PDA

Bekijk Volledige Versie : Roadside assistance



sunnyrojo
18-05-14, 17:53
Wij hebben (nog) geen roadside assistance standaard erbij genomen, nu heb ik deze gevonden Enhanced Roadside Assistance (http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CDYQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.enhancedroadsideassistance.co m%2F&ei=38h4U8qGEsPBOKPegWg&usg=AFQjCNG6j3osztZzVBTZfM1P9Jy7I-Eftw&bvm=bv.66917471,d.ZWU), heeft iemand daar ervaring mee, lijkt me goedkoper dan deze als optie mee te nemen bij de huur van de auto?

Anthon14
18-05-14, 19:16
Ik denk dat de meeste fervente Floridagangers er geen roadside assistence bij nemen, dit is voornamelijk een dekking voor je eigen gebrek zoals het verliezen van je auto sleutels of het niet kunnen verwisselen van een lekke band.

Dan moet je jezelf afvragen of je dit in Nederland vaak overkomt en als je daar op antwoord dat het je nooit overkomt dan kun je het risico zelf nemen. Mocht het je wel gebeuren kost het je ook geen kapitalen om het opgelost te krijgen. Bij de auto hebben wij vaak 2 sleutels zitten, deze zitten weliswaar met een ijzer koordje aan elkaar vast maar die knip ik door en dan heb ik 2 losse sleutels, die doe je dan een een sleutelring en dan kun je de sleutels apart van elkaar bewaren/gebruiken. Na afloop van de verhuur doe ik ze aan 1 sleutelring en laat deze achter in de auto bij het inleveren.

Cindy1969
18-05-14, 20:00
Ik neem dat er wel altijd bij. Via de site die je noemt. Ga altijd alleen, en heb nog nooit een band verwisseld of wat dan ook, zou niet weten hoe dat moet. Sta je daar in je uppie... geeft mij gewoon even een veiliger gevoel om dit erbij af te sluiten.

sunnyrojo
18-05-14, 23:11
Dan kan ik het me ook heel goed voorstellen en zou dat zeker ook doen. Wij gaan met z'n vijven dus vandaar dat ik het me afvroeg of het wel nodig was om dit er alsnog bij te doen, als ik het zo lees denk dat het in ons geval niet echt nodig is.

moniquekruiningen
19-05-14, 23:40
Ik heb t nog niet eerder afgesloten. Ben overigens wel " alleen" met een nu 13 jarige dochter..
Toen ik afgelopen jaar de melding low tire pressure kreeg ben ik naar een benzine pomp gereden.. Toen het me niet lukte om de band op te pompen, heb ik een meneer vriendelijk verzocht mij te helpen.. En wat bleek.. Hij was de manager van de vlakbij gelegen garage.. Die liet even een monteur de auto de garage in rijden en heeft mijn band opgepompt.. Thank you very much sir! Toen ik een dag of 9 later de dezelfde melding kreeg was ik het beu... En heb ik de auto omgewisseld bij Dollar...maar goed het was geen acuut lekke band...

robisjo
21-05-14, 16:56
Ook wij hebben het nog nooit genomen ondanks de af en toe heftige discussies met de medewerker van Alamo.
Je rijd in gloednieuwe auto's dus waarom zouden die stuk gaan?
En een lekke band kan ik zelf wel vervangen, en als dat het geval is terug rijden naar Alamo en de auto omruilen.

Sjon en Bianca

miepie56
21-05-14, 19:42
Ik reis ook alleen en heb nooit nagedacht over het afsluiten van zo'n verzekering. Kan overigens wel een band verwisselen en heb altijd mijn ANWBkaart bij me. Maar zoals gezegd, de auto's zijn vrij nieuw en zonodig om te wisselen.
Standaard pakket is voldoende als je normaal doet.

