PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Holandesa: Fort Lauderdale-Orlando-AnnaMaria-Orlando-25/04/15- 14/05/2015



Holandesa
29-06-14, 13:22
Na de geweldige ervaring vorig jaar hebben wij besloten dat wij volgend jaar weer terugkeren naar Florida. Volgend jaar zijn wij 10 jaar getrouwd (en 18 jaar samen), onze zoontje is dan 6 en onze meisje 4, ja, ja, samen is dit ook 10 jaar! En mannetje lief en ik worden allebei 40 jaar volgend jaar. Niet allemaal bijzondere redenen, maar ja, is dat nou echt nodig voor een reis naar Florida?! :rolleyes: In ieder geval, geven wij het geld liever uit aan een leuke vakantie dan een feestje! ;)

En zo ziet er de planning nu uit:

Eerste week:

25/05 - Zaterdag - Dusseldorf - Miami met Air Berlin (economic - direct vlucht) - vertrek 09:15 - aankomst 13:20
25/05 - overnachten in Fort Lauderdale of Sunny isle (misschien bij Pelican Grand Beach of een hotel via Priceline op Sunny Isle) - gezien wij in de middag aankomen kunnen wij waarschijnlijk de slaap tegenhouden met zwemmen in de lazy river van het hotel of gewoon in de zee...
26-05 - van Fort Lauderdale - naar Orlando --> wellicht nog van het strand genieten en dan 's middags richting onze villa in Orlando met een tussenstop bij Walmart of Super-Target vooe de boodschappen.
van 26/05 t/m 03/05 zullen wij in Orlando verblijven. Wij hebben al een villa op het oog bij de Reunion resort met toegang tot het water park. Binnenkort hopen wij hier de knop door te haken..
In deze period overwegen wij naar Animal Kingdom en Legoland te gaan (deze laatste zijn wij nog nooit geweest, maar wij denken dat de kinderen het geweldig gaan vinden, vooral ons zoontje die gek is op lego!) en natuurlijk wat shoppen.

Tweede week:

03-05 Van Orlando - Anna Maria Island
03-05 t/m 10-05 - AMI - hier zullen wij met name genieten van de stranden en misschien een keer Bush Garden? Daar zijn wij ook nog nooit geweest.
Wij hebben hier ook een huis gehuurd voor 7 dagen. Wij zullen hier met z'n 8 verblijven want mijn zus, zwager en de kids komen ook naar Florida (in de eerste week zitten ze in North Carolina).
Vorig jaar hebben wij ook vakantie in Florida samen doorgebracht en dat is ook heel goed bevallen. Toen zijn wij naar Siesta Key geweest. Het was een paradijs! Daarom hebben wij dit jaar gekeken voor een villa op Siesta Key, maar dit is nog duurder dan bij Anna Maria Island. Omdat Anna Maria ook zo goed geprezen wordt voor de stranden en de sfeer, hebben wij uiteindelijk hiervoor gekozen. Op annamaria.com had ik gezien dat ze bezig waren met nieuwe huizen. De huurprijs was lager als men het huis zou boeken terwijl ze nog bezig waren met het bouwen hiervan (een soort introductieprijs), natuurlijk was het alleen mogelijk om te reserveren vanaf de periode het huis klaar zou zijn. Ik heb een paar keer gevolgd hoe dit traject liep en ik zag dat zodra het huis af was ging de prijs dan flink omhoog! en de huizen waren super-mooi geworden!
Hierdoor en in overleg met mijn zus hebben wij besloten om het risico te nemen en hebben wij een huis geboekt dat nog niet klaar is. Wij moesten toch snel beslissen want volgende week is het huis dan eindelijk klaar en dan zou de lagere prijs niet meer gelden.
Dit is het dan geworden:
http://www.annamaria.com/rns/rental/OceanWalk/


Derde week: ? (waarschijnlijk terug naar Orlando)
10-05 t/m 14-05 - Dit wordt eigenlijk een korte week - 4 nachten maar, want wij vertrekken richting Dusseldorf op donderdag 14/05. Hier hebben nog geen plannen gemaakt. Wij hebben gedacht om weer iets nieuws te verkennen, maar wij willen niet te veel rijden en wij willen leuke opties voor de kids. Onze terugvlucht is ook vanuit Orlando - via Miami - naar Dusseldorf - maar deze keer met een upgrade naar business class. Hopelijk betekent dit dat wij een paar uurtjes kunnen slapen in de vliegtuig.
Wij dachten om misschien in een leuk apt/hotel te verblijven, maar wij vinden de privacy en eigen zwembad van een villa toch eeeeerggg leuk, dan misschien toch maar een villa zoeken voor deze periode.
Misschien kunnen wij in deze periode een keer naar Seaworld gaan. Wij zullen het zien!

Holandesa
30-06-14, 17:36
Update: huis geboekt voor de 1e week - bij Reunion. :) (met toegang tot water park, maar voor 1 dag :confused:)
Deze is het geworden: http://www.reunionvacationhomes.com/vacation-rental-home.asp?PageDataID=82185
http://cdn.liverez.com/5/11422/1/82185/800/1.jpghttp://cdn.liverez.com/5/11422/1/82185/800/7.jpghttp://cdn.liverez.com/5/11422/1/82185/800/17.jpg

Moolenschotjes
30-06-14, 18:59
Leuke plannen en vooruitzicht hebben jullie.
Zo'n Villa met eigen zwembad is natuurlijk heerlijk.

