PDA

Bekijk Volledige Versie : Tolwegen / SunPass (deel 2)



Pagina's : 1 [2] 3

moonlight91
11-03-18, 03:36
Ik zal dus op zoek moeten naar een nieuwe, maar opsturen doen ze niet.is hij niet terug te vinden, dan zou iemand hem toch mee kunnen nemen naar nederland voor jullie

Cindy1969
11-03-18, 03:43
Dank je wel Moonlight! En welkom thuis, wel lekker gehad?

Knaapje: ik ben er nu dus ik wil er wel 1 voor je meenemen, PB me anders maar even.

hannie
11-03-18, 09:13
Ik ga er ook 1 kopen voor een volgende vakantie.
Heeft niet zoveel zin denk ik om het nu al te activeren, heb gisteren al gebruik gemaakt van de tol by plate met Alamo.
Of kan het alsnog?

Kan wel natuurlijk maar als je nu al Toll by plate hebt gebruikt dan betaal je dus sowieso al de eenmalige fee van rond de $20.

Edit: lees dat het $3,95 pd is!

corrus
11-03-18, 09:55
Ik ga er ook 1 kopen voor een volgende vakantie.
Heeft niet zoveel zin denk ik om het nu al te activeren, heb gisteren al gebruik gemaakt van de tol by plate met Alamo.
Of kan het alsnog?
Indien je nog niet één keertje door een tolpoort bent gegaan kun je een transponder kopen, pas dan heeft het winst. ;)

moonlight91
11-03-18, 14:12
@ Hannie ;Je betaalt de administratie kosten per dag bij alamo
dus in dit geval 3,95$ voor dag 1( met een max van 5 dgn)
gebruik je na dag 1 de transponder ben je alamo niks meer verschuldigd
dus je bent dan $ 26 kwijt( aanschaf transponder plus 1 dg administratie alamo) excl toll natuurlijk
koop je nu een transponder voor de volgende x en blijf je 5 dagen gebruik maken van toll by plate
kost het je 42$ (Aanschaf transponder + 5 administratie dagen alamo)
ook krijg je korting op je passages met de transponder
dus de aanschaf van de transponder haal ik ( en ook cindy)er deze vakantie net niet uit
maar de volgende vakantie na 1 dag tolhokjes passeren heb je de kosten eruit.

het zou niet intressant zijn geweest als wij (en cindy) geen terug kerende floridagangers zijn
in ons geval wel

Dollar is een ander verhaal daar betaal je 45$ in een keer aan gebruik toll by plate

@cindy. Ja het was kort maar enorm genoten
was de eerste keer met zijn tweeen, onze zoon was niet mee
veel gedaan ,veel gezien vooral de afsluiter vrijdag ochtend apopka lake wildlife drive was geweldig qua vogels en alligators

Mattie
11-03-18, 15:16
Hm als je het zo bekijkt klinkt dat wel handig zo'n transponder. Maar: hoe lang blijft hij geldig? "moet" je er ieder jaar gebruik van maken of kan je hem ook 5 jaar in de kast laten liggen?

moniquekruiningen
11-03-18, 16:52
5 jaar weet ik niet, maar ik had geen enkel probleem toen ik de transponder in 2016 gebruikte, nadat hij 2 jaar in de la had gelegen. Stomste beslissing ooit, om in 2015 niet te gaan. Balance in $ stond er nog gewoon op.. op t raam plakken maar en rijden, je kan zelfs na de hand je kenteken aanvullen...in je hotelkamer, dan wordt de tol alsnog afgeschreven..

De mijne stamt uit 2013, de Biegjes kochten m voor mij en stuurden m op.

hier... https://www.sunpass.com/mobile/index kan je heel veel info vinden.

mattrob
11-03-18, 17:29
Sterker nog, je hoeft je kenteken helemaal niet in te vullen. Ik gebruik tot volle tevredenheid de transponder, maar kenteken doen ze toch niets mee. De transponder, daar gaat het om, die lezen ze af ;-) ! Als je niet veel gaat, kan je natuurlijk altijd de sticker kopen van Sunpass, kost je slechts $ 5 (ex tax), en werkt verder hetzelfde. Hij werkt alleen maar op 1 auto; ook niet vergeten uit de auto te halen (en weg te gooien) na de huurperiode !

In omgeving Miami krijg je overigens nog korting op de toll die je betaalt met de Sunpass (transponder of sticker), dus daardoor 'verdien' je ook nog iets. In Orlando heb je die korting niet, zover ik me herinner !

Hermanus
11-03-18, 18:19
Ook in de buurt van Orlando krijg je korting, iets van 10% geloof ik.

moonlight91
11-03-18, 19:02
Wat ik ook een voordeel vind is dat je nu meer keuze hebt in huurbedrijven
zo is Dollar soms voordeliger in zijn auto maar als je dan $45 moet aftikken voor toll by plate
ben je soms helemaal niet voordeliger uit als je het totaalplaatje bekijkt

ook in orlando krijg je idd korting, toll was $ 1,50 en er is van account $ 1,37 afgeschreven

in de gebruiksaanwijzing staat zolang er positief saldo op staat
hij actief blijft

knaapje
11-03-18, 19:57
Helaas................
Mijn veel geroemde transponder 2 weken terug in de huurauto laten zitten. Hij is nog niet opgedoken. Het zal dus wel een nieuwe moeten worden, maar ze sturen ze helaas niet op naar NL.
Heeft er nog iemand een ter overname wellicht. Ik houd me aan bevolen.

sunnyrojo
11-03-18, 21:48
Ik was ook al op zoek gegaan om hem in Nederland al te kopen of op te laten sturen, dus hou me ook aanbevolen als iemand er 1 heeft.

moniquekruiningen
11-03-18, 22:20
Misschien wil Cindy er een paar mee nemen?! Als je op mij moet wachten wordt het 2019 (dan komen we pas terug)

Cindy1969
12-03-18, 01:13
Thanx Hannie, dat zei Ton ook al, omdat ik er al gebruik van had gemaakt is het beter om nu gewoon Toll by plate te houden. Anders kans dat ik dubbelop betaal.
Indien je nog niet één keertje door een tolpoort bent gegaan kun je een transponder kopen, pas dan heeft het winst. ;)Zoiets had ik al begrepen, maar koop er dan 1 voor volgende keer. Dank je wel evengoed!

Hoor net van de Biegjes (ik verblijf daar nu) dat die sticker van 5 dollar heel lastig te verwijderen is, plakt een beetje té goed ;-)

En ja hoor, ik wil wel wat transponders meenemen voor de liefhebbers. Voor degenen die interesse hebben: stuur me maar een PB.

Fijn te horen dat het leuk was Moonlight, en zeker kort, maar gelukkig wel genoten dus.

mattrob
12-03-18, 09:26
Hoor net van de Biegjes (ik verblijf daar nu) dat die sticker van 5 dollar heel lastig te verwijderen is, plakt een beetje té goed ;-)



Geen enkel probleem mee gehad ! Is heel stevig, dus komt er ook niet 'in stukjes' af. Goed te doen. Anders zouden ze die ook niet verkopen. Ik heb het vaak gebruikt, omdat ik steeds niet wist of ik nog een volgende keer naar Florida zou gaan, hahaha !! Nu we onze eigen villa hebben, leek het me wel een goede investering. Overigens, in het begin kreeg je de waarde van die sticker als tegoed op je rekening, oftewel het was gratis. Dat is nu sinds een paar jaar niet meer zo helaas ...

sunnyrojo
12-03-18, 09:31
Monique leuk vooruitzicht voor de kerst, nog nooit gedaan misschien ooit!

En Cindy bedankt voor je aanbod, stuur wel PB tje

knaapje
12-03-18, 13:34
Cindy
Bedankt voor je aanbod.
Je hebt een PB-tje

Ta2 Gerrit
12-03-18, 13:47
Sterker nog, je hoeft je kenteken helemaal niet in te vullen. Ik gebruik tot volle tevredenheid de transponder, maar kenteken doen ze toch niets mee. De transponder, daar gaat het om, die lezen ze af ;-) !

In omgeving Miami krijg je overigens nog korting op de toll die je betaalt met de Sunpass (transponder of sticker), dus daardoor 'verdien' je ook nog iets. In Orlando heb je die korting niet, zover ik me herinner !

Kenteken niet invullen is zeker niet verplicht, en de transponder gaat boven toll by plate, helemaal waar. Maar het kan soms toch wel handig zijn zoals wij hebben ondervonden. Namelijk als beide belast worden (komt sporadisch voor, maar heb het al meer gehoord). Dan heb je een iets kortere weg om dat recht te zetten met Alamo (of anderen), want je hebt immers de gegevens van Sunpass, transponder gekoppeld aan het kenteken. Be my guest, maar het is een minimale moeite, dus wij voeren gewoon het kenteken in op ons Sunpass account.

En ook in de Orlando omgeving krijg je tolkorting als je een transponder hebt.

Mattie
12-03-18, 13:50
Nou met korting is het dan toch wel interessant (mits je wat vaker gaat) ik ga me er nog eens in verdiepen in elk geval!

mattrob
12-03-18, 14:21
Kenteken niet invullen is zeker niet verplicht, en de transponder gaat boven toll by plate, helemaal waar. Maar het kan soms toch wel handig zijn zoals wij hebben ondervonden. Namelijk als beide belast worden (komt sporadisch voor, maar heb het al meer gehoord). Dan heb je een iets kortere weg om dat recht te zetten met Alamo (of anderen), want je hebt immers de gegevens van Sunpass, transponder gekoppeld aan het kenteken.


Dat is in ieder geval goede tip ja, het is immers kleine moeite. Ik kreeg de vraag wel eens van mensen die geen internet voor onderweg hadden, en dan zenuwachtig werden, als ze dat bij Alamo zelf moesten doen voordat ze de weg op gingen. Maar doe het na 'thuiskomen' in je villa of hotel, dan kan je zonder probleem op internet.


En ook in de Orlando omgeving krijg je tolkorting als je een transponder hebt.

Is dat dan soort 'standaard' korting (bv 10%) ? In Miami en omgeving stond het er op borden bij; kosten tol, en kosten tol met Sunpass (scheelde soms de helft). Ik kan me dat zo snel niet in Orlando herinneren, maar misschien vergis ik me wel, je denkt er eigenlijk niet meer bij na als je door/langs tol komt.

knaapje
12-03-18, 14:55
Ik heb even mijn sunpass account bekeken. In de directe omgeving van Orlando heb ik de volgende tolls betaald.
$0.50 $0.55 $0.82 $1.09 $1.37 en $2.13
Ik denk dat de cash tarieven dan resp. $0.75 $ 0.75 $1.00 $1.25 $ 1.50 en $ 2.50 zijn geweest.
Niet dat het nou zulke bedragen zijn, maar je verdient je transponder zo wel terug en dan het gemak.....

mattrob
12-03-18, 16:09
Eens ja, aangezien het niet mooi afgeronde bedragen zijn, zal het inderdaad wel vaste korting zijn of zo. Maar scheelt toch wel, dan heb je hem snel eruit idd

Niels Jansen
13-03-18, 10:24
Wij gaan binnenkort naar Florida, kan je ook overal gewoon cash betalen voor de tolwegen?

marjolijne
13-03-18, 10:58
Nee, in Miami niet overal. In Orlando volgens mij nog wel overal.

moniquekruiningen
13-03-18, 14:35
Gepikt van Jan Doets... :-)
Contant betalen
Bij de bemande tolpoorten is het mogelijk om met contant geld te betalen. Er zijn dan vaak rijen voor gepast betalen en ook rijen indien je wisselgeld terug wenst te krijgen. Indien het mogelijk is om hier met creditcard te betalen staat dit bij de rij aangeven. Je kiest hier dus de rij welke voor jou van toepassing is. Kom je een kleine tolpoort tegen dan is het wel eens mogelijk dat hier op het moment van passeren niemand aanwezig is, vaak is hier dan de mogelijkheid om contant te betalen in een automaat. Hier werp je dan gepast geld in. Mocht dit niet mogelijk zijn dan dien je gebruik te maken van de onderstaande betaal mogelijkheden.
Dit geldt dus alleen bij autu huur via Jan Doets/ HerTz
Sunpass is de transponder of sticker waar wij het over hebben.


