PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema rmathijssen: Miami-Florida, juni-juli 2014



rmathijssen
15-05-14, 20:15
Ik ga in juni samen met mijn vriendin naar Florida voor twee weken (beide begin 30). We hebben al een redelijke planning vol staan met zaken welke we willen gaan doen. Graag hoor ik of jullie nog opmerkingen en/of tips hebben :-).


We hebben de gehele periode een huurauto beschikbaar en zitten in een appartement in Miami beach (bij Lincoln rd). Onze interessen ligt in relaxen (terrasje pakken, wandelen) en natuur.

Globale planning


dinsdag: aankomst eind van de middag.
woensdag: relax dag
Donderdag: Dag everglades
Vrijdag: We hebben voor een hele dag een boot geregeld waar we rond Miami mee gaan varen (Miami river, biscayne bay etc)
Zaterdag: relaxdag, food-tour
Zondag: relaxdag, ducktours


Maandag: relax
Dinsdag: Dag 1 op pad, Naples, Cape Coral, Sarasota, overnachten in St Petersburg
Woensdag: Dag 2 op pad, St Augustine, overnachten in Daytona Beach
Donderdag: Dag 3 op pad, Cape Canaveral (KSC), Navy Seal museum (Fort Pierce), West Palm Beach
Vrijdag: Everglades
Zaterdag: relaxdag
Zondag: relaxdag


Maandag: De hele dag naar de Keys
Dinsdag: relaxdag
Woensdag: relaxen, avond terugvlucht

Zoals je in de planning kan zien gaan we voor drie dagen rondtoeren in Florida. Het zal beter tot zijn recht komen om hier meer dagen voor uit te trekken, maar we blijven gewoonweg niet lang genoeg voor een langere trip. De planning heb ik ook iets uitgebreidere omschrijving.

Dag 1
Eerste stop in naples, 5th ave en bij de pier een kijkje nemen
Hierna wil ik via 41 en hickory blvd rijden richting Sanibel Island waar we naar de JN "Ding" Darling National Wildlife Refuge gaan. Als we daar zijn geweest rijden we langs de Edison en Ford Winter Estates (waarschijnlijk geen tijd genoeg om daar naar binnen te gaan). Na een tussenstop in Cape Coral willen we richting Myakka River State Park (Sarasota) rijden om daar rond te lopen. Vanaf daar gaan we richting St Petersburg waar we downtown een hotel hebben geboekt (deze staat al vast).

Dag 2
We rijden richting Ocala downtown waar we een kijkje willen nemen. Vanaf daar rijden we door via Devil's Millhopper Geological State Park (Gainesville) richting St Augustine waar we Castillo en St George street op ons gemakje willen gaan bekijken. Aan het eind van de dag rijden we door richting Daytona Beach waar we een hotel hebben geboekt.

Dag 3
's Morgens vroeg rijden we direct door naar de Kennedy Space Center. Hier zullen we blijven tot begin middag. Vanaf daar rijden we langs Navy Seal museum in Fort pierce. Als we klaar zijn rijden we naar West Palm Beach om daar een kijkje te nemen en een hapje te eten. Als we daar mee klaar zijn vertrekken we weer richting Miami Beach waar ons appartement op ons staat te wachten :-).

Everglades
Binnen de Everglades willen we graag:
Shark Valley
Tamiami Trail ghost town (ik ben dol op "ghost towns" :p)
Rijden richting Flamingo via 9336


Verder ben ik benieuwd of mijn schatting van het budget enigszins realistisch is. Ik heb een budget gecalculeerd van $3750,- om de dagelijkse kosten te financieren. Dit bedrag staat los van de hotel/auto/boot/appartement kosten (wel inclusief benzine).

Ben benieuwd of jullie nog tips hebben :D

Digitalman
15-05-14, 21:29
Persoonlijk lijkt mij de drie dagen trip iets te veel van het goede. Je zit dan 3 dagen achter elkaar zo'n 4 uur in de auto. Ik zou aanraden om die 3 dagen te gebruiken om de Keys te bekijken.

rmathijssen
15-05-14, 22:12
Persoonlijk lijkt mij de drie dagen trip iets te veel van het goede. Je zit dan 3 dagen achter elkaar zo'n 4 uur in de auto. Ik zou aanraden om die 3 dagen te gebruiken om de Keys te bekijken.
Ik heb ook overwogen om langer in de Keys te blijven. Ik ben echter bang dat dit te lang is om daar onszelf te vermaken. Wij houden niet van snorkelen oid, en Key West is ook niet zo heel groot. Ook zullen de hotelkosten aanzienlijk hoger liggen bij de Keys. Kennedy Space Center is voor mij persoonlijk eigenlijk wel een must omdat ik gek ben op dat soort dingen, hetzelfde geldt voor st Augustine, een dorpje dat mij heel erg aanspreekt. Door deze twee zaken is eigenlijk de 3-daagse trip ontstaan.

