PDA

Bekijk Volledige Versie : Illegale content op devices



Marik
14-05-14, 20:36
In de tijd dat ook in Nederland downloaden illegaal geworden is vraag ik mij af of iemand ooit een controle heeft gehad in zijn vakantie voor illegale content.
Denkend aan muziek op zijn MP3 speler of telefoon tot films/series op zijn tablet/laptop.

Patrick
14-05-14, 21:12
Nog nooit meegemaakt dat daarop is gecontroleerd, is ook onmogelijk. Bij films wordt bv al vaak een digital copy bij geleverd. Muziek kan thuis gekocht zijn.

Marik
14-05-14, 21:15
Het is ook niet zo dat ik verhalen heb gehoord, het was een discussie met mijn mede-vakantiegangers of zoiets voorkomt en waar kan je zoiets beter vragen dan aan de mensen die dezelfde trip maken?
Ik kan me zoiets wel voorstellen, of de bewijzen hard gemaakt kunnen worden is iets anders. Al kunnen ze natuurlijk wel je iTunes bestellingen nakijken ik noem maar iets.

Ritchie
15-05-14, 00:47
Er is wel ooit sprake geweest, om ilegale content op de Nintendo DS te gaan controleren, echter hier heb ik nooit niks van vernomen.

pajaro
15-05-14, 02:48
Je betaald thuiskopie heffing. Dus je mag een kopie voor eigen gebruik maken. Volgens mij valt dit ook onder: een image maken van een cd/dvd en deze op je computer/Ipad/Ipod e.d. te zetten om zo op vakantie jou dvd te kunnen kijken zonder deze mee te moeten nemen. Hier kan dus niet op gecontroleerd worden. Er gaat misschien wel een belletje rinkelen als jij als Nederlander met seizoen 2 komt van een nieuwe Amerikaanse serie die in Nederland nog niet uit is. Maar of hier op gecontroleerd word? Geen idee... ik ga voor het eerst naar Amerika over 3 weken dus heb hier geen ervaring mee. Waar checken ze op bij immigrations als ze je laptop willen zien?

marjolijne
15-05-14, 08:51
Ik heb wel eens op TV gezien dat iemand 100 cd's van windows XP had.
Dit was er met de hand op geschreven.
Deze werden wel in beslag genomen :D.

Maar verder is het denk moeilijk te bewijzen.

flexx
16-05-14, 01:24
Denk je nou echt dat ze laptops, mp3spelers of tablet op content gaan controleren. Dat kost veel te veel tijd.

calypso
16-05-14, 08:13
Als er een rede voor is zullen ze het zeker doen maar over het algemeen word er alleen even met een doekje overheen gegaan om te kijken op explosieven/drugs en that's it.
Maar als ze een rede hebben om jouw te controleren zullen ze zeker je devices controleren, maar dan zit je waarschijnlijk ook al lang in een kamertje apart en word ondervraagt.

Eljo
17-05-14, 18:58
Gewoon geen illegale content op je spullen want dit mag niet. Als ze je ermee pakken dan heb je een misdrijf gepleegd en daar zitten consequenties aan. Daarnaast is de kans wel heel klein en zal dit alleen voor films zijn die nog niet worden verkocht en alleen nog in de bios draaien.

b767-300er
17-05-14, 22:01
Het in het bezit hebben van illegale content als
muziek en films voor eigen gebruik is niet strafbaar en dus geen misdrijf.

Er gaan per dag miljoenen devices door de controles in de VS. Denk je nou echt serieus dat die bekeken worden van een willekeurige vakantieganger???

Eljo
18-05-14, 12:26
Toch raar als dit niet strafbaar is. Dus alleen het verspreiden en kopen ervan is dan strafbaar?

b767-300er
18-05-14, 14:36
We hebben het hier toch over vliegreizen?

Ik zie niet in wat er raar aan is, een ieder mag kopie maken voor eigen gebruik. (Daar betalen we hier de thuiskopieheffing voor)
Als je met 100 stuks van de laatste Disney film over de grens gaat wordt het een ander verhaal, die zijn duidelijk niet voor jezelf en dienen een ander doel.

Maar geloof me, in de VS zal er geen haan naar kraaien als jij wat muziek of films op je device hebt staan.

Verspreiden, Verkopen etc is uiteraard wel strafbaar. Maar dat is het hier in Nederland ook ;-)

starlight
18-05-14, 18:07
Nou dat gaan ze echt niet controleren hoor.
Geldt ook voor je nep Rolex of Louis Vuitton tas.
Anders moeten ze elke toerist uit China weer terugsturen.

Illegaal is een boterham met pindakaas of een appel.

b767-300er
21-05-14, 14:08
Ik denk dat Eljo het raar vindt dat het in bezit hebben van iets wat illegaal is, blijkbaar niet strafbaar is.

In hoeverre is het in het bezit hebben van zelf gedownloade films voor eigen gebruik dan illegaal? Volgens mij niet.

b767-300er
21-05-14, 15:31
Als je zo sterk de indruk hebt dat ik je niet begrijp, waarom leg je het dan niet even uit ;-)

Eljo
22-05-14, 21:20
In hoeverre is het in het bezit hebben van zelf gedownloade films voor eigen gebruik dan illegaal? Volgens mij niet.

In het bezit hebben van een gedownloade film is zeker niet illegaal, maar als dit van een illegale bron komt wel. Het moet natuurlijk wel aan te tonen zijn dat de bron illegaal is.
Wat je natuurlijk niet moet hebben is een download van een film die nog niet te koop is in het reguliere circuit. Cq een download van een film die nog in de bios draait.

Onder staand een stuk van pagina http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/thuiskopie/

Een kopie voor strikt eigen gebruik (een "thuiskopie") mag je eigenlijk altijd maken. Echter als het werk van een illegale bron afkomstig is, dan geldt deze regeling niet. Zo'n download is in strijd met het downloadverbod.