Toll by Plate
Op sommige wegen is het niet mogelijk om de tol contant te voldoen. Dit is bijvoorbeeld het geval op de wegen rondom Miami en de snelweg naar de Florida Keys. Hier heb je dan de mogelijkheid om de rijbaan te kiezen Toll by Plate. Het nummerbord van de auto wordt dan geregisteerd en vervolgens worden de kosten voor de tol door Hertz aan je doorberekend en afgeschreven van de creditcard die je bij het ophalen van de huurauto hebt geregisteerd.
PlatePass / SunPass
In Florida zijn alle auto’s uitgerust met een PlatePass / SunPass. Dit heeft als voordeel dat je bij elke tolpoort via de PlatePass of SunPass rijbaan direct kunt door rijden. Ook als een tolpoort onbemand is kan je met deze pas doorrijden zonder een boete te krijgen (kies wel altijd de juiste rijbaan). Bij passeren van een SunPass/PlatePass rijbaan wordt deze pas automatisch geactiveerd. Voor deze service rekent Hertz een aparte administratie fee van US$ 4,95 per dag plus de kosten voor de tol. Dit geldt ook voor alle navolgende dagen tot het einde van het huurcontract. Het maximale bedrag voor deze administratie kosten is US$ 24,75 per week plus de kosten voor de tol. De tol die je betaald bij het gebruik van deze service is wel lager, dan bij contante betalingen of Toll by Plate. Indien er geen mogelijkheid is tot Toll by Plate of contanten betaling zal de PlatePass/SunPass dus geactiveerd worden en worden de daarbij behorende administratiekosten in rekening gebracht.

knaapje
13-03-18, 19:37
Ik heb even mijn sunpass account bekeken. In de directe omgeving van Orlando heb ik de volgende tolls betaald.
$0.50 $0.55 $0.82 $1.09 $1.37 en $2.13
Ik denk dat de cash tarieven dan resp. $0.75 $ 0.75 $1.00 $1.25 $ 1.50 en $ 2.50 zijn geweest.
Niet dat het nou zulke bedragen zijn, maar je verdient je transponder zo wel terug en dan het gemak.....

Zag vandaag toevallig op mijn afrekening van de tolls staan:

You saved $3.98 during this period by using SunPass®.
You saved $1.48 during this period by using SunPass®.

Het wordt dus op je maandelijkse nota (de summary) vermeld.

Niels Jansen
14-03-18, 09:18
Ik vind het nog een beetje verwarrend sorry haha maar kan ik met mijn creditcard gewoon overal betalen of ben ik verplicht wat aan te schaffen? En zo ja wat en waar moet ik dat dan regelen?

Alvast bedankt!

corrus
14-03-18, 10:23
Niet zo verwarrend hoor... ;)
'T is of CASH OF Tolpass... (Géén Creditcard)
Je hoeft niet écht iets aan te schaffen bij Car-Rentals wordt dit automatisch gedaan.

Niels Jansen
14-03-18, 10:45
Ik heb de auto bij Alamo geboekt ik zal eens kijken of ik daar iets hierover kan terug vinden.

Cash of Tolpass zeg je maar hierboven lees ik weer dat Cash niet overal kan...vandaar mn twijfel ik wil niet voor verrassingen komen te staan snap je

Mattie
14-03-18, 11:47
Zie: https://www.alamo.com/en_US/car-rental-faqs/toll-charges/other-state-toll-options.html

Voor Alamo hoef je dus NIKS te regelen, achteraf betaal je het. Er zitten wel extra kosten aan: zie bovenstaande link.

Niels Jansen
15-03-18, 09:20
Bedankt, het is me helemaal duidelijk nu. Ongeveer 20 dollar voor de huurperiode plus de Tol die je onderweg betaald. Das goed te doen vind ik.

moonlight91
20-03-18, 10:20
Hier is inmiddels de toll van de cc afgeschreven
dag 1 hebben we gebruik gemaakt van toll by plate
de andere dagen de transponder
alamo heeft €7,45 afgeboekt , dus toll op de route sanford/i’drive
en het dagtarief administratie kosten

Cindy1969
20-03-18, 15:09
Ben benieuwd wat bij mij de schade zal zijn. 10 dagen gebruik gemaakt van Toll by Plate, zal nog wel een aardig bedragje zijn. Eens kijken volgend jaar met de transponder.

Voor degenen die mij een PB hebben gestuurd: ik heb voor jullie allemaal een transponder mee. Ben vanmorgen terug gekomen uit Florida, vandaag druk met koffer uitpakken, wassen, alles opbergen wat gekocht is.
Morgen vrije dag, maar ook druk. Donderdag weer aan de bak.
Ergens volgende week zal ik jullie even een mail sturen, heb jullie mailadressen inmiddels, over het verzenden en betalen. Het kan in ieder geval niet met brievenbuspost, daar is ie te dik voor.

moniquekruiningen
20-03-18, 15:51
http://spacecoastdaily.com/wp-content/uploads/2015/12/Transponders-580-34.jpg

Bij mij kon ie met gemak door de brievenbus hoor Cindy, is ie groter geworden?

Enne welkom thuis... nu weer wennen aan de kou, al is de temperatuur vandaag al veeeeel beter dan afgelopen dagen..

knaapje
20-03-18, 16:13
Welkom terug in een koud Nederland.
Een brief mag maximaal 32 mm dik zijn. Het is dus een kwestie van meten en weten.

Mattie
20-03-18, 16:38
En als je geen zin hebt om met een meetlat aan de gang te gaan: kijk of hij door je brievenbus past dan weet je het meteen :)
(of je moet echt een afwijkende maat hebben natuurlijk)

Cindy1969
20-03-18, 17:39
Nou, met een meetlat aan de gang gaan is niet mijn eerste actie als ik thuis kom uit Florida :p
Nu alsnog even gedaan, 30 mm meet ik. Incl. zuignapjes. Gaat dat in een bubbelenveloppe?
Wellicht kunnen die zuignapjes los in de enveloppe?
Weet iemand dat?

Cindy1969
20-03-18, 17:47
Incl verpakking gaat het in ieder geval niet door de brievenbus, net geprobeerd.

moonlight91
20-03-18, 20:25
Vraagje aan de transponder eigenaren....

hebben jullie je CC gekoppeld zodat je automatisch opwaardeerd
of schrijven jullie zelf een bedrag over van CC naar account
en zo ja, hoeveel

Krullenbol
20-03-18, 20:59
Ik heb automatisch opwaarderen bij $ 10,- komt er weer $ 10,- bij.
Werkt perfect en eigenlijk geen omkijken naar.

corrus
20-03-18, 21:07
Ik sta al jaren op "Auto Replenish" (Easy Pay)

Current Easy Pay Settings:
Low Balance Amount: $10,00
Pre-Set Amount: $40,00

Het voordeel is ook dat ik dan ook veel gemakkelijker op de luchthaven kan parkeren.

sunnyrojo
21-03-18, 07:37
@Cindy1969;
Welkom thuis is het koude kikkerlandje, blog was hartstikke leuk (elke ochtend bij de koffie):cool:

mattrob
21-03-18, 09:34
Ik heb mijn CC wel gekoppeld, maar doe zelf overschrijven als ik dat wil. Heb dat niet automatisch ingesteld. Maar als je CC gekoppeld is, kan je in de app heel makkelijk opwaarderen !

moonlight91
21-03-18, 09:42
Op dit moment hebt ik dat ook zo gedaan , Mattrob
maar ik twijfel of ik easypay ga activeren
ik begrijp dat andere dat wel gebruiken
de app werkt heel fijn vind ik...

Terpies
21-03-18, 13:46
Ik ben in al die jaren dat we in Florida zijn geweest in staat om de tolwegen prima te mijden zonder groot tijdverlies.
Rijden via highways/byways heeft voor ons meer charme, en omdat we op vakantie zijn hebben we geen haast. Afgezien van de toll bridges bij St Pete/Tampa zou ik me niet kunnen voorstellen dat het niet mogelijk is om zonder tol te betalen op een relaxte manier door Florida te rijden. Ook de turnpikes zijn wel te vermijden omdat er altijd wel een alternatieve route is.

Als je er woont zoals @Mattrob kan ik me voorstellen dat je wel een Tollpass hebt, maar ik heb de Toll pass nog nooit gemist, ook in Frankrijk rijden we op vakantie bijna nooit via de Péage.

In je navigatie kun je aangeven of je wel/niet via Toll wilt rijden.

Overigens mag je als je minimaal met z'n tweeën in auto zit wel op HOV lanes rijden, dus op drukke routes schiet dat ook wel meer op dan via reguliere rijbanen.

mattrob
21-03-18, 14:12
Ik ben in al die jaren dat we in Florida zijn geweest in staat om de tolwegen prima te mijden zonder groot tijdverlies.

Als je er woont zoals @Mattrob kan ik me voorstellen dat je wel een Tollpass hebt, maar ik heb de Toll pass nog nooit gemist, ook in Frankrijk rijden we op vakantie bijna nooit via de Péage.



Als je veel in en rond de I4 moet rijden ter hoogte van WDW, dan is een tolweg toch wel erg relaxed ;-) ! Als ik kan mijden, doe ik dat ook (ben Hollander hè), maar het is soms wel erg relaxed. En overigens, we wonen er niet (helaas), maar hebben er wel een mooie villa !

Terpies
21-03-18, 14:14
@Mattrob: oke...regelmatig wonen dan :D prachtige villa hebben jullie!!!

moonlight91
21-03-18, 15:45
Wij kiezen er ook wel eens voor om tollwegen te mijden
wij vinden de routes binnendoor ook leuker/mooier
toch hebben we op elke vakantie wel 1 of 2 dagen waarin we wel toll moeten betalen
als we bv naar busch gardens rijden hoef ik niet zo nodig binnen door, naar een statepark dan weer wel
van en naar het vliegveld graag de snelste weg dus toll

Cindy1969
21-03-18, 18:50
Dank je wel Sunnyrojo!

Cindy1969
21-03-18, 18:53
Ik haat de I4 dus kan niet zonder de tolwegen als je toch ook ergens redelijk snel wil zijn.

Ta2 Gerrit
22-03-18, 21:03
Vraagje aan de transponder eigenaren....

hebben jullie je CC gekoppeld zodat je automatisch opwaardeerd
of schrijven jullie zelf een bedrag over van CC naar account
en zo ja, hoeveel

Hier idem, Easy Pay (<$10,- +$25,-) Hoef je niet meer na te denken, of te schrikken bij "Low Balance" ;) "Go Sunpass"



Ik haat de I4 dus kan niet zonder de tolwegen als je toch ook ergens redelijk snel wil zijn.

Dat is zeker op dit moment niet de weg waar je wil zijn. Hopelijk is de reconstructie snel klaar, wat een drukte. Wij zijn ook echt tolwegfans :cool:

Cindy1969
22-03-18, 21:46
Bizar druk ja, en wat veel werkzaamheden! Dubbel blij met goede navigatie :D

corrus
22-03-18, 21:52
Hier idem, Easy Pay (<$10,- +$25,-) Hoef je niet meer na te denken, of te schrikken bij "Low Balance" ;) "Go Sunpass" :cool:
Volgens mij rijd jij te vaak afritten van de 417... (hahahaha) die zeggen altijd "Low Balance"
Op en afrit Celebration geven dit altijd aan, ook bij voldoende saldo

Ta2 Gerrit
22-03-18, 22:12
Celebration slaan we tegenwoordig over, Cor. We kachelen door naar de I4 en dan (als er geen file staat, anders World Drive) naar de 429 (wederom toll) ;)

sunnyrojo
28-03-18, 22:54
Wij hebben de transponder inmiddels gekregen, bedankt Cindy nogmaals hiervoor en waren toch nieuwsgierig al gaan we pas in augustus en probeerden alvast een account aan te maken.
misschien doen wij iets helemaal verkeerd , we hebben hier alles doorgelezen maar toch doen we iets niet goed want we kunnen niet door om ons aan te melden.
zelf bedachte username
pin met aantal gewenste aantal cijfers

onze gmail account doorgegeven
telefoonnummer 01 aangevuld met 000 0000
adress het eerste appartement waar we verblijven in Miami
city Miami country united states state Florida
zipcode 33140 County Miami Dade
dan drukken we op next en keer op keer wordt gevraagd om please select county?? :confused::confused:

moniquekruiningen
29-03-18, 01:23
Ik heb t bij mij nagekeken, kan alleen aangeven wat ik heb
email account lijkt me geen issue
vervolgens
address;
201 raquette club road
N422
Weston
State: Florida
Zip code: 33326

Country: United States
County: Broward
Phone: niet ingevuld.

mss dit eens proberen?

moonlight91
29-03-18, 08:52
Ik heb geen telefoonnummer ingevuld
en het adres van het hotel
bij county heb ik out of state
ik gebruik de app (iphone)

sunnyrojo
30-03-18, 07:37
geprobeerd via app en Monique we hebben jouw adres gegevens gebruikt, helaas. vanavond weer kijken, wij hebben toch 01 als landcode vh telefoonnummer moeten gebruiken:confused:

moonlight91
30-03-18, 08:49
Ik heb geen telefoon nummer ingevuld
en zelfs gewoon mijn emailadres van kpn gebruikt
heb je bij county ook al out of state ingevuld ?
ons adress staat op het hotel waar we zaten afgelopen keer aan de international drive

Krullenbol
30-03-18, 16:19
Ik heb dit staan:

Phone Contact (000) 000-000
Address: 8601 Worldquest BLVD
Suite: 000000
City: Orlando
Country: United States
State: Florida
Zip: 32821
County: Orange

sunnyrojo
31-03-18, 13:25
ik denk dat het toch te maken heeft met Nederlands IP adres, wij nemen hem gewoon mee en proberen het daar

moniquekruiningen
31-03-18, 13:57
Heb je het ook al via de app geprobeerd?

sunnyrojo
31-03-18, 17:13
Ook geprobeerd, we nemen hem gewoon maar mee, zal daar wel lukken toch?

