PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema danithegirl: Orlando, april/mei 2015



danithegirl
14-05-14, 09:52
Hallo mede forummers,

Ik heb mij zojuist aangemeld hier omdat ik wel wat tips kan gebruiken.

In juli 2015 gaan wij naar Florida. Het reisschema is nog een ruwe schets, ik heb nog wat loose ends om zo maar te zeggen.
Dit is het idee:

7 juli aankomst Orlando
8 juli: Orlando - Disney
9 juli: Orlando - Universal
10 juli: Orlando - Waterpark (moeite waard?)
11 juli: Orlando - nog een park?
12 juli: vertrek richting Cape Canavaral overnachting in de buurt
13 juli: cruise naar Bahama's en Key west (4 nachten)
17 juli: richting Fort Lauderdale voor 5 nachten, strand en uitstapjes oostkust
22 juli: richting ????? in ieder geval westkust, maar waar? Ik wil één locatie, beetje centraal en ook goed te berijden naar Orlando voor de terugvlucht of wellicht terugvlucht vanaf Miami, dat maakt ons ook niet uit. Waar ook leuke uitstapjes te doen zijn.
26 juli: weer naar huis

Ik twijfel nog enigszins over hotels of villa, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar hotels. We gaan met zijn vijfen. De jongens zijn dan 16, 14 en 9. Ik denk dat ze zich in een hotel beter vermaken dan in een villa, waar je wéér met zijn vijven bent.

We vragen ons af of wij een auto moeten huren in Orlando, de meeste hotels hebben shuttle diensten naar de parken? Dan huren wij misschien beter pas een auto na de cruise?
Nog tips over welke cruise? Disney zag ik (best prijzig maar ok) en Royal Caribbean.

Het is dus echt nog wel een ruwe schets, maar ik wil niet teveel wisselen van locatie, met de jongens iedere dag je tas weer inpakken lijkt mij niets. Wil ook een beetje uitgerust terugkomen :)

Tips van harte welkom!

Patrick
14-05-14, 10:29
Hoi en welkom op het forum!

In een mooie villa gaan de jongens zich zeker vermaken! Jullie hebben dan ook allemaal wat meer privacy en ruimte. Als je een villa huurt, ontkom je er niet aan om een auto te huren. Dit geeft jullie dan ook meteen meer vrijheid.

Verder is het goed om van te voren te bedenken naar welk Disney park en welk Universal park jullie willen gaan. Tevens zou je een zwempark kunnen overslaan als jullie een eigen zwembad hebben. Natuurlijk totaal niet met elkaar te vergelijken, maar heel veel tijd in Orlando hebben jullie niet.

Willen jullie misschien ook nog naar SeaWorld? En zijn jullie echt themepark liefhebbers of juist natuurmensen?

Wij zijn zelf vorig jaar voor het eerst gaan cruisen naar de Bahama's met RCL. Dit was erg goed bevallen en zeer goed betaalbaar!

Is er nog een speciale reden dat jullie 5 dagen in Fort Lauderdale willen verblijven?

Heel veel plezier met het plannen!!

Lelli Kelly
14-05-14, 10:54
Wij hebben dit jaar een townhome bij Windsor Hills geboekt. Je kunt daar ook villa's en appartementen huren. Er is ook een groot gezamenlijk zwembad bij en bijv een speelhal. Is wellicht ook een optie: wel de privacy van een eigen huis maar wel mogelijkheid voor je jongens om andere kinderen te ontmoeten.
Ik zou er wel voor kiezen om een auto te huren. Als je 's avonds naar een restaurant wil of boodschapjes wil doen ( of shoppen) heb je toch echt een auto nodig.

danithegirl
14-05-14, 14:21
Bedankt voor de tips!
De jongens zijn vooral van de snelle achtbanen. Ik zal me eens verdiepen in de Universal parken, dat zijn er 3 dacht ik? En dan 2 disneyparken. Ben er zelf geweest, maar dat ik al een eeuwigheid geleden, weet niet meer hoe dat toen gegaan is, waarschijnlijk is er een heleboel bijgekomen in die 25 jaar.
We hoeven niet naar dierentuinen, daar zijn ze helemaal niet in geïnteresseerd.
Ik zou het zelf fijn vinden als de kinderen ook anderen kunnen ontmoeten en je dus niet 24/7 op elkaar bent aangewezen. Vandaar dus hotels. LIjkt mij ook zelf makkelijker; geen schoonmaak, geen eten hoeven koken, heerlijk. Ben tenslotte op vakantie :)
Naar Windsor Hills ga ik eens kijken, bedankt.
Verder niet echt een reden voor Fort Lauderdale. Ik wil alleen niet van hotel naar hotel hoppen. Ik dacht daarom we huren iets voor 5 a 7 dagen aan de oostkust en 5 a 7 dagen aan de westkust.
Van vrienden wel gehoord dat zij erg te spreken zijn over Fort Lauderdale. Ben er zelf nooit eerder geweest.
Ik wil dus zee, zon en strand (zwembad) afwisselen met uitstapjes. Leent mijn reisschema zich daar een beetje voor?

