PDA

Bekijk Volledige Versie : Tolwegen / SunPass (deel 2)



Pagina's : 1 2 [3]

utah
30-05-19, 19:38
Als je van Miami naar Daytona rijd, neem je dan de I95 of beter de A1A? De ene is met en de andere zonder tol dacht ik?

arno
30-05-19, 19:40
ze zijn beide zonder tol . de 95 is een snelweg en de a1a is de weg langs de kust.

utah
31-05-19, 13:04
Thx. Is turnpike road die tol heft zie ik nu. Wat is de meerwaarde om de turnpike te gebruiken ipv de andere 2?

corrus
31-05-19, 15:13
Hogere toegestane max. snelheid.

utah
31-05-19, 19:08
Thx. Wist ik dus niet. Veel verschil? 70 mph vs?

corrus
01-06-19, 17:45
70 M/PH soms 75 M/PH

Frans1949
06-06-19, 21:17
Florida Finally Gives Tourists a Way to Avoid Rental Car Rip-Offs on Cashless Roads
https://www.frommers.com/tips/car-bus-rail/florida-finally-gives-tourists-a-way-to-avoid-rental-car-ripoffs-on-cashless-roads

Bullyleo
07-06-19, 08:20
Florida Finally Gives Tourists a Way to Avoid Rental Car Rip-Offs on Cashless Roads


https://www.frommers.com/tips/car-bus-rail/florida-finally-gives-tourists-a-way-to-avoid-rental-car-ripoffs-on-cashless-roads

Dit is interessant.... zie dat het nu alleen voor een proefperiode voor de maand juli geldt en alleen op de luchthaven van Orlando. Gratis kaartje ophalen, kenteken en datum van vertrek registreren, creditcardnummer invullen, aan je binnenspiegel hangen en gaan met die banaan! Niet vergeten om bij vertrek het kaartje weer in te leveren anders brengen ze je nog 10 dollar extra in rekening. Maar het systeem ziet er goed uit, hoop dat het straks in oktober ook in Tampa beschikbaar is want dan ga ik het zeker proberen.

utah
07-06-19, 09:57
September hopelijk ook in Miami verkrijgbaar. Goede tip trouwens!

Frans1949
07-06-19, 12:24
September hopelijk ook in Miami verkrijgbaar. Goede tip trouwens!

Dank je.
Hier de Nederlandse uitleg.


https://verenigdestaten.info/visitor-toll-pass-florida/

utah
07-06-19, 12:30
Effe bij Alamo gekeken ivm het dagelijks aanrekenen van tol.
Why should I useTollPass™?
There is no need to stop and pay with cash and no device is needed. Some roads or toll stations in the coverage area are "electronic payment only" and this may be the only way to pay your toll.
How do I useTollPass™?
Simply drive on the toll roads in the coverage area. A picture of the license plate will be captured at the toll plaza and payment for your toll will be made electronically. Your use of these lanes will automatically enroll you in our TollPass Service.
How do I pay for this service?
The debit or credit card on file with your rental will be charged for the following items:


TollPass Convenience Charge$3.95 per usage day, not to exceed $19.75 per rental period. There is no TollPass Convenience Charge on rental days that you don't use a toll road.

Toll ChargesActual toll charges* incurred during your rental period.

The TollPass Convenience Charge and actual toll charges* will be billed to your debit or credit card on file with your Rental Agreement once the toll data is received from the toll authority, within approximately 4-6 weeks.Renters who don't have a debit or credit card on file will receive a paper invoice for all toll-related charges at the address listed on their Rental Agreement.

Mattie
07-06-19, 13:10
Hm dat klinkt wel interessant. Vond Alamo altijd wel netjes qua prijzen naar aangezien dit gratis is wel beter. Moet ook wel toegeven als ik dit zou lezen op bordjes op het vliegveld zou ik er zo voorbij lopen. Klinkt toch wel heel sketchy "save up to 80% on toll charges!11!!!!". Maar nice find!

Bullyleo
08-06-19, 09:54
Als ik het goed lees dan breng Alamo je toch 3,95 USD in rekening per dag. Stel dat je die dag ergens een stukje tolweg pakt wat je bij cash betalen slechts 1,50 USD zou kosten, dan kost dat ritje je bij Alamo 5,45 USD, toch?

utah
08-06-19, 12:17
Klopt. Gemak kost nu eenmaal centen. Maar het mooie is dat ze dus geen centen rekenen als je geen tolweg neemt die dag. En je kan tolwegen mijden op vakantie. Op en af naar Frankrijk neem ik steeds de snelste route met tol. Eenmaal ter plaatse gaat het op toerist modus. Relax en zonder veel haast. En dus zonder de tolwegen. Het is een keuze.

