PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema De Van Heckes eerste keer in Florida



saskia vdm
27-04-14, 21:37
Hallo,

We gaan deze zomer de eerste keer naar Florida, ik heb al veel gelezen en gepland... maar had toch graag nog een beetje advies van doorwinterde Florida fans :)

Ons reisschema ziet er als volgt uit :

Dag1 Vertrek naar Düsseldorf

Dag 2 We're flying to Miami

Dag 3 Dagje Miami
--> Bottochtje langs de celebrity huisjes

Dag 4 Vertrek naar Key West

Dag 5 Vertoeven Key West

Dag 6 Vertrek Key Largo
--> Snorkelen John Pennekamp

Dag 7 Vertrek naar Everglades
--> airboat tour + bezoek alligator farm
--> doorrijden naar Fort Myers Beach

Dag 8 Bezoek Naples --> Loont dit de moeite? Graag tips :rolleyes:

Dag 9 Bezoek Captiva Island

Dag 10 Bezoek Sanibel Island
--> Hier zouden we gaan fietsen, iemand ervaring hiermee?

Dag 11 Vertrek richting Tampa
--> We twijfelen nog waar we zouden overnachten, in Tampa of Clearwater?
--> We zouden evt een baseball wedstrijd willen meepikken, is dit de moeite waard? of beter toch laten vallen?
Ik twijfel nog of we Tampa wel zouden aandoen? Tips zijn écht welkom, dit is een beetje een knelpunt in mijn planning...

Dag 12
--> Bezoek Florida Aquarium?

Dag 13 Doorijden naar Crystal River
Aansluitend zwemmen met Manatees

Dag 14 "tubing" op Kelly River

Dag 15 Kennedy Space Center

Dag 16 Sea World Orlando

Dag 17 Universal Studios

Dag 18 Retour Miami --> Flying home

Opmerking, tips zijn meer dan welkom !

;)

knaapje
27-04-14, 21:45
Je zult heel veel in de auto zitten.
Waar denk je te overnachten?
Hoe is je gezelschap samengesteld
Waarom vlieg je niet van Orlando terug? Op dag 18 rij je van Orlando naar Miami om terug te vliegen begrijp ik.

Esther2013
27-04-14, 21:51
Hallo Saskia, welkom op dit informatieve forum!
Misschien kun je je beter eerst even voorstellen in een apart topic, want hoe is jullie gezinssamenstelling?
Wie is we? Reis je met kinderen, want dan is het een heftig tripje...
Zonder kids en jong van geest en leden :p lijkt het me wel te doen, dag 14 en 15 omdraaien, beetje relaxter....

saskia vdm
27-04-14, 21:51
We reizen met ons zoontje van 8 jaar.
Dag 2 en 3 overnachten we in Miami
Dag 4 en 5 in Key West
Dag 6 in Key Largo
Dag 7,8,9 en 10 in Fort Myers
Dag 11 en 12 Clearwater of Tampa?? Zijn we dus nog niet uit...
Dag 13 in de buurt van Crystal River
Dag 14,15,16 en 17 in Orlando

Ja idd we gaan op dag 18 van Orlando naar Miami om terug te vliegen.

knaapje
27-04-14, 21:55
........Ja idd we gaan op dag 18 van Orlando naar Miami om terug te vliegen...............



Zit je 4 uur in de auto voor................?

saskia vdm
27-04-14, 22:41
Hallo Esther 2013,

Heb dus duidelijk nog niet veel ervaring met forums :)
"Wij" zijn dus met 3, ons zoontje van 8 jaar reist mee.
Vanaf Tampa heb ik nog niets vastgelegd, ligt alles nog open... de dagen ervoor heb ik de hotels al geboekt
Eventuele uitstappen enzo ga ik niet op voorhand boeken, we zien wel hoe het loopt dan hebben we daar nog ietwat ruimte om te gaan beslissen wat we gaan doen
Ik heb wel een schema gemaakt van de dingen die we zouden kunnen doen en de zaken die we zeker "moeten" doen

bluedolph1n
28-04-14, 09:03
Zoveel verschillende mensen, zoveel verschillende meningen, dus doe vooral wat je zelf leuk lijkt, en denkt dat je aankan. Ik vind het zelf een redelijk druk programma, ik zou er zelf voor een eerste keer voor kiezen om vanuit Fort Myers richting Orlando te gaan, en daar langer te zitten, en daarvandaan wat trips te doen. Tampa is eventueel te doen en Clearwater ook. Ben je toch te moe, blijf je in de buurt van Orlando en kun je dat altijd nog eens een keertje doen. Ik ben zelf niet helemaal bekend hoe het ook alweer zit met de manatees, maar volgens mij zijn die er in de zomer bijna niet, maar meer in de winter.

bluedolph1n
28-04-14, 09:06
Captiva en Sanibel zijn overigens ook wel te doen op 1 dag.

nicolea
28-04-14, 09:18
Wij hebben de manatees in de zomer laten vallen.....natuurparken genoeg in de buurt van Orlando, Manatees zijn er nauwelijks, waarom zou je dan die hele rit maken.....maar dat is mijn mening! Ons schema was in eerste instantie ook superdruk en overvol...naarmate ik langer op het forum was, toch e.e.a. aangepast/laten vallen/voor een volgende keer! Succes met je planning :)

saskia vdm
28-04-14, 21:30
Bedankt ! wel we hadden ook al het vermoeden dat het een redelijk druk programma was... maar er lijkt zoveel te zien ...