PDA

Bekijk Volledige Versie : Extra controle handbagage vluchten VS (vanaf 8 juli 2014)



Maresjes
08-07-14, 21:29
Hallo,
deze informatie hebben wij zojuist via onze travel counselor ontvangen! Belangrijke informatie voor iedereen die naar Amerika reist!
De veiligheidsregels zijn dus verscherpt!
Groetjes,
De Maresjes






New security regulations for customers on flights to US cities

Good Afternoon,
We have been advised by the US Transportation Security Administration of additional security regulations for customers flying to the United States.
All flights continue to operate as normal but customers may be subject to additional searches and questions. We would advise you to instruct your customers to allow for extra time for the various stages of their journey, including check-in, main security search areas and at the boarding gate.
The main change is that customers with any electronic or battery powered devices (mobile telephones, tablets, e-books, laptops, etc.) may be required to turn on their device in front of security teams and/or demonstrate the item’s functionality.
If, when asked to do so, customers are not able to demonstrate that their device has power, they will not be allowed to fly on their planned service. It will not be possible for customers to place the item in their hand or hold luggage - they will have to leave the item behind or rebook an alternative flight.
Customers will still be able to use their electronic devices on board subject to the normal operating rules of the airline they are flying with. Please refer to the airlines own website for specific information.

Advice for customers:
Please ensure that items you bring with you are fully powered before you arrive at the airport.
Please do not bring any broken devices to the airport as you will not be able to fly as planned.
If you are flying to the US as a transfer customer, especially on long journeys, please make sure that you do not deplete the power in your devices while on the first part of your journey. There may be very limited charging points at airports. You may also need an adaptor applicable for electrical sockets for the country you are in.
Please make sure you arrive in good time for the various stages of your journey, including check-in, main security search areas and at the boarding gate.

QUESTIONS & ANSWERS

What electronic devices are covered by this change of security regulations?
All electronic devices such as tablets, telephones, e-books, laptops are covered by these additional searches. If the security teams ask you to turn on an electronic device in your possession you will be required to do so.

What happens if I don’t have any power left in my electronic device?
If you are unable to power up your electronic device you will not be allowed to fly. If it does not power up then it cannot be placed in your hand or hold luggage.
Please do all you can to ensure that any electronic device you have is fully powered before you arrive at the airport.
There will be very limited facilities at airports to charge electronic items.

I am transferring through another airport on a flight and then onto the US. What happens if my electronic device has run out of battery power by the time I arrive?
All electronic devices must have power and if you are unable to power up your item you will not be allowed to fly.
Please use your electrical and electronic devices sparingly if you are going to fly on a long journey before getting to London and then transferring onto a US destination.

If my electronic device doesn’t have any power, will I be allowed to rebook?
If your device doesn’t power up when you are requested to do so, you will not be allowed to fly to the US on your original service. Changes to the reservation will be in line with the rules/fees applicable to the fare/fare basis purchased. Waiving of rules applicable to non-changeable tickets will be solely at the airline’s discretion but in the vast majority of cases will not be permitted.

Will all customers on US flights be subject to the additional security measures?
All customers flying to the US must be prepared to have their electronic items searched and they must have sufficient power to be used.

I have just purchased a new electronic item from an airport shop. Can I carry it on board if it has no power?
You must be prepared to demonstrate that the item has power. The item and its packaging may also be examined by security teams at the boarding gate. Please do all you can to ensure that any new electronic items you purchase at the airport have power before you reach the boarding gate.

Will there be extra charging points at the airport?
There will be some charging points, but you need to ensure that your own devices have enough power at all times. Please do all you can to ensure that your electronic devices are fully powered before arriving at the airport.

Can I use my device on board?
You can use your devices on board in line with the normal guidelines of using electronic devices for the airline you are travelling on.

