PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat trek je aan in het vliegtuig?



pajaro
26-05-14, 14:15
Wij gaan voor het eerst lang vliegen. Ik heb 2 keer eeder gevlogen maar dit waren korte afstanden met alleen handbagage.

Nu vraag ik mij af: wat trek je aan voor in het vliegtuig? Ik hoorde al dat je een lekker vest aan moest doen i.v.m. de airco. Trek je een korte of lange broek aan? Riem doe ik af en houd ik in de koffer. Scheelt weer gedoe met de douane :)
Ik hoor graag jullie tips en hoe jullie het zelf doen! :)

Njit
26-05-14, 14:24
Kleren...

Ik heb meestal gewoon een spijkerbroek en t-shirt aan. Riem zit in de broek en gaat net voor de controle in de handbagage of jaszakken net zoals de rest van de inhoud van de broekzakken (sleutels, portomonnee). Je zou kunnen overwegen om schoenen aan te trekken zonder veters die je snel aan en uit kunt doen.

Hier nog wat leesvoer: http://www.huffingtonpost.com/smartertravel/seven-things-you-should-a_b_2482094.html

Michael66
26-05-14, 15:59
Mekkelijk zittende kleding en schoenen die snel aan en uit kunnen.
Een vest of trui is wel prettig, want ik heb het l vaker meegemaakt dat de airco erg fris is afgesteld.

verbeek
26-05-14, 16:19
De terugvluchten s'nachts kunnen inderdaad aan de frisse kant zijn en dan is extra kleding geen overbodige luxe.
Ook te zien ga je in de zomer of buiten seizoen.
Mijn vrouwtje heeft altijd koud op het vliegtuig,ik altijd te warm.

Bieg
26-05-14, 16:37
Joggingbroek (heb ik normaal echt een hekel aan), t-shirt, vest met capuchon en gympen. Meestal trek ik sportsokken aan (zijn wat langer) zodat ik in het vliegtuig mijn schoenen uit kan doen. Wel doe ik voor de heenreis overigens een korte broek in mijn handbagage want als je aankomt is het meestal vrij warm!

hrjhaan
26-05-14, 16:40
Laagjes makkelijk zittende (niet knellende) kleding. Hemdje, shirt en vest. Als het warm is doe je wat uit en als het koud is doe je wat aan. Korte broek gaat in de handbagage. Na aankomst even naar het toilet om de lange broek te verwisselen voor de korte broek.

flexx
26-05-14, 17:12
koud in het vliegtuig? ik heb het nog nooit koud gehad in een vliegtuig, zit altijd in een tshirt en heb het nog warm, zal wel aan mij liggen haha.

Cindy1969
26-05-14, 20:02
Heb het jaren terug vaak koud gehad in het vliegtuig, de laatste paar jaar heb ik het vaak te warm. Maar je weet nooit, dus trek altijd een lekker zittende broek aan, een legging of jogginbroek, een hemdje en een vest, vest kan je aanhouden of uittrekken. Neem ook vaak een sjaal mee in handbagage, voor het geval die airco wel super staat te blazen. En gympen, lekker in het vliegtuig de veters wat losser.

b767-300er
26-05-14, 22:17
terugreis altijd erg warm, dan stookt de crew de kachel op en dan slaapt iedereen lekker

moniquekruiningen
26-05-14, 22:50
Ik neem voor mijn dochter ook wel een bad handdoek( van de decatlon zijn ideaal, groot laken, klein pakje) of fleece dekentje mee, daar kruipt ze onder on te slapen, er zijn nl niet altijd genoeg dekens in t vliegtuig... Verder vooral makkelijke kleding iets wat niet knelt.. Want als je niet lekker zit, dan is t een hele lange vlucht...

Het is ook handig ivm de bodyscan om geen shirt met glitters of pailletten aan te trekken.. Daar heeft de bodyscan moeite mee...

Fitzroy
26-05-14, 23:22
Ik trek altijd mijn zwaarste kleding aan, scheelt weer in de koffer. Dus spijkerbroek, hemdje en dik vest en afhankelijk van de bestemming sneakers of wandelschoenen. In de handbagage een korte broek en direct omkleden op het vliegveld.

pajaro
26-05-14, 23:45
Bedankt voor alle tips! De korte broek gaat zeker mee de handbagage in. Vest gaat ook aan, kan je altijd uittrekken als het te warm word :) Top, bedankt!