Cindy1969
31-03-18, 18:27
Of even via een VPN op een USA ip adres gaan zitten?
Heb een extensie in Google Chrome waarmee dat gaat. Verder geen flauw benul van hoe dat allemaal technisch in elkaar zit, maar zo kan ik bijvoorbeeld op de site van Ulta kijken, anders
kan dat niet.
En in Florida kon ik zo op de NL Netflix komen.

EIQ
15-04-18, 00:45
Wij gaan binnenkort met een grote groep en hebben twee huurauto's. Kan ik, als ik twee transponders koop bij Publix of CVS, deze via 1 account met twee verschillende huurkentekens activeren via de app en betalen met 1 creditcard?

Frans1949
15-04-18, 08:40
Wij gaan binnenkort met een grote groep en hebben twee huurauto's. Kan ik, als ik twee transponders koop bij Publix of CVS, deze via 1 account met twee verschillende huurkentekens activeren via de app en betalen met 1 creditcard?

Ja dat kan eenvoudig via je account.
Gewoon transponder bijvoegen

elpedro
21-04-18, 11:57
Laat ik beginnen met een excuus als dit topic al ergens besproken is.
Maar mijn vragen hebben specifiek betrekking op de tolpoorten van Orlando Int. Airport naar Davenport.
Mijn vragen zijn als volgt:
- hoeveel tolpoorten kom ik tegen op deze route?
- heb je de keuze om te betalen met munten en/of creditcard en moet ik dan nog specifiek ergens op letten?
- wat betaal je ongeveer in $ per tolpoort?
- is er een handige site of App (met goede ervaringen van onze forummers) die inzicht geeft in mogelijke/aantallen tolpoorten met prijzen
in de directe omgeving van davenport?

A.s. donderdag vertrekken wij die kant op en ik probeer in te schatten hoeveel muntgeld ik eventueel bij mij moet hebben.

nb. onze vakantie is a.d.h.v. een blog te volgen via http://florida2018.jouwweb.nl

Alvast bedankt voor jullie reacties

Ta2 Gerrit
21-04-18, 14:56
Op www.sunpass.com (http://www.sunpass.com) kun je alle informatie vinden die je zoekt. Het aantal tolpoorten van OIA naar Davenport is natuurlijk afhankelijk van hoe je rijdt, maar gesteld dat je via de SR417 en de Interstate 4 gaat kom je 3 tollplaza's tegen waar je zowel Exact Coins als Cash kunt betalen. Hoeveel zou ik niet zo weten, wij hebben al jaren een transponder (ik dacht $1,25 per plaza), maar dat staat op de website.

Terpies
22-04-18, 14:54
Als je je route plant via Google maps kun je exact zien wat het kost als je tolwegen rijdt.

elpedro
23-04-18, 11:28
Als je je route plant via Google maps kun je exact zien wat het kost als je tolwegen rijdt.
Dit klinkt interessant maar hoe en waar zie je dit dan?
Ik zie wel hoe je in Google maps kan kiezen voor tolwegen vermijden en kan ook zien waar de tolpoort is, maar ik zie dan nergens bedragen staan.
Is dit dan een kwestie van ergens iets aanvinken?

sunnyrojo
23-04-18, 13:27
Of even via een VPN op een USA ip adres gaan zitten?
Heb een extensie in Google Chrome waarmee dat gaat. Verder geen flauw benul van hoe dat allemaal technisch in elkaar zit, maar zo kan ik bijvoorbeeld op de site van Ulta kijken, anders
kan dat niet.
En in Florida kon ik zo op de NL Netflix komen.
even uitgeprobeerd (tunnelbear) maar helaas, komt goed in Florida!:cool:

Cindy1969
09-05-18, 08:43
Ik ben toch blij dat ik voor volgend jaar de transponder heb gekocht. Ben 10 dagen geweest, heb al EUR 52,= betaald aan tol, en ik zie nu nog een laatste stukje op mijn CC voorbij komen van EUR 5,67. Heb het gecheckt op de site https://www.htallc.com/en/invoice/list en het klopt allemaal wel.
Nu heb ik ook angstvallig de I4 vermeden en overal tolwegen gepakt. Maar toch, vind het nog aardig wat, bijna EUR 60,= aan tolgeld.
Met de transponder scheelt het toch weer volgende keer.

dirkmuis
15-05-18, 10:54
Hangt ook van de kosten die de verhuurder rekent af. 60 euro lijkt me wat veel voor een paar stukjes tol?

knaapje
15-05-18, 13:17
Ik had in 10 dagen met transponder $ 28 toll.
Als je vanuit Kissimmee bijv. via de oostkant van Orlando naar Daytona gaat, kost het relatief aardig wat toll, maar je omzeilt de I 4 files.

Cindy1969
15-05-18, 14:36
Ik vind het ook veel, maar ja, niets aan te doen. Ben inderdaad ook 1 dag naar Cocoa Beach geweest, daar ging ook aardig wat toll in zitten.

Terpies
15-05-18, 23:01
Ik vermijd vrijwel altijd de tolwegen (is prima in te stellen in het navigatie systeem), wij hebben geen haast in de vakantie, en ook zonder gebruik van tolwegen kun je je prima snel verplaatsen. Sommige bruggen ontkom je niet aan toll (tenzij je omrijdt).

Zelfs vroeger op vakantie in Frankrijk probeerden we zo snel als de péage begon op de RN te komen. Als ik voor mijn werk naar Parijs moest gebruikte ik wel de péage, maar op vakantie is niets leuker dan door de dorpjes en natuur te cruisen.

Ook in de US rijden we zo weinig mogelijk interstates, tenzij het echt niet anders kan, maar ook dan kun je je redelijk eenvoudig tol vrij verplaatsen via highways en byways, wat voor ons echt het roadtrip gevoel is.

Cindy1969
16-05-18, 12:08
Ik heb ook geen haast, maar zo'n vreselijke hekel aan die drukte op de I4... Volgens mij moet je in Orlando óf de I4 pakken óf de tolwegen.
Er zijn zat sluipweggetjes denk ik, maar die moet je dan wel weten. En heb richtingsgevoel van 0,0 dus echt afhankelijk van de navigatie.

Terpies
16-05-18, 20:53
Ook in je navigatie kun je aangeven om tolwegen te mijden....evenals veerboten en onverharde wegen...

Cindy1969
17-05-18, 08:12
Ja dat snap ik, en weet hoe dat werkt. Maar als ik aanvink dat ik tolwegen wil vermijden ontkom ik er niet aan om de I4 te pakken vrees ik...

Don Tuse
17-05-18, 11:56
Als je instelt dat je tolwegen wilt vermijden en de I4 wilt vermijden, kom je op de mooiste plekjes. :D

Frans1949
17-05-18, 12:05
Ik vind het ook veel, maar ja, niets aan te doen. Ben inderdaad ook 1 dag naar Cocoa Beach geweest, daar ging ook aardig wat toll in zitten.


Ik denk dat je volgend jaar zal zien dat je met de transponder heel veel geld bespaard.
De extra kosten die je betaald aan autoverhuurder en creditcard bank zijn denk ik aanzienlijk.
Ook t.o. van cash is er met de transponder een klein voordeel te behalen.

knaapje
17-05-18, 13:24
Besparing kan vrij hard gaan.
Op een bruto cash toll van ongeveer $ 32,50 bespaarde ik $ 4,50.
Het hangt van het gereden traject af , bij de een bespaar je meer dan bij de ander.

mickmak
17-05-18, 18:10
Wij huren al jaren bij National en daar zit standaard een Subpass op de auto.
Is dit duurder dan wanneer je een eigen subpass aanschaft?
En hoe doe je dat dan als er al een op de auto zit?

Jackie

sunnyrojo
17-05-18, 18:15
bespaar nu al en zit nog thuis;), want mijn auto bij Dollar kostte vele malen minder:cool: nu nog zorgen dat ie wel mee de koffer ingaat....

Cindy1969
17-05-18, 20:16
Als je instelt dat je tolwegen wilt vermijden en de I4 wilt vermijden, kom je op de mooiste plekjes. :D

Dat is wel weer waar haha!

Cindy1969
17-05-18, 20:18
Ja denk het ook hoor, dat ik volgend jaar ga besparen. Nu ga ik sowieso naar een totaal ander gebied, maar toch... Alhoewel, was nu 10 dagen in Orlando.
Volgende keer zijn dat 5 dagen, maar dan ook een dag of 10 aan de Gulfcoast. Eens kijken hoeveel ik dan kwijt ben.

Cindy1969
17-05-18, 20:19
Wij huren al jaren bij National en daar zit standaard een Subpass op de auto.
Is dit duurder dan wanneer je een eigen subpass aanschaft?
En hoe doe je dat dan als er al een op de auto zit?

Jackie

Ik zou dit draadje even goed doorlezen, veel info is hier al over gegeven.

moonlight91
17-05-18, 21:44
Ik ben toch blij dat ik voor volgend jaar de transponder heb gekocht. Ben 10 dagen geweest, heb al EUR 52,= betaald aan tol, en ik zie nu nog een laatste stukje op mijn CC voorbij komen van EUR 5,67. Heb het gecheckt op de site https://www.htallc.com/en/invoice/list en het klopt allemaal wel.
Nu heb ik ook angstvallig de I4 vermeden en overal tolwegen gepakt. Maar toch, vind het nog aardig wat, bijna EUR 60,= aan tolgeld.
Met de transponder scheelt het toch weer volgende keer.

das de moeite ,ik ben blij dat we hem de dag na aankoop direct hebben gebruikt
was nu maar 1x administratie kosten aan Alamo kwijt, alleen de rit sanford/idrive
kosten incl toll 9,11€ en terug weg met transponder nog geen 5$

oscar
19-05-18, 14:48
Over twee maanden zijn we in Florida en wil aan de experts op dit forum vragen wat voor ons het verstandigste is ivm tolheffing.
We vliegen op Tampa, waar we de auto ophalen en dan rijden naar St-Petersburg ( treasure Island), na 3 nachten verblijf daar rijden we naar Disney world waar we 8 nachten verblijven, de auto zullen we alleen gebruiken voor vervoer naar restaurants en shopping malls, en de laatste dag naar Orlando airport waar we de auto inleveren.
Heb ik met dit reisschema te maken met veel of weinig tolwegen, moet ik hier een kaart voor aanschaffen of cash?

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Ta2 Gerrit
19-05-18, 23:59
Je zult (en zeker niet als je er op let) weinig tolwegen tegen hoeven te komen zo als ik het zie. Dus is de keer dat je onverhoopt op een tolweg komt cash de beste optie. Mocht dat niet mogelijk zijn omdat er geen cash optie aangeboden wordt treed bij de meeste autoverhuurders automatisch Toll by Plate in werking. Je betaald dan de tol achteraf en een bedrag voor gebruik van het systeem.
Maar zoals al aangegeven, met de routebeschrijving die je noemt hoef je zeker geen tolwegen tegen te komen.

oscar
20-05-18, 11:46
Bedankt voor je antwoord.

