PDA

Bekijk Volledige Versie : Skimmers in Florida



Ta2 Gerrit
11-06-14, 10:46
OSCEOLA COUNTY, Fla. —
Deputies are working to find out how many people's personal information may have been stolen by skimming devices that were found at several gas stations in Osceola County (http://www.wftv.com/s/news/osceola-county/).
The skimming devices were found inside gas pumps at a 7-Eleven in Kissimmee, and a Shell and Circle K in St. Cloud, according to deputies.
"We were notified by the gas station management. They were checking their equipment and they noticed these skimming devices on their gas pumps," said Twis Lizasuain, with the Osceola County (http://www.wftv.com/s/news/osceola-county/) Sheriff's Office.
The men who deputies said installed the devices were caught on surveillance cameras and the Osceola County (http://www.wftv.com/s/news/osceola-county/) Sheriff's Office is calling them persons of interest. Deputies said the men may have stolen personal information and credit card numbers to possibly make purchases at stores in Orlando.
"That's kind of scary. It would suck if they used all my money," a customer at one of the gas stations said.
At some pumps there's a security seal and investigators said if it's broken, customers are warned not to use the pump because it may have been tampered with.



Bron en filmpje; WFTV (http://www.wftv.com/news/news/local/skimming-devices-found-multiple-osceola-county-gas/ngH87/)

sunnyrojo
11-06-14, 20:57
Bedankt voor de waarschuwing en voor het filmpje, wij gaan over 1,5 week die kant op! Wij betaalden ook wel buiten maar vanaf nu zeker niet meer.
Zo zie je maar weer, altijd toch even op het forum kijken voor de nieuwtjes en deze is zeker niet onbelangrijk:up:

Ritchie
12-06-14, 20:07
Zal mij gelukkig niet gebeuren, ik betaal altijd met ca$h

knaapje
12-06-14, 20:11
Dan heb je weer kans op valse biljetten.

Ritchie
12-06-14, 20:26
Dan heb je weer kans op valse biljetten.

Ja.... zo kan je dus overal je bedenkingen bij hebben.

jarjarbinks
25-05-15, 22:13
In onderstaand news van Bay News 9 wordt aangegeven dat er veel skimmers worden gevonden in Florida, specifiek in tankstations.

Altijd een lastig punt, maar een paar goede tips zijn wel te lezen (in Engels natuurlijk).

http://www.baynews9.com/content/news/baynews9/news/article.html/content/news/articles/cfn/2015/5/19/over_100_card_skimme.html

Iris02
26-05-15, 07:22
Hier gaan wij zeker rekening mee houden. Mijn creditcard is in 2012 geskimd (al heb ik geen idee waar) en ik ben dus extra alert.

Ilse_
26-05-15, 08:34
Bedankt voor de info.

Zuiril
26-05-15, 12:34
Hoi, wij kregen in januari een telefoontje van ICS met de mededeling dat ze onze Creditcard hadden geblokkeerd. Wij waren in ook Florida geweest en men had onze gegevens ook te pakken. Waar dat was gebeurd daar deed men geen mededeling over. Wel een vlotte aktie...in no time een nieuwe andere kaart terug gehad....

We zullen ons de raad ter harte nemen en alerter met de kaart omgaan in november en december dit jaar.

remon
27-05-15, 10:44
Roemeens tuig weer :(

PENPE
27-05-15, 14:41
Roemeens tuig weer :( Dat staat niet in het artikel....

Njit
27-05-15, 15:29
Remon heeft ze allemaal persoonlijk gezien denk ik.. Maar het lijkt mij sterk dat Roemenen de oversteek naar de USA wagen om zich daar met skimming bezig te houden :cool:

remon
27-05-15, 23:36
Remon heeft ze allemaal persoonlijk gezien denk ik.. Maar het lijkt mij sterk dat Roemenen de oversteek naar de USA wagen om zich daar met skimming bezig te houden :cool:

Dat staat niet in het artikel....