Mushu
21-05-14, 21:24
Nooit roadside assistance genomen. Ooit een telefoontje van de hotelreceptie ontvangen dat mijn auto met een platte band stond. De receptioniste heeft toen een garagebedrijf gebeld. Al snel arriveerde er een meneer die mijn band oppompte zodat ik hem kon volgen naar de garage. Daar aangekomen was het lek snel gevonden (er zat een enorme spijker in) en kon het "geplakt" worden. Toen kwam de rekening......12 Dollar!! Oke, dat was in 1999 maar toch. Het best is om eerst te kijken wat de service inhoudt en wat de kosten zijn. Soms zijn de kosten van het zelf oplossen minder. Maar ik kan me voorstellen dat een gevoel van "veiligheid en geen stress" ook wat mag kosten.
Die low tire pressure blijkt veelvoorkomend te zijn in Florida. Heeft met het verschil in temperatuur te maken (uitzetten gas bij hoge temp, natuurkunde enzo :D)

Cindy1969
21-05-14, 21:38
Dat is het bij mij idd, gevoel van veiligheid en voorkomen van stress, daar betaal ik graag die USD 2,50 per dag voor. Lekke band bij hotel zou niet zo erg zijn, daar valt wel een mouw aan te passen, maar stel je voor dat je een klapband krijgt in de middle of nowhere, brrr.... Ben dan blij dat ik dat bedrijf kan bellen.

Ritchie
21-05-14, 22:03
wellicht een overweging waard om te doen dus

PENPE
21-05-14, 22:03
Je rijd in gloednieuwe auto's dus waarom zouden die stuk gaan? Ehh.... ik heb daar toch wel wat ervaringen mee ;-)


Dat is het bij mij idd, gevoel van veiligheid en voorkomen van stress, In dat geval moet je het zeker gewoon doen ;-)

moonlight91
22-05-14, 09:50
wij nemen het er ook nooit bij, maar ik zou mocht ik alleen reizen, of bv alleen met kind of vriendinnen het ook zeker doen
nu vind ik dat niet nodig, ook wij knippen het ijzertje door, en leggen 1 sleutel in de hotelkluis
en een platte band dat lost mijn man zelf wel op
gelukkig hebben wij altijd nog goede auto`s mee gekregen, maar kan me voor stellen dat het ook wel eens anders zou kunnen zijn..

moniquekruiningen
22-05-14, 21:06
wij nemen het er ook nooit bij, maar ik zou mocht ik alleen reizen, of bv alleen met kind of vriendinnen het ook zeker doen
nu vind ik dat niet nodig. Daar heb ik me gelukkig nooit door laten belemmeren.... Wat zou mijn leven er de afgelopen 10 jaar anders uit hebben gezien.. Dan was ik vast niet gaan kamperen met de tent in Frankrijk en Spanje, had ik geen rondreis Florida gemaakt, waarbij ik alles zelf uitgezocht en geboekt heb... Is ook eigenlijk wel vreemd dat je leven duurder of beperkter zou zijn omdat er geen partner in mijn leven is...:o

Lizzy
06-06-14, 20:57
Bedankt voor de tip! Ik heb 'm voor aankomende reis erbij genomen. Ik weet niet eens waar een reserveband zit.

Stinsa
16-10-14, 21:25
Wij namen deze verzekering er nooit bij, maar de laatste keer hadden we weer zo'n verkoopster die lekker op de jetlag tourist kon praten, we moesten het er wel bij nemen want in Florida zou een "aanvankelijk geen schuld" policy zijn bij het ontstaan van een ongeluk, resultaat is dan dat iedere partij moet betalen voor de sleepkosten.... nooit van gehoord maar goed ze bleef maar zeuren en dreigen en mijn man raakte -gezien we toch ook met een kleintje reisde- toch wel gevoelig voor haar argumenten dat we het er toch bij hebben genomen voor de 4 weken dat we er waren. Ter compensatie kregen we een upgrade (halve monster truck die alleen maar benzine vrat LOL). Elke maatschappij zal het proberen denk ik, daarom zijn we ooit van Hertz en Alamo afgestapt en waren we de laatste jaren bij Dollar maar nu gaan we het maar bij Budget proberen, en dit maal heb ik alle kleine lettertjes gelezen....