I no longer wish to travel. Can I change my flight?
Normal ticket rules will apply. Changes will only be permitted on tickets that permit such upon payment of the applicable fees, fare difference, and taxes

I am flying to a destination outside of the US. What will I be required to do?
This regulation applied to travel to the US, however anyone flying to the US and then onward to another destination will still need to comply with these new regulations, as well all the required security and visa regulations for each country being visited.

b767-300er
09-07-14, 00:23
Op schiphol wordt (nog) niet op telefoons gecontroleerd. Wel op ereaders, tablets en laptops

Njit
09-07-14, 09:51
Lijkt me best een gedoe.. Laptop aanzetten, opstarten, weer netjes afsluiten.

Njit
09-07-14, 09:55
Nederlandse tekst van Schiphol: http://www.schiphol.nl/Reizigers/Nieuws/ExtraControleHandbagageVluchtenVS.htm


Extra controle handbagage vluchten VS
Reizigers met een rechtstreekse vlucht naar de Verenigde Staten moeten vanaf dinsdag 8 juli rekening houden met een extra controle van de elektronische apparatuur in hun handbagage. Reizigers kunnen worden verzocht hun apparatuur uit de beschermingshoes te halen en aanzetten. Hierna mag de reiziger de elektronische apparatuur meenemen aan boord. De maatregel geldt alleen voor handbagage.

De maatregel geldt voor alle elektronica met batterijen zoals telefoons, laptops, tablets, camera’s, e-readers, kleine spelcomputers en MP3-spelers. Als de apparatuur op verzoek niet aangezet kan worden of niet uit de beschermhoes gehaald kan worden, mag de apparatuur niet mee het vliegtuig in.

De extra controle vindt plaats aan de gate, voor het boarden en geldt alleen voor rechtstreekse vluchten naar de Verenigde Staten. Schiphol stelt alles in het werk om extra wachttijd te voorkomen. Reizigers kunnen bij hun luchtvaartmaatschappij informeren hoe laat ze op de luchthaven aanwezig moeten zijn.

Njit
09-07-14, 10:51
Een laptop staat in het algemeen uit. Pas als je op het knopje drukt gaat er een lampje branden. Maar daarna wordt dus ook het besturingssysteem gestart.
En ik laat dat in het algemeen netjes doorlopen. Tussentijds afbreken kan later problemen geven.

Een tablet is wat dat betreft makkelijker..

PENPE
09-07-14, 12:52
Een laptop staat in het algemeen uit. Pas als je op het knopje drukt gaat er een lampje branden. Maar daarna wordt dus ook het besturingssysteem gestart.
En ik laat dat in het algemeen netjes doorlopen. Tussentijds afbreken kan later problemen geven.

Een tablet is wat dat betreft makkelijker.. Ben dan ook nog steeds reuzeblij met mn MacBook Air :p

Ta2 Gerrit
09-07-14, 12:58
Gaan we nog meer een uurtje eerder weg :p Kan nog even duren met het mandje met appels (5), de camera en de slowstarters :rolleyes: (2). Zo is de layover wel een stuk sneller voorbij. We gaan het wel zien.

b767-300er
09-07-14, 13:44
Lampje is niet voldoende. Is ook logisch als je daar zelf over nadenkt.

PENPE
09-07-14, 14:09
Hallo,
deze informatie hebben wij zojuist via onze travel counselor ontvangen! Was da voor iets ?

knaapje
09-07-14, 15:38
h
Was da voor iets ?

Een hippe term voor een soort 1-persoonsreisbureau.

Njit
09-07-14, 16:27
Dat klopt. Maar ik bedoel dat als de beambte het lampje ziet branden hij kan zeggen "next" en je door kan lopen zodat de volgende persoon gecontroleerd kan worden. Het verder opstarten en afsluiten kost dan verder geen extra tijd voor de beambte met het oog op de wachtrijen.

Er brand op mijn laptop alleen standaard een lampje als hij aan de oplader hangt. Anders is het ding gewoon uit. En het opstarten lijkt me nu juist een essentieel iets.. Anders kan ik gewoon een leeg omhulsel maken met enkel een lampje erin en voor de rest explosief materiaal.

