PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Schonaldinho: NYC + Florida, 1-22 november 2014



Schonaldinho
28-07-14, 10:27
Datum

Plaats van
Plaats naar
Tijdstip
reistijd naar
Activiteit



05/11/2014
Fort Lauderdale
Kissimmee
15:11

Aankomst Fort Lauderdale airport






n.t.b.
Auto ophalen





19:00
n.t.b.
Aankomst hotel Orlando


06/11/2014
Orlando / Kissimmee
activiteit
ochtend
00:55
Apopka: Kelly Park





middag
00:13
Apopka: Wekiwa Springs





avond
00:55
Kissimmee. Daarna naar Orlando


07/11/2014
Orlando / Kissimmee
activiteit
ochtend + middag

Sea World





Avond

Orlando


08/11/2014
Orlando / Kissimmee
activiteit
Ochtend
01:20
Blue Spring





Middag
0:54 / 1:21
Juniper Springs of Silver Springs





Avond
1:38 / 1:46
Kissimmee. Daarna naar Orlando


09/11/2014
Orlando / Kissimmee
activiteit
Ochtend

n.t.b. bijv. Shoppen Florida Mall





Middag

n.t.b.





Avond

n.t.b.


10/11/2014
Orlando / Kissimmee
Clearwater
Ochtend
01:34
Uitchecken en naar Crystal River - Rainbow Spring State Park - Rainbow River





MIddag
00:57
Spring Hill - Weeki Wachee river kano





Avond
01:11
Clearwater Beach


11/11/2014
Clearwater
activiteit
ochtend + middag
00:46
Bush Gardens Tampa





Avond

n.t.b.


12/11/2014
Clearwater
Activiteit
Ochtend
00:16
Caledesi State park





Middag
-
Honeymoon park





Avond
00:16
n.t.b.


13/11/2014
Clearwater
Sarasota tussenstop
ochtend + middag
02:05
Via Longboat key naar Myakka River State Park - Canopy walk



Sarasota
Fort Myers
Middag + avond
01:37
Fort Myers - n.t.b.


14/11/2014
Fort Meyers

ochtend + middag
00:21 / 0:44
Sanibel & Captiva Island





Middag
00:56
Lovers Key State Park





Avond
00:16
Fort Myers - n.t.b.


15/11/2014
Fort Meyers
Key Largo
Ochtend + Middag
01:19
Everglades Airboat Jungle Erv's





00:07
Big Cypress Oasis visitor Center





00:40
Shark Valley Observatory Tower





01:10
Anhinga Trail / Gumbo Limbo Trail





Avond
00:53
Aankomst Key Largo


16/11/2014
Key Largo
Key West
Ochtend + middag
00:51
Dolfijnen zwemmen (Grassy Key) 2uur





Middag
00:06
Curry Hammock State Park





Middag + avond
01:14
n.t.b. key west


17/11/2014
Key West
activiteit


Southern Most Point, Sloppy Joe's


18/11/2014
Key West
activiteit


Strand


19/11/2014
Key West
Fort Lauderdale / Miami Beach
Ochtend
00:46
Bahia Honda State Park





Ochtend + middag
00:52
Onderweg eten bij Islamorada Island - The Beach Cafe





Middag + avond
01:41
Miami Beach


20/11/2014
Fort Lauderdale / Miami Beach
activiteit
n.t.b.
n.t.b.
stad verkennen - strand - Discotheken







Ft. Laud: shoppen - los olas boulevard


21/11/2014
Fort Lauderdale / Miami Beach
activiteit


Key Biscane, Bill Baggs Cape Florida State


22/11/2014
Fort Lauderdale / Miami Beach
Amsterdam
09:00
n.t.b.
Richting Airport





10:00
n.t.b.
auto inleveren





11:50

Vertrek vlucht naar Amsterdam



Bovenstaand schema is het schema dat Wij, René (31) en Judith (28) na uren en uren zoeken in o.a. dit forum samen hebben gesteld. Het wordt onze eerste Florida vakantie.
We willen graag veel zien, zijn avontuurlijk ingesteld en willen deze vakantie een combinatie maken van nationale parken, attractieparken, strand, etc
Wij zouden graag willen weten of bovenstaand schema haalbaar is, en tevens of jullie activiteiten uit ons schema niet echt de moeite waard vinden (wellicht door periode in het jaar) en misschien toevoegingen en/of aanpassingen hebben op dit schema. Hotels hebben we nog niet geboekt met uitzondering van Key West, wellicht hebben jullie hier nog tips.

Centraal staan dus eigenlijk een aantal vragen:
- Is schema haalbaar?
- Zien we nog must-see hotspots over het hoofd?
- Hotels van tevoren boeken of ter plaatse?

We horen graag van jullie,

Groetjes!

ps, in onderwerp staat 1 november vemeld, echter zijn we van 1 tot 5 november in New York. 5 november beginnen we in Florida, nu al zin in :p

Esther2013
29-07-14, 04:22
Hi René en Judith,
qua reistijd is alles goed haalbaar, Key West - Fort Lauderdale is pittig maar goed te doen.
Zien jullie hotspots over het hoofd? Geen idee. Jullie geven niet echt exact aan welke activiteiten jullie gaan of willen doen.
Wellicht kun je aangeven welke activiteiten jullie in gedachten hebben?
In november is het denk ik niet noodzakelijk alles vast te leggen, behalve als je zekerheid wilt over waar je slaapt.
Succes met de voorbereidingen, gr Esther

Schonaldinho
29-07-14, 08:24
Hi René en Judith,
qua reistijd is alles goed haalbaar, Key West - Fort Lauderdale is pittig maar goed te doen.
Zien jullie hotspots over het hoofd? Geen idee. Jullie geven niet echt exact aan welke activiteiten jullie gaan of willen doen.
Wellicht kun je aangeven welke activiteiten jullie in gedachten hebben?
In november is het denk ik niet noodzakelijk alles vast te leggen, behalve als je zekerheid wilt over waar je slaapt.
Succes met de voorbereidingen, gr Esther

Esther, allereerst bedankt voor je reactie!

