PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] pascalbrouwers: Florida, april 2006



pascalbrouwers
21-04-06, 23:49
Hallo allemaal,
Sinds gisteren zijn wij in Orlando.

Dag 1:

S'morgens in alle vroegte op naar Schiphol. Omstreeks 11:30 uur staan wij voor de incheck bali op Schiphol. En om 14:30 uur vertrekken wij met een paar minuutjes vertraging richting Orlando. Er is al veel geschreven over Martinair, ik kan tot nu toe alleen maar zeggen Chapeaux Martinair. We hadden goede plaatsen (wel een upgrade) fijne stoelen genoeg beenruimte en lekker eten.

Omstreek 18:20 uur zijn we geland in Orlando,en om 19: 45 konden we eindelijk op weg naar ons Hotel. Na een klein half uurtje rijden arriveerden we bij ons hotel--> Nikki bird Resort (Holiday inn). Geboekt via priceline ( voor een zeer scherpe prijs). Kregen meteen een kingsize bed en voor de kleine werd er 1 bijgezet. Volgens de receptioniste was dit beter dan 2 normale bedden :lol:

Het eerste dat we gedaan hebben is de koffers uitgeladen en vervolgens gaan zwemmen. Ons dochtertje wilde absoluut niets weten van slapen, dus eerst nog maar even zwemmen. De pool is is hier open tot 23:00 uur. Onze magen waren nog niet helemaal gevuld, dus voor het slapen gaan nog maar even een pizzaatje besteld bij Pizzahut. Vervolgens zijn we alledrie totaal uitgeput :shock: naar bed gegaan.

Slapen, mocht niet lang duren. Ons dochtertje was omstreeks 4:00 uur s'nachts klaar wakker, en wilde van slapen gaan niets meer weten. Om 6 uur s'morgens heb ik de moet :cry: maar opgegeven en hebben we ons aangekleed, voor onze eerste verkenning met de omgeving.

Dag 2:

Dus om 6 uur uit de veren aangekleed en on the road!! Kleine mee en boodschappen doen. Het leuke was dat we ongeveer 8 jaar gelden hier voor het laatst geweest zijn, en er is in die tijd niet veel veranderd. Ik kon bijna alles terug vinden waar we destijds gingen shoppen,eten etc.
Nadat mijn vrouw onwaakt was zijn we gaan ontbijten bij Ponderosa--> lekker ontbijtje. Na het eten, meteen doorgereden na Typhoon Lagoon. Daar aangekomen wilde ik tickets kopen, kwamen we erachter dat we 1 gratis dag gebruik konden maken vh park. Meteen al 100 Dollar verdient :lol: Mooi weer, hoge golven en een super dag gehad.

Omstreeks 15:30 uur zijn we richting hotel vertrokken om ons te gaan douchen. We willen vanavond nog naar Downtown Disney, ik hoop alleen niet dat het onweer roet in het eten gooit. Morgen staat MK op het programma, met nog een leuk dineetje bij de princesjes, ben benieuwd hoe het zal zijn.

Het regent op dit ogenblik pijpestelen, ga zo meteen maar eens de anti regendans doen. Groetjes vanuit Nikki Bird en tot .....
Pascal

pascalbrouwers
23-04-06, 06:23
Dag 3:
Hallo allemaal, Alweer een dag voorbij :? Vandaag zijn we de hele dag in MK geweest. Eerst nog even een handtekeningenboekje gekocht, en vervolgens meteen door naar Big Thunder Mountain en Splash Mountain. Wie splash mountain kent weet hoe je hier uitkomt..... nat nat nat en nog eens nat. Bij het verlaten vd attractie konden we kaartjes kopen (fastpass). Werd mij aangeboden door een jongetje van een jaar of 12. Als het een andere attractie was geweest had ik hier beslist een dollar voor over gehad.

