of age, protect against mosquitoes by using a carrier draped with mosquito netting with an elastic edge for a tight fit.

mauricem1974
08-05-08, 02:59
Ook wij zijn door de Everglades gereden en gelopen en een airboat tocht gedaan vorige week. Ik heb me laten vertellen door de locals dat de muggen alleen maar verschijnen na regenbuien. En aangezien het hier al een geruime tijd droog is heeft niemand last van muggen. Deze week op de Keys 1 regenbuitje, daarna kayakken in Long Pine en voila duizenden muggen!!

beekenka
19-05-08, 13:46
Ben net thuis van 3 weken rondreis met de tent. We hebben bij de camping bij Marco Island zoveel last gehad van de "noseems"(knudjes in Noorwegen) dat we op die camping besloten om een trekkershut te huren. Van de campingmedewerker kreeg ik een fles "cutter" kado (USD 8,99) omdat ik niet zogoed tegen Deet en parfum kan. Wij kopen ons anti-muggen middel altijd ter plekke. De locals weten het beste wat werkt en het is goedje is dan vers.
"Benadril" werkt als een speer, er zit nl. een anti-histamine-component in. Ik heb de gel en de stick gekocht bij de Wal-mart.
in het gebied bij de Everglades hebben we het meeste last gehad, verder eigenlijk niet of nauwelijks.
Voor kleine kinderen (- 3 jaar) zou ik knuttengaas meenemen dat je over de slaapplaats kan doen. Standaard heb ik voor over het hoofd een knuttennetje in mijn toilettas zitten. Deze keer niet nodig gehad.

hazelnootje
20-05-08, 15:30
Als je echt iets goeds tegen muggen wilt meot je iets nemen met een hoog percentage DEET. Citronella helpt niet. Neem altijd de tropische variant. Momenteel heeft de ANWB winkel de anti muggen gel in de aanbieding. Zowel de variant met 40 als 50 procent DEET.

bjorntje
27-05-08, 12:15
wel wij waren er in oktober vorig jaar en de muggen die kwamen savonds uit heel kleine beestje je hoort ze bijna niet en ziet ze bijna niet maar na een steekje voelde je ze wel ik had bubbels de grote van een kleine knikker na iedere steek.
Moet wel zeggen de muggen zijn er meer rond bosrijke omgevingen vooral streek Jacksonville en het volledige noorden

Minervi
27-05-08, 13:35
Ze hebben de Care Plus muggenmelk met DEET ook bij drogisterij.net
En die leveren ook in België.
http://www.drogisterij.net/Care_plus_deet_anti_insect_spray_40_/P/4003496
http://www.drogisterij.net/Care_plus_deet_anti_insect_lotion_50_/P/4003461


Minervi.

Marcelg
27-05-08, 15:38
Dat jullie er van tevoren zoveel moeite voor doen om iets met deet te kopen in Europa, je kunt het hier op elke hoek van de straat kopen, ik bedoel echt overal supermarkten, benzine stations etc.

Marcelg
27-05-08, 20:38
En hoeveel &#37; DEET bevatten die producten?

De verschillende off producten:
OFF!&#174; FamilyCare Insect Repellents (pump-spray, aerosol and towelette)</STRONG>

5-15% deet

OFF! Active&#174; (pump-spray and aerosol)

15-25% deet

OFF! Deep Woods&#174; Insect Repellents (pump-spray, aerosol and towelette)

25% deet
OFF! Deep Woods&#174; Sportsmen Insect Repellents (pump-spray and aerosol)

30% deet

OFF! Deep Woods&#174; Sportsmen Insect Repellent I (pump-spray)

98,11% deet

De meest gebruikte zijn de 25% en 30% en voor de kinderen gebruiken wij de 5%, het schijnt toch ook zo te zijn dat deet niet zo gezond is voor de mens zelf, maar dat is wat ik gehoord heb en dus niet zeker weet, in ieder geval gebruik ik de off als ik wat voel, ik gebruik het niet zomaar preventief voordat ik zeker weet dat er noseems zijn.