Onze activiteiten staan wel in de tabel, wellicht dat ze niet zichtbaar voor je zijn en je even naar rechts moet scrollen. Laat maar even weten of je de activiteiten kunt zien, anders zal ik de post iets aanpassen.

Esther2013
29-07-14, 14:32
Op mijn IPad zijn ze niet zichtbaar, behalve Ft Myers.....

Schonaldinho
29-07-14, 15:34
Vreemd Esther, Ik heb hem net op m'n iphone ook gecheckt en ik zie inderdaad ook niet alle rijen. Swypen over de tabellen was bij mij de truc om tussen de tabellen te scrollen.
Ik hoop dat je nog even kunt kijken voor ons ;-). ik zie dat jullie er nu zitten, veel plezier, en erg leuk om de blogs te lezen!!

Input van overige Florida-Forummers wordt ook op prijs gesteld ;-)

Esther2013
29-07-14, 21:44
Sorry, je hebt gelijk, met swipen lukt het. Ik dacht dat het een statisch overzicht was.
ik vind het er goed uitzien, zo gaan jullie een hoop zien.
wij zitten er nu en zijn een hoop stranden aan het ontdekken, net terug van Coquina Beach.
hopelijk krijg je nog meer reacties!

Schonaldinho
12-08-14, 11:44
De reacties laten het een beetje afweten;-). Het is ook een gedetailleerd schema. Ik zou toch willen weten of alle dagen haalbaar zijn. Met name het combineren van twee nationale parken op één dag (zie schema)?

Thrypa
12-08-14, 13:02
Mijn ervaring is dat 2 parken wel haalbaal kunnen zijn, hangt er natuurlijk zelf vanaf hoe lang je er wil blijven he en wat je wil doen.
Je kan er zeker ook een ganse dag spenderen, maar als een halve dag voldoende is, even goed toch?

Ik vind het wel een druk schema :D Zelf hou ik wel van af en toe een zwembad dagje er tussen en doe ik liever 1 park dan 2 op een dag, maar dat is puur persoonlijk!
Hotels kan je zeker van te voren boeken, maar dan ga je er wel vanuit dat je dit schema exact gaat volgen. Stel dat er iets veranderd, dan zit je helaas een beetje in de knoei?
Ikzelf boek tijdens de vakantie zelf, maar ik ben niet gekend met drukte in november? Ik denk dat er dan weer wat meer volk naar daar gaat? Wij gaan altijd in september/oktober en dan is het zo rustig dat je altijd nog wel iets vindt!

Qua hoogtepunten denk ik wel dat je er veel goede hebt opstaan :D Je hebt echt zo goed als alle dingen die ik al gedaan heb of dit jaar ook wil doen!
In Curry Hammock is kajakken zeker de moeite waard :) ! Mooie stukjes zee, brede rivier en mangrove om door te kajakken. Tochtje is ook op een uurtje of 2 rond.

Tip: De stranden van Key West zijn blijkbaar niet allemaal even goed, blijkbaar is Smathers beach wel goed. Zelf gaan we dit jaar naar Fort Zachary Taylor Historic State Park.

Schonaldinho
14-08-14, 09:47
Thnx Thrypa voor je feedback! Dat kajakken lijkt ons ook wel wat!

Daarnaast vroeg ik me af, gezien ons reisschema en activiteiten, waar we het beste kunnen gaan verblijven in Miami. We houden er allebei van om op het strand te liggen, maar willen ook graag de stad verkennen. Iemand tips qua hotel, we zitten nu aan miami beach te denken.

A.Hofman
14-08-14, 10:15
Hallo,

Over de drukte in November hoef je je geen zorgen te maken, die is er niet.. Behalve op Veterans Day (dinsdag 11/11) kan het wel druk zijn in de parken, misschien beter om BuschGardens dan te vermijden.

Probeer eens met Priceline.com goedkope hotels te scoren

Anita74
15-08-14, 20:58
Hoi René en Judith, dat schema ziet er goed uit hoor! Dat gaat vast een topvakantie worden.
Maar begrijp ik het goed dat jullie de eerste dag meteen na de vlucht in de auto stappen richting Orlando? Zou ik persoonlijk niet doen, na zo'n vlucht incl. tijdsverschil ben je er aan.
Dat was onze ervaring tenminste. Wij vonden het ritje van een half uur naar het hotel eigenlijk al te veel (wij zijn om 17.45 uur geland).
Verder ziet het er top uit. Seaworld zou ik zelf ook in de avond blijven, mooie show met vuurwerk. En nog een tip voor Key West: dagje fietsen huren is erg leuk.
Veel plezier met de voorpret.

Anita74
15-08-14, 21:00
Sorry, zie nu pas dat jullie vanaf New York komen, dan is het natuurlijk wel te doen.