En echt handig lijkt het me niet om met twee opstartende aptops, een tablet en 2 telefoons in de hand door de rij te schuiven.
Gelukkig gaan we pas volgend jaar. Dan hebben ze tijd genoeg om het allemaal werkbaar te maken.

b767-300er
09-07-14, 16:49
Nee hoor.
Hij moet inderdaad opstarten, een lampje alleen is niet voldoende
zie voor uitleg van het waarom het lampje alleen niet voldoende is de post van Njit meteen boven deze post.... Is op zich logisch als je het mij vraagt,

Ebelix
09-07-14, 17:08
Een paar jaar geleden werd op Schiphol ook al gecheckt of je laptop het doet. Dat is toen langzaam weer verdwenen. Hetzelfde dat je bij de Schengen controle op Schiphol je kabels en opladers apart in een bak moest doen om te scannen. Dat is nu ook weer verdwenen.

Zo zal het nog wel een tijdje doorgaan met aanscherpen en weer afzwakken van de veiligheidsmaatregelen.

b767-300er
09-07-14, 18:07
Klopt, dat heb ik ook nergens gezegd dat je dat wel gedaan hebt.

Echter je eerdere post zorgt er wel voor dat 2 mensen (mijzelf en Njit) uitleggen waarom een en ander (niet zo)is.

Verder nog wat zinnigs te melden?

Njit
09-07-14, 19:14
Moderator: aub weer on-topic. Persoonlijke onderonsjes mogen elders voortgezet worden.

JKG
09-07-14, 22:35
Laptop leegtrekken van de binnenkant, alles eruit, Raspberry Pi er in en aansluiten op het scherm en toetsenbord. "Kijk, hij kan aan!". Verder genoeg ruimte voor explosieven, want zo'n raspberry pi is erg klein.

Ohja, ze zijn in Amerika zeker vergeten dat je ook aanslagen kan plegen op metrostations, treinstations, gewoon in het openbaar waar veel mensen zijn, op een boot.... of gewoon ergens op het land staan met een SAM-raket (alhoewel die 'M' al voor raket staat natuurlijk) en wachten op een specifiek toestel.
Met andere woorden; ze focussen teveel op vliegvelden en laten de deur wagenwijd open staan voor andere mogelijkheden. 100% uitsluiten is onmogelijk. Ik zal zorgen dat mijn apparatuur allemaal volgeladen is, want ik neem aardig wat electronica mee en geen zin om wat af te staan.

b767-300er
09-07-14, 23:21
Nadeel is alleen dat de schade met vliegtuigen veruit het grootste kan zijn.... (remember 9-11), vandaa dat daar de hoofdprio ligt. En daar moeten we nog steeds allemaal voor " boeten"

Iris1990
12-07-14, 19:01
We zullen het wel zien hoe het gaat lopen, het is altijd een rompslomp als je al je spullen uit je handbagage moet halen. Laat staan aanzetten, uitzetten weer inpakken en gauw weer door! Maar we hebben het er gewoon voor over!

Ritchie
13-07-14, 12:16
Nadeel is alleen dat de schade met vliegtuigen veruit het grootste kan zijn.... (remember 9-11), vandaa dat daar de hoofdprio ligt. En daar moeten we nog steeds allemaal voor " boeten"

Ben het helemaal met jouw eens hoor.

Greebe
14-07-14, 12:24
Ik heb nu een vraag uitstaan bij Schiphol EN TSA om te kijken over Powerbanks zijn toegestaan. Als je tussentijds zelf kunt bijladen, is het probleem mogelijk opgelost. Ik ga zelf met 4 iPhones en 1 iPad op weg, dus ik wil geen risico's nemen...

Maresjes
14-07-14, 15:02
Gisteren aangekomen in Miami, geen extra controle gehad in Düsseldorf en Miami.