Lelli Kelly
14-05-14, 14:48
Wij gaan ook niet zelf koken maar uit eten op vakantie. Ontbijten zullen we ook wel "thuis" doen. Ik denk dat als je in hotels zit toch ook echt een auto nodig hebt om bij restaurants te kunnen komen.
Nadeel van shuttles is dat je aan tijden gebonden bent. Autohuur vind ik niet duur in de VS.
En schoonmaken doen we ook niet hoor! Er wordt voor een eindschoonmaak gezorgd.
In ons townhome zijn een wasmachine en droger aanwezig, ook erg handig! Ook weer voordeel boven een hotelkamer.

danithegirl
14-05-14, 14:49
Ik heb al even gekeken op Windsor Hills en ik moet zeggen dat het prima aansluit bij wat wij zoeken.
Een vraagje; de huizen en app. staan die dichtbij het algemene zwembad en de algemene faciliteiten?

JanLoots
19-05-14, 14:22
Beste danithegirl,

Als je veel dingen gaat ondernemen is het heerlijk om terug te komen in je eigen Villa volgens ons. Als je al de hele dag dingen doet ontmoet je genoeg mensen toch.
Lekker daarna in je iegen villa wat bijkomen van de belevenissen van de dag. Nog wat zwemmen in je privezwembadje. En dan lekker ergens gaan eten.
Buiten Florida zijn wij ook van de hotels hoor, maar in Orlando kun je volgens ons nergens beter zitten als in een eigen villa.
Maar zolang je zelf happy bent met je keuze is alles Ok natuurlijk. Veel plezier met alle voorpret!

Jan Loots

flexx
24-05-14, 19:35
Voor snelle achtbanen moet je naar Tampa bush gardens gaan!:)

danithegirl
25-05-14, 20:04
Bedankt Jan. Ik ben het met je eens. Ik heb The Villas of Grand Cypress resort gevonden. Dat ziet er prima uit, iemand daar ervaring mee? Ik heb het idee dat het daar ook rustig 'thuiskomen' is na een dag vol parkplezier.
Tampa bush ga ik eens bekijken. De jongens zijn gek op achtbanen!

JanLoots
16-06-14, 13:38
Hallo Danithegirl,

Wij gaan ook naar Bush Gardens.....Probeer combi's te boeken.
Seaworld (ook ACHTBANEN daar!!), Bush en Aquatica zijn in 1 deal te boeken!!
Tampa slecht 55 minuten...(van Clermont waar wij villa huren)

Gr. Jan

danithegirl
22-07-14, 20:58
Dag allemaal,

Na wat maanden zoeken, wikken en wegen, hebben we onze Florida vakantie voor 2015 aardig op de schop gegooid.

We hebben de periode verplaatst van juli 2015 naar april/mei 2015. Dit ook naar aanleiding van tips op het forum.

Wat gaan we doen?

24 april aankomst Orlando

3 nachten Orlando

2 nachten St. Augustine

1 nacht Cocoa Beach

3 nachten Miami Beach

1 nacht Key West

2 nachten Fort Meyer

3 nachten St. Petersburg/Clearwater

9 mei weer terug via Orlando naar Amsterdam. We gaan dus vanaf Clearwater ri vliegveld, is dat te doen?

We hebben ook de cruise geschrapt.

Ik zit nog een beetje met de afstand naar Key West en daarvan naar Fort Meyer. Iemand daar ervaring mee?

Andere tips ook van harte welkom!

danithegirl
02-08-14, 18:31
Zo, hij is definitief en alweer enigszins veranderd :o

Wij vliegen met de KLM

22 april - 26 april Orlando op het Universal terrein naar Loews Ocean Pacific 4 nachten
26 april - 28 april St. Augstine naar het Holiday Inn Historic Centre 2 nachten
28 april - 29 april Cocoa Beach naar het Hilton Cocoa Beach 1 nacht
29 april - 1 mei Miami Beach naar het Surfcomber 2 nachten
1 mei - 2 mei Key West naar het Westin Resort 1 nacht
2 mei - 3 mei Key Largo naar het Hilton Key Largo 1 nacht
3 mei - 5 mei Fort Meyers naar het DiamondHead resort 2 nachten
5 mei - 8 mei Cleatwater naar het Sandpearl resort 3 nachten
8 mei weer met de KLM (via JFK) naar Amsterdam

Heerlijk, we hebben er zin in!

danithegirl
02-08-14, 18:33
Zo, hij is definitief en alweer enigszins veranderd :o

Wij vliegen met de KLM

22 april - 26 april Orlando op het Universal terrein naar Loews Ocean Pacific 4 nachten
26 april - 28 april St. Augstine naar het Holiday Inn Historic Centre 2 nachten
28 april - 29 april Cocoa Beach naar het Hilton Cocoa Beach 1 nacht
29 april - 1 mei Miami Beach naar het Surfcomber 2 nachten
1 mei - 2 mei Key West naar het Westin Resort 1 nacht
2 mei - 3 mei Key Largo naar het Hilton Key Largo 1 nacht
3 mei - 5 mei Fort Meyers naar het DiamondHead resort 2 nachten
5 mei - 8 mei Clearwater naar het Sandpearl resort 3 nachten
8 mei weer met de KLM (via JFK) naar Amsterdam

Heerlijk, we hebben er zin in!

danithegirl
02-08-14, 18:33
Oh sorry, da's twee keer....

Esther2013
02-08-14, 20:43
Ziet er super uit, van alles wat, ik zou hem zo houden!

Thrypa
06-08-14, 22:34
Hilton Key Largo is volgens mij een fijn hotel, maar zelf heb ik ervaring met de Hamptom Inn Key Largo. Ook alles op en top aan, maar je hebt er ook wel kans om manatees te zien :D
Ze komen gewoon in de voormiddag even piepen. Wij hadden het geluk dat ze er waren, dus misschien ook leuk om deze Floridiaanse beesten ook te kunnen zien op je trip (zonder al te veel extra moeite)?