Als ik de kaart bekijk ontkom ik alleen niet op de laatste dag aan de rit van disney naar Orlando AirPort aan een tolweg, kan je deze weg cash betalen?

Is er ergens een kaart te vinden waarop staat waar wel en waar niet met cash betaald kan worden?

moonlight91
20-05-18, 13:05
Je kunt je tomtom ook instellen op tollwegen mijden

Ta2 Gerrit
20-05-18, 19:52
Als ik de kaart bekijk ontkom ik alleen niet op de laatste dag aan de rit van disney naar Orlando AirPort aan een tolweg, kan je deze weg cash betalen?

Op de 417 (die zul je bedoelen) kun je ook met cash betalen. Maar het airport is ook wel tolvrij te bereiken, al zou ik dat niet aanraden (of zeker zelf niet doen). De 417 en de 528 zijn de makkelijkste wegen om er te komen. De kaart die je zoekt staat op de Sunpass website.

corrus
20-05-18, 20:18
Op de 417 (die zul je bedoelen) kun je ook met cash betalen. Maar het airport is ook wel tolvrij te bereiken, al zou ik dat niet aanraden (of zeker zelf niet doen).
Tuuurlijk wel... Osceola Pkw... helemaal afrijden dan linksaf (Boggy Creek Road) deze ook helemaal afrijden tot aan de T-kruising... daar wéér linksaf... dan nog maar 2 mijl rechtdoor.. Wél goed op de borden letten. :D

Et Voilá... El Aeropuerto :cool:

Ta2 Gerrit
20-05-18, 20:24
Even een kleine correctie, Cor, zelfs op Osceola Pkwy moet je tol (Shingle Creek Toll Plaza) betalen. Tenminste, wij wel, als we naar The Loop (Abuelos) gaan :D.
Dat kun je natuurlijk ook wel omzeilen, maar dan leiden er wel meer wegen tolvrij naar Rome (MCO).

EIQ
27-05-18, 21:28
Omdat we terug naar het vliegveld een extra auto moesten huren heb ik een transponder over. Wie hem wil overnemen graag even een PB. Kosten €20,00 ecl verzendkosten.

wendy1
29-05-18, 21:56
Omdat we terug naar het vliegveld een extra auto moesten huren heb ik een transponder over. Wie hem wil overnemen graag even een PB. Kosten €20,00 ecl verzendkosten.
Ik wil het wel overnemen. Het lukt me niet om een pb te sturen..

moonlight91
19-06-18, 17:12
Zijn er al forumleden die toegang hebben tot hun sunpass account?
ik begrijp dat de pin nu een wachtwoord zou moeten worden

corrus
19-06-18, 20:50
Dat is volgens mij altijd al zo geweest. (in mijn geval een jaartje of 10) :cool:

Frans1949
19-06-18, 21:18
Corrus, tot de verbouwing van de site heb ik altijd ingelogd met een pincode.

wendy1
19-06-18, 21:23
Ik heb een transponder overgenomen van een forumlid. Nu probeer ik een account aan te maken via de app, maar waar moet ik klikken om een account aan te maken? De enige optie die ik hiervoor zie is bij “purchase transponder”, maar ik heb er al een. Bij “register your account kom ik ook niet verder”..

Krullenbol
19-06-18, 22:07
Het is wel zo dat Sunpass website en app een grote update hebben gehad die maandag 11 juni online had moeten komen.
Er zijn sindsdien alleen maar problemen. Sinds 2 dagen is de website pas weer bereikbaar de app bij mij nog steeds niet.

Als ik via de website inlog kom ik wel in mijn omgeving maar kan ook geen transponder toevoegen. De pagina bestaat niet eens.
Misschien heeft het hier mee te maken.

corrus
19-06-18, 22:32
Troost je... :) ik kan m'n Credit Card niet editen (lees vernieuwen)...


Corrus, tot de verbouwing van de site heb ik altijd ingelogd met een pincode.
Doe ik nu nog steeds hoor... ;)

moonlight91
20-06-18, 08:08
Ik heb de app geupdate en kan mijn account niet in
om een wachtwoord te koppelen word ik door verwezen maar die pagina
bestaat niet ...
mijn pin werkt niet meer
ik heb op de website idd nergens een link gezien om de transponder te registreren
op de app zou dat wel kunnen maar die optie werkt nu nog niet
ik ga pas in december weer dus zal voor die tijd vast wel inorde zijn

knaapje
20-06-18, 11:15
Mijn account via de laptop werkt, maar via de app kan ik er ook niet bij.
Typisch geval van een niet werkende update.

corrus
20-06-18, 19:55
en je kunt nu ook een Credit Card toevoegen?

knaapje
20-06-18, 21:05
Ik kom op de juiste pagina en het ziet er goed uit, maar ik heb geen cc toe te voegen.
De toll betalingen vanaf begin februari 2018 kan ik terug zien.

moonlight91
21-06-18, 07:39
Maar je had misschien al een account met wachtwoord?
ik moet nog een wachtwoord aanmaken en dat gaat niet
de pin is onbruikbaar

Krullenbol
22-06-18, 12:06
De website zelf kan ik wel benaderen en inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord.
Ik heb vorigeweek de pin kunnen veranderen naar wachtwoord dat was een scherm die
naarvoren kwam na het inloggen met pin.
De app kan ik nog steeds niet gebruiken en op de website kan ik wel mijn gebruik en gegevens zien.
Het transponder gedeelte om aan te melden nog steeds niet bereikbaar. Het hele gedoe gaat inmiddels
dag 17/18 in echt belachelijk dat dit zolang moet duren.

mattrob
22-06-18, 14:20
Ik kan nog steeds met mijn pincode inloggen. Hij geeft wel een melding (als ik al ingelogd ben) 'We're sorry, the system is unavailable. Please try again later'. En ik heb de laatste weken paar keer email van ze gehad, dat het allemaal niet zo soepel gaat met upgrade van hun systemen of zo. Maar vooralsnog gaat het bij mij dus goed. Werkt zowel op de website, als in de app. Wel beide prachtig geworden; zag er altijd wat ouderwets uit. Op de App moest ik wel twee security questions opnemen.

moonlight91
22-06-18, 17:36
Ik kon vanmiddag ineens in mijn account met mijn pincode
Ik heb mijn account geupdate (gebruikersnaam en ww aangemaakt)
je krijgt 3 veiligheids vragen en moest mijn telefoonnr invoeren
cc kan ik ook invoeren voor easypay
met de app kan ik nu nog niks

jastsali
23-06-18, 12:49
Mijn pincode wijzigen naar wachtwoord lukte me een week geleden al. De app werkt nog steeds niet. Mijn laatste tol gebruik die in het systeem is geregistreerd dateren allemaal van 1 juni. Daarna is er geen tol-gebruik meer geregistreerd, terwijl ik tot 10/6 nog volop door de tolpoorten ben gereden. Ook is er geen geld meer van mijn CC afgeschreven ter aanvulling van het saldo (replenish). Problemen houden nog wel een tijdje aan. Zie onderstaande verklaring van SunPass:

"We apologize for the inconvenience to our customers during the SunPass system maintenance period and appreciate their patience while we work to resolve these issues.
Our SunPass team has been working diligently to streamline the system and are adding resources to improve service levels including additional hardware, internet capacity, and telephone lines. We will add additional resources, as needed, to ensure high service levels. Regarding tolls, customer accounts will reflect each transaction that was incurred since June 1, 2018 once the Customer Service Center begins to post toll charges, which is anticipated to begin as early as the end of the week. Please note, the posting process may take a number of weeks. This is being done to avoid customer payment cards being charged all at once. Some customers may see multiple replenishments in one day if they had a high toll usage in a short period of time.
We are committed to our SunPass customers and want to ensure that they are not negatively impacted by the system maintenance period. For any customer that was unable to replenish their account by phone, web, or other means during the maintenance period, or shortly after, who may have been assessed additional fees, please call the SunPass customer service center at 1-888-TOLL-FLA (1-888-865-5352) and speak with a representative who can assist you.
For SunPass customers not on Easy Pay or automatic replenishment, there are several options for replenishing an account:
Call the customer service center at 1-888-TOLL-FLA (1-888-865-5352) • Use the Interactive Voice Response System (IVR) • Visit a SunPass walk-in center (see locations in table below) • Utilize the SunPass.com website • Visit an authorized Merchant and make a Cash Replenishment (for locations, click here) https://www.sunpass.com/en/about/cash.shtml
Again, we apologize for the inconvenience and are confident that new SunPass system features will provide a better customer experience in the future."

Krullenbol
29-06-18, 07:08
Tja, het blijft een grote puinhoop..

De online transponder pagina is nog steeds niet bereikbaar. Je kunt dus geen kenteken invoeren van je huurauto
(nu is dat volgens mij geen verplichting maar een advies).

Mijn transponder staat wel geregistreerd met automatisch balance van $ 10,- maar normaal geef ik een
tijdsbestek aan bij het invoeren van de auto. Nu is dat niet mogelijkt zal dat nog problemen opleveren?

Zelf denk ik van niet of is het toch ff beter om te bellen, transponder nummer doorgeven en vragen of
alles gewoon werkt?

jastsali
18-07-18, 07:49
Inmiddels 1,5 maand verder na een onderhoudsbeurt van het Sunpass-systeem die eigenlijk een week had moeten duren, maar nog steeds volop problemen. Er moeten nog tientallen miljoenen transacties verwerkt worden en de staat Florida heeft het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de uitvoering nu aansprakelijk gesteld en alle betalingen aan het bedrijf gestopt.
Het bereiken van de Sunpass-website is nu ook lastiger geworden, want de website kun je niet meer bereiken vanuit Nederland. Via een omweg (VPN of browser plugin) is de site nog wel bereikbaar. De Sunpass-App kan ik vanuit Nederland helemaal niets meer mee. Krijg alleen maar de melding dat account niet geldig is. Ik vermoed dat daar ook een GEO-block op zit. Mijn transacties in de 1e helft van juni komen nu geleidelijk aan wel op het overzicht erbij en so-far-so-good. Nog geen spooktransacties.

Cindy1969
18-07-18, 12:35
Wat slecht geregeld zeg... En gelijk heeft de staat Florida, dat ze dat bedrijf aansprakelijk stellen.
Nou ja, ik heb nog even, tot mei 2019, om de mijne te activeren :p

Anthonie
18-07-18, 13:54
Het is erg slecht, ik kan ook hier in Florida bijna niet inloggen op de Sunpass site, de app werkt al helemaal niet. Ik heb gelukkig wel na vele pogingen mijn kenteken erop kunnen zetten, en toen ik weer een andere huurauto heb gekregen deze ook na vele pogingen kunnen aanpassen. Er is tot op heden nog geen $ afgeboekt van mijn account.

wendy1
18-07-18, 14:30
Ik vertrek over 3 wkn met een 2hands gekochte sunpass. Ik ga maar naar een infocenter, hopelijk kunnen zij het apparaat wel koppelen aan een nieuw account..

moonlight91
18-07-18, 14:54
Wij hebben gelukkig ook nog even tijd (tot kerst)
ik kan wel inloggen op de site maar verder kom ik ook niet
app doet idd helemaal niks

Krullenbol
18-07-18, 15:41
Zover ik weet is het kenteken niet verplicht maar wordt aangeraden. Als de transponder geactiveerd is dan wordt deze gescand.