Njit
14-07-14, 16:00
In Miami heb je sowieso geen extra controle. Die is alleen op vliegvelden buiten de US. En blijkbaar wordt Düsseldorf niet als risicovol gezien.

knaapje
14-07-14, 16:38
Ik heb nu een vraag uitstaan bij Schiphol EN TSA om te kijken over Powerbanks zijn toegestaan. Als je tussentijds zelf kunt bijladen, is het probleem mogelijk opgelost. Ik ga zelf met 4 iPhones en 1 iPad op weg, dus ik wil geen risico's nemen...

Dit is natuurlijk uit te breiden naar reserve accu's in het algemeen.
Laptop, fotocamera, video enz.

angelique100
15-07-14, 11:44
@ Greebe, anders zorg je toch gewoon dat je 1 of 2 autoladers bij je hebt. Je hebt bij de Hema een autolader waar ruimte is voor 2 iphones en of ipads, je moet wel even je eigen oplaadsnoer gebruiken. Kun je opweg naar het vliegveld ook nog even bijladen, zo ga ik het ook doen.

Essie72
15-07-14, 14:53
Wij zijn zaterdag gevlogen en hebben nergens een extra controle gehad. Was niet anders dan andere jaren. Heb het idee dat er veel ophef over is, maar dat er in de praktijk nog niet veel mee gebeurd. Er is in ieder geval niemand geweest, in Amsterdam, Londen of de US die naar mijn iphone of ipad heeft omgekeken.

SpaceAce
15-07-14, 22:49
Je bent wellicht van Amsterdam eerst naar Londen gevlogen en vanuit daar naar Amerika?
Want dat vlieg je niet rechtstreeks naar Amerika en dan geldt het inderdaad niet...

http://www.schiphol.nl/Reizigers/Nieuws/ExtraControleHandbagageVluchtenVS.htm


De extra controle vindt plaats aan de gate, voor het boarden en geldt alleen voor rechtstreekse vluchten naar de Verenigde Staten.

b767-300er
16-07-14, 09:30
Klopt, en vindt ook nog eens steekproefsgewijs plaats.
In een geval van AMS-LONDON-VS, zou die steekproef in London plaats moeten vinden.

Hans van Demen
16-07-14, 10:16
Ik ga het waarschijnlijk ook ondervinden as zondag, zit nu in Krakouw ( PL) vliegen zondagmorgen met Lufthansa naar Frankfurt. Daar pakken we vlucht us0703 om met US Airways rechtstreeks naar Miami te vliegen. Heb 2 stuks handbagage met muziekcomputers en headsets bij, ben benieuwd wat ze daar mee gaan doen, dit is de eerste keer onder de nieuwe regels dat we weer naar de US gaan.
Daarna hebben we nog 3 binnenlandse vluchten in de US ben benieuwd hoe daar de controle is.

Njit
16-07-14, 10:46
Volgens mij vinden deze extra checks op Frankfurt (nog) niet plaats. En op binnenlandse vluchten in de US heb je er sowieso geen last van.

knaapje
21-07-14, 17:15
Zijn er inmiddels recente ervaringen op Schiphol???

b767-300er
21-07-14, 18:57
Jazeker, 20% van de mensen moet hun apparatuur aanzetten, plus de randoms.
(uit 1e hand vernomen)

Hans van Demen
06-08-14, 10:29
Volgens mij vinden deze extra checks op Frankfurt (nog) niet plaats. En op binnenlandse vluchten in de US heb je er sowieso geen last van.

Inderdaad hebben er totaal geen last van gehad, wel op 1 vlucht in US zelf, van Miami naar LAX wilden ze graag weten waar de muziekcomputers voor zouden zijn in onze handbagage, uitgelegd waarvoor.
Ray en Anita zongen even een stukje zonder muziek NO LIMITS en het was snel gezellig bij de bali, zoals alleen in de States publiek lekker mee kan doen.