Krullenbol
08-06-19, 16:48
In het andere forum kwam het linkje van een Visitor Toll Pass naar voren.

@Met dank aan de originele poster daar

https://verenigdestaten.info/visitor-toll-pass-florida/

PENPE
10-06-19, 00:29
Het zal mij benieuwen of Alamo/National en de andere verhuurders hun kentekens zullen gaan blokkeren voor gebruik via Visitor Toll Pass....

Frans1949
10-06-19, 13:06
Het zal mij benieuwen of Alamo/National en de andere verhuurders hun kentekens zullen gaan blokkeren voor gebruik via Visitor Toll Pass....

Waarbij je er dus van uitgaat dat dat mogelijk is.
Kan jij mij vertellen uit welke bron jij deze conclusie trekt?

PENPE
10-06-19, 19:39
Waarbij je er dus van uitgaat dat dat mogelijk is.
Kan jij mij vertellen uit welke bron jij deze conclusie trekt? Laat ik het anders zeggen : Het zou zo maar kunnen dat SunPass een blokkade zet op de Visitor Toll Pass...

utah
10-06-19, 19:55
I volg PENPE: het gaat over heel wat inkomsten(verlies), dus zou het wel kunnen dat er één of ander systeem komt om te blokken.

Ta2 Gerrit
10-06-19, 20:38
Laat ik het anders zeggen : Het zou zo maar kunnen dat SunPass een blokkade zet op de Visitor Toll Pass...

Het lijkt mij stug dat de ene overheidsdienst (Sunpass/FTE-FDOT) een blokkade zet op een pas van een andere overheidsdienst (EZ-pass/CFX), terwijl ze al jaren samen werken in verschillende staten en het verschil zit in o.a. de facturering en de besteding van de opbrengsten.

verhagena
13-06-19, 16:17
Ligt eraan hoeveel dagen je de auto huurt als je meer dan 5 dagen je auto huurt heb je het er al uit, 2017 en 2018 gebruik van gemaakt en kreeg netjes een overzicht van de eenmalige kosten van rond de € 18 voor de huurperiode en het verbruik van de Tolwegen, was in totaal iets van € 45,00 kwijt voor 17 dagen


Als ik het goed lees dan breng Alamo je toch 3,95 USD in rekening per dag. Stel dat je die dag ergens een stukje tolweg pakt wat je bij cash betalen slechts 1,50 USD zou kosten, dan kost dat ritje je bij Alamo 5,45 USD, toch?

Krullenbol
08-07-19, 14:19
De Sunpass website is bereikbaar maar mijn eigen pagina al een dag of 4 niet.
Hebben meerdere hier last van?

Frans1949
08-07-19, 14:33
Wil jij vertellen hoe niet bereikbaar?
Telefoon of computer?

Krullenbol
08-07-19, 14:48
Met alle liefde ;)

Computer probeer ik..

De app doet het wel.

knaapje
10-07-19, 13:17
Ik heb ook een poosje niet kunnen inloggen op de site (computer) tot het eergisteren plotseling ineens goed ging.
RaRa

Frans1949
10-07-19, 15:28
Met alle liefde ;)

Computer probeer ik..
De app doet het wel.

Sorry, dit berichtje beetje laat gezien.
Maar ik hoopte andersom dan had ik misschien een oplossing geweten.

Is het probleem inmiddels opgelost?
Bij mij zijn er nu in ieder geval geen problemen.

Krullenbol
10-07-19, 17:05
Geen paniek hoor Frans :-)

Ik weet wat er opstaat en wordt automatisch aangevuld wanneer nodig
en de app is wel te gebruiken. Was alleen raar dat via de pc niet bereikbaar was
voor een dag of 5.

Maar inmiddels kan ik het ook weer bekijken bedankt voor je reactie

knaapje
10-07-19, 19:28
Even een update:
Vandaag nog eens geprobeerd.
De app werkt plotseling, wel als vanouds moet je in de telefooninstellingen de taal op English(USA) zetten.
De site via PC werkte ook.

Geeft geen garantie voor de toekomst.

corrus
10-07-19, 20:22
Bij moi, geen gebruikersgegevens (Computer)
Met mobiel zegt ie "Account not Authorized"

Ik ga gewoon maar naar hun kantoor in Orlando. (Ergens op de 50)

Krullenbol
10-07-19, 21:19
Yep met de computer had ik dat ook maar inmiddels werkt het weer.

