Inloggen

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Carin74

Carin74
15-07-14, 17:08
Hallo Allemaal.

Als eerste wil ik even kwijt dat dit soort forums zooooo nuttig zijn (mits er serieus en niet als kleuter gereageerd wordt) en ben dan ook blij dat m'n plannen de komende tijd steeds meer vorm zullen gaan krijgen met oa de hulp van you guy's!!
Mijn naam is Carin, ben 40 jaar en woonachtig in t mooie Brabant. Wij (mijn partner en ik) hebben als hobby ; -vakanties-. Gaan, als t financieel haalbaar is, twee keer per jaar weg. Echter is daar de USA nog niet onderdeel van geweest. Maarrrrr.......volgend jaar gaat dat gebeuren!!!
Vandaar dus mijn registratie alhier om goede adviezen te krijgen en me vol te zuigen met info van jullie als al ervaren reiziger in de VS. Wij zijn altijd van 'de goede voorbereidingen' en zijn dan ook al volop bezig met onze reis naar Florida volgend jaar. (oa de hele Capitoolgids doorgespit terwijl ik op het prachtige Zakynthos op vakantie was )
Ik heb al heel wat topics doorgespit hier, maar er rijzen nog zat vragen op....
Dus zetten jullie je maar schrap!
Helaas kan ik nog niet veel betekenen voor jullie ( behalve voor andere bestemmingen, maar daar is dit niet the place to be voor) Maar dat wordt mogelijk na onze reis wel anders.

Houdoe
Carin

Cindy1969
15-07-14, 18:49
Welkom op het forum, en veel plezier met de voorbereidingen, hier zul je veel tips kunnen krijgen, en heel veel info vinden.
Heb er zelf ook veel baat bij gehad toen ik voor het eerst naar Florida ging.
Enne.... Zakynthos, is het wat? ;) Ga er begin september heen voor de eerste keer haha!

Njit
15-07-14, 20:29
Hobby: vakanties http://www.ultraimg.com/images/IWdQZ.png
Volgende vakantie plannen terwijl je op vakantie bent http://www.ultraimg.com/images/IWdQZ.png

Klinkt als een serieuze verslaving :) Dan ben je zeker op z'n plek op dit Forum :up: En mocht je Florida beu zijn dan is de rest van de USA er ook nog :cool:

Esther2013
15-07-14, 22:08
Welkom op dit forum!
Je kunt hier alles vragen of lezen, het heeft ons in ieder geval enorm geholpen vorig jaar!
Als je nog een route moet bepalen of ideeën wilt opdoen over things to do, start dan maar met het lezen van oude en aankomende reisverslagen en je komt erachter dat je nog 10x moet gaan om alles te zien en doen!
veel plezier !!

nicolea
16-07-14, 07:04
Gezellig hoor.....ben hier vorig jaar ook met open armen ontvangen en heb mega veel tips van het forum gehaald!

Carin74
16-07-14, 13:39
Thanx Cindy.
Zullen we nodig hebben..... We lopen er toch wel tegen aan dat het erg prijzig is zelf de hotels te boeken voor 3 weken!!!
Zijn al aan t denken t in te korten.... :(
Of misschien zelfs georganiseerd,maar wel zelf rijden....
Komen er nog niet uit!

Zakynthos is geweldig. Prachtig groen eiland , goed te rijden, met hele mooie kustlijn. Zeker auto huren!!!!!

Carin

Njit
16-07-14, 15:45
Zelf boeken prijzig? Mijn ervaring is dat ik het zelf goedkoper kan dan een reisburo..

maryde
16-07-14, 16:07
Wel eens aan huizen-en autoruil gedacht? Zo hebben wij al veel van de USA gezien. Het huis is onze uitvalsbasis en vandaar trekken we rond of maken dagtrips. Van eind november eerst drie weken in the Villages, daarna drie weken in Englewood, dus een dubbele huizenruil, maakt het allemaal veel voordeliger. www.holidaylink.com (http://www.holidaylink.com)

Carin74
16-07-14, 17:41
Gerekend voor drie weken en qua hotels ook wat Inns zoals Rosen, Comfort Inn, Sleep Inn. Wel duur in Key west (400 voor 2 nachten)

-tickets 1250
- auto 500
-benzine 250?
- hotels/Inns 1900
- zakgeld 1500

komt op ong 5400

dat vind ik veel geld
of is dit normaal voor rondreis Florida van drie weken??
kunnen nog wel wat meer goedkopere Motels pakken en op aanbiedingen letten en desnoods eerder geboekte hotel annuleren. Liefst meeste hotels geboekt voor we gaan al is het dag voor vertrek...

carin

Cindy1969
16-07-14, 18:11
Dank je wel, goed te horen dat Zakynthos zo leuk is!

