PDA

Bekijk Volledige Versie : Rijden met slippers aan?



pzomerdijk
18-06-14, 22:09
Vanavond was ik helaas getuige van een ongeval. Al pratende met wat mensen kwam ik er achter dat het ,,verboden'' is om hier auto te rijden met slippers aan. Dan schijnt strafbaar te zijn en kan (het zal ook niet) gevolgen hebben voor je verzekering.
Ik zit me echt af te vragen (ik doe dat namelijk nagenoeg altijd) of dat in Florida ook het geval is en of dit ook problemen kan geven met de verzekering bij welke verhuurmaatschappij dan ook! Ik ben benieuwd.

Anthon14
18-06-14, 22:28
Als het van die teen slippers zijn vind ik het ook onverantwoordelijk als je daarmee gaat rijden. De risico's van het uitschieten van je slipper en dat deze tussen of onder een pedaal komt is natuurlijk behoorlijk groot. Ook van die instappers zonder hiel kunnen zo van je voet afschieten tijdens het rijden en daar zou ik zelf niet mee gaan rijden.

Ik denk zelf dat je in Amerika voor deze "roekeloosheid" ook gauw aansprakelijk gesteld zal worden voor de aanrijding en de gevolgen daarvan.

PENPE
18-06-14, 22:54
Heb het even nagekeken : in Florida is rijden met flip-flops of met blote voeten gewoon toegestaan....

pzomerdijk
18-06-14, 22:57
Kun je ook aangeven waar je dat hebt gevonden Penpe?

@Anthon14: Als je hier een hielbandje hebt, dan mag het ook, dus eigenlijk zijn het dan sandalen.

PENPE
18-06-14, 23:10
Kun je ook aangeven waar je dat hebt gevonden Penpe?.

Mbv Google had ik e.e.a. gevonden, echter bij het vorige bericht is een gedeelte van mn tekst niet meegekomen maar hierbij nog even 2 linkjes :

http://www.naplesnews.com/news/2012/may/06/in-the-know-is-it-illegal-to-drive-barefoot-in/

https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090810164941AAcPmWx

Overigens kan ik zelfs niet eens lopen op die dingen, laat staan dat ik er mee kan rijden ;)

Anthon14
18-06-14, 23:17
Beetje ongelukkig omschreven zie ik nu, even berichtje aan passen. :D Sandalen zitten vast om je voeten en schieten niet zomaar van je voeten af en zijn dus naar mijn idee veilig om mee te rijden, in tegenstelling tot van die slippers/los zittende schoensoorten.

hrjhaan
19-06-14, 00:35
Wie zegt dat het "verboden" is om in Nederland met slippers te rijden? Volgens mij moet je in staat zijn om je voertuig onder controle te houden. Ik rijdt met mooi weer dagelijks met teenslippers aan en die gaan echt tijdens het rijden niet uit. Bij lange afstanden kies ik er bewust voor om dichte schoenen aan te doen want er komt best wel veel druk op het stukje tussen je tenen en dat gaat dan irriteren.

Iris02
19-06-14, 07:39
Alsof het rijden met stiletto's of met enorme punt neuzen dan wel makkelijk zou zijn :)

marjolijne
19-06-14, 08:38
Bij ons gaan de slippertjes altijd uit. Gewoon met blote voeten.
Ken het verhaal van iemand waarbij de achterkant onder het rem pedaal kwam.
Rem deed het dus niet, boom, boem, en kon het niet meer navertellen.
Daarom altijd de slippertjes uit.
Ook geen hakken trouwens, gewoon even extra schoenen meenemen, om te rijden.