Mobiel krijg ik die melding ook maar dan zoals gezegd de instelling wijzigen naar Engels en Engels USA
dan werkt de app prima, bij mij.

corrus
11-07-19, 09:54
Ik vraag me dan ook af, of de webversie het soms gewoon doet met een Engelse US versie werkt...:p

JKG
31-07-19, 20:47
Vorig jaar in november lukte het allemaal niet, maar nu toch maar weer eens geprobeerd om geld op de transponder te storten via de website en het ging gewoon in één keer helemaal goed.
Vorige keer ben ik naar Amscot gegaan om geld er op te storten, maar dat kostte $1.50 per storting.

Krullenbol
01-08-19, 13:58
Ik heb automatisch ingesteld bij $ 10,- saldo wordt er weer $ 10,- aangevuld.
Mocht er weer eens storing via de site of app dan loopt dit gewoon door.

Cindy1969
01-08-19, 15:24
Ja dat heb ik ook zo ingesteld. In mei voor het eerst de transponder gebruikt, ideaal zo.

Eefdepeef
02-08-19, 19:25
Ik rij al drie weken rond met een Florida Visitors Pass uitgegeven door de staat Florida. Is gratis en werkt prima.

JKG
02-08-19, 20:51
Ik heb automatisch ingesteld bij $ 10,- saldo wordt er weer $ 10,- aangevuld.
Mocht er weer eens storing via de site of app dan loopt dit gewoon door.

Daarvoor zit ik weer te weinig in Florida. De laatste tijd doen we veel roadtrips door de rest van Amerika. Maar binnenkort toch weer eens Florida bezoeken, dus dan kan de transponder weer onder het stof vandaan. :)
Nu was de vorige keer dat we er waren november, dus zoveel stof lag er nou ook weer niet op.

utah
03-08-19, 12:51
Ik rij al drie weken rond met een Florida Visitors Pass uitgegeven door de staat Florida. Is gratis en werkt prima.

Kan je blijkbaar alleen ophalen in MCO?

Krullenbol
03-08-19, 14:09
Volgens mij niet:

https://verenigdestaten.info/visitor-toll-pass-florida/

Terpies
03-08-19, 14:14
Toch wel alleen op MCO te krijgen (en je moet ook nog een auto op MCO huren):



The Central Florida Expressway Authority is piloting a new automated toll payment solution for visitors traveling to Florida and renting a car from the Orlando International Airport called Visitor Toll Pass™. Travelers must be picking up and returning their rental vehicle at Orlando International Airport to participate.

Hier is de link voor meer info over de Visitor Toll Pass:

https://visitortollpass.com/

Krullenbol
03-08-19, 14:21
Ja, dat lees ik nu ook op de aanmeld ophalen en inleveren MCO,

In mijn link staat deze informatie:
Er zijn aanmeld-kiosken in de buurt van de balies van autoverhuurbedrijven op de luchthavens van Florida,

Misschien dat ze het nog verder gaan uitrollen.
Op MCO staan ze bij de autoverhuur balies net voordat je naarbuiten loopt richting garage

Terpies
03-08-19, 14:28
Het is nu een pilot, dus hopelijk wordt het verder uitgerold.
Wat me nog opviel is dat je ook op MCO moet terugbrengen, anders kun je het label niet inleveren voor automatische incasso van de tol.

theovg
04-08-19, 12:30
Maar hoe zou dat dan werken, ik gebruik altijd toll by plate bij National, maar als ik visitor gebruik word dan het andere automatisch uitgeschakeld, anders betaal je twee keer.

Terpies
04-08-19, 14:20
Van de site die ik hierboven linkte, onder FAQ:https://visitortollpass.com/Faq

What do I do if my rental car company charged me for a toll I paid with Visitor Toll Pass™?

Please call customer service at +14076905300 (tel:+14076905300) (7 days a week 9 a.m. - 1 a.m. EST).

AlexFL
09-08-19, 17:52
Maar hoe zou dat dan werken, ik gebruik altijd toll by plate bij National, maar als ik visitor gebruik word dan het andere automatisch uitgeschakeld, anders betaal je twee keer.

Dat is net als alle andere forumleden die een eigen transponder hebben. Als je die in het voertuig hebt, wordt je kenteken niets aangerekend voor toll-by-plate.

pelidee
13-08-19, 14:54
https://www.visitortollpass.com/
Ze hebben de pilot fase nu verlengd en je kan op de website tot eind July 2020 boeken.