Op dit moment hebben ze ca. 50 miljoen transacties verwerkt en doen er 8 miljoen per dag bij sinds de boel plat ging.
Uiteindelijk zal het een keer goed moeten komen :confused:

corrus
18-07-18, 20:16
En nu??
Nu kom ik helemaal nergens meer bij...
Wat een zooitje...

https://www.sunpass.com/vector/account/home/accountLogin.do

www.sunpass.com -

Access Denied


Error code 16

This request was blocked by the security rules

2018-07-18 18:15:16 UTC



Your IP83.162.209.152
|Proxy IP45.60.87.17(ID 10877)

Incident ID: 877000520095396205-35761044520239942


\\

jastsali
19-07-18, 10:31
Klopt Corrus. Deze melding krijg ik ook al een paar dagen. Het lijkt erop dat er sinds kort een GEO-block op zit. Dat kan er ook nog wel bij. Toegang tot de website vanaf buiten de VS is geblokkeerd. Ik denk dat op de app op de telefoon ook zo'n block zit.
Je kunt dit wel omzeilen als je een VPN verbinding hebt waardoor het lijkt alsof je via een Amerikaans IP-adres de website opent. In de Chrome browser kun je ook een plugin laden, (genaamd Hola) en dan kun je ook doen alsof je in de VS bent. Ik heb dit al gedaan en het werkt, maar of dat laatste veilig is wanneer je je accountgegevens oproept ....... Daarom prefereer ik mijn VPN verbinding. (die ik trouwens ook gebruik om in Nederland mijn Amerikaanse TV-pakket te kunnen bekijken)

Krullenbol
19-07-18, 15:05
Ik heb een betaalde VPN dan werkt de app ook niet. Denk dat er keuze is gemaakt om eerst de website werkend te krijgen
met alles erop en eraan en dat dan de app zal volgen. Had gelezen dat bij sommige nu eerste week van juni was bijgewerkt.

Bijna elke nacht ligt de website eruit voor onderhoud er wordt dus nog steeds hard gewerkt :cool:
Misschien een bewuste block om minder traffic naar de website te hebben en dat ze later dit weer inorde maken?

jastsali
19-07-18, 15:09
Ik gebruik expressVPN met de als locatie ingesteld de server in WashingtonDC. Dat werkt prima om de website te openen. Andere servers werken niet altijd.
De app lukt echter nog steeds niet, ook niet met de VPN. Eind volgende maand maar eens bekijken als we weer "thuis" zijn.
Mijn transacties zijn nu bijgewerkt tot 10 juni.

sunnyrojo
20-07-18, 07:42
wij hadden en hebben nog steeds het probleem dat we niet op de site komen om de gegevens in te stellen hier in Nederland, dus we hopen dat het in Florida zelf wel gaat lukken.
we hebben ook hier vanalles geprobeerd ( zie eerdere berichten) maar zonder resultaat, dus wij gaan direct naar de Publix en we hopen dat ze ons daar verder op weg helpen (letterlijk:rolleyes:)

Krullenbol
20-07-18, 10:48
Als ik inlog met Amerikaans IP dan kan ik mijn Sunpass benaderen. Ook tranponder of auto toevoegen alleen de afschrijvingen lopen achter.

Anthonie
20-07-18, 14:37
wij hadden en hebben nog steeds het probleem dat we niet op de site komen om de gegevens in te stellen hier in Nederland, dus we hopen dat het in Florida zelf wel gaat lukken.
we hebben ook hier vanalles geprobeerd ( zie eerdere berichten) maar zonder resultaat, dus wij gaan direct naar de Publix en we hopen dat ze ons daar verder op weg helpen (letterlijk:rolleyes:)

Denk dat de Publix je niet gaat helpen, ze verkopen alleen. Je zul je moeten melden bij een walk in center

corrus
20-07-18, 17:10
Als ik inlog met Amerikaans IP dan kan ik mijn Sunpass benaderen.
Ook transponder of auto toevoegen alleen de afschrijvingen lopen achter.
Da's het probleem ook niet
Maar... probeer maar eens je Credit Card te veranderen.:mad: of... de exp. date van die card te wijzigen,
Zelfs een nieuwe card toevoegen... mooi niks

sunnyrojo
23-07-18, 08:28
Denk dat de Publix je niet gaat helpen, ze verkopen alleen. Je zul je moeten melden bij een walk in center

Bedankt voor de tip, scheelt weer, we vliegen op Miami en daar zit er 1 in de buurt. We komen vroeg aan dus waarschijnlijk gaan we daar als eerste langs als we huurauto hebben opgehaald.

Anthonie
24-07-18, 02:05
Bedankt voor de tip, scheelt weer, we vliegen op Miami en daar zit er 1 in de buurt. We komen vroeg aan dus waarschijnlijk gaan we daar als eerste langs als we huurauto hebben opgehaald.

Onze Sunpass werkt wel gewoon, vandaag door een tolpoort gereden bij St Petebeach, en hij gaf daar aan Go Sunpass! en sprong op groen! Er is tot op heden nog niets afgeschreven, maar dit zal later komen

hannie
24-07-18, 09:07
Dat is fijn om te weten. Dan kan ik onze Sunpass die we al incl account hebben gewoon gebruiken ondanks dat ik niet op de site en in de app kan.

knaapje
24-07-18, 11:24
Een paar minuten geleden kon ik op de site en kon mijn gegevens updaten.
De app werkte nog niet.

Edit: de gegevens over betaalde toll, kentekens en transponder zijn nog niet beschikbaar.
Updates van betaalwijze, adres, cc nummer en bedragen zijn wel mogelijk

corrus
24-07-18, 11:30
Zolang je voldoende saldo hebt werkt alles perfect, maar daar gaat het ook niet over.
En ik heb ook nooit beweert dat de Sunpass poorten niet werken.
Wanneer je Saldo op is, pas dan beginnen de problemen.
De financiële afhandelingen gaan niet goed.
Dus bijschrijvingen / bijstortingen gaan niet (werkt niet, hetgeen ze ook keurig mededelen maar als vakantieganger heb je daar bar weinig aan)
Creditcard functies en zo... werken ook niet. (bijv. aanpassingen hierin)

wendy1
24-07-18, 11:33
Ikkom via de vpn wel op de website maar klopt het dat ik zonder transponder geen account kan aanmaken?

knaapje
24-07-18, 11:34
Dat zou best eens kunnen.

Mijn cc gegevens en de bedragen voor minimum en aanvulling zijn in mijn account verwerkt.

corrus
24-07-18, 11:37
Weet ik eigenlijk niet, want het is voor mij zolang geleden (ongeveer 10 jaar) dat ik voor het eerst gebruik ging maken van SunPass.
Maar er zijn volgens wél mensen die die dit alvast thuis (in Nederland) hebben gedaan.

knaapje
24-07-18, 11:39
......
Maar er zijn volgens wél mensen die die dit alvast thuis (in Nederland) hebben gedaan. .


Ja, maar met een transponder erbij.

corrus
24-07-18, 11:42
Oh.. op die manier... voor mij is het écht té lang geleden.

Trouwens...
Ik zal langs een "Center" moeten gaan om m'n Credit Card te laten aanpassen. (een zooitje is ut)

sunnyrojo
24-07-18, 18:10
wij hebben de transponder, in Nederland maar hier lukt het ons niet ook niet via vpn, zou het kunnen omdat we geen kenteken hebben?

corrus
24-07-18, 18:17
'T zou dan gewoon moeten werken, tenzij de beruchte fouten nog steeds aanwezig zijn.
Kenteken is helemaal niet belangrijk.
Heb je wel het juiste transpondernummer gebruikt?

knaapje
24-07-18, 19:46
Toch meen ik me te herinneren,dat ik destijds, 7 jaar geleden, ook de gegevens van "ëen/de" auto moest invoeren. Ik heb toen de gegevens van mijn NL auto (een Ford C-max, die toen in de US volledig onbekend was) met een Fl kenteken ingevoerd. (Even via Google de layout van een Fl kenteken zoeken) en de volgende dag verwijderd). In mijn account was nog steeds de auto te zien in de history, maar die is momenteel niet terug te halen. Ook met het adres moest wat gegoocheld worden, want er wordt alleen een US adres geaccepteerd.

Ik heb de postings van destijds teruggevonden zie:


http://www.floridaforum.nl/showthread.php?721-Tolwegen-SunPass-(deel-1-afgesloten)/page29

rond maart 2011

sunnyrojo
24-07-18, 23:26
wij waren al een stuk verder gekomen dan bij de vorige poging en dachten misschien van een vorige keer het kenteken te gebruiken (Californië) maar ja je weet maar nooit waar deze rental nu rijdt:rolleyes:
dus misschien inderdaad ons Nederlands kenteken gebruiken, en anders toch heeeeeel even wachten:cool:

mattrob
26-07-18, 00:20
Hier vanuit de US net ingelogd, dat gaat zonder problemen. De App werkt hier ook prima (werkte voor onze vakantie vanuit NL ook). Er is niets afgeschreven inderdaad, maar krijg overal wel de melding Sunpass Go, dus dat moet goed gaan, zou je zeggen. Het bedrag wat op onze account staat, is denk ik allang op ... We kijken maar eens aan wat er gebeurt !

Anthonie
26-07-18, 01:01
App werkt bij mij nog steeds niet hier in de USA, inloggen op de laptop gaat goed. Net voor de zekerheid nog maar $10.00 er bij gestort, heb er nu $55.- op staan, er is ook bij mij nog niets afgeschreven terwijl we al vanaf 8 juli hier zijn. We hebben veel op de tolwegen rond Miami gereden vandaar maar even bijgeboekt, en anders hebben we onze volgende reis er al weer wat op staan.

jastsali
26-07-18, 09:11
....De App werkt hier ook prima (werkte voor onze vakantie vanuit NL ook).....
Da's mooi. Ik krijg als ik de app wil inloggen(vanuit Nederland), steeds de mededeling: account not authorized. Met of zonder VPN, maakt niet uit.
Gebruik jij de nieuwe app van Sunpass of wellicht nog de oude?

mattrob
27-07-18, 04:35
Het is de nieuwe app, ziet er prachtig uit. Zeker ten opzichte van voorheen, dat was echt stenen tijdperk volgens mij ;-) ! Of Windows 3.11 zeg maar.

corrus
27-07-18, 09:14
Da's mooi. Ik krijg als ik de app wil inloggen(vanuit Nederland), steeds de mededeling: account not authorized.
Same thing overhere... :mad:

Anthonie
27-07-18, 16:46
Same thing overhere... :mad:

Voor mij ook, de app werkt niet (zit nu in Florida)

KevinB
27-07-18, 20:38
De website werkt bij mij prima in NL.
Net mijn saldo opgehoogd en Easypay geactiveerd, ook een wachtwoord aangemaakt ipv een pincode.
De app start wel op maar zodra ik probeer in te loggen krijg ik de melding "error Account not authorized"

Als ik het goed begrijp is het geen probleem als ik geen kenteken kan invoeren maar wel voldoende saldo heb? (en dus Sunpass Go op het display te zien krijg)

jastsali
28-07-18, 09:51
De website werkt bij mij prima in NL.
Klopt, ik kan nu ook zonder VPN de website benaderen. De app nog steeds niet

Frans1949
28-07-18, 14:08
Same thing overhere... :mad:

Ik heb begrepen dat je alleen toegang krijgt als je creditwaardig bent. :p

VanDorp
04-08-18, 10:56
Gisteren de auto bij alamo opgehaald. Toll toll by plate.
Maar tot nu toe kunnen we niet doorrijden bij de toll waar welke rij moeten we nu pakken. Misschien is het de vermoeidheid maar we kwamen er niet uit.

knaapje
04-08-18, 11:46
Waarom kon je niet doorrijden bij de toll.
Je zou gewoon alle lanes zonder toll booth moeten kunnen gebruiken.

PENPE
04-08-18, 13:22
Gisteren de auto bij alamo opgehaald. Toll toll by plate.
Maar tot nu toe kunnen we niet doorrijden bij de toll waar welke rij moeten we nu pakken. Misschien is het de vermoeidheid maar we kwamen er niet uit.