De rode draad vd dag was eigenlijk het verzamelen van handtekeningen en foto's van zoveel mogelijk characters. Het leuke is dat er tijdens het foto's nemen photopasses worden uitgedeeld. Hiermee kun je dezelfde dag nog de foto's bekijken op internet. www.disneyphotopass.com (http://www.disneyphotopass.com) is de site om de foto's te bewonderen. op de achterzijde vd pas staat een unieke code. tik die in en je zult versteld staan. Techniek staat voor niets. Bijna alle foto's staan er al op. code: WDW2-Q9D7-R6A4-R63W

Omstreeks half 5 zijn we richting kasteel vertrokken voor een diner met assepoester. Van te voren nog snel een jurk gekocht van Belle. En helemaal in stijl vertokken naar het langverwachte princessen treffen :wink: Marisca nog bedankt voor deze super tip =D> Dit is absoluut een aanrader om naartoe te gaan. Je krijgt een foto sessie kadoo ( 1 grote en 4 kleine prints) en een print vh Cinderella castlle. Het eten is overigens zeer goed. Mijn verwachtingen waren niet al te groot, en achteraf konden we alleen maar zeggen dat we heerlijk gegeten hadden.

Vandaag hebben we veel attracties gedaan echter nog lang niet alles. Jammer maar helaas..., maar we gaan nog niet naar huis. En het was nog niet eens echt druk. Het langste dat wij gewacht hebben is 40 minuten. Morgen gaan we naar alle waarschijnlijkheid naar Animal Kindom, en daarna weer terug naar MK.

Groet,
Pascal

pascalbrouwers
24-04-06, 16:59
Hallo allemaal,
Gisteren stond Animal Kingdom op het programma. Geweldig park, echter mijn vrouw is ziek geworden :cry: Dus hier zijn we maar een paar uur geweest, jammer maar helaas. Ze ligt nu in bed te wachten op de docter. Waarschijnlijk een keelontsteking. Can happen :cry:

Het was de eerste keer voor ons in Animal Kingdom, s'morgens meteen begonnen met het halen van een fast pass voor de nieuwe ride --> die is in woord geweldig. Ik had natuurlijk al de nodige info over deze ride, zittend in het wagentje zit je te wachten wanneer er nou staat te gebeuren wat je al een keertje op het promotie filpje gezien hebt. Hopelijk gaan we morgen weer terug naar Animal Kingdom, ik wil nog een keeeeer 8) :lol:

Omstreeks 13:00 uur zijn we naar het hotel gegaan. Mijn vrouw is ziek het bed ingekropen en wij het zwembad ingedoken. Later op de dag ben ik met mijn dochtertje naar MGM gegaan. Daar hebben we in een sneltrein vaart de nodige attracties kunnen afhandelen :lol: Tower of Teror blijft geweldig.

Vandaag zouden we gaan eten bij Critsal palace, echter we zitten nu te wachten op de arts. Hopelijk komt hij/zij snel, zodat we weten wat er nou precies aan de hand is. Waarschijnlijk zal ze vandaag nog in bed moeten blijven. Zoja dan gaan wij ( mijn dochtertje en ik ) zwemmen en later op de dag naar boardwalk of downtown. Hopelijk kunnen we morgen naar crystal palace er zijn nog tafeltjes vrij echter wel geen ontbijt meer.

groet vanuit de ziekenboeg.
Pascal en Co

pascalbrouwers
24-04-06, 23:40
Ze is net gaan douchen,echter nog steeds niet beter.
Maar als het aan de arts ligt blijft ze nog minimaal 2 dagen in bed, en daarna komt hij weer op bezoek --> kost nog eens minimaal 200 dollar [-( .
Onze verzekering is vandaag 511 dollar armer geworden :? :twisted:
Ik ga ook in fl wonen ........ en ik wordt arts :?: :shock: :D

pascalbrouwers
25-04-06, 04:24
Dag 5:
Vandaag de doctor op bezoek gehad. Daarna ben ik samen met mijn dochtertje gaan zwemmen. Tevens heb ik nog 2 extra nachten bijgeboekt bij nikki bird resort. We wilden eerst nog een paar dagen naar Fort Lauderdale, echter ik denk dat dit niet meer haalbaar is.

