PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema JappieJ: Orlando - Miami, September 2014



JappieJ
26-08-14, 11:57
Beste forumleden,

Mijn vriendin en ik gaan dit jaar voor het eerst naar Florida.
Ik heb veel op dit Forum gelezen en aan de hand daarvan het volgende reisschema opgesteld.
Maar het blijft lastig inschatten (afstanden, reistijden, hoe lang blijf ik ergens, enz.) als je er nog nooit geweest bent. Daarom wil ik jullie als ervaringsdeskundigen vragen er eens naar te kijken en commentaar (/tips) te leveren. Alles is welkom!

Hoor graag van jullie! Alvast bedankt!

Dag 1 (ma) Amsterdam – Orlando
Dag 2 (di) Orlando
Dag 3 (wo) Orlando
Dag 4 (do) Orlando
Dag 5 (vr) Orlando - Clearwater
Dag 6 (za) Clearwater
Dag 7 (zo) Clearwater – Sarasota – Fort Myers - Sanibel of Captiva
Dag 8 (ma) Sanibel of Captiva
Dag 9 (di) Captiva – Everglades (boottocht) – Key West
Dag 10 (wo) Key West
Dag 11 (do) Key West - Miami
Dag 12 (vr) Miami
Dag 13 (za) Miami
Dag 14 (zo) Miami - Amsterdam
Dag 15 (ma) Aankomst Amsterdam

Digitalman
26-08-14, 13:02
Captiva naar Key West en ook nog een boottocht lijkt me veel van het goede. Ik zou overwegen een dagje westcoast te schrappen en een stop op Key Largo / Islamorada in te lassen.

Anita74
26-08-14, 21:38
Dag 9 lijkt mij ook erg ver. Je zou ook kunnen overnachten in Homestead/Florida City. Zijn daar prima hotels voor weinig geld. Wij hebben daar overnacht in Travelodge voor $78.
Zo heb je voldoende tijd in de Everglades en kun je de volgende dag doorrijden naar Key West en heb je ook nog tijd voor diverse stops. Morada Bay in Islamorada is een heel mooi strandje en ook Tarpons voeren bij Robbie's is erg leuk.
Verder ziet je schema er super uit hoor. Veel plezier met de voorbereidingen!

JappieJ
27-08-14, 16:41
Digitalman/Anita74, bedankt voor jullie reactie. Ik ga die indeling rond dag 9 dan even anders doen. Bedankt ook voor de tips!

Thrypa
28-08-14, 08:58
Ik weet niet hoe stad gericht je bent? Zelf zou ik de voorkeur hebben een dagje langer in de paradijselijke keys door te brengen en een dagje minder Miami :) Ik weet natuurlijk niet wanneer je van Key West wil vertrekken of hoe laat je vlucht in Miami weer vertrekt ;)

Er zijn echt nog een hoop prachtige natuurparken in de keys, die je kan bezoeken voor een appel en een ei :) Ik zou het jammer vinden zo er te rijden en dan zo weinig keys te zien.

JappieJ
28-08-14, 10:21
Onze vlucht gaat om 19:00 uur. Dus die laatste dag hebben we in principe ook nog wel tijd om wat van Miami te zien. Maar bedankt voor de tip, denk dat we dan inderdaad even wat meer tijd vrij maken voor de Keys.
Is het trouwens nodig om in september vooraf alle hotels al vast te leggen? Of is het misschien alleen handig om te doen voor Orlando en Miami?

Thanks again!

Thrypa
28-08-14, 13:34
Orlando boeken wij op voorhand, maar dat zit gewoon bij onze vlucht bij.
Miami heb ik nog niet geboekt in september. Maar Keys zijn normaal geen probleem, oktober/september (hierbuiten waarschijnlijk ook niet, maar daar heb ik geen ervaring mee).