Je gewoon moet de 2 ( soms 3 ) linker-rijbanen aanhouden :

http://www.insideflorida.com/images/cities/sunpass_signs_medium.jpg

En inderdaad moet je bij sommige waar geen apart Toll-by-plate lane is wel ( langzaam ) door een poortje ( toll-booth ) rijden.
( Dit is o.a. het geval bij de afslag Celebration in Kissimmee )

https://lh3.googleusercontent.com/1cR6g0__MNALyFrT8bvjqc8kH0g5eNyzuVlzPVwjwwDb877Wlr t4J13iK81iGUyNmNcmosUYbU1p5-09p20tEbarkoD5Jrmp25mwJkRopaoW0JqctdSun5ItXze_Axrq ID1umnHPH1kna3xPeYuYygCCHJEHABhsRTKxs7K3yAluD-6_NyRtqJcWHhgnwLko_MP3vvjJx8Awz0MChT8yHKc5rze8NsgM pGev5eInF1xykscSv9CBQqhu0QRObIKBwlW23nzdnrXa8fDz-TAcdQm8wn960URV9j2x8fh_TvnBa6-3fqNeFUBgieEecTYz_cTG_BSuViCDUWv7SzJyF7tu1KEDfuGTw 0hHhvY3aPc7YqzeGsJMu0xc4Wt8bAMzbTgtv9DKnSuaXmyskne LyEoHR9hHLPVbsaWqJaNI4H0pS8odg__fwSYH8pmPa32XJ9Nn7 0VWZQINSHeer4KKXhy-mHxXFXEq_gOcWX2rrly94Ul1sGtrg0RJbSuPW6Z9cSguDK1Vxj ecFTv2GGQ2o52jDqp_gcp3Q5f-MdnzqoQplzWH_3_04CPgbEEJWukh_hHTXoxYy2v22iYHkvU_Wz PI8148tMIBMNqBjhI=w916-h613-no

Mushu
04-08-18, 17:29
Dus de lanes waar sunpass op of boven staat. Op de foto hierboven zijn dat dus beide lanes.

corrus
04-08-18, 18:30
Behalve in dit specifieke geval... Want hier staat dan ook duidelijk: EXACT COINS
Wanneer je in dit geval zonder betalen doorrijdt op de linkerbaan wordt je geflitst. :o

Mushu
04-08-18, 19:35
Behalve in dit specifieke geval... Want hier staat dan ook duidelijk: EXACT COINS
Wanneer je in dit geval zonder betalen doorrijdt op de linkerbaan wordt je geflitst. :o

Er staat ook sunpass boven dus geen probleem als je via Alamo hebt gehuurd en van hun toll by plate gebruik wil maken. Beide lanen zijn dus sunpass maar rechts is alleen sunpass. Als je wil betalen bij bovenstaande toll dan kan dat alleen in de linker laan en als je het exacte bedrag in munten hebt.

mattrob
05-08-18, 01:45
Yes, ook met de Sunpass sticker (of transponder) kan je door de linkerbaan, waar Sunpass boven staat. Al geregeld gedaan, je krijgt dan ook gelijk melding 'Sunpass Go'.

VanDorp
05-08-18, 14:01
Bedankt!
Vandaag verlaten we Miami dus we gaan het opnieuw proberen

Bullyleo
25-08-18, 14:00
Vraagje: Ik gebruik voor het eerst een Iphone en ben van plan een Sunpass transponder aan te schaffen. Ik kan alleen nergens de SunPass app in de App Store vinden, terwijl deze via de computer wel aangeeft dat hij daar te vinden moet zijn. Wat doe ik fout?

KevinB
25-08-18, 15:41
Niet te downloaden in de NL app store even een Amerikaans account aanmaken dus, https://itunes.apple.com/us/app/sunpass/id492680525?mt=8

Overigens werkt de app al een tijdje niet, de website werkt (ook mobiel) prima.

moonlight91
03-09-18, 17:04
Zijn er al mensen die gebruik kunnen maken van de app?

knaapje
03-09-18, 18:19
Wel geprobeerd, maar "not authorized".
Overigens, via de laptop werkt het wel.

Hermanus
03-09-18, 19:20
App werkt nog steeds niet bij mij. Laptop gelukkig wel.

moonlight91
03-09-18, 21:25
Via website werkt het idd nu wel
kan eindelijk mijn cc ook weer invoeren
vind alleen een app erg handig, jammer hopen dat
die snel ook weer beschikbaar is.

jastsali
04-09-18, 18:39
Op mijn Nederlandse iPhone met NL-telefoonnummer lukt het niet met de app. Niet in Nederland en niet in de VS (Not authorized). Heb de app er al af gegooid en opnieuw geïnstalleerd, maar resultaat hetzelfde.
Op mijn Amerikaanse iPhone (met US-tel.nr) lukt het wel met de app. Vreemd, maar gelukkig is het wel mogelijk om in te loggen in de website (mobiele versie)

Fleurida
04-09-18, 22:35
Als je in de appstore van Apple een Amerikaanse account aanmaakt kun je er denk ik wel bij. Dit is heel simpel te doen, je moet alleen het creditcard gedeelte niet invullen. Dan kun je allerlei gratis apps wel downloaden en gebruiken. Ik heb dat ook gedaan en ik heb mijn telefoon weer gewoon op de NL appstore gezet naderhand. Zo heel af en toe wissel ik even van account om de USA apps bij te werken.
In de link hieronder staat hoe je dat moet doen.
Als je een beetje zoekt op internet kun je er nog meer vinden.
https://www.want.nl/zo-maak-je-in-een-handomdraai-een-amerikaanse-apple-id-aan/

jastsali
06-09-18, 16:10
Fleurida. Het probleem is niet dat de app niet geïnstalleerd kan worden. Wat jij schrijft is bekend dat je die app moet ophalen vanaf de amerikaanse app-store. Het probleem is dat ik niet kan inloggen. En met mij zijn er nog vele Sunpass gebruikers die dat niet kunnen. Nu denk ik zelf dat dit komt doordat ik op mijn NL iPhone al in juni (toen het systeem er nog uit lag) heb geprobeerd om in te loggen en toen kreeg ik de melding dat ik de pincode moest wijzigen naar een password. Dat heb ik toen gedaan, alleen kreeg ik vanaf dat moment de melding: "not authorized"
Op mijn amerikaanse iPhone (andere telefoon dus) heb ik pas eind augustus voor het eerst ingelogd met de app en dat lukte toen bij de eerste keer meteen. Dat was toen de problemen met het Sunpass-systeem waren opgelost. Zelfde account, zelfde inlognaam en password: op de ene telefoon lukt het wel en op de andere niet. Vreemde zaak. De enige verklaring die ik kan bedenken is dat er op mijn NL-iphone iets is geïnstalleerd in het geheugen waardoor het mis blijft gaan, ook na verwijderen en herinstallatie van de app. Misschien dat het wel lukt wanneer ik mijn iPhone helemaal leeg maak en nieuw installeer, maar dat is me te veel gedoe. Komt wel bij mijn volgende iPhone.
Wat mij betreft case closed.

corrus
06-09-18, 17:17
Ze maken er een zooitje van
En trouwens niet alleen bij ons.
Er zijn nu ongeveer zo'n kleine 20.000 Floridianen die diverse klachten hebben over dingen zoals de afrekeningen en connectiviteits-problemen.

Frans1949
06-09-18, 17:29
Jastsali, zo ontzettend herkenbaar.
Even voor alle duidelijkheid.
Ik heb geen I-phone en weet daar ook weinig van af.
Maar wel een Android phone.
Nu heb ik precies dezelfde telefoon als mijn vrouw.
Ook onze instellingen zijn precies hetzelfde.
Zij kan WEL inloggen bij Sunpass en ik niet.
Dacht slim te zijn.
Heb de Sunpass app er af gehaald.
Daarna weer via een VPN opgehaald in de USA.
En ja hoor. Het werkte.
Eén keer en toen was het feest weer over.
Grom grom grom

Maar ook hier totaal geen probleem met inloggen via de gewone huis tuin en keuken PC.

Frans1949
06-09-18, 17:31
Ze maken er een zooitje van
En trouwens niet alleen bij ons.
Er zijn nu ongeveer zo'n kleine 20.000 Floridianen die diverse klachten hebben over dingen zoals de afrekeningen en connectiviteits-problemen.

Ik heb zelfs gehoord dat er 20.000 Floridianen en één Nederlander problemen hebben.

Fleurida
07-09-18, 02:02
Wij regelen de Sunpass altijd via de website en hebben onze account op automatisch aanvullen gezet. Dan hoeven we er verder niet naar om te kijken.

L261994
08-09-18, 16:03
Hoi, ik huur een auto via Alamo. Hoe zit het met tol betalen? Ik hoorde dat er in huurauto's van Alamo een soort 'kastje' zit? Moet ik nog iets aanschaffen?

Mattie
08-09-18, 16:32
Hier vind je alle info over tol bij Alamo:

https://www.alamo.com/en_US/car-rental-faqs/toll-charges/other-state-toll-options.html

corrus
09-09-18, 00:46
Er zit geen kastje in een huurauto
Je betaalt zodra je door de tolpoort rijdt er wordt dan een foto gemaakt van je kentekenplaat.
Je merkt daar niets van.

moonlight91
09-09-18, 10:59
@L261994 idd wat corrus hier boven al vermeld
Alamo verrekend de toll daarna bij de huurder vd auto
doormiddel van afschrijving op je cc
heel simpel en makkelijk dus

L261994
09-09-18, 14:07
@L261994 idd wat corrus hier boven al vermeld
Alamo verrekend de toll daarna bij de huurder vd auto
doormiddel van afschrijving op je cc
heel simpel en makkelijk dus

Super! We hebben de auto inmiddels opgehaald en het werkt idd super makkelijk. Bedankt!

sunnyrojo
11-09-18, 09:02
Net terug van een heerlijke vakantie in Florida, heeft toch nog wel enige moeite gekost.
Omdat het vanuit Nederland niet lukte zijn we 2x naar het walk in center geweest, tijdens het wachten gebabbeld met een beveiligingsmedewerker en voor de rest wel goed geholpen, uiteindelijk kwam de supervisor bij het 2e bezoek eraan te pas en is het wel gelukt:D
Dan is leuk de 1e keer door tolpoortje te rijden en signaal sunpass go te zien. We hebben eindelijk een werkende transponder (ook er weer uitgehaald bij terugkeer op het vliegveld, moet er niet aan denken een 2e keer pffff)
nog mijn dank aan Cindy die hem voor ons heeft meegenomen.
en Anthonie bedankt nog vd tip van het bestaan van zo'n walk in center.

Cindy1969
11-09-18, 09:14
Geen dank, en fijn dat het uiteindelijk gelukt is!

Anthonie
11-09-18, 18:46
Graag gedaan!

JKG
13-11-18, 21:50
Wat een ellende met dat Sunpass, jongens. Ik heb dezelfde problemen in de app 'not authorized'. Via website gaat wel, maar dan begint de ellende. Als ik op de website mijn nieuwe creditcard wil invullen (de vorige werd geskimmed bij vermoedelijk een tankstation in Colorado -en ik let normaal altijd op dat alles klopt- of een restaurant, maar tankstation staat mij bij dat daar mijn kaart niet werkte bij één pomp en bij de ander wel), krijg ik op de PC een wit scherm. Andere browser geprobeerd, zonder cookies geprobeerd. Werkt gewoon niet. Op mijn smartphone kan ik wel de pagina naar voren toveren, maar accepteert deze onze twee creditcards niet.... beetje moedeloos word ik hiervan. Dan maar in de VS naar een affiliate om cash geld toe te voegen voor de transponder. Gelukkig staat er nog 12 dollar op, dus een ritje Sanford - Kissimmee over de 417 gaat wel lukken. Maar wat een ellende... zou Translink ook daar de boel regelen? OV-Chip is ook al zo'n ellendig product.

sunnyrojo
15-11-18, 07:40
misschien ook naar zo'n walk in center, wij werden daar ook goed geholpen en reden uiteindelijk weg met een werkende transponder:cool:

knaapje
15-11-18, 11:54
De app werkt bij mij ook niet.
Via de site heb ik onlangs een nieuwe cc kunnen invoeren en een nieuwe transponder op mijn bestaande acc.
Gewoon via Win10 en de standaard browser.

moonlight91
16-11-18, 10:24
Mijn app werkt ook nog steeds niet
afgelopen week via de website ook problemen
om een CC toe te voegen.
account niet beschikbaar, dan weer niks kunnen toevoegen
Drama !!!!!
Nu vanmorgen 3 pogingen gedaan en YES! Gelukt...
mijn CC is toegevoegd, mijn balance aangevuld..

Krullenbol
16-11-18, 14:24
Er is wel een update voor de app maar inloggen zonder en met VPN werkt bij nog steeds niet.

Cindy1969
16-11-18, 18:16
Ga pas in mei, maar als ik het zo lees mag ik alvast wel beginnen met het e.e.a gaan activeren :p

Frans1949
16-11-18, 18:50
PROBLEM SOLVED

Ok, probleem opgelost. :up:

Inloggen ging bij mij via mijn telefoon ook niet.
Hoe ik het ook probeerde.
Zelfs geprobeerd via transpondernummer.
Mij werd constant verteld dat ik niet geautoriseerd was.