"In all the cases the perpetrators were Romanian Nationalists who gained entry into the United States both legally and illegally"
bron uit 2013 (http://www.wesh.com/news/central-florida/orange-county/2-romanian-nationals-charged-in-orange-county-atm-skimming-thefts/21960984)

Artikel uit 2014 (http://www.sun-sentinel.com/local/palm-beach/fl-atm-skimmer-sentenced-20140905-story.html)

2015 (http://www.sun-sentinel.com/local/broward/fl-atm-skimmers-broward-20150313-story.html)

En tuurlijk zullen er ook andere nationaliteiten tussen zitten , maar 9 van de 10 keer zijn het Roemenen.

Iris02
28-05-15, 07:16
Dat is een aanname Remon

judiths
28-05-15, 07:47
Vorige maand is mijn creditcard ook geskimd tijdens mijn vakantie in Florida. Was ook al De bank had m'n kaart gelukkig al geblokkeerd (alhoewel het wel wat problemen opleverde tijdens onze cruise...) euro afgeschreven.....
Ik heb ook geen idee waar het gebeurd kan zijn....

sunnyrojo
28-05-15, 09:04
Wel alert blijven, het gaat namelijk heel snel,(als ik de filmpjes op you tube zie) ze hoeven de kaart er maar 1x extra doorheen(skimapparaatje) te halen, kan dus overal tankstation, restaurants,.
Bij ons is het bijna gebeurd in Miami, was in 2011 , bij een van de vele winkels op ik meen Lincoln Street waar ze tablets heel goedkoop aanbieden (nooit meer daar ergens binnen geweest, lesje geleerd), ze vroegen mijn man om zijn creditcard en wilden er vervolgens mee naar achter lopen, op dat moment voelden wij nattigheid en vroegen onze cc terug, ze reageerden heel verontwaardigd en boos zo van jullie Europeanen, jullie vertrouwen niemand enz. enz. Er stonden op dat moment iets van 5 mannen van die zaak en wij waren er met toen nog met 2 jonge tieners, voel je je toch redelijk geintimideerd.

FloridaVerslaafde
28-05-15, 11:04
Wat een ellende als je dit overkomt. Gelukkig is ons in al die jaren dat we in Amerika komen, nog nooit gebeurd. Even afkloppen *KNOCK KNOCK*. Ik ga in het vervolg wel heel goed opletten op de invoersleuf bij de pomp.

:cool:

Njit
28-05-15, 15:29
En anders gewoon standaard naar binnen gaan.

mijnie
28-05-15, 16:24
Pffff dat zijn er nogal wat. Ik ga meestal sowieso naar binnen, dan beleef je nog eens wat (ooit een children of the corn ervaring gehad in Childress, TX) en heb meestal toch wel behoefte aan zo een enorme bak koffie daar.

jarjarbinks
28-05-15, 18:12
Bij ons is er al verschillende keren fraude gepleegd met de CC. Of deze nu geskimd is of via internet betalingen weet ik niet. Kan ook gebeuren als je in een restaurant je kaart afgeeft om te betalen. Je krijgt hem dan netjes terug maar wat er mee gebeurd is zie je niet.

Alle keren dat me dit overkomen is heb ik geen financieel probleem gehad. De CC firma belde me meteen op met de melding dat er verdenking van fraude is. De kaart wordt direct geblokkeerd en binnen 2 dagen hadden we steeds nieuwe.

jastsali
10-12-15, 21:37
Ook onze CC is geskimd 2 weken geleden. Geen idee waar het is gebeurd, in elk geval in omgeving Orlando of onderweg bij de pomp op weg naar Tampa-airport. Inmiddels diverse kleinere bedragen afgeboekt bij WinDixie en Public in en rondom Miami. ICS regelt het allemaal (1000 excuses dat hun systemen het niet hadden gedetecteerd) dus geen schade voor ons, maar blijft vervelend. Binnenkort weer een nieuwe Visa kaart.

sunnyrojo
11-12-15, 16:48
Ook onze CC is geskimd 2 weken geleden. Geen idee waar het is gebeurd, in elk geval in omgeving Orlando of onderweg bij de pomp op weg naar Tampa-airport. Inmiddels diverse kleinere bedragen afgeboekt bij WinDixie en Public in en rondom Miami. ICS regelt het allemaal (1000 excuses dat hun systemen het niet hadden gedetecteerd) dus geen schade voor ons, maar blijft vervelend. Binnenkort weer een nieuwe Visa kaart.

