PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Dehillies: Miami - Miami, april/mei 2015



Dehillies
22-07-14, 22:32
Wij, gezin met 2 kids van dan 8, gaan in april, mei voor de eerste keer naar Florida. Op dit geweldige forum al veel gelezen en er veel tips uitgehaald.
Dit is een beetje onze globale planning. Nog niks geboekt buiten onze tickets om.
Wij vliegen op Miami en willen daar de eerste dagen doorbrengen om er vervolgens op uit te trekken. Hieronder onze planning, tips en adviezen zijn welkom.
Ik heb nog geen idee waar we een paar dagen willen overnachten na de key's, wat raden jullie aan, Naples / Cape Coral of Fort myers? Zelf zit ik aan Cape Coral te denken. We zijn van plan om de combi-tickets Busch Gardens, SeaWorld en Aquatica te kopen in combinatie met zo'n super grover pass.



1
vrijdag 24 april 2015

Vertrek 7:45 uur A'dam - Miami, aankomst 15:10 uur






2
zaterdag 25 april 2015

Miami





Relax





3
zondag 26 april 2015

Miami





Downtown, powerboat



4
maandag 27 april 2015

Miami - Everglades - Key's



Is dit te doen ivm de tijd? Of beter op de terugweg? Iemand tips waar te verblijven op Key west?






5
dinsdag 28 april 2015

Key west











6
woensdag 29 april 2015

Key west - Naples / Cape Coral / Fort Myers







7
donderdag 30 april 2015

Naples / Cape Coral / Fort Myers








8
vrijdag 1 mei 2015

Naples / Cape Coral / Fort Myers - Clear Water







9
zaterdag 2 mei 2015

Clear Water




Busch Gardens




10
zondag 3 mei 2015

Clear Water




eventueel Busch Gardens



11
maandag 4 mei 2015

Clear Water




relax, pier 60




12
dinsdag 5 mei 2015

Clear Water - Orlando



Shoppen Florida Mall?? Tips zijn welkom


13
woensdag 6 mei 2015

Orlando





SeaWorld





14
donderdag 7 mei 2015

Orlando





Aquatica





15
vrijdag 8 mei 2015

Orlando





SeaWorld mss nog een keer



16
zaterdag 9 mei 2015

Orlando





Aquatica mss nog een keer



17
zondag 10 mei 2015

Orlando - Cocoa Beach?









18
maandag 11 mei 2015

Cocoa Beach - Miami









19
dinsdag 12 mei 2015

Miami











20
woensdag 13 mei 2015

Miami











21
donderdag 14 mei 2015

Miami











22
vrijdag 15 mei 2015

Miami - weer naar huis :-(

Holandesa
02-08-14, 09:14
Leuk schema met leuke afwisseling! Het valt me op dat jullie geen enkel Disney park hebben staan op jullie planning. (wij trouwens ook niet! Of misschien een dag naar Animal Kingdom, maar ja, wij hebben al Bush Gardens staan, dus lijkt mij misschien een beetje dubbel)
Uit nieuwsgierigheid: waarom willen jullie verblijf in Miami in 2 delen?

Dehillies
02-08-14, 21:00
We vliegen naar Miami en weer terug van Miami en vinden het altijd wel lekker om de laatste dagen op 1 plek (strand) af te sluiten. Ik ben nu voor de eerste dagen aan het uitkijken naar Fort Lauderdale, schijnt ook leuk te zijn. Geen disney parken, mss wel een avond een keer naar Disney Downtown (of hoe dat dan ook heet), moeten toch een keuze maken in de paar dagen dat we er zijn. Het is niet te vergelijken, maar we zijn afgelopen jaar in Parijs geweest wat errug leuk was, maar aangezien onze kids rollercoastergek zijn en er een leuke combikaart voor Busch Gardens, SeaWorld en Aquatica is,lijkt ons dit wel een goede keuze. Ik zit nog wel te twijfelen om een dag naar de studio's te gaan.

Holandesa
03-08-14, 20:47
Ah! duidelijk! en ja, als je kinderen achtbanen gek zijn, dan heb je de juiste keuzes gemaakt! :)

Dehillies
09-08-14, 18:04
Iemand verder nog tips, op- of aanmerkingen? Leuke accomodatiestips altijd welkom :-) Tips om waar te overnachten na de key's en waarom? Hier zijn we ook nog niet over uit. Ik hoop dat iemand ons kan helpen

Esther2013
09-08-14, 21:09
We hebben vorig jaar een paar nachtjes in een Inn op Sanibel overnacht, je kunt dan met z'n vieren op 1 kamer, ontbijt zat erbij en direct aan het strand. Op Perinkle Way (op Sanibel) kun je heerlijk uiteten en er zit ook een DQ.
wij vonden het erg leuk daar.
Dit jaar hebben we 3 wkn een villa gehuurd in Bradenton (vlakbij Sarasota), vlakbij de mooiste stranden van de Gulfcoast, waaronder Siesta Key, voor ons voor herhaling vatbaar.

succe met uitvogelen !

Dehillies
10-08-14, 22:05
Bedankt voor je reactie! Gaan we is naar kijken. Ik heb veel verslagen zitten lezen waaronder die van jullie, ik krijg alleen maar meer zin om te gaan. Jullie hebben ook een mooie villa gehad zeg en een geweldige vakantie! Gaat altijd te snel. Mijn man gebruikt ook graag een houtskool bbq ipv gas, dus moest wel lachen dat jullie er een hebben gehad. En wat een mooie foto's van mooie stranden en dat heerlijke eten. Volgens mij komen we ook tonnetje rond thuis :-) In de blogs ook zoveel leuke dingen gelezen, als we alles willen doen zitten we er denk wel een jaar ;) Succes met jullie jetlag en slaap lekker

Thrypa
11-08-14, 21:41
In de keys hebben wij al de volgende hotels gedaan (wel als koppel, ik vind vooral netheid en een mooie omgeving belangrijk, misschien dat je als gezin wel andere vereisten hebt)

Islamorada - Pines and Palmes, leuke cottages, wel geen stille airco (als lichte slaper een minpuntje), mooi maar geen super groot domein, wel niet duur en erg vriendelijk!