TOT.......... ik de eerste taal op mijn telefoon op Engels had gezet.
En dan kan ik heel makkelijk inloggen.

moonlight91
16-11-18, 19:49
Frans je kunt nu de app gebruiken?


wat ik me ineens afvraag...
met toll by plate bol je overal gewoon door
maar kan je met je sunpass transponder ook de E pass lane nemen?

knaapje
16-11-18, 21:04
........
TOT.......... ik de eerste taal op mijn telefoon op Engels had gezet.
En dan kan ik heel makkelijk inloggen. …………….

Net een update van de app gekregen en gelijk geprobeerd de 1e taal naar Engels om te zetten.
Helaas niet gelukt..

Frans1949
16-11-18, 21:13
Net een update van de app gekregen en gelijk geprobeerd de 1e taal naar Engels om te zetten.
Helaas niet gelukt..



Wat buitengewoon vervelend.
Maar even voor alle zekerheid.
Je hebt in de instellingen van je telefoon de taal op Engels gezet?
Bij mij is het nu zo dat ik probleemloos kan inloggen.
Keer op keer.
En als ik de taal op Nederlands zet dan lukt het niet.
Zet ik het weer terug op Engels dan log ik zo weer in.

Zou het te maken kunnen hebben dat ik ben ingelogd met het transponder nummer en wachtwoord?

Frans1949
16-11-18, 21:28
Nou ook geprobeerd met username en wachtwoord.
Gewoon ingelogd.
De telefoon weer op Nederlands gezet en toen kreeg ik weer geen toegang.
Dus bij de telefoon instellingen weer Engels als eerste taal en hup. Weer toegang.

KevinB
16-11-18, 22:55
Bij mij werkt de app nu ook.
Eerst de update, dan taal op engels ( je hebt bij apple keuze uit 3x engels, ik heb English (engels) gekozen)
Hierna kon ik inloggen met mijn inlognaam en wachtwoord (ipv transpondernummer en pin)

moonlight91
17-11-18, 07:53
FRANS Je bent Geweldig !!!!
hier ook iphone op engels en ingelogt met inlognaam & ww
mijn app werkt nu ook

knaapje
17-11-18, 13:11
Aan de reacties te zien heeft iedereen waar het lukt een Apple, ik heb een Android.
Zijn er met een Android toestel waar het bij lukt.??

Ik heb het met user, scan, ingetikt transpondernummer geprobeerd, niets werkt.

sonja
17-11-18, 13:25
Het ligt vast aan mij, maar ik kan die app nergens in de playstore vinden :(

JKG
17-11-18, 13:29
Op mijn Android toestel werkt het, ik kan de app in. Bedankt, Frans!
Echter lukt het mij nog niet om geld toe te voegen. Het blijft een geklooi. Ik heb nog een Win 10 laptop liggen, dit weekend maar eens kijken of ik daar dan wel mijn nieuwe cc kan gebruiken om wat geld te storten.
Zo niet, dan zoek ik wel een Amscot in de buurt op om daar dat ding te updaten. Maar het blijft idioot hoe slecht dit werkt.

knaapje
17-11-18, 13:35
.......Uhh
Frans zit jij niet in Florida???

knaapje
17-11-18, 13:42
Hoe krijgen ze het voor elkaar...…………
Op Android zit bij instellingen (althans bij mijn Huawei) meerdere soorten Engels.
o.a. dus ook US Engels en dat werkt!!! "gewoon" Engels werkt niet.

moonlight91
17-11-18, 15:35
Sonja , de app vind je in de applestore usa
voor android weet ik niet misschien met vpn kijken in de playstore ?

fijn knaapje dat het nu hij jullie ook is gelukt

JKG ik heb afgelopen week ook flink geklungelt met de cc
aan mijn account te koppelen
maar in eens lukte het wel op website via iphone

Frans1949
17-11-18, 15:54
Ik heb ook Android
.......Uhh Frans zit jij niet in Florida???Ja dat klopt.
Maar voor mensen die het niet lukt om de app te installeren het volgende
Ga naar de play store.
Installeer APKPure
Dan zoeken naar Sunpass.
Die installeren.
Wel even de telefoon toestemming geven éénmalig om een app te instaleren buiten de playstore om.
Hoe krijgen ze het voor elkaar...…………
Op Android zit bij instellingen (althans bij mijn Huawei) meerdere soorten Engels. o.a. dus ook US Engels en dat werkt!!! "gewoon" Engels werkt niet.Ben ik heel blij mee.
Geweldig!:up:

KevinB
17-11-18, 16:48
Alleen in de Amerikaanse appstore
SunPass by FL Dept. of Transportation/SunPass https://itunes.apple.com/us/app/sunpass/id492680525?mt=8

Ik zie nu dat je in de playstore zoekt https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Sunpass.Sunpass_Android&hl=nl

Cindy1969
18-11-18, 11:28
Kan de app ook nergens vinden, als ik via mijn mobiel op het linkje hierboven klik krijg ik de melding: This item isn't available in your country.
Handig zo'n app haha!
Maar heb je de app ook echt nodig om de transponder te kunnen gebruiken, nee toch?

KevinB
18-11-18, 15:09
De website werkt ook prima, als je automatisch aanvullen aanzet dan hoef je er eigenlijk niet meer naar te kijken

Ta2 Gerrit
18-11-18, 18:00
Dat bedoel ik maar. Vanochtend alleen even de nieuwe automobiel toegevoegd (met de datum van gisteren) en klaar. Zelfs dat is niet nodig, maar dan vul ik gelijk de einddatum van de "rental" in zodat mochten we de transponder vergeten (wat uiteraard niet slim is) hij dan op die dag ook inactief word.

Cindy1969
18-11-18, 18:02
De website werkt ook prima, als je automatisch aanvullen aanzet dan hoef je er eigenlijk niet meer naar te kijken

Ok dan doe ik dat wel, thanx!

knaapje
18-11-18, 20:39
@Cindy1969;
Ik had de app al op mijn telefoon staan en hij werd automatisch geupdate.
Misschien kan je proberen eerst een oudere versie te laden. en dan te updaten.

Cindy1969
18-11-18, 21:07
Die oudere versie kan ik ook nergens vinden. Ook niet als ik taalinstellingen van mijn Android op US English zet.
Maar red het zo wel hoor, met gewoon de website.

JKG
18-11-18, 21:49
Ik heb het nu diverse keren geprobeerd, op een Win 7 PC, Android telefoon, Win 10 laptop. Het werkt allemaal niet met cc en ik ben er helemaal klaar mee.
Ik loop in Florida een Amscot binnen en dan gooi ik er wel wat geld op. Alleen jammer dat je $1.50 transaction fee dan hebt, maar lopen kloten op diverse machines kost meer tijd en dat kost meer dan $1.50.

JKG
23-11-18, 13:57
Ook handig; transponder is gister maar 1x gezien op de 417. Heb 's avonds het kenteken geregistreerd als huurauto. Benieuwd wanneer ze die overige kosten aan mij toewijzen ipv Alamo. Met Thanksgiving een auto bij Alamo Sanford halen is geen succes. Weinig keus (duh) en wat er nog staat is vies van binnen of niet afgetankt. Uiteindelijk weggereden met een SUV ipv Compact.

Ta2 Gerrit
23-11-18, 15:20
Transponder gaat altijd voor op Toll by plate. Wij hebben ooit 1 keer een dubbele registratie gehad, bij 1 tolpoort. Dit gemeld bij Sunpass en Alamo (die zouden het toch vreemd moeten vinden, 1 tolpoort :rolleyes:) en het was zo opgelost, door Sunpass.

1 melding op de 417 ? Je krijgt toch alleen een melding bij het uitrijden ("go Sunpass") en verder onderweg toch niet ? Wel zijn ze soms wat langzaam met het registreren van tolpoorten in je accountoverzicht, das waar.

Deze dagen zijn de drukste van het jaar op de airports dus je mag blij zijn dat er nog auto's stonden ;) Beetje jammer van de reinheid en tankvulling, maar je bent onderweg. Welkom in de zon :cool:

JKG
25-11-18, 03:50
Je zou elke checkpoint moeten kunnen terugvinden. Dat is het ook sinds vandaag. Misschien vanwege invoeren kenteken, misschien traag systeem.

Vandaag bij Amscot ff wat geld betaald om op te waarderen. Gaat gemakkelijk, jammer dat het $1,50 kost. Maar goed, probleem voor dit jaar opgelost. :)

Jullie zitten er nu ook, zie ik in je handtekening? Heerlijk weer! Jammer dat het een paar dagen wat frisser gaat worden. We zitten dit keer in Legacy Vacation Resort. Jullie waarschijnlijk weer een villa? :)

Ta2 Gerrit
25-11-18, 17:25
Inderdaad, weer in de oude vertrouwde Orlando Sun in Lindfields. Formule 1 als ontbijttelevisie op het pooldeck, lekker toch.
Sunpass werkt prima via de website. Ik doe het via de laptop, maar ook op telefoon of tablet kun je toch naar de website ?
Tuurlijk, app is ook handig, maar als daar nou constant problemen mee zijn ging ik wel naar de site.

JKG
26-11-18, 12:47
Veel plezier daar! Mijn probleem is dat ik geen nieuwe cc kan toevoegen en dus geen geld er op kan zetten. Vorige cc is geskimmed in ik denk Colorado. De site wil de gegevens niet opslaan, omdat ze zogenaamd niet kloppen. Alles geprobeerd. Maar via Amscot ff wat geld er op laten zetten. In de tussentijd kan Sunpass het fixen. Tienduizenden Floridianen hebben er momenteel problemen mee.

corrus
26-11-18, 15:44
ff langs het Customer Service Center gaan als je daar bent zit ergens op Collonial. (hyw 50)
Preceze adres volgt. :-)

sunnyrojo
07-12-18, 22:25
wij hebben een auto gehuurd via Avis, maar is het toch mogelijk de transponder te gebruiken? moeten we dit gewoon aangeven bij Avis?

knaapje
09-12-18, 13:54
Transponder gaat altijd voor andere systemen.
Je hoeft dus niets anders te doen dan hem op de ruit plakken.

sunnyrojo
09-12-18, 14:02
Dat is mooi, scheelt weer;)

JKG
09-12-18, 15:39
Transponder en dan later zodra je het kenteken weet, de rental periode invullen in de app of op de site. Ziet hij dan niet je transponder, dan ziet ie dat het kenteken gelinkt is aan je account.

@Corrus, ik had je bericht niet meer gelezen toen ik daar was, maar misschien de volgende keer. Of misschien is het probleem dan verholpen. Een keer $1,50 betalen bij Amscot is ook nog te overzien. Naar het service center rijden
kost ook tijd, brandstof etc en dan is die $1,50 gewoon een schijntje. Amscot zit overal.

Cindy1969
13-03-19, 21:31
Dacht ik zal mijn transponder ook eens registeren. Bezig geweest met account aanmaken. Goed kijken wat je waar invult, en hier wat pagina's doorgespit hoe het zit met
kenteken invullen etc.
Eindelijk klaar, druk ik op register en krijg de melding "We're sorry, the system is unavailable. Please try again later."



Ff klaar mee voor vanavond... Kijken of het morgen wel lukt.
Zijn er nog steeds problemen dus met de website? Zit gewoon op de laptop, Windows 10 en browser Google Chrome.

knaapje
14-03-19, 01:21
Cindy, Ik weet niet og het weer lukt, maar een tijdje geleden kon ik plotseling inloggen en wijzigen in de app op mijn telefoon.
Ik moest hem dan wel op USA English zetten anders werkte het nog niet (geen Engels- Engels dus)

knaapje
14-03-19, 02:51
Aanvulling:

Als ik NU inlog via mijn laptop krijg ik ook foutmeldingen na een paar keer proberen lukt het wel.
Ze hebben dus duidelijk nog steeds problemen

Cindy1969
14-03-19, 06:06
Ik probeer het vanavond nog wel even. Wat zitten klooien met wat ik moest invullen gisteravond, dus duurde even. Maar nu ik weet wat ik waar moet invullen
zal het een 2e keer sneller lukken.
De app kon ik niet vinden in de Playstore...

hannie
14-03-19, 13:04
Mij lukt het ook niet om op de website het kenteken vd huurauto in te vullen. Krijg ook een foutmelding.
Maar het is niet verplicht om je kenteken te vermelden.