Zoals de weers voorspelling hebben we hier ook een muggen voorspelling, je kunt er gewoon de postcode invullen de letters FL kun je weglaten.
http://www.weather.com/activities/homeandgarden/home/mosquito/index.html?from=breadcrumbs

FloridaFrankie
10-04-10, 19:41
Beste Florida-liefhebbers,
Over twee weken reizen we af naar de Keys. Heb enige tijd geleden ergens op het FF gelezen over overlast van muggen en welk middel je daartegen kunt gebruiken (een of ander smeerseltje welke je gewoon in de supermarkt kan kopen). Maar ... ik kan het niet meer vinden. Wie helpt? Dank!

Michael66
10-04-10, 20:14
Al geprobeerd te zoeken naar een onderwerp met "muggen" in de titel? :-\"

<<Moderator M66: Ik heb je vraag maar even naar het onderwerp hierover verplaatst.>>

marjoleinenrick
10-04-10, 21:23
Deet misschien? is zoiezo verkrijgbaar in spray :D

Marcelg
11-04-10, 03:30
idd iets kopen met een zo hoog mogelijk deet gehalte erin.
Voor als je gebeten bent, Benadril kopen, ik gebruik Benadril gel, het is er ook in een spray vorm, nogmaals dit is tegen de jeuk als je gebeten bent.

angelique100
11-04-10, 14:58
Toen wij vorig jaar op de keys waren hadden wij ook veel last van muggen en nog erger van no see ums (heel kleine vliegjes) deze no see ums bijten echt heel gemeen, onverstelbaar want ze zijn echt heel klein. Ik heb toen nadat mijn tropen middel met deet absoluut geen effect had aan een local gevraagd wat zij gebruiken. Cutter,... dit is te koop bij Walgreens ed scheen erg goed te helpen. Helaas hielp het bij mij niet maar goed bij mij helpt niets, toch schijnt het HET middeltje te zijn. De no see ums zijn er vooral bij bewolkt weer en schermering,in de zon heb je er amper last van.

Francien
11-04-10, 18:07
De no-see-ums bijten met name in je enkels, kuiten en voeten. Ook aan de binnenkant van je armen. Ik doe na 6 uur 's avonds dan toch maar die lange broek aan en een dun t-shirt met lange mouwen. Het is niet anders:(. Ik heb trouwens alleen last van juli t/m september, daarna zie ik ze niet (don't see no-see-ums)

nee
11-04-10, 18:51
Hallo, wat ook wel eens gebruikt wordt, is vitamine b1 (thiamine) in een dosering van 2 x daags 100 mg. Dan vinden de muggen het bloed niet meer lekker.

Niels82
11-04-10, 19:17
hmmm.....

Wij reizen dus van 27-04 tot 06-05 heel florida door.
Is het dan verstandig om in te smeren?
Mijn vriendin krijgt namelijk altijd langdurige en vervelende vlekken van muggen.

Francien
14-04-10, 00:08
Voor mij begint het echte mugseizoen pas eind juni, maar soms kan je in april ook al achterna gezeten worden:(. Een fles "Off" is zo gekocht bij Walgreens, Publix of Walmart. In de Everglades wel even sprayen, maar daarbuiten zou ik het gewoon afwachten. Het blijft toch troep wat je op je huis smeert of spuit.
Weet je wat de Floridians zeggen als je gebeten bent? "You are a donation to the beautiful Everglades, thank you!
Die vitamine b1-tip ga ik eens uitproberen....bedankt Nee!

ekkie50
14-04-10, 16:56
Uit eigen ervaring (verschillende maanden, diverse tijdstippen) zou ik hier graag even toe willen voegen dat het muggenprobleem ook weer niet overdreven moet worden. Het is niet zo dat ze overal en altijd in Florida rondzwermen. Maar het is toch een goed idee om iets bij je te hebben tegen de jeuk, voor het geval dat.

willy2008
14-07-11, 11:04
Hallo,

Ik lees hier en daar op het forum over gemeene stekende muggen?

Ik haat muggen wat gebruiken jullie daarvoor om die op afstand van u lichaam te houden??

beter het product kopen in florida of in belgie?

zijn er nog insecten die steken daar ik producten moet voor hebben?

Teleton
14-07-11, 11:44
Klopt, er is al een topic (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=1697)over! Daar vind je ook alle antwoorden.

<< En daar is het bericht inmiddels naar toe verhuisd. >>

valkmir
15-07-11, 18:11
Wij zijn nu 4x geweest, in het hoogseizoen en in september en nog nooit gestoken of een mug gezien:-k laat staan iets gesmeerd of geslikt.....