Wat hotels betreft, veel mensen boeken iets via Priceline, zelf geen ervaring mee, maar dat kan vaak veel schelen, info hierover is ook op het forum te vinden.
Je zou ook iets via Airbnb kunnen boeken. Heb daar zelf ook nog geen ervaring mee. Vorig jaar iets gereserveerd, fijne contacten gehad, maar de eigenaar annuleerde het een paar weken van te voren, omdat hij lekkage had. Dat is dan wel een risico. Bij een hotel krijg je gewoon een andere kamer, maar een particulier heeft vaak maar 1 kamer natuurlijk.

Heb ook geen idee wat 3 weken ongeveer kost. Ga zelf meestal 9 dagen, en dan heel low budget. Vorig jaar ticket kunnen boeken voor 279, en een goedkoop hotel uiteindelijk geboekt. Was al met al aan reis/hotel/auto EUR 600,= kwijt. Dat was voor 1 persoon dus, reis namelijk alleen. Zakgeld kwam hier nog bij. Maar naar verhouding zou 3 weken natuurlijk goedkoper moeten zijn dan 1 week.

SpaceAce
16-07-14, 19:36
Wij waren voor onze laatste Florida vakantie van 21 nachten in totaal 1386,55 euro kwijt aan hotels. Waarvan één nacht Islamorada (104 euro) en twee nachten Key West (107 euro per nacht). Vliegtickets waren 555 euro per persoon.
Maar wij gingen natuurlijk niet in het hoogseizoen. Jullie wel, wellicht?

Overigens geldt voor ons, voor vrijwel al onze Amerikavakanties (dat zijn er nu acht), dat we gemiddeld op 1000 euro per persoon per week uitkomen. Alles totaal. Dus dat zijn: vliegtickets, autohuur, hotels, eten, tussendoortjes, entrees, benzine, boodschappen etc etc. Maar dat zou natuurlijk ook steeds toeval kunnen zijn :D

Fitzroy
16-07-14, 19:40
Wij waren in februari, wat in Florida hoogseizoen is, gemiddeld $ 150 per overnachting kwijt incl. tax. En dan zaten we echt niet overdreven luxe. Holiday Inn, BW en vergelijkbaar. Wel 4 nachten Marathon wat vrij prijzig was.

Carin74
18-07-14, 17:06
Overigens geldt voor ons, voor vrijwel al onze Amerikavakanties (dat zijn er nu acht), dat we gemiddeld op 1000 euro per persoon per week uitkomen. Alles totaal. Dus dat zijn: vliegtickets, autohuur, hotels, eten, tussendoortjes, entrees, benzine, boodschappen etc etc. Maar dat zou natuurlijk ook steeds toeval kunnen zijn :D

Dat zou dan dus op ong €6000,- voor drie weken voor met z'n tweeën uitkomen? Maar dan uitzondering Florida? Want zover kom ik niet in jouw berekening van 1235,- hotels + 1100 tickets. Dan zou je nog 3500,- uitgegeven hebben aan de rest....
We moeten nog eens goed gaan zitten om wat meer motels uit te zoeken. En HOPEN op allerlei aanbiedingen die je nog tegen kan komen tot vlak voor vertrek...

carin

dais2211
23-07-14, 10:15
Wij zijn 2x eerder naar Amerika geweest, beide keren 3 weken. Eerste keer naar Californie, en vorig jaar naar de muzieksteden, en erna een week in Florida(, waar muv Miami en Key west, voor leuke prijzen te slapen is)
Wij hebben alle hotels geboekt via Hotwire ( sommige maanden van tevoren, sommige 3 dagen vantevoren, en dat is echt een aanrader. Voor ongeveer €60 per kamer, in superluxe hotels gezeten. Wij boekten op voorhand via booking.com om iets achter de hand te houden, en deze kamers annuleerden we dan zodra er op hotwire iets voorbij kwam.

Beide vakanties waren we ongeveer per keer €4000 in totaal kwijt.(met 2 personen).
Succes, en veel plezier met het uitzoeken!

Wij gaan in oktober 3 weken naar Florida, en hebben van de 20 nachten er nu zo'n 14 vastliggen voor leuke prijsjes. De rest boeken we als we daar zijn,omdat we de laatste week nog niet weten wat we gaan doen.

Fitzroy
23-07-14, 12:45
Ook hier weer: oktober is laagseizoen dus niet te vergelijken met begin april. Hotwire en Priceline kun je trouwens niet annuleren. Ik vind dat persoonlijk een groot nadeel, je weet nooit hoe het loopt. Ik heb wel eens een reis naar de VS moeten annuleren vanwege persoonlijke omstandigheden die niet gedekt zijn en weg is je geld.

Iris1990
23-07-14, 20:26
Hoi Carin,
Welkom op het forum!
Je kunt een reis naar Florida denk ik zo duur maken als je zelf wilt, net zoals in de andere landen.
Vorig jaar zijn wij geweest voor 10 dagen in Februari en waren voor de vliegtickets, huurauto en villa €850,00 kwijt. Met shoppen en elke dag uit eten en pretparken kwam ik op een €2000,00 uit.
Je kunt vind ik vrij low budget naar Florida op vakantie als de ticketprijzen meezitten en je niet aan een bepaalde periode vast zit..