Fleurida
27-05-14, 00:19
Dunne joggingbroek van Walmart, t-shirt en Crocs. Geen riemen die afhoeven en schoenen met veters. En ik heb het eigenlijk nooit koud in het vliegtuig behalve die ene keer dat we bij de nooduitgang zaten. En ik heb altijd een vest bij me.

sunnyrojo
27-05-14, 09:41
Ik neem voor mijn dochter ook wel een bad handdoek( van de decatlon zijn ideaal, groot laken, klein pakje) of fleece dekentje mee, daar kruipt ze onder on te slapen, er zijn nl niet altijd genoeg dekens in t vliegtuig... Verder vooral makkelijke kleding iets wat niet knelt.. Want als je niet lekker zit, dan is t een hele lange vlucht...

Het is ook handig ivm de bodyscan om geen shirt met glitters of pailletten aan te trekken.. Daar heeft de bodyscan moeite mee...
Dat is een goeie! nooit over nagedacht een shirt met glitters of pailletten! Ik heb zelf altijd sneakers aan zonder veters (van die Converse dingen ook ooit gekocht in Florida) handig bij douane en makkelijk in het vliegtuig. En zeker een sweatvest zeker als je öchtends vertrekt (in zomertijd heb ik dan over) is het in Nederland nog altijd vrij koud, maar in Florida heb je hem's middags niet echt nodig:cool:

Ilse_
27-05-14, 12:24
Ik doe mn trainingsbroek aan met een lekker warm vest ( shirt eronder ) en sportschoenen die makkelijk aan en uit kunnen......

Njit
27-05-14, 12:42
Het is ook handig ivm de bodyscan om geen shirt met glitters of pailletten aan te trekken.. Daar heeft de bodyscan moeite mee...

en een leren motorhesje schijnen ze ook moeite mee te hebben ;) http://heartland2graceland.wordpress.com/2014/05/26/resultaten-uit-het-verleden/

nicolea
27-05-14, 13:02
:););):) Geweldig.....ik had m ook gelezen

Ta2 Gerrit
27-05-14, 15:25
Dat zijn alleen die kruimeln**kers in Nederland. In de US nooit geen last, daar hebben ze gewoon respect voor iedereen :mad:
En dat hesje gaat gewoon altijd op de band door de scan, die hou ik natuurlijk niet aan, dat lijkt me logisch.
Maar buiten dat hesje; campingsmoking (trainingsbroek en T-shirt) met slippers. Vest gaat wel mee, draag ik zelden. Niet zo'n kouwkleum, eerder altijd warm.

Hans uit Koekelare
01-06-14, 08:57
Makkelijk zittende kledij.
voor Florida doe ik altijd een short en een polo aan in de zomer.

Mammatina
10-06-14, 23:52
Misschien een stomme vraag maar mag je bij Arke wel een riem om een spijkerbroek??

kjelldb
11-06-14, 02:25
Is geen enkel probleem.

satpet
11-06-14, 08:58
Uit respect voor anderen trek ik altijd propere kleren aan. Ik neem ook altijd een douche voor het vertrek en was mijn haar.
Niets zo erg als naast een stinkende persoon te zitten in het vliegtuig, of op de stoel voor jou iemand met lang vettig haar, die dan het nodig vindt om elke vijf minuten eens met zijn handen door zijn haar te gaan.

Njit
11-06-14, 11:07
Misschien een stomme vraag maar mag je bij Arke wel een riem om een spijkerbroek??

die riem mag je bij elke maatschappij. Alleen kunnen ze je wel vragen om bij deze bij de controle af te doen. Arke gaat niet over de veiligheidsmaatregelen op Schiphol of in de USA.

b767-300er
12-06-14, 22:47
Ja dat mag. Waarom zou dat niet mogen?
overigens kunnen ze vragen bij de controle het af te doen. Als ze het niet vragen weet je zowiezo zeker dat je het bij de controle af MOET doen. Maar daarna kan ie zo weer om en zo het vliegtuig in