Bieg
17-05-14, 17:44
Ik denk dat jullie een hele mooie planning hebben zo. Lekker veel relaxen ingebouwd en als je er geen moeite mee hebt vallen de afstanden ook wel mee, autorijden is heel relaxed daar ;). Je kunt altijd nog op een relaxdag besluiten om iets te gaan ondernemen, er is genoeg te doen en te zien dus dat moet wel lukken! Qua budget denk ik dat je wel goed zit, eten kost relatief weinig en jullie zijn maar met z'n tweetjes. Ook benzine is stukken goedkoper dan hier!
Heel veel plezier alvast!!

P.S. Als jullie naar St. Augustine gaan is de tramtour een aanrader, je ziet dan alles. In mijn blog van vorig jaar staat ook een stukje hierover!

bluedolph1n
18-05-14, 11:14
Ik vind zelf dat de dagen voor de trip behoorlijk volgepland zijn, maar dat is mijn persoonlijke mening. ;) Als je bijv. aangeeft dat Kennedy Space Center een must is, dan denk ik dat je aan een half dagje niet genoeg hebt. Ik ben zelf nog niet in St. Augustine geweest, maar als dat ook 1 van de hoogtepunten voor je is, waarom dan er niet voor zorgen dat je daar langer bent en meer kunt zien.

Esther2013
18-05-14, 14:49
Ik sluit me aan bij Sandra. KSC is geen half dagje, zeker niet met de komst van Atlantis.
Daar zou ik een dagje extra pakken en afsnoepen van verblijf in Miami.
Daarnaast zou ik een of twee daagjes extra kust pakken om alles wat rustiger te bekijken en te chillen en Key West evt bewaren voor een volgende keer, het zijn toch behoorlijke afstanden, maar dat is mijn persoonlijke mening.
succes!

rmathijssen
19-05-14, 15:02
Bedankt allemaal voor de feedback.


Aan jullie reacties te lezen is het wellicht toch beter om een hele dag KSC in te plannen. Aangezien ons bezoekje aan het Navy Seal museum niet vast staat lijkt het mij beter deze te laten vervallen. Hierdoor hebben we een volle dag beschikbar bij KSC. Mocht KSC toch sneller gaan dan verwacht kunnen we altijd nog het museum bezoeken :-)


@Bieg,
Bedankt voor de tip van de tramtour, deze had ik nog niet voorbij zien komen. Ziet er zeker interessant uit!


@bluedolph1n,
Ik had ook gekeken naar de mogelijkheden om in St Augstine te overnachten ipv Daytona Beach, echter de afstand om de volgende ochtend te overbruggen richting KSC was naar ons idee toch te lang, dat is dan ook de enige reden dat we voor Daytona beach hebben gekozen.


@Ester2013
Key west is eigenlijk wel een must-see voor ons :-). Het zal een relax dagje worden. We hebben een cabrio geboekt om lekker mee te cruisen, dus dat komt wel goed denk ik. Ik heb niets tegen auto rijden, in tegenstelling zelfs, dus de afstanden zijn voor mij geen probleem. Wat bedoel je overigens met "een dagje extra pakken"? Een extra dag bij KSC? Mij lijkt 1 volle dag al heel erg lang, ik ben niet iemand die heel lang naar 1 ding kan staren of slenteren van punt a naar punt b, dus we hebben er altijd een aardige snelheid inzitten met het bezoeken van musea etc. Daarom dacht ik eigenlijk ook wel met een halve dag klaar te zijn bij KSC.

Esther2013
19-05-14, 20:04
Ik bedoelde idd een volle dag KSC en niet een halve op doorreis. Het terrein is vrij uitgestrekt. De bustour met de Apollo hal en bijbehorende films duren al een uurtje of 3, hal van Atlantis is vrij groot en dan heb je nog de IMAX theaters met de geweldige 3D films. Dus ik zou dan lekker in de buurt overnachten (Cocoa Beach) en niet nog helemaal naar Miami terug rijden.
Als Key West een must do is, go for it en blijf daar dan min ook 1 nacht. De reis van Key Largo naar Key West is min 3,5 uur, veel wegwerkzaamheden en 1 baans.
Enige leuke stops onderweg: Morada Bay Café (Islamorada) en Bahia Honda State Park.

Succes!

rmathijssen
20-05-14, 17:21
Ik bedoelde idd een volle dag KSC en niet een halve op doorreis. Het terrein is vrij uitgestrekt. De bustour met de Apollo hal en bijbehorende films duren al een uurtje of 3, hal van Atlantis is vrij groot en dan heb je nog de IMAX theaters met de geweldige 3D films. Dus ik zou dan lekker in de buurt overnachten (Cocoa Beach) en niet nog helemaal naar Miami terug rijden.
Als Key West een must do is, go for it en blijf daar dan min ook 1 nacht. De reis van Key Largo naar Key West is min 3,5 uur, veel wegwerkzaamheden en 1 baans.
Enige leuke stops onderweg: Morada Bay Café (Islamorada) en Bahia Honda State Park.

Succes!

Ik had inderdaad gelezen van de films in KSC. Ik zie onszelf echter niet plaatsnemen in een bioscoop om een film te bekijken, wij zijn meer van het type dat in beweging wilt blijven :-).

Esther2013
20-05-14, 19:51
Het zijn natuurlijk geen gewone films, het is net of je erbij bent, maar ieder zijn meug. Wij vonden het behoorlijk indrukwekkend.