Bron/Meer info: https://t.co/9NItnSKUxT?amp=1

Bullyleo
13-08-19, 17:52
Jammer dat dit alleen geldt voor Orlando, had gehoopt dat ze dit ook op andere luchthavens zouden uitrollen na de proefperiode...

Eefdepeef
23-08-19, 17:34
Wij zijn inmiddels terug en hebben de afrekening ontvangen. Hele nette specificatie. Voor nog geen 20 dollar door heel Florida gereden. Auto dus opgepikt op MCO en ingeleverd in MIA. Zelfs de $10 voor het niet afgeven van de pas op MCO werd niet berekend. Al met al een perfect systeem. Ook van Alamo een nul factuur ontvangen.

theovg
24-08-19, 12:05
Hoe gaat dat dan, pakt die dat systeem dan als eerste. want Alamo en National en nog een paar andere hebben Toll by Plate. Ik bedoel betaal je dan niet twee keer .

KevinB
24-08-19, 12:13
De transponder gaat boven de camera/kentekenplaat.
Je betaald echt maar één keer.

Lizz
25-08-19, 12:55
Wij hebben het bij het uitrijhokje van National gemeld dat we gebruik maakte van de visitors tollpass , en dat was helemaal oké.
Ook wij hebben voor iets meer dan $20,- heel Florida in de rondte gereden, vind het een perfect systeem.

Eefdepeef
25-08-19, 13:16
Je krijgt een label met een barcode van de Visitor Toll Pass (powered by E-pass )
die je aan de binnen spiegel moet hangen. Na het eerste traject op een tolweg krijg je een e-mail dat de kaart is geactiveerd. De rest gaat vanzelf.

Mushu
25-08-19, 18:00
Op de website staat dat de pass wordt geactiveerd als je met je auto het vliegveld verlaat. Ik vroeg mij af of de pass ook via het gebruik van welke tolpoortje dan ook geactiveerd kan worden. Dit omdat ik pas later in de vakantie een auto ga huren vanaf Port Canaveral. Ik land wel op MCO dus zou daar alvast een Toll Pass mee kunnen nemen en die dan pas later gebruiken. De pass kan ik dan wel weer op MCO inleveren want daar lever ik de auto ook weer in.
Iemand een idee of dit kan/ werkt?

pelidee
26-08-19, 15:11
@Mushu;
Zou dan even navraag doen voor de zekerheid. Op de website staat dit emailadres: info@visitortollpass.com
Niet geschoten is altijd mis :D

Terpies
26-08-19, 16:16
@Mushu;
In de voorwaarden staat dat je moet huren vanaf MCO dus denk dat dit in jouw geval niet gaat werken, maar je zou ze allicht kunnen mailen met je vraag.

Mave
29-08-19, 13:21
Morgen moeten wij de pas weer inleveren, ik ben erg benieuwd of alles goed gegaan is want ik heb die mail nooit gehad. Ik ga er maar vanuit dat mijn e-mail adres niet klopte... We hebben nog een keer geprobeerd te bellen maar ze zitten er maar tot een bepaalde tijd.

Cindy1969
05-02-20, 10:48
Ik ben nu in Florida, Sunpass weer op het raam geplakt, en de eerste tol is afgeschreven zag ik. Nu probeerde ik om de licenseplate toe te voegen aan mijn account maar dat lukt niet, website geeft foutmelding, dat dat nu niet beschikbaar is. Maar noodzakelijk is dat toch niet om te doen?

mattrob
05-02-20, 11:20
Nee hoor, niet noodzakelijk. Als de Sunpass zelf (het nummer) wel gekoppeld is aan je account. Ik geef nooit de licenseplate door ;-) !

Cindy1969
05-02-20, 11:33
Ok dank! Is inderdaad gekoppeld aan mijn account dus ik laat het zo.

PENPE
05-02-20, 20:27
Ik ben nu in Florida, Sunpass weer op het raam geplakt, en de eerste tol is afgeschreven zag ik. Nu probeerde ik om de licenseplate toe te voegen aan mijn account maar dat lukt niet, website geeft foutmelding, dat dat nu niet beschikbaar is. Maar noodzakelijk is dat toch niet om te doen?