Zag je dit hier in Nederland of in Florida nog?
Als je daar nog bent lijkt me dat heel vervelend want je betaald toch heel veel zoniet alles met je credit kaart?

ronenivonne
15-12-15, 06:56
Onze kaart begin dit jaar ook, op een tankstation tussen New York en Boston is mij verteld. ICS heeft toen ook erg alert en snel gereageerd.

robisjo
15-12-15, 14:47
Dit is de reden dat wij nu bijna alles contant doen.
Bij de WAWA en bij vele Walmarts kun je zonder fee pinnen.
Bij tanken(in Florida tenminste) veelal bij de WAWA omdat deze vrij nieuw zijn en er altijd netjes en verzorgd uitzien.
Alleen bij de grote ketens willen wij nog wel eens de CC gebruiken, maar gelukkig zie je het gebruik van de chip icm pin op de cc steeds vaker in gebruik genomen zijn.
Op deze manier voorkom je het niet, maar sluit je het wel verder uit.

jarjarbinks
15-12-15, 22:41
Bij de WAWA en bij vele Walmarts kun je zonder fee pinnen.


En ook daar zijn heel veel skimmers gevonden.
Heb je een CC kan je gerust overal betalen. Zoals je kan lezen hebben wij ook regelmatig te maken met afschrijven van bedragen waar we niet zijn geweest.
Altijd direct reactie van de CC maatschappij (AE en MC). Altijd prima opgelost en altijd direct een nieuwe kaart.
Zelf zie ik geen enkele reden waarom je niet met een CC zou kunnen betalen.

Maar voel je je veiliger met cash dan zeker doen. Betaal met het middel waarmee je je veilig voelt.

jastsali
15-12-15, 23:43
Zag je dit hier in Nederland of in Florida nog?
Na terugkeer in Nederland ontdekt toen ik mijn gegevens controleerde. ICS heeft alles keurig opgelost en afschrijvingen direct terug geboekt. Schade is voor hun, dus waarom zou ik cash betalen? Alleen tijdelijk vervelend omdat je een paar dagen zonder CC zit en de online abonnementen moet aanpassen met de nieuwe CC-gegevens.

robisjo
16-12-15, 09:05
En ook daar zijn heel veel skimmers gevonden.

Ik heb het lijstje er even op nagekeken, maar er staat geen WAWA bij.
En dan nog wij betalen altijd binnen met cash als we tanken, en de pinautomaten bij de WAWA staan altijd binnen, en meestal met een hele mooie camera erop gericht.

BennyM
14-04-16, 16:24
Even een verwittiging voor de mensen die nog naar Orlando gaan, wij zijn pas terug van een rondreis door Florida, wij zijn de rondreis gestart op 26 Maart 2016, en geëindigd op 9 April 2016 in Orlando. Wij hadden 2 VISA kaarten en een MasterCard bij, de MasterCard als backup voor onze VISA kaarten.

Bij aankomst in de luchthaven (MCO) zijn wij onze huurwagen gaan ophalen bij AVIS, omdat we echter vergeten waren onze VISA kaarten te activeren voor gebruik in de VS hebben we bij AVIS gebruik gemaakt van onze MasterCard, ook in ons eerste hotel, het Econolodge hotel op International Drive hebben we de MasterCard nog eens gebruikt en dan nog 1x de dag nadien bij de NIKE outlet store in de Premium Outlets International Drive, nadien hebben we de MasterCard niet meer gebruikt!

