PDA

Bekijk Volledige Versie : [Nieuws] Trein / monorail van Orlando Int. Airport naar International Drive



Michael66
22-05-14, 15:03
Er is groen licht voor de aanleg van een "verhoogde" trein / monorail van Orlando International Airport (MCO) naar het weer steeds drukker wordnde International Drive.
Een goed alternatief voor een taxi of huurauto?

Het artikel (http://bit.ly/RcLCDM):
Rail system from OIA to I-Drive in the works

ORANGE COUNTY, Fla. — Just two weeks after SunRail service started transportation, officials are moving forward with plans for another train service. The Florida Department of Transportation just gave the initial go-ahead for train service connecting Orlando International Airport to the busy International Drive tourist corridor.

The train's route would run parallel to the Beachline Expressway, along Sand Lake Road. Officials said the train system could transport as many as 1,300 visitors an hour on an elevated rail line that would begin at OIA. "Sounds like a win-win for everyone," said tourist Mike Gianni. Gianni said he and his family would like to have been able to climb on a train to take them to their hotel, but they were stuck waiting for a shuttle from the airport. He said he was surprised Orlando didn't have a public rail system in place..

FDOT has awarded American Maglev Technology the opportunity to move forward and to lease right-of-way space for the rail system. The train would travel about 15 miles on its route with stops at the SunRail Station near Orange Avenue, the Florida Mall. The ride would end at the Orange County Convention Center on International Drive. Officials said a one-way trip would take about 30 minutes and cost $10 per person. The first phase would cost $396 million and would be privately funded, according to officials. Construction is expected to take 18 months.
http://s16.postimg.org/qyo0ssz05/10339536_10152254242683145_4015110253378275245_o.j pg

76-er
23-05-14, 09:43
Wacht even, een MagLev die er een half uur over doet om van MCO naar Intl Drive te komen?? Dan doen ze wel ergens iets goed fout.

76-er
23-05-14, 11:26
Ik heb even gegoogled op American Maglev Technology en het blijkt om een ander systeem te gaan dat wat we van de Duitsers en Japanners gewend zijn. Simpeler, goedkoper, maar ook veel langzamer. Wat m.i. de hele zin van een maglev trein overbodig maakt. Leg dan een conventionele people mover of lightrail aan.

knaapje
23-05-14, 11:32
Wat ik me afvraag is, hoeveel mensen, die op MCO aankomen en naar I-Drive gaan huren een auto?
Komt er ook een rental center op I-Drive?
Lekker slepen met je bagage over I-Drive.
Met z'n 3-en retour $ 60.

Maar misschien zie ik het te zwart.

Ebelix
23-05-14, 11:54
Ik denk dat er nog heel veel mensen zijn die geen auto huren. Als de trein langs de gehele I drive gaat lopen kan het zeker interessant worden.

Frans1949
23-05-14, 15:49
Ik weet niet of er veel Florida gasten Las Vegas kennen. Maar daar werd, enkele jaren geleden ook een monorail gebouwd. Toen ik het hoorde was ik erg enthousiast. Ik zag het helemaal zitten. Van de Airport over de strip naar down town. Geen auto meer nodig. Maar er ligt nu een monorail. Die gaat van waar je niet bent, en gaat via, waar je niet wil zijn naar een plaats waar niemand iets te zoeken heeft. Jammer. Gemiste kans. Ik hoop dat het hier beter gaat. Want het is voor veel vakantiegangers natuurlijk wel een goed idee. Op het vliegveld met de trein naar je hotel en dan met shuttle bussen naar de parken.

Michael66
23-05-14, 16:28
Ik denk zelf dat het meer op de zakelijke reizigers gericht zal zijn; de miljoenen bezoekers van de congressen en conferenties die o.a. in het congrescentrum aan International Drive plaatsvinden, en in de vele, vele zalen in de grote hotels.