Frans1949
14-03-19, 14:56
Ik probeer het vanavond nog wel even. Wat zitten klooien met wat ik moest invullen gisteravond, dus duurde even. Maar nu ik weet wat ik waar moet invullen
zal het een 2e keer sneller lukken.
De app kon ik niet vinden in de Playstore...

Cindy, ben jij in Nederland?
Dan kan je de app daar niet vinden.
Kleine omweg.
Laad de app APK pure en dan binnen die app kan je wel juiste app vinden voor de sunpass.
Vergeet niet je taal op usa te zetten zoals ook Knaapje je al vertelde bij het invullen en zoeken van je gegevens

Cindy1969
14-03-19, 19:58
Ja Frans, in NL. APK Pure kan ik helaas ook niet vinden in de Playstore.
Gaar van het werk, dus ik kijk van het weekend nog wel een keer of de site het doet.
Heb nog 8 weken :D

Cindy1969
14-03-19, 20:51
Toch poging 2 gewaagd, en gelukt, account is aangemaakt.
Eigen kenteken ingevoerd, op de FL manier zeg maar. Begin datum vandaag 11 uur, einddatum 23.30 uur.
Dan hoef ik dat toch niet meer te verwijderen? Wilde het net al verwijderen, maar krijg dan de melding dat ik minstens 1 kenteken gemeld moet hebben.

En als ik aankom in Florida, is de transponder dan gelijk werkzaam zodra ik hem op het raam plak? Of pas vanaf wanneer ik kenteken van de huurauto heb ingevoerd?

hannie
14-03-19, 20:57
Gelijk je transponder op je voorruit plakken zodra je je auto hebt gehaald. Kenteken invoeren is niet noodzakelijk. Als je het wel in wil voeren probeer je dat de volgende dag.

Cindy1969
14-03-19, 21:28
Dank je wel Hannie! Zal hem alvast klaar leggen :D

knaapje
14-03-19, 23:02
Het is toch aan te bevelen je huurauto aan te melden en een eind tijdstip op te geven.
Ik had het in het verleden niet gedaan en kreeg na een jaar of 2 een tolmelding. Foto opgevraagd. Het bleek een heel andere auto te zijn. Het kenteken was opnieuw uitgegeven.
Het ging om $ -.85 dus maar geen probleem van gemaakt, maar wel gelijk de beeindigd en sindsdien altijd type auto en kenteken ingevoerd. met aanvangs- en eindtijd.

@Cindy:
vrijdag 8/3 laat (22.30) aangekomen door vertraging vlucht. Transponder op de ruit geplakt en volgende dag aangemeld. De eerste tol stond al op de rekening.

Krullenbol
15-03-19, 07:34
Ik zet ook de begindatum vooraf erin op Floridatijd en 1 dag na het afhalen het type auto en kenteken.
De einddatum ook met tijdstip van inleveren mocht ik de transponder een keer vergeten en daar in het
vliegtuig achter zou komen. Ik neen wel dat autoverhuur die transponders al onderschept en in een bak legt.

sunnyrojo
15-03-19, 07:46
Ik zet ook de begindatum vooraf erin op Floridatijd en 1 dag na het afhalen het type auto en kenteken.
De einddatum ook met tijdstip van inleveren mocht ik de transponder een keer vergeten en daar in het
vliegtuig achter zou komen. Ik neen wel dat autoverhuur die transponders al onderschept en in een bak legt.

goede tip, want je weet maar nooit!
Cindy fijn dat het gelukt is!

knaapje
15-03-19, 14:16
@krullenbol
Ik ben hem ook een keer vergeten, maar nooit meer opgedoken.
Gelukkig was Cindy zo vriendelijk een nieuwe mee te nemen.

Frans1949
15-03-19, 18:47
@krullenbol
Ik ben hem ook een keer vergeten, maar nooit meer opgedoken.
Gelukkig was Cindy zo vriendelijk een nieuwe mee te nemen.

Ik was hem ook een keer vergeten.
Ben toen een week later langsgegaan bij het Hertz kantoor.
Bleken ze een stuk of tien in een doos te hebben liggen.
Gelukkig had ik ons nummer opgeschreven en kon hem zo weer meenemen.

Cindy1969
15-03-19, 20:49
Dank allemaal! Dan ga ik hem meteen gebruiken bij aankomst, en dan later het kenteken toevoegen.
Dit was het laatste wat ik moest regelen, samen met Arieli kaartje, die kwam vandaag met de post, dus ook geregeld.
Ben er klaar voor :cool: (alleen nog even 8 weken wachten haha)

Disneykids
16-03-19, 10:43
Hallo Allemaal,

Waarom al dat gedoe met transponders e.d.? De laatste keer dat wij in florida waren hadden we een auto van Avis en toll by plate. Tol werd gewoon netjes door Avis van mijn cc afgeschreven.

Groet.

hannie
16-03-19, 14:41
Als je eenmaal het account hebt is het helemaal geen gedoe. Als je vaker naar Florida gaat is het erg handig en goedkoper dan toll by plate.

knaapje
16-03-19, 14:52
Niet iedereen huurt bij Avis. Avis komt meestal vrij duur uit met de huur.
Dollar is berucht om zijn dure toll systeem.

Met de transponder krijg je ook heel vaak nog tot 1/3 korting op de toll tarieven, dus je verdient hem zo terug en na de eerste aanmelding hoef je niets meer te doen dan op de ruit plakken. Het is wel aan te bevelen je kenteken en huurperiode aan te melden.

mikevrind
19-04-19, 14:30
Het is wellicht al (veel) vaker gevraagd maar ik wilde ook een eigen transponder gaan gebruiken voor onze volgende reis naar Florida, simpelweg omdat de tarieven van de verhuurders hoger zouden zijn dan zelf aanschaffen. Als ik mij nu online wil registeren op de website van Sunpass moet ik een adres in de VS, Mexicano of Canada opgeven. Hoe hebben jullie dit gedaan? Of werkt dit net iets anders wanneer je een transponder in een winkel aanschaft, ik heb namelijk nog niets.

En klopt het dat als ik het kenteken van de huurauto vastleg in mijn account, de transponder dan wordt aangeslagen in plaats van de verhuurder wanneer er een toll-by-plate systeem aanwezig is?

Er is al zoveel besproken over de tolwegen, ik heb het antwoord op mijn vraag nog niet weten te vinden.

Heeft er toevallig onlangs nog iemand bij Budget een auto gehuurd? Ik kan mij van mijn vorige bezoek herinneren dat de transponders bij hun nog eens in een apart kastje zaten waardoor die wellicht een eigen transponder in de weg zitten. Ben benieuwd of dat nog zo is.

Ta2 Gerrit
24-04-19, 11:35
Het is wellicht al (veel) vaker gevraagd maar ik wilde ook een eigen transponder gaan gebruiken voor onze volgende reis naar Florida, simpelweg omdat de tarieven van de verhuurders hoger zouden zijn dan zelf aanschaffen. Als ik mij nu online wil registeren op de website van Sunpass moet ik een adres in de VS, Mexicano of Canada opgeven. Hoe hebben jullie dit gedaan? Of werkt dit net iets anders wanneer je een transponder in een winkel aanschaft, ik heb namelijk nog niets.

En klopt het dat als ik het kenteken van de huurauto vastleg in mijn account, de transponder dan wordt aangeslagen in plaats van de verhuurder wanneer er een toll-by-plate systeem aanwezig is?

Ook als je de transponder in de winkel aanschaft zul je je moeten registreren en dus een US adres invoeren. Wij gebruiken daarvoor ons logeeradres, waar we al jaren zitten, maar dit kan ook een ander willekeurig adres (hotel bijv.) zijn. Ze komen je daar echt niet opzoeken.

De transponder gaat altijd voor op de toll by plate. Wij plakken hem op MCO achter het raam en registreren de huurauto de volgende dag pas, maar al vanaf de eerste toll (op de 417) wordt de transponder herkent. 1 keer zijn we "dubbel geregistreerd" en dat was met 1 mailtje weer opgelost.

mikevrind
26-04-19, 14:46
Bedankt voor de informatie!

Anthonie
26-04-19, 16:40
Wij hebben ook een transponder, vorige week terug gekomen uit Florida, nu eens een keer geen kenteken ingevoerd! Werkte perfect.

Cindy1969
12-05-19, 03:54
Ik ben vandaag aangekomen, transponder op voorruit geplakt. Best gek, zuignappen aan de raamkant... heb even gevraagd of dit wel goed zat bij Alamo, maar
volgens hun wel. Nu had ik mail van Sunpass, dat er 10 dollar op de rekening wordt gezet, dus zal wel goed gaan.
Maar... ik dacht voer het kenteken even in, ligt de site er weer uit. Is dat dus niet erg? Dat je geen kenteken invoert van de huurauto?

Krullenbol
12-05-19, 08:00
Op dit moment vanuit NL is de site online en kan ik ook inloggen. Keneken niet invoeren is geen probleem
maar ik doe dat altijd wel en geef ook eind datum en tijd aan (vinkje aan bij rentalcar).
Volgens mij is invoeren van het kenteken alleen maar een bewijs van het rijden van deze auto
mocht er ooit iets zijn. Zolang jij bij de poortjes het groene Go Sunpass ziet staan is alles ok.

Heel in het begin ben ik nog wel een bewust eraf gegaan om langs een cash poort te rijden
daar zien ze dan ook dat de transponder actief is en ging de slagboom met een glimlach open.

Anthonie
12-05-19, 08:23
Afgelopen vakantie in April ook geen kenteken ingevoerd, werkt gewoon.

Cindy1969
12-05-19, 10:40
Ok dank jullie wel, ik probeer het later dan wel, en anders maar niet.
Krijg continu deze melding: Requested Page Unavailable
This page is currently unavailable. We apologize for the inconvenience.
Please try again later.

Frans1949
12-05-19, 13:19
Cindy, als je inlogt met je telefoon vergeet dan niet de taal op Engels te zetten.
En inderdaad het kenteken is niet zo belangrijk en dat merk ik omdat ik mijn transponder al een paar maal heb uitgeleend aan verschillende buren.

Je hebt 10 dollar op je rekening gezet.
Heb je ook automatisch aanvullen aan gezet?
Bedenk dat $10 niet zo erg veel is.

knaapje
12-05-19, 19:43
Cindy.
Het inloggen via je laptop gaat veel beter.
Werkt meestal probleemloos.

$10 is niet veel maar als het automatisch wordt aangevuld geen enkel probleem. Ik heb het hier al jaren op staan.
Zelden wordt het 2 keer per dag aangevuld.

Kenteken wellicht niet zo belangrijk, maar toch wat safer als hij wordt gestolen of vergeten.
Ik probeer alles in te voeren nadat ik zo'n 2 jaar later nog een afschrijving kreeg van toll.
Ik had een Jeep gehad en dat was een Mustang. Vermoedelijk was het kenteken opnieuw uitgegeven.
Toen maar alsnog geblokkeerd. ( Was gelukkig maar 80 dollarcent)

Cindy1969
12-05-19, 23:27
Ik heb inmiddels weer toegang. Kreeg dus geen toegang op de laptop, heb de Sunpass app niet
Was iets met wachtwoord ook,nieuwe aangevraagd en hij doet het weer.
Er stond al 10 dollar op, heb automatisch aanvullen aanstaan, vandaar dat er gisteren meteen weer 10 dollar op werd gezet.
Vandaag veel tol gehad, en kon nu al zien dat het was afgeschreven. Dit gaat echt schelen met die Sunpass.

Ga toch het kenteken maar even invullen dan, hoewel het nu ook goed ging. Maar idd, je weet nooit.

knaapje
13-05-19, 11:31
Het afschrijven kan weleens een dag duren voordat je het op je account ziet.

Cindy1969
13-05-19, 12:22
Klopt, zag nu een hele ris afschrijvingen staan van gisteren. Ze hebben ook meteen nog een keer 10 dollar bijgeschreven haha.
Heb gisteren 12 dollar tol gehad ongeveer. Maar ben van hot naar her gereden.
Maar vind dit ideaal, beter als dat je achteraf nog eens een rekening krijgt via Alamo.

Fleurida
30-05-19, 18:06
We hoorden net dat er 70 mijl van de Florida Turnpike in Central Florida cashless wordt, de toll booths gaan weg. Grofweg vanaf Kissimmee tot aan de Villages.
https://www.orlandosentinel.com/news/os-ne-cashless-toll-booths-turnpike-20190523-s6s3jejm2zanralelohk7mbj3m-story.html