Veel plezier met de voorbereidingen.

Holandesa
01-07-14, 19:29
Hoi Moolenschotjes,

Ik zag op jullie (leuke!) site dat jullie ook in Fort Lauderdale zullen verblijven, maar dan bij de Hilton. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaring, want deze stond ook in mijn selectie!

Daarnaast heb ik met veel plezier jullie verslag van vorig jaar gelezen. Ik zag dat jullie in 2 villa's zijn verblijven: in watersong en in Bella Vida. Je gaat weer terug naar Watersong, betekent dit dat Bella Vida villa niet zo bevallen is?

Moolenschotjes
01-07-14, 23:11
Bedankt voor het lezen van ons blog.
Vorig jaar hebben we alleen maar gezeten in Villa House of Orange (van Nederlanders - wat de naam al doet vermoeden ;-).
Daarnaast alleen maar hotelkamers...

Dit jaar gaan we weet terug naar Villa House of Orange bij Davenport Watersong en ook nog een week in Villa Miami bij Cape Coral.
Een villa is veel aangenamer vanwege de ruimte en aparte slaapkamers. Zeker met de leeftijd van onze kids wordt het samen slapen in een King of Queen bed op 1 kamer steeds lastiger ;-(

Het Hilton of een hotel onderdeel daarvan zoals bijvoorbeeld DoubleTree zijn ons altijd goed bevallen.. en daarnaast gebruik ik deze ook zakelijk zodat een upgrade vaak mogelijk is.
Dit jaar wilden we de laatste drie dagen niet in Miami verblijven (toch wel druk) maar wel in de buurt vanwege de terugvlucht vanuit Miami.

Fort Lauderdale is dan prima gelegen en daarnaast ben je dan dicht bij de grootste shopping mall in Florida, namelijk SawGrass Mills.

Holandesa
04-12-14, 14:18
Hotel voor de eerste nacht geboekt na onze lange reis!

Met Marriott rewards heb ik een kamer met 2 queens bedden en zeezicht op Marriott Pompano Beach kunnen boeken! :-)

Wij moeten nog een huurauto regelen, tickets voor de parken en parking bij Dusseldorf!

Aftellen staat nu op minder dan 5 maanden! :o

Holandesa
26-01-15, 11:19
Een spannende week is aangebroken! Ik heb de werkgeversverklaring in handen voor de buitengewoon verlof aanvraag voor de school voor onze (bijna) 6 jaar zoon. Onze dochter gaat pas na de vakantie naar de school en is dus nog niet leerplichtig.
Het is nog afwachten of de school gaat goedkeuren. Het lijkt erop dat ze heel streng zijn geworden, dus vind ik allemaal heel spannend (en voel mij zelfs een beetje schuldig hierdoor)!
In het worst case scenario - dan kan ik nog de reis aanpassen, maar het liefst willen wij dat niet.

to be continued!... en de blog is geupdated.

Laura
26-01-15, 16:03
Oowwww spannend. Ik ken het. Heb dit jaar ook voor het eerst buitengewoon verlof aan moeten vragen. Ik vind dat je je helemaal niet schuldig hoeft te voelen hoor. Als hij in de bovenbouw of op de middelbare school zou zitten missen ze te veel maar met 6 jaar is groep 1 of 2 toch nog heel speels. We duimen met jullie mee. Fingers crossed hihih.

Pris32
26-01-15, 17:58
Ik heb vrij gevraagd voor mijn zoontje (groep 2) op vrijdag 1 mei, 'omdat wij dan naar Florida vertrekken. Er werd meteen moeilijk gedaan en vertelt dat ze daar geen goedkeuring voor geven. Nu hebben ze het uitgezocht en hebben we toch die vrijdag vrij gekregen omdat hij dan nog net 5 jaar is (7 mei wordt hij 6) mag hij een paar uur verlof per week. Moet nu nog alleen vrij voor de oudste vragen. Ik ga voor je duimen, met een werkgeversverklaring zullen ze toch niet moeilijk doen?

Holandesa
27-01-15, 11:23
Zo!.... nadat ik eerst een 'nee' heb gekregen op het aanvraag, is het uiteindelijk nog een 'ja' geworden voor de extra dagen in mei voor ons zoontje!!!!:D

Verder details op de blog.

Laura
27-01-15, 11:51
Jeej, zo zie je maar dat de aanhouder wint! Gelukkig geen gedoe met het omgooien van jullie programma. Nu lekker genieten van het vooruitzicht en aftellen.

Dehillies
28-01-15, 14:10
Gelukkig maar! Zou zonde zijn als je je vakantie moet aanpassen. Wij hebben er ook een paar daagjes tussen de meivakantie en hemelvaart geplakt en verlof gekregen ivm wg verklaring van mijn man..... Het gaat nu echt opschieten!!

Esther2013
28-01-15, 16:01
Heel herkenbaar, bij ons zijn zijn ze ook niet zo scheutig met goedkeuren van bijzonder verlof, maar bij geen goedkeuring nemen we de boete van de inspectie maar voor lief, ben geen voorstander van ziekmelden.
Gelukkig voor jullie goedkeuring binnen, nu maar aftellen!
Heel benieuwd naar jullie verblijf op AMI! :D

Holandesa
28-01-15, 20:54
Hey Esther,

Ik ben ook heel benieuwd! :cool::o

Moolenschotjes
29-01-15, 14:57
Super! Toch wel fijn dat alles nu goed is...