Inderdaad, net ook even geprobeerd en kan ook geen kenteken ingeven cq verwijderen ( vlgs het systeem staan er overigens nog 2 kentekens in ) maar denk dat , zoals MattRob al zegt , inderdaad dat het ingeven van kenteken niet echt verplicht is. We zien het wel ;-)

Krullenbol
07-02-20, 08:30
In de browser (brave) kan ik wel kenteken invoeren... Maar zover ik ook weet raden ze het
alleen aan..
Ik doe het eigenlijk wel altijd en zet ook een einddatum op het kenteken.

Cindy1969
08-02-20, 02:08
Het is mij nu wel gelukt om het kenteken in te voeren. Maar noodzakelijk is het niet, want het werk gewoon. Kreeg ook al snel de eerste bevestiging van nieuw saldo dat nodig was (rij veel tol hier...) maar kon ook bij mijn account meteen al de tol afschrijvingen zien.

knaapje
08-02-20, 12:41
Hoewel het niet verplicht is om kenteken en einddatum/uur in te vullen zou ik toch aanraden het te doen.
Ik had het een keer ook niet gedaan (vermoedelijk alleen het kenteken ingevoerd) en kreeg een paar jaar later een tol afschrijving via een foto.
Het was maar zoiets van $0.80 gelukkig. Het bleek toen dat het kenteken van mijn huurauto schijnbaar opnieuw was uitgegeven.
De huurauto was een Jeep en de latere op de foto een Mustang.

Nu kan je bij aanmelden gelijk invullen dat het een huurauto betreft en ook gelijk een einddatum en tijdstip ingeven.

PENPE
06-03-22, 12:27
Inderdaad, net ook even geprobeerd en kan ook geen kenteken ingeven cq verwijderen ( vlgs het systeem staan er overigens nog 2 kentekens in ) maar denk dat , zoals MattRob al zegt , inderdaad dat het ingeven van kenteken niet echt verplicht is. We zien het wel ;-)

Na een dikke 2 jaar krijg ik nu nog steeds die error-melding als ik inlog op mn SunPass-account en iets probeer aan te passen , mn account staat overigens nog steeds 'active' en heb nog steeds $14 als saldo.

Frans1949
06-03-22, 18:29
Penpe heb je al eens geprobeerd om je telefoon instellingen op Engels te zetten?

PENPE
06-03-22, 19:29
Ik log altijd in mbv mn laptop :rolleyes:

knaapje
06-03-22, 21:16
Ik herinner me dat ik een keer een soortgelijk probleem had (ik ben niet 100% zeker of dat ook met de Sunpass was) en toen ik de taal op Engels zette het opgeost was.

PENPE
06-03-22, 22:02
Mijn SunPass-account stond op Engels , deze even op 'Spanish' gezet en even mn profile bekeken , daarna weer teruggezet op 'English' en kan nu weer wijzigingen (en kentekens) invoeren :p

Cindy1969
08-12-22, 17:59
Goedenavond, ik ben even kwijt hoe alles ook alweer werkt met Sunpass. Laatste keer Florida was februari 2020

Heb nu voor het eerst een auto gehuurd bij Hertz, had al gezien dat je daar ook je Sunpass kunt gebruiken. Net even ingelogd (na bijna 3 jaar haha) en zie zowaar dat er nog USD 19,95 op mijn account staat :-)
Er hangen nog 3 kentekens aan mijn account van vorige huren, die zal ik even verwijderen.

Ik kan het kenteken van de huurauto die ik straks (in januari) krijg toch achteraf nog invoeren? Dus auto ophalen, Sunpass op de voorruit en dan in het hotel zeg maar je kenteken even invoeren.
Klopt het dat dit zo gaat?

Bedankt alvast.

hannie
08-12-22, 18:20
Dat kan idd zo. Wij hebben de laatste keer niet eens een kenteken ingevoerd. Dit is niet verplicht maar kan wel handig zijn.

Cindy1969
08-12-22, 19:15
Ok, dank je wel Hannie! Wil langzaam aan beetje beginnen met alvast apart leggen van spulletjes, zal de Sunpass alvast opsnorren.

PENPE
08-12-22, 21:11
Ik heb dit jaar in mei/juni en september/oktober mn SUNPASS Transponder gebruikt en deze werkte steeds zonder problemen.
Overigens heb ik in mn SUNPASS-account dit jaar geen kentekens in kunnen voeren , maar dat blijkt dus niet uit te maken

Tip : Let wel op of de transponder die standaard in de huurauto van Hertz zit , is uitgeschakeld ( zie afbeelding )

https://www.platepass.com/images/TagShield.jpg

Controleer ook nog even in je SUNPASS-Account of je creditcardnummer nog als geldig/actief staat ( denk aan de EXP-datum )

hannie
09-12-22, 08:45
Heb helemaal niet zo'n "standaard" transponder gezien in onze auto van Hertz.