Natasja L.
15-07-11, 21:45
Ik zit dan wel niet in Florida, maar in Great Falls, VA hebben we ook last van muggen. Wil ik buiten zitten, dan moet ik me insprayen. Net cirkelden er weer een paar om me heen. Dan is het hier nog maar half 3. Ook is het vandaag onder de 30 graden en een lage luchtvochtigheid. Dus ik weet niet of die twee factoren er altijd mee te maken hebben. Voor zonsondergang komen ze al tevoorschijn, hoor. Ik gebruik OFF, het merk wat in deze topic al voorbij is gekomen. Op het moment zelfs OFF Woods. Die is sterker dan OFF Active (water resistant). Dit helpt mij om de muggen op afstand te houden. Er zit 25% deet in. Een hogere percentage vind ik niet nodig en wil ik ook niet. Het is echt troep wat je op je huid spuit. En de muggen hier zijn best agressief! Laatst ben ik gestoken in mijn zij. Ik had een shirt aan waarvan de stof dun was. Tja, onder mijn shirt had ik natuurlijk niet gespoten.

Word je toch gestoken..., ik zweer ook bij het merk Benadryl Extra Strenght! Werkt super!

Hans uit Koekelare
19-07-11, 04:58
Ik gebruik voor het moment ook Off met 25% Deet en ik ben nog niet gestoken door die elendelingen.

Michael66
09-08-11, 01:39
De overheid waarschuwt dat er een zeer "druk" muggenseizoen aan de gang is. Met de juiste voorzorgmaatregelen hoeft dit geen probleem te zijn.
Protect yourself from mosquitoes
• Avoid being outdoors at dusk and dawn, the peak activity times for many mosquitoes.
• Wear clothing that covers your skin.
• Use mosquito repellents containing DEET (N, N-diethyl-meta-toluamide). Picaridin and oil of lemon eucalyptus are other options.
• Check the drainage around your home. Get rid of standing water where mosquitoes can lay their eggs.

Zie ook het artikel: With busy mosquito season could come diseases, health officials warn (http://www.tampabay.com/news/health/with-busy-mosquito-season-could-come-diseases-health-officials-warn/1184930)

Thrypa
10-08-11, 00:40
Hier is de bus met DEET al gekocht :P ! Toevallig neem ik vit B (door een ongelukkige zenuwbeschadiging na een kaakoperatie) dus ben benieuwd of het idd helpt :D

Maarten-Annique
21-04-13, 10:46
Beste forumleden,

Gisteren vond ik bij de drogist een nieuw middel als bescherming tegen muggen. De drogist vertelde desgevraagd eerlijk dat zei niet wist of het afdoende werkte. Zij hadden het die dag in hun assortiment opgenomen. Het zijn o.a. navulbare pols- en enkelbandjes.

Ik vraag me af of er forumleden zijn die ervaring hebben met het product.
Het product heet Para'Kito. Zie ook http://nl.parakito.com/

Ben benieuwd...

Keesj
21-04-13, 12:37
Misschien ene idee om dat soort artikelen in de US te kopen? Dan weet je bijna zeker dat je het juiste en afdoende spul koopt.
We zijn helemaal gestopt met drogisterij artikelen de oceaan over te slepen. Een tandenborstel en tandpasta voor als de koffers zoek raken als nooduitrusting zijn het enige dat mee gaat in de handbagage.
We stoppen het eerst bij een Wallgreens en kopen daar alles wat we nodig hebben. Ik heb een paar jaar geleden een punjer gekocht en kwam tot de verbijsterende ontdekking dat we maar liefst 5 kilo van die "troep" meeslepen.
Terug hetzelfde. Alles blijft op de hotelkamer. We stoppen het in een doorzichtige plastic zak en leggen het bij de prullenbak. (uiteraard geen gebruikte tandenborstels,open pakjes tampons of zoals ik vaak lees versleten ondergoed :D.

rdyksman
21-04-13, 22:35
gewoon bij walgreens of cws deep woods kopen in groene bus. werkt perfect. wij nemen het altijd mee naar nl terug. werkt super:o

