PDA

Bekijk Volledige Versie : afstanden



angela67
17-05-14, 12:31
Hallo, we twijfelen tussen rondreis en week bungalow Orlando of 2 weken bungalow Orlando.Natuurlijk heb ik een afstandenschema gezien,maar de werkelijkheid is vaak anders.Is het reëel om vanuit Orlanda Everglades te bezoeken in 1 dag.en Miami? En key west?Ben daar lang geleden geweest maar weet het niet zo goed meer.we gaan met 2 tieners van 13 en 16.Wat is jullie ervaring?

stephie
17-05-14, 12:55
Voor een dag zijn dat best behoorlijk afstanden. Natuurlijk kan het in één dag gereden en bezocht worden, alleen de vraag is of het dan niet teveel wordt voor één dag. Je zou kunnen overwegen om in de buurt van Miami te overnachten en dan de Everglades en Miami te bezoeken. Wat betreft Key West, daar zou ik ook een aparte overnachting voor kiezen, omdat het best een eindje rijden is van het 'vasteland' naar Key West.

knaapje
17-05-14, 12:56
Om kort en krachtig te antwoorden: NEEN.
Vanuit Orlando zijn de Everglades 4uur rijden (enkele reis), Miami idem en KW 7 a 8 uur.
Maar kijk eens op Google Earth bijvoorbeeld, kan je zo routes met reistijden berekenen.

jarjarbinks
17-05-14, 13:11
Helemaal eens met knaapje, niet te doen. Enkel reis Miami al 4-5 uur. Je wil ook rondrijden, kijken etc.
Rijd er heen en neem ergens een hotel, heel goed betaalbaar. Laat de huur van de villa gewoon doorlopen.
Een nacht extra in Miaimi / Everglades dan is het goed te doen.
Ook key west erbij dan reken op 2 nachten extra (boven op de één hierboven). Tot ongeveer Miami, slapen en dan door en in Key West slapen.
Dan weer terug naar bv. Everglades, weer een nacht en dan terug Orlando.
Wel een heel druk programma maar redelijk te doen.

Njit
17-05-14, 13:17
Tik gewoon op Google Maps je route eens in: http://goo.gl/maps/nBRDF

succes met het plannen :)

angela67
18-05-14, 01:20
Bedankt voor de antwoorden hier kan ik zeker wat mee

moniquekruiningen
19-05-14, 23:49
Wij reden afgelopen jaar van Orlando, daar hebben we vooral geshopt en universal bezocht, naar Weston, om vandaar uit de Everglades, Miami, maar ook Key Largo en Key West te bezoeken ( ene dag heen, volgende dag terug) met een snorkel toer op Key Largo op dag 1 en een waverunner toer op Key West op dag 2) Dat zijn best veel kilometers in 2 dagen, maar ik rijdt alleen.. Daarna zijn we nog naar Clearwater gereden, met een dag tocht Orlando (Biegjes bezocht) uiteindelijk heb ik in de vakantie (5 nachten dagen Orlando, 6 nachten Weston met tussendoor de Keys en 6 nachten Clearwater, we vlogen op en vanaf Tampa) 2600 km gereden... Te veel bleek later.. De vakantie was te intensief.... Komt ook omdat ik alleen rijdt en overal op moet letten.. Mijn dochter is daar nog niet zo mee bezig...

satpet
20-05-14, 12:19
Wij zijn 2 jaar geleden voor een daguitstap tot Key West gereden vanuit Weston (Fort Lauderdale)
Voor 7:00 vertrokken en 's avonds laat terug. Onderweg op enkele key's gestopt.
Ik zou het niet meer doen!

angelique100
20-05-14, 16:42
Waarom boek je niet gewoon 1 week Orlando en daal je daarna af naar de Everglades Keys en Miami, opzicht zou je hier wel een weekje voor kunnen uittrekken genoeg te zien en doen. Je zou dan (als je heen en terug vliegt op MCO) via Miami naar het vliegveld kunnen gaan vaak is de laatste dag toch een verloren dag.
Vergis je inderdaad niet in de afstanden op de Keys, het lijkt misschien een klein stukje maar vanaf Miami naar Key West is echt een hele rit.

knaapje
20-05-14, 16:47
....en een rit die meestal slecht opschiet.
Het zijn vrijwel alleen drukke 2-baans wegen en als je het "geluk" hebt een truck voor je te hebben of een grote boot op een trailer, en dat heb je heel vaak, dan kan je inhalen wel schudden.

Esther2013
20-05-14, 20:08
Ik denk dat je moet kiezen: Of 2 wkn villa Orlando en van daaruit parkbezoeken, dagje KSC of Daytona, dagje strand, etc of 1 week villa en 1 week rondreis langs kust en evt Key West, maar wat iedereen zegt, Miami-Key West is echt een flinke trippel, dus denk daar goed over na.
Maarruh, 2 tieners? Lekker 2 wkn villa Orlando en naar de pretparken, shoppen, KSC, Daytona, strand, top vakantie!!