Cindy1969
09-12-22, 13:22
Dank Pieter, zal opletten of er 1 in zit, in de huurauto.
CC gisteren meteen even gecheckt, die is nog geldig.

PENPE
09-12-22, 13:51
Heb helemaal niet zo'n "strandaard" transponder gezien in onze auto van Hertz.

Klopt, moest het ff nakijken maar deze zitten wel in de auto's van Avis

Terpies
11-12-22, 19:37
Hertz heeft toll by plate, dus je hebt geen transponder nodig. Als je huurt op MCO kun je ook een visitor toll pass ophalen, deze zijn gratis. Wel even van te voren aanvragen! https://www.visitortollpass.com/

Cindy1969
12-12-22, 09:22
Ik heb een eigen transponder Terpies, van Sunpass. Juist omdat ik de toll by plate niet wil gebruiken.

Terpies
21-12-22, 04:54
Ik rijd nooit toll, dus ik zou niet weten wat het handigst is, en heb er toch al aardig wat km’s op zitten in de US. Gratis is meestal het goedkoopst, dus ik raad iedereen de visitor toll pass op MCO aan. Wat ik zo lees is het best een gehannest met die Sunpass kastjes, dus waarom zou je…

Ruud2004
21-12-22, 11:37
Begin november hebben wij 10 dagen in Florida rondgereden zonder tolkastje en dat ging weer prima. In Orlando/Kissimmee was ik de I-4 wel eens zat, maar verder was het goed te doen. In Miami was het een gekkenhuis deze keer (2 dagen), vreselijk druk. Ook de Toll-lanes (Express-Lanes) stonden daar vast in de spits vast.

Trouwens geen gezeur aan de balie van Dollar en ook geen (standaard) kastje in de autoi.

Cindy1969
21-12-22, 21:10
Die Visitor Toll Pass heeft hetzelfde principe als de Sunpass, je betaalt alleen voor de tol en niet voor de administratiekosten.
En gehannes is het niet hoor, je plakt hem achterop je voorruit en klaar.
Heb geen zin om in mijn vakantie in files te staan dus pak graag de tolwegen.

Terpies
22-12-22, 01:15
En op de tolwegen in Florida sta je nooit in de file? De I-4 staat vrijwel altijd vast, waarom zou je dan toll willen betalen en alsnog in de file staan. Zoals gezegd: ik mijd de tolwegen en dat is prima zonder files te doen, ook in Florida.

dit gehannes bedoel ik dus:

Goedenavond, ik ben even kwijt hoe alles ook alweer werkt met Sunpass. Laatste keer Florida was februari 2020

Heb nu voor het eerst een auto gehuurd bij Hertz, had al gezien dat je daar ook je Sunpass kunt gebruiken. Net even ingelogd (na bijna 3 jaar haha) en zie zowaar dat er nog USD 19,95 op mijn account staat :-)
Er hangen nog 3 kentekens aan mijn account van vorige huren, die zal ik even verwijderen.

Ik kan het kenteken van de huurauto die ik straks (in januari) krijg toch achteraf nog invoeren? Dus auto ophalen, Sunpass op de voorruit en dan in het hotel zeg maar je kenteken even invoeren.
Klopt het dat dit zo gaat?

Bedankt alvast.

Cindy1969
23-12-22, 08:28
Ja hoor, daar sta je ook weleens in de file. Ieder zijn ding Terpies, en ieder op zijn eigen manier.

Frans1949
23-12-22, 23:49
E De I-4 staat vrijwel altijd vast, waarom zou je dan toll willen betalen en alsnog in de file staan.

Terpies waar betaal je tol op de I-4?

Terpies
24-12-22, 06:25
Terpies waar betaal je tol op de I-4?

hier bijvoorbeeld: https://i4express.com/faqs/

het was een voorbeeld. De tolwegen in Florida zijn prima te vermijden, ook zonder in de file te staan. Ik heb nog nooit toll gereden in Florida (behalve over de brug bij Bradenton -St Pete (en ook bv de Golden Gate als je SF in rijdt, of de Chesapeake Bay bridge), maar dat zijn echt uitzonderingen) en overigens ook in de rest van de US zijn de toll roads/turn pikes makkelijk en zonder veel extra vertraging te vermijden.

Frans1949
24-12-22, 21:24
Okay dat zijn die nieuwe expess lanes. Ik wist niet dat die al in gebruik waren.