Tot onze grote verbazing kregen we op 7 April ( toen we in Miami waren ) telefoon van MasterCard dat er met onze MC de dag voordien 4x geprobeerd werd te betalen maar dat de transactie mislukt was en dat ze een vermoeden hadden dat de MC geskimd was! De MC hebben we dan direct laten blokkeren.

Bij thuiskomst hebben we de transacties op de MC direct nagekeken en daaruit bleek dat er op 7 verschillende locaties betaald werd met onze MC voor een bedrag van om en bij de 2100 euro!

We hebben hiervan direct melding gedaan aan MC, we zijn hier wel voor verzekerd maar plezant is toch anders!

Het kopiëren van de MC werd gedaan bij AVIS, Econolodge of de Nike store, maar dit is dus moeilijk te bewijzen, bij MC zei men dat het skimmen van creditcards de laatste tijd in Amerika weer meer voorkomt en dat we moeten proberen om onze kaart altijd in het zicht te houden...

Wou dit toch even melden hier.

Grtz
Benny.

gudu
14-04-16, 16:37
advies neem gewoon ook pinpassen mee . ik heb het afgelopen zomer ook gehad en de laatste 3 weken heb i gebruik gemaakt van mijn pinpassen via atm en cashback . het was te doen maar leuk was anders

Ritchie
14-04-16, 19:17
Ik betaal altijd met ca$h bij tankstations, vind ik gewoon veiliger.

Ta2 Gerrit
14-04-16, 19:50
Ik betaal altijd met ca$h bij tankstations, vind ik gewoon veiliger.

Ik heb niet gelezen dat BennyM met de kaart getankt had, maar het was inderdaad in Maart regelmatig in het lokale nieuws dat met name bij tankstations veel geskimd werd. Ik gebruik daar (meestal bij hetzelfde tankstation) altijd de pinpas, maar als het een wat schimmig station is doen ook wij cash betalen.

BennyM
14-04-16, 20:05
Ik heb niet gelezen dat BennyM met de kaart getankt had, maar het was inderdaad in Maart regelmatig in het lokale nieuws dat met name bij tankstations veel geskimd werd. Ik gebruik daar (meestal bij hetzelfde tankstation) altijd de pinpas, maar als het een wat schimmig station is doen ook wij cash betalen.

Neen, hebben er idd niet mee getankt, enkel gebruikt bij Avis op de luchthaven MCO, bij het 1ste hotel Econolodge en 1x bij de Nike Outlet Store. Voor de rest altijd met de VISA kaarten betaald.

moniquekruiningen
14-04-16, 20:49
Misschien een hele stomme vraag, maar wat maakt het verschil of je met je master card of je VISA card betaald?
Zw kunnen toch alletwee geskimmed worden?

En ook je gewone pinpas kan toch geskimmed worden? Of zit er wel degelijk verschil tussen??

PENPE
14-04-16, 22:05
Misschien een hele stomme vraag, maar wat maakt het verschil of je met je master card of je VISA card betaald?
Zw kunnen toch alletwee geskimmed worden?

En ook je gewone pinpas kan toch geskimmed worden? Of zit er wel degelijk verschil tussen?? Je kunt met zowel, debit- als creditcards geskimd worden.

Zelf gebruik ik sinds 2 jaar een prepaid-creditcard die alleen werkt als er tegoed op staat. Als ik moet gaan tanken dan zet ik, voordat ik naar de benzinepomp ga, via Ideal er bv $50 dollar op en even later tank ik gewoon voor die $50 en is de kaart weer leeg. ( gebruik deze kaart overigens ook voor internet-aankopen )

Benzinestations accepteren overigens die prepaid-card alleen aan de kassa en niet aan de pompautomaat zelf. Dus voor het tanken moet je wel even naar binnen om je card te 'swipen' voor die $50 . Mocht je voor een lager bedrag tanken dan wordt er ook het lagere bedrag afgeschreven.

jastsali
21-10-16, 22:29
Het blijft opletten:
3 men charged with installing 'skimmer' on Osceola County SunTrust ATM
http://www.wftv.com/news/3-men-charged-with-installing-skimmer-on-osceola-county-suntrust-atm/459396805