PDA

Bekijk Volledige Versie : [Nieuws] Ryanair wil voor €10 naar Amerika vliegen



remon
19-05-14, 09:59
De Ierse budget-vliegmaatschappij Ryanair wil verder gaan stunten met spotprijzen.

http://media.nu.nl/m/m1nx7i6akkjw_sqr256.jpg/ryanair-wil-voor-tientje-naar-amerika-vliegen.jpgFoto: ANP
In de toekomst wil Ryanair namelijk transatlantische vluchten naar de Verenigde Staten aanbieden voor 10 euro.
Dat zegt CEO Michael O'Leary in een interview met de Frankfurter Allgemeine Zeitung (http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/unternehmen/f-a-s-gespraech-ryanair-chef-wir-fliegen-fuer-10-euro-nach-amerika-12944601.html) op zondag.
"Natuurlijk komen er kosten voor de bagage, het eten en video aan boord bij", zegt de directeur.
Het plan van de goedkope tickets moet onder een nieuw zusterbedrijf vallen. Aanvankelijk zal de maatschappij met vijftien tot twintig vliegtuigen naar tien tot vijftien bestemmingen in Amerika vliegen.





BRON (http://www.nu.nl/economie/3778690/ryanair-wil-tientje-amerika-vliegen.html)

Ben benieuwd, zal wel een stormloop op tickets teweeg brengen ben ik bang , maar misschien dat er meer maatschappijen volgen dan :)

Frans1949
19-05-14, 10:44
Ja, maar ik ben bang dat na alle bijkomende kosten de prijs aanzienlijk hoger zal liggen. :-) :P
Maar er is natuurlijk niets mis mee als er wat meer concurrentie komt op FL.

Blablagedoe
19-05-14, 12:03
Mooi reclame artikel. Ze hebben er niet eens de vliegtuigen voor (reikwijdte van de 757 is echt niet voldoende). Eens in de zoveel tijd zoeken ze de publiciteit op met een onzin idee om maar vooral te benadrukken dat zij de allergoedkoopste zijn. Trap er niet dames en heren.

76-er
19-05-14, 12:59
757? Wie heeft het over de 757? Ryanair vliegt louter met de 737-800 en koopt alleen anti-cyclisch fabrieksnieuwe toestellen. De 757 wordt al meer dan 10 jaar niet meer gebouwd, al kan het toestel met de recent toegevoegde winglets wel nét de oceaan over.

Dit verhaal over een transatlantisch zusje voor Ryanair duikt iedere zoveel jaar op en O'Leary geeft zelf al aan dat het nog wel wat jaartjes gaat duren. In de tussentijd mag Norwegian het vast gaan proberen.

Blablagedoe
19-05-14, 14:06
757? Wie heeft het over de 757? Ryanair vliegt louter met de 737-800 en koopt alleen anticyclisch fabrieksnieuwe toestellen.

Mea culpa. Was met andere dingen bezig en had 757 in het hoofd

satpet
19-05-14, 16:20
Daar is de koekoek weer,
In België kennen we dat verhaal al ogneveer 10 jaar. Ik denk dat O'Leary dat bovenhaalt telkens Ryanair wat uit het nieuws geraakt.

bluedolph1n
19-05-14, 20:25
Dat idee kreeg ik ook satpet, ik heb het verhaal nu ook al regelmatig voorbij zien komen.

Hans uit Koekelare
19-05-14, 21:21
Moest hij komen met een lijn richting US voor een concurrerende prijs zou ik daar zeker gebruik van maken!

b767-300er
19-05-14, 21:57
Zolang die clown daar aan het roer staat zet ik geen stap in een RYR machine. Al kreeg ik geld toe.

verbeek
20-05-14, 10:18
Lijkt ons inderdaad ook een zoethoudertje.:cool:
Tussen bestelling en levering van zuinige nieuwe toestellen zit algauw 3-4 jaar.
Van bestellen is duidelijk nog geen sprake,keep on dreaming:confused:
En was O'Leary niet van plan te stoppen binnen een paar jaar?

b767-300er
21-05-14, 14:04
Laten we het hopen.
Geld is voor mij allang niet meer de belangrijkste reden om voor een bepaalde airline te kiezen.

Iris02
22-05-14, 07:46
Tja, wij vliegen niet met Ryanair binnen Europa en ik denk ook niet dat wij - ongeacht de prijzen - met Ryanair naar Amerika zullen vliegen...... Op de een of andere manier geeft deze maatschappij geen gevoel van veiligheid (en ik weet het; dat is mogelijk volkomen onterecht)

pzomerdijk
22-05-14, 09:00
Marketinggeneuzel Zelfde als je in een cafe ophangt dat je ,,Morgen gratis bier'' kunt drinken! Kan niet en zal ook niet gebeuren!

utah
22-05-14, 21:19
Mooi marketingverhaal...Maar dat is dan ook alles...
Bestellen aan 10 euro + gebruik van je zetel bijbetalen + gebruik van het tapijt + gebruik van het sanitair + gebruik van de lichtjes boven je stoel + gebruik van de verse lucht + ....