PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar naar toe met 2 kids van 6 en 4?



Holandesa
18-06-14, 16:18
Ik heb eventjes wat advies nodig.

Volgend jaar mei gaan wij voor bijna 3 volle weken naar Florida. De eerste week gaan wij naar Orlando, 2e week naar Anna Maria Island en voor de 3e week hebben wij geen idee! :confused:
Wij kiezen liever niet van hotel naar hotel te gaan, want het sjowen van bagagge vinden wij niet zo leuk.

Dus, waar kunnen wij ons beter vertoeven voor de laatste 5 dagen met 2 kleine kinderen? En wat is er daar te doen?

Ik heb de volgende plaatsen overwogen:
St Augustine, Naples, Fort Lauderdale, Panhandle, de Keys? (of dan toch terug naar Orlando?) ....maar weet niet veel te vinden op deze plaatsen wat betreft activiteiten voor kinderen (behalve de stranden). :confused:

Alvast bedankt voor de tips!

buurea
18-06-14, 21:02
De keys zijn heel leuk. Ook de rit er naartoe. Key West is Caribisch en gezellig. In Key Largo kun je met Dolfijnen zwemmen. Geweldige ervaring. Bij de Everglades hebben wij een tocht gemaakt met zo'n probellerboot tussen krokodillen. Ook een gave onvergetelijke ervaring. Onze jongste was toen 5.

Esther2013
18-06-14, 21:47
Wij hebben afgelopen zomer een townhome gehuurd op Key Largo op het terrein van
Kawama Yacht Club (zie ons blog 2013)
Key Largo ligt super centraal voor de Everglades, Miami en alle overige Keys.
Als je meer info wilt, laat maar weten.

gr Esther

remon
19-06-14, 07:57
Als je ook terugvliegt vanaf Orlando , zou ik sowieso de laatste dagen in Orlando blijven.
Ik weet niet of je alle pretparken wil gaan doen , maar anders moet je al die parken binnen een week doen en nu kan je het een beetje verdelen.

hannie
19-06-14, 09:13
Ik zou zeker met kleine kinderen kiezen voor een villa in Orlando. Er is daar van alles te doen en heb je geen zin om weg te gaan dan blijf je lekker bij de villa.
Disney waterparken en legoland zijn heel leuk voor kleintjes.

Holandesa
19-06-14, 12:27
Hoi,

Bedankt voor de tips!

@Esther2013 - Ik zal meer over de keys gaan lezen/zoeken naar het lezen. Ik zag ook iets Hawk cays (of zoiets) waar ook dolfijn encounters zijn. Ik denk dat mijn kinderen dat geweldig zullen vinden!
@Remon: Ik weet nog niet waar wij aankomen of vertrekken. Ben nog aan het vergelijken: het kan Miami, Fort Lauderdale of Orlando worden.
@Hannie - Wij gaan niet naar alle Disney parken. Vorig jaar zijn wij in Magic Kingdom en Seaworld geweest. Volgend jaar staat Animal Kingdom en Legoland op de planning. Voor de rest willen wij ook naar Big Cat rescue gaan. Deze activiteiten zijn goed te plannen gezien wij 1 week Orlando en 1 week Anna Maria zullen verblijven.

hannie
19-06-14, 14:59
Big cat rescue lijkt me niet zo geschikt voor kleine kinderen. Je kunt daar niet zelf rondlopen, er is een guided tour op gezette tijden. Je loopt dan 1 tot 1 1/2 uur achter een gids aan langs alle kooien. Er wordt dan de geschiedenis van elke kat verteld. Als je kinderen nog geen engels verstaan is het misschien niet zo interessant en langdradig voor ze.

P9ol
19-06-14, 15:23
Hoi,
Wij hebben vorig jaar met onze dochter (toen 6) de volgende route gedaan:
Orlando (Villa)-Sarasota(hotel)-Key West(hotel)-Miami(appartement/hotel)
Het stuk van Sarasota naar Key West is een behoorlijk eind rijden en vanaf Anna Maria Island is het (volgens mij) nog verder.
Wij zouden dit niet meer in 1 keer doen en zeker niet voor een korte periode.

Als je evt wil zwemmen met dolfijnen moet je even informeren naar de minium leeftijd want als ze klein zijn mag het vaak nog niet.

Wij gaan dit jaar eerst een paar dagen in een Disney hotel en daarna in een villa bij Orlando.
Mijn man wilde wel weer rondreizen maar ik en me dochter wilde dit jaar graag meer rust inbouwen vandaar onze keuze.
Vanuit de villa willen ook dagjes naar het strand en andere dingen in de omgeving gaan verkennen.

Bieg
19-06-14, 20:10
De enige dolphin encounter die je met kleine kinderen mag doen in Hawks Cay is het Dockside Dolphins programma. Je blijft dan op de kant en mag dus niet het water in. Ik heb zelf 3 jaar geleden samen met mijn dochter (toen 11) gezwommen met dolfijnen in het Miami Seaquarium, dit heeft veel indruk op ons gemaakt maar je mag dit soort dingen niet doen met kinderen jonger dan 10.

Voor wat betreft je vraag omtrent accommodatie voor de laatste week: het ligt eraan wat voor eisen je stelt. Wil je rust voor jezelf en je kinderen na een drukke dag dan zou ik een townhouse of villa met zwembad huren. Als je een beetje drukte en andere mensen om je heen wilt kun je kiezen voor een condo op een resort. Ik zou wel uitkijken dat jullie niet te veel kilometers per dag maken, de afstanden in Florida zijn best groot en kinderen kunnen zich gaan vervelen. TIP: neem tablets o.i.d. mee voor de kinderen, zowel in het vliegtuig als in de auto heb je dan geen "kind" aan ze :).

Succes met alle voorbereidingen! Groetjes, Monique

Holandesa
20-06-14, 00:16
@Hannie. Je hebt idd een punt m.b.t Big Cat Rescue. Daar was ik me nog niet bewust van. Ook al zijn mijn kinderen heel nieuwsgierig over dieren zo'n 1 1/2u tour zal voor hun niet zo leuk zijn. Jammer, want ik wilde er heel erg graag heen. Dan toch maar verzetten naar een toekomstige reis.
@P9ol @ Bieg - ik bedoelde idd die dolphiin encounter, want mijn kinderen zijn nog veel te klein om mee te doen met zwemmen. Wij willen ook niet te veel kms rijden van A naar Z. Wij vinden 2 max 3 parken genoeg voor de vakantie. Bovendien zijn niet alle parken geschikt voor de leeftijd van mijn kinderen. Ik zelf hou van rollercoaters en vind Island of adventure geweldig, maar voor mijn kids zal weinig attracties zijn waar ze erin kunnen. Dan is het ook niet de moeite waarde zo veel geld uitgeven aan die kaartjes. Liever een luxe villa in een resort met leuke zwembaden voor kids. Zowel in Orlando als in Anna Maria Island zullen wij in een villa verblijven met eigen zwembad en spa. Lekker veel ruimte en privacy. Misschien is het beter in de derde week dan een apt nemen bij een resort met waterpark zoals de Bonnet Creek of Reunion. Dat moet volgens mij ook goed zijn? ....