Ilse_
08-08-14, 03:01
We zijn op 19 juli van Amsterdam naar new York gevlogen en hebben niks gemerkt. Ze vragen alleen wat je gaat doen en of je je koffers zelf hebt ingepakt maar niks qua apparatuur.

Lelli Kelly
09-08-14, 03:43
Wij zijn gisteren vanaf Schiphol gevlogen maar geen controles op apparatuur zoals hierboven beschreven.

corrus
09-08-14, 09:57
Met welke maatschappij als ik vragen mag?

Lelli Kelly
09-08-14, 12:01
Wij vlogen met Delta/KLM, uitgevoerd door Delta.

Ilse_
10-08-14, 02:50
Wij ook Delta/KLM.... Uitgevoerd door Delta.

Michael66
10-08-14, 15:15
Met Delta vanuit Düsseldorf vorige week ook geen enkele extra controle. Wel tijdens de mondelinge veiligheidscheck de vraag naar welke apparaten we allemaal bij ons hebben, maar op ons antwoord geen enkele verdere actie of vraag om iets aan te zetten.

nicolea
11-08-14, 03:26
Arke fly, afgelopen vrijdag, geen enkele extra controle!

Anita74
16-08-14, 14:46
Vanaf Düsseldorf via Zürich naar Miami, ook geen extra controles, ook niet op terugvlucht.

Anita&Dennis
28-08-14, 12:32
Gisteren gevolgen met united vanaf schiphol naar Washington en van daaruit naar orlando. Ook geen controles!

Blablagedoe
09-10-14, 12:06
Met Delta op 09/09 moest ik mijn GoPro en afstandsbediening even aanzetten en dat was alles. Viel me een beetje tegen ;)

Iris02
09-10-14, 13:02
Komt vast omdat jullie er allemaal zo betrouwbaar uitzien ;)

Fleurida
09-10-14, 21:08
Vorige week zaterdag met 4 man naar Chicago gevlogen vanaf Schiphol, 2 moesten wel alles aan zetten en de andere 2 niet.

Hanz
07-01-15, 00:21
Op Madrid niets van gemerkt. Security leek normaal. Bij de gate stond er een man die de gebruikelijke vragen zou moeten stellen als je naar de USA vliegt. Heb je zelf je bagage ingepakt e.d. Deze man opende het gesprek tegen mijn 15 jarige zoon met de vraag "Tikket rotondo?" Hij bedoelde waarschijnlijk of we een retourticket hadden. Toen ik de man vroeg zijn vraag in het engels te stellen herhaalde hij wat spaanse woorden en keek zijn supervisor aan. De wenkte dat we konden doorlopen. Hoezo security? Onprofessioneel en lachwekkend; een medewerker die bij een vlucht naar de usa veiligheidsvragen moet stellen en.....geen engels spreekt.:confused:

b767-300er
07-01-15, 09:02
Ben je eerder via Madrid gereisd?

corrus
07-01-15, 12:09
18 december 2014 alles op Schiphol moeten aanzetten... in een véél te kleine ruimte... was héél chaotisch.
Maatschappij: United Airlines

Bieg
07-01-15, 12:32
In november werden er een aantal mensen bij de gate uitgepikt op Zaventem, alle tassen moesten leeg en alles aangezet. Wij hoefden niets te doen maar het leverde wel een vertraging van een half uur op..... In december zijn we met KLM via Atlanta naar Tampa gereisd, geen controle op apparatuur en ook op de terugreis geen controle. Tablets hoefden niet uit de tas, alleen de laptops :). Overigens zorgen we er wel voor dat alle apparatuur opgeladen is want je weet natuurlijk maar nooit!

Anthon14
07-01-15, 15:07
16 december niets hoeven aan te zetten maar wel alle adaptors/kabeltjes uit de koffer moeten halen. En terug vanaf MCO mocht alles in de koffer blijven, riem kon om blijven en ook de schoenen mochten aanblijven bij de security.