A.s. Vrijdag moet BB King spelen in House of Blues gelegen te Downtown Disney. Als ik er nog kaarten van kan bemachtigen, ben ik alles alweer vergeten. Er gaat toch niets boven the godfather of Blues. Het is uitverkocht, maar morgen zouden er nog enkele kaarten worden verkocht echter wel voor een aangepast prijsje. I don't care i want to be there :lol:

Ben vandaag nog effe naar international drive gereden. We hadden zin in een lekkere milk shake. Zo maar ergens gestopt, weet nog steeds niet waar ik geweest ben ( één of ander shoppingcenter dat ze aan het renoveren zijn) Er lag een hooters een boardwalk surf shop en een johnny Rocket. En Johnny kennen wij nog van Sanfrancisco. Wat mij betreft 1 vd lekkerste milkshakes die ik in tijden gehad heb dit is dus zeker een aanrader. Is eigenlijk gemakkelijk en vinden.Als je van Wet en Wild komt moet je richting 4 rijden ( ligt ook nog een hele mooie Mac drek in de buurt, en een harley shop / kroeg), en als maar rechtdoor. Hier kom je in een mooi stuk van international Drive. mooie hotels/begroeiing. kroegen/etc

Vanavond gegeten bij House of blues. een simpele burger maar wel lekker. Hopelijk gaat het morgen beter met mijn wederhelft. Wat er op de planing staat :? joost mag het weten :lol: We hebben nog 2 dagen disney open staan waarvan ik 1 volledig wil besteden aan Epcot, en de andere zal wel hoppen worden. De bedoeling is nog steeds een lunch ( i.p.v. ontbijt) in Crystal Palace. Mocht mijn vrouw morgen nog niet weg kunnen denk ik dat we richting universal zullen gaan. Maar mijn hoofddoel voor morgen is het proberen te bemachtingen van 1 ticket om BB nog een keertje te zien.

De groete
Pascal

pascalbrouwers
25-04-06, 23:45
Michael66: Yep, you where right....(shoppingcenter zal wel Pointe Orlando zijn). Ligt in een hele mooie omgeving. Ik ga hier beslist nog een keertje terug voor zo'n heerlijke Milkshake.

Dag 6:
Vanmorgen gaan ontbijten bij Sizler. Moet zeggen we zijn hier voor het eerst, maar dat is toch veel beter als Pondarosa. wel een beetje duurder, maar daar is de kwaliteit ook naar. Gisteren bij Pondarosa stond je in de rij voor iets te eten te krijgen, en het ligt er ook nog niet echt uitdagend bij. Bij Sizler gaan we zeker nog een keer terug.

Ben vandaag tevens voor de eerste keer gaan tanken. 45 Dollar voor een volle tank. is dit zo duur geworden of meen ik dit maar. Och eigenlijk maak mij dat ook helemaal niets uit, het viel me alleen maar op. Wil thuis wel zulke prijzen betalen.

Na het ontbijt zijn we richting Florida mall gegaan. Straks gaan we naar Old Town, ben benieuwd moet leuk zijn heb ik gehoord,gelezen. Hopelijk is mijn vrouwtje morgen weer een beetje de oude dan gaan we naar MK en MGM.

Wil toch nog even iets kwijt over het gebruik van TOMTOM in Orlando. Een super hulp, echter hij heeft mij al een paar keer goed in de steek gelaten. Ook hij raakt de weg kwijt. Ik zou hem toch echt niet willen missen. Een ander negatief puntje waar ik mij zelf op heb betrapt is dat je lui wordt wat betreft het orienteren en zoeken naar de weg. Je vertouwd teveel op een apparaatje.....