Key largo - Hamptom Inn, super! Heel verzorgd, ruime kamers, mooi domein met manatees die regelmatig komen kijken :D ik was alleen geen fan van hun 'heated' pool.. Bij 30°c wil ik net afkoeling :P

Key West - The inn at key west, dat domein was gewoon paradijs :D geen super ruime kamers, maar netjes!

Eigenlijk van allemaal zeker tevreden!

Digitalman
11-08-14, 22:18
Wij zijn op Islamorada verbleven in Islander Resort, echt super. Het zijn een soort appartement/bungalows op een groot aangelegd strand met palmbomen. Wij vonden het er helemaal geweldig.

Dehillies
20-10-14, 00:45
We hebben ons schema een beetje aangepast, ipv de 1e 3 nachten in Miami gaan we na de 1e nacht in Fort Lauderdale naar Kissimmee. Van daaruit gaan we alsnog naar dezelfde plaatsen, maar dan in tegengestelde richting. Zo kunnen we een nacht langer in Kissimee verblijven, een nacht in Homestead en op het laatst een nacht in Miami (en hopen dat de kinderen meer dan alleen de pretparken zullen herinneren ;-))
Inmiddels ook al de nodige overnachtingen geboekt en ons schema ziet er nu zo uit:



1

A'dam - Miami (15:40 uur) - Frt Lauderdale

Inchecken en hapje eten, wandeling over boulevard



2

fort ld - orlando

Via kust omhoog,mss Daytona Beach, avond Old Town



3

orlando

Aquatica






4

orlando

SeaWorld





5

orlando







6

orlando

Eventueel nog een x SeaWorld



7

orlando

eventueel nog een x Aquatica




8

orlando - clear water

Busch Gardens





9

clear water

Relax, Pier 60





10

clear water

Eventueel Busch Gardens




11

clear water

Boottocht en relaxen




12

clear water - Naples / Fort Myers







13

Naples / Fort Myers







14

Naples/ Fort Myers - Homestead

Airboattour en wandeltrails nabij Homestead



15

Homestead - Key west

Diverse stops onderweg, zonsondergang



16

key west

fietsen huren eiland rond / trollybus / zonsondergang



17

key west - miami

stops wat we op de heenweg niet gezien hebben



18

miami

Downtown, powerboat




19

miami

shoppen, strand/zwembad




20

miami

sightseeing,strand





21

miami

strand






22

miami - huis

Laatste plons/shoppen en naar huis :-(




We hebben er ontzettend veel zin in!!

Anita74
20-10-14, 18:16
Dit wordt een hele belevenis hoor! En de kids zullen zich niet alleen de pretparken herinneren. Wij hebben deze reis afgelopen zomer gemaakt en onze kids vonden het super. Vooral de dolfijnenboottocht in Clearwater en fietsen op Key West raad ik jullie aan. Als je nog een hotel zoekt in Ft. Myers is Best Western Beach Resort een aanrader, ligt pal aan het strand. Succes met de voorbereidingen!

Dehillies
21-10-14, 09:58
Bedankt voor je bericht! We hebben er echt heel veel zin in en door het lezen op dit forum krijgen we alleen maar meer zin! Kids kijken erg uit naar de achtbanen, maar ook naar een boottocht om dolfijntjes te zien en om naar de Everglades te gaan. Ze zitten regelmatig in de reisgidsen te bladeren. Ik zoek idd nog een hotel oid in Fort Myers beach, dus ik ga daar zeker even naar kijken. Ik had jullie blog ook al gezien en gelezen, helemaal super! Jullie gaan er volgend jaar ook weer een geweldige reis van maken hoor. Ik zag dat jullie nog opzoek zijn naar een villa in Cape Coral, maar waarom voor daar en niet voor bijv Fort Myers (Beach)? Ik had ook nog gekeken naar Cape Coral, maar omdat we er maar 2 nachten zijn lijkt mij Fort Myers leuker/haniger (?) en voordeliger omdat de (hoge) schoonmaakkosten er nog bij komen. Ik heb destijds wel wat huizen gevonden via deze link: http://www.vacationhomerentals.com/vacation-rentals/Cape-Coral-Gulf-Coast-South-Florida.htm#check_in:2015-05-05/check_out:2015-05-07/OrderBy:average_rate_asc
Misschien heb je daar wat aan.
groetjes

Anita74
21-10-14, 16:08
Bedankt voor de tip, ik had deze website idd ook al gezien. En leuk, dat jullie ons blog gelezen hebben.
We hebben nu drie villa's in Cape Coral die ons wel aanstaan en gaan vandaag of morgen de knoop doorhakken :D.
De reden dat we dit jaar voor Cape Coral kiezen is omdat we graag in een villa willen verblijven, lekker met ons eigen zwembad. En in Cape Coral zijn heel veel villa's te huur, vandaar deze keuze. We zijn er 6 nachten, de villa's die we nu hebben uitgezocht zitten allemaal zo rond de € 600/€ 650 incl. alle kosten. Voor een hotel ben je dan zeker niet minder kwijt. Maar zoals jullie zou ik ook voor een hotel gaan hoor, voor 2 nachten. Is ons afgelopen zomer heel goed bevallen.