Michael66
21-08-13, 16:40
En weer een heel druk muggenjaar, als je dit zo leest!
Scientists say drought, heavy rain and heat all combine to create a bad mosquito season

Read more: http://www.abcactionnews.com/dpp/news/region_hillsborough/scientists-say-drought-heavy-rain-and-heat-all-combine-to-create-a-bad-mosquito-season#ixzz2cbvlLilY

There are more mosquitos than usual in parts of the U.S. this summer. Researchers at the University of Florida say it may be the worst in the Southeast, because the region is getting hit with three years' worth of bugs in one summer.
Two years of drought were followed by heavy rain this year. Mosquito eggs don't hatch during dry spells. This year's rain hatched eggs from the previous two years, along with eggs from the 2013 season.

Climate change also contributes to a bad mosquito season because the insects tend to do better in hotter weather.

Mosquito control in Lee county reports getting more than 300 calls every day from residents this summer. That's a much higher count than normal. Communities typically spray pesticides to reduce the mosquito population, but researchers say mosquitos are starting to develop a resistance to chemicals.

Mosquitos spread diseases. In the U.S., the biggest threat is the West Nile virus. In 2012 there were a record 286 West Nile deaths. 2013 is not as bad for people getting the disease.
Outside the U.S., mosquito-borne diseases are a much bigger problem. More than 600,000 people are killed by malaria every year in poorer countries.

To prevent mosquitos from biting, wear long pants and long sleeves. Wear light-colored clothes, because scientists say mosquitos are attracted to dark colors. And use repellents with the chemical "DEET."

For more information about mosquitos go to the American Mosquito Control Association website at http://www.mosquito.org/ .

Read more: http://www.abcactionnews.com/dpp/news/region_hillsborough/scientists-say-drought-heavy-rain-and-heat-all-combine-to-create-a-bad-mosquito-season#ixzz2cbvVuI2b

sunnyrojo
23-08-13, 21:21
wij waren in juli in Flamingo Bay en weggevlucht voor de muggen, wij wilden gaan lopen in het snake bite trail op de terugweg , het leek net een Slapstick zelfs met spray met DEET voor Dark Woods kwamen we met wolken muggen het pad afgerend , nog geen 5 Minuten uit de Auto.Dus het berichtje klopt wel.
Dus ik weet niet wat echt helpt?

rogzwanenburg
24-08-13, 06:51
Beste forumleden,

Gisteren vond ik bij de drogist een nieuw middel als bescherming tegen muggen. De drogist vertelde desgevraagd eerlijk dat zei niet wist of het afdoende werkte. Zij hadden het die dag in hun assortiment opgenomen. Het zijn o.a. navulbare pols- en enkelbandjes.

Ik vraag me af of er forumleden zijn die ervaring hebben met het product.
Het product heet Para'Kito. Zie ook http://nl.parakito.com/

Ben benieuwd...

Op vakantie nu in Canada, para'kito mee genomen, maar wordt ondanks dit middel toch ook aardig gestoken!
Het flesje deet er ook maar bij gepakt!

trails
24-08-13, 08:30
Te koop bij Walmart en heeft goede reviews:
http://www.walmart.com/ip/Cutter-Aloe-Vitamin-E-Clean-Fresh-Scent-Skinsations-Insect-Repellent-1-6-Fl-Oz/15136592

Mushu
24-08-13, 10:24
DEET is echt het enige dat (bewezen) helpt. De muggen gaan er niet van weg maar daar waar de DEET op zit komen ze niet. Je moet wel een hoge factor gebruiken en die is over het algemeen niet in Nederland te koop. Voor de liefhebbers: http://www.youtube.com/watch?v=92JT4qEsCR4

arno
24-08-13, 17:57
net terug van 4 weken Florida geen mug gezien of gehoord 1 nacht thuis en meteen op jacht midden in de nacht doe mij maar Florida.

koenkamphuys
24-08-13, 18:40
geen mug gezien of gehoord

knap... dan zie je maar eens hoe plaatselijk de verschillen zijn.