greetz,
Pascal

pascalbrouwers
26-04-06, 04:47
Vanavond naar Old Town geweest. Is zeer zeker de moeite waard. Is 1 lange straat met allemaal kleine winkeltjes en kroegen.
Tevens staan her en der van die oude kermis attracties die je bij ons absoluut niet zult tegen komen, ik persoonlijk vind dit wel wat hebben. En zeker niet vergeten die auto's van vroeger :D Gewoon geweldig. Het is geen Disney, maar wel aan teraden als je even iets anders wilt als Boardwalk, Down Town of City Walk bij Universal. Het is overigens gemakkelijk te vinden. Het ligt bijna tegen Arabian Nights aan. Een paar 100 meter aan de andere kant vd rijbaan.

pascalbrouwers
27-04-06, 15:32
Dag 7:
Gisteren zijn we begonnen in MK. De kleine wilde nog met de princesjes en winny op de foto. We zijn gisteren voor het eerst in buzz lightyear's geweest. Leuk leuk leuk. Vlg's mij hebben ze deze atractie ook in Parijs geopend, dan is dit zeker een aanwinst voor dit park.

Omstreeks de middag zijn we terug naar het hotel gegaan. Eerst nog even zwemmen voordat we naar Epcot gaan. Wat is het warm in FL. Het mooie van ons hotel is dat je binnen 10 minuten vanaf het park voor je hotelkamer staat. Hierdoor mis je zo goed als niets van je dag :lol:
Omstreeks 14:00 uur zijn we richting Epcot gegaan. Dit park blijft voor mij persoonlijk het mooiste van alle parken. We zijn meteen begonnen met het bezoeken van alle landen. Mexico was vlg's mij het eerste land dat we tegen kwamen, hier meteen geluncht. Een Nacho met alles erop en eraan gaat er bij altijd wel in. Verder op, ja wie zagen we daar.... Sneeuwwitje. Dus jullie begrijpen het al de kleine was wederom in Heaven. Wat wij dus niet wisten is dat je hier veel characters tegenkomt. Jasmine in Marokko, Belle en het beest in Frankrijk Winny the Pooh in Engeland en dan zal ik beslist nog een paar zijn overgeslagen.

Gisteren zijn we gebleven tot na het vuurwerk. Voordiegene die dat nog niet gezien hebben, is dit toch zeker een must. Een zeer mooie show, niet allen voorzien van vuurwerk, maar het is een combinatie van laser en een groter wereldbol die voorzien is van mooie lichtjes.
Nadat wij thuis kwamen wilde de kleine nog niet naar bed, maar zwemmen...... Nou oke dan maar, op naar het zwembad. Daar nog een klein uurtje gezwommen en vervolgens allemaal het bed ingekropen.

Vandaag gaan we weer terug naar Epcot. Eerst de attracties en daarna gaan we richting de landen. Vanmiddag hebben we een lunch geboekt in Gardengrill. En vanavond bij Mexico Sann Angel inn. Sann Angel in is een zeer mooi restaurant binnen in het mexico paviljoen. Dit is tevens onze laatste dag in Disney. Wat morgen op de planning staat weten we nog niet. Ik denk wel dat we richting zee gaan. Clearwaterbeach of richting Daytona. Ik moet nog even navragen hoelang het rijden is. Wie weet gaan we toch nog richting Fortlauderdale, zoals we eigenlijk gepland hadden.

groet,
Pascal

Michael66
28-04-06, 03:39
We zijn gisteren voor het eerst in buzz lightyear's geweest. Leuk leuk leuk. Vlg's mij hebben ze deze atractie ook in Parijs geopend, dan is dit zeker een aanwinst voor dit park.
Inderdaad daar ook geopend. Geen idee of het dezelfde attractie is.
Wist je trouwens dat er een Buzz Lightyear-spel is dat je thuis op je computer kunt spelen en waarmee je samen met de bezoekers van deze attractie in Orlando speelt? Door bepaalde targets te schieten lichten er nieuwe targets op in de attractie, die de bezoekers dan kunnen beschieten. Hoe het precies werkt en waar je het spel kunt krijgen ....


Wat is het warm in FL.
GOOOOOOOOOOOOOD!!!!


Omstreeks 14:00 uur zijn we richting Epcot gegaan. Dit park blijft voor mij persoonlijk het mooiste van alle parken.
Mijn idee. Mooi ingericht, ruim van opzet, leuke/unieke attracties. Ondanks de drukte kun je hier altijd rustig ronddolen.


Mexico was vlg's mij het eerste land dat we tegen kwamen, hier meteen geluncht. Een Nacho met alles erop en eraan gaat er bij altijd wel in.
Het water loopt me alweer in de mond. En dan zo'n frozen margarita erbij .... ($9 is wel duur, maar dat is Disney)


Wat wij dus niet wisten is dat je hier veel characters tegenkomt. Jasmine in Marokko, Belle en het beest in Frankrijk Winny the Pooh in Engeland en dan zal ik beslist nog een paar zijn overgeslagen.
De (teken)films van Disney spelen zich over de gehele wereld af, en dus leent een park als Epcot met z'n paviljoens van verschillende landen en thema's zich uitstekend om de betreffende karakters in de bijpassende landen te plaatsen. Zoals:
1. Marokko: Aladin (Aladin, Genie, Jasmine)
2. China: Mulan (Mulan, Mushu)
3. Engeland: Mary Poppins, Winnie de Poeh (Winnie, Knorretje, Eeyore)
4. Canada: Brother Bear
5. Frankrijk: Klokkenluider vd Notre Dame, Belle en het Beest

Of "thematisch" passende karakters:
1. Noorwegen: De Kleine zeemeermin (Ariel) (thema: Zee)
2. Duitsland: Sneeuwwitje (thema: Gebr. Grimm)
3. Land / Garden Grill: Knabbel en Babbel. Mickey (verkleed als boer)
4. The Living Seas: Finding Nemo (Nemo, "levend" koraal)
En nog veel meer.

Op de "time guides" die je bij de ingang en de standjes kunt krijgen staat waar en wanneer er karakters aanwezig zijn.


Gisteren zijn we gebleven tot na het vuurwerk. Voordiegene die dat nog niet gezien hebben, is dit toch zeker een must. Een zeer mooie show, niet allen voorzien van vuurwerk, maar het is een combinatie van laser en een groter wereldbol die voorzien is van mooie lichtjes.
Gek dat wij dat nog nooit hebben gedaan, terwijl we al zo vaak in Epcot waren. Maar dit jaar wil ik het vuurwerk hier zeker gaan zien. Onze zoon is inmiddels oud genoeg om een keertje wat langer op te blijven, dus dat gaat nu eindelijk lukken. Verheug me er nu al op ....


Nadat wij thuis kwamen wilde de kleine nog niet naar bed, maar zwemmen...... Nou oke dan maar, op naar het zwembad. Daar nog een klein uurtje gezwommen en vervolgens allemaal het bed ingekropen.
Zo herkenbaar. Niets zo lekker als na een vermoeiende dag je versleten lijf en voeten eventjes lekker te laten drijven in het zwembad. Als wij na zo'n lange dag bij het huis aankwamen stond onze zoon na binnenkomst steeds al binnen een minuut al klaar om de private pool in te duiken ....


Vanmiddag hebben we een lunch geboekt in Gardengrill.
Daar ga ik deze zomer met Marisca en haar gezin ook lunchen. Dus: laat even weten hoe het daar was (kan ik me daar ook alvast op verheugen).


Clearwaterbeach of richting Daytona. Ik moet nog even navragen hoelang het rijden is.
Clearwater Beach is zo'n 2 uur rijden, Daytona zo'n 5 kwartier. In Daytona kun je ook nog de speedway bezoeken. Zie www.daytonausa.com en als je echt nog wat geld over hebt kun je zelfs over het circuit racen met de Richard Petty Driving Experience (http://www.daytonausa.com/attractions/richard%5Fpetty%5Fdriving%5Fexperience%5F42375/). Lijkt mij wel gaaf.