Door de grote hoeveelheden regen van deze zomer barstte het bij ons van de muggen. En niet die kleine muskieten, nee die grote tijgermuggen die je gelijk een bult van twee centimeter doorsnee bezorgen. Ik kon in de namiddag niet zonder deetspray naar buiten.


doe mij maar Florida
Kijk daar zijn we het helemaal over eens :-)

Hans uit Koekelare
24-08-13, 20:53
Dit jaar zijn we ook weer lekker lek gestoken geweest, ze wisten wederom waar wij waren!

angelique100
25-08-13, 16:34
Ik ben ontzettend allergisch voor de muggen uit florida, echt schijven niet normaal meer, alle middeltjes hadden dit jaar nul effect. Gelukkig kwam er na een aantal dagen de control wagen langs . Toen was het direct afgelopen met de muggen. Dit is een soort van bus met hele grote sproeiers. Het zal niet echt gezond voor je zijn maar het werkt perfect. Tot nu toe heb ik deze wagens alleen op de Keys gezien.

KiekenMich
25-08-13, 22:43
Mijn dochter is ook allergisch, ik heb van de huisarts Aerius siroop gekregen, werkt prima nadat je gebeten bent. Het wordt weer een normale formaat muggenbult ipv een grote rode, warme schijf waar prut uit komt !Misschien een tip voor anderen. Natuurlijk is voorkomen beter maar ja dat lukt toch niet altijd met dat heerlijke bloed :D

elstars
26-08-13, 12:46
Is er momenteel wat te merken van de gevreesde muggenplaag (http://www.vandaag.be/wetenschap/119887_gigantische-muggen-maken-zich-op-voor-invasie-florida-video.html) die Florida zou gaan teisteren?
Er zouden zg. 'Gallinipper'-muggen in grote aantallen tevoorschijn komen. 20 maal zo groot als en gewone mug. Ze steken ook echt (dag en nacht en zeer pijnlijk).
Hoe lang loopt het "muggenseizoen" eigenlijk?
net terug van 4 weken Florida geen mug gezien of gehoord 1 nacht thuis en meteen op jacht midden in de nacht doe mij maar Florida.Waar zaten jullie? (in Florida bedoel ik dan)

arno
26-08-13, 19:54
je had het aan mijn avatar kunnen zien maar we zaten in davenport bij lake davenport ligt op de hoek 27 naar de 192

KiekenMich
20-10-13, 02:48
We gingen totaal mugproof naar Florida en we hebben echt totaal geen overlast gehad, zelfs niet in de Everglades ! Wat een opluchting !

Terence
20-06-14, 11:59
Word je van Bentadril niet suffig? Wij zitten momenteel in Naples en helaas ik zit onder de bulten en krab me helemaal gek. Ik word overigens de hele dag door gestoken. Twee jaar geleden totaal geen last gehad.

Njit
20-06-14, 12:09
Staat niks over in de bijsluiter: http://www.benadryl.com/products/allergy/topical/benadryl-original-itch-stopping-cream

Terence
20-06-14, 12:32
Dankjewel! Na het ontbijt meteen even kopen.

hannie
20-06-14, 12:38
Je hebt het ook als pil en daar wordt je wel slaperig/moe van. Die tabletten helpen wel goed. Ik nam ze alleen voor het naar bed gaan.

corrus
20-06-14, 15:46
Goed insmeren met een anti mug middel
Dit moet in ieder geval "Deet" bevatten.

Het spul wat je in Nederland kunt kopen is zwaarder dan in de US.

Ritchie
20-06-14, 20:10
Ooit eens iets meegenomen uit de Dominicaanse Republiek, ken het merk niet meer, maar daar kwam echt niks op af, zat ook iets van deet in, maar volgens ook nog een ander agressief spul.
Verder heb ik in Florida weel weinig last gehad van muggen enz. en hebben ze echt wel opgezocht ;)

sunnyrojo
21-06-14, 22:57
Vorig jaar Deet deep forest gebruikt, maar als het alarmfase rood is in Flamingo Bay (zagen we pas bij het weggaan) helpt het echt niet. Wij waren met z'n viertjes en de jongste bleef toch maar in de auto; het zijn die kleintjes maar veeeeeeeeeeeel en steken!!! mijn jongste lag dubbel in de auto leek net een slapstick zei hij (we wisten al rennend niet hoe snel we weer terug in de auto moesten komen) Wat schijnt te helpen en niet slecht is ,is citroen eucalyptus olie, maar heb ik helaas nog niet getest. Of hier dan de Deet kopen als die sterker is dan in US .