Veel plezier!!

pascalbrouwers
28-04-06, 07:06
Hallo daar zijn we weer. Ik moet wel meteen beginnen met biechten :wink: We zouden vandaag naar gardengrill gaan, dus niet.. :oops: En sávonds naar het restaurant in het Mexico paviljoen, ja je raad het al ook dit is niet doorgegaan :oops: . Maar in plaats van beide restaurants zijn we per toeval terecht gekomen bij Akershus in Noorwegen :D We liepen hier toevallig voorbij, en ik hoorde dat er nog een tafeltje beschikbaar was voor de lunch. Er was een familie niet komen opdagen. Dus meteen geboekt. Voor onze dochter het grootste plezier vd dag. Op de foto met 5 verschillende princessen. Ze was alleen heel even "verdrietig"want ze had haar Belle jurk niet aan. Ik moet zeggen voor al diegene die nog richting Epcot gaan en een dochtertje hebben, daar moet je beslist heen gaan. 5 verschillende princessen: Ariel,Doornroosje,Sneeuwwitje, Mulan en Belle.
Het eten is er voortreffelijk. Voorgerecht kun je terecht bij het salade buffet en hoofdgerecht kun je kiezen uit 4 verschillende gerechten. Als ik het vergelijk met Cinderela's Castle vind ik Akerhus zeker niet slechter. Je krijgt er wel geen foto rapportage bij, deze kost 39,99 extra. Dus de keuze om gardengrill te laten vallen, was éénvoudig. En wat betreft het avondmaal, deze hebben we maar overgeschlagen. Jammer, we wilden wel, maar we waren helemaal voldaan.

Genoeg gezeverd over eten, nu nog even de attraties de revu laten passeren. Vanmorgen meteen begonnen met Sourin---> in 1 woord Super. kon mij er niet bij voorstellen, dacht dan ook dat dit één of andere super ride zou zijn. Mooi gemaakt, wat mij betreft een toppertje. Laat op de middag zijn we naar Test Track gegaan. Dit is de enigste attractie waar we bijna een uur hebben moeten wachten. Ook deze is absoluut de moeite waard. Gewoonweg super. Beide attracties een 10 plus.

Vandaag hebben we het vuurwerk maar gelaten voor wat het is. We wilden nog even naar Down Town. Kadootjes tijd. Mijn vrouw wilde nog een klokje hebben van Tinkel Bel, echter daar hadden ze het niet. Jammer :D :D :wink: $$ voor mij....

Beide dames liggen nu allebei op een oor. Wat er morgen op het programma staat weten we nog steeds niet. Wat in iedergeval vast staat is dat we gaan zwemmen, maar waar :roll: Mijn vrouw wil het liefste richting zee, en daar blijven overnachten. En als het effe kan naar Fort Lauderdale. Vlg's mij hebben we daar gewoonweg niet meer tijd genoeg voor. De eerste Mei heb ik weer geboekt in Nikki Bird ( priceline). Dus mochten we naar FL gaan, dan zitten we zeker 8 uur hiervan in de auto. Deze tijd kunnen we nu beter besteden.

Bij deze iedereen, bedankt voor reacties en suggesties. Als het aan mij ligt gaan we richting Daytona, maar mijn vrouw vond het daar de laatste keer niet zo leuk. Vergane glorie, geen mooie boulevard en Clearwaterbeach daar en tegen vond ze geweldig. Ik heb echter niet meer zo'n zin om voor 2/3 dagen alles weer in te pakken. We zullen morgen wel zien.

Groetjes,
pascal en co

pascalbrouwers
29-04-06, 06:09
Een jaar of 8 geleden zijn we al een keer in Clearwater Beach geweest. Toen kon je ook al zo'n tocht met een boot maken. Iedergeval een goede tip. Overmorgen gaan we naar Clearwater. Vandaag toch maar naar Daytona geweest. Gewoon effe naar het strand en weer terug voor een frisse duik in het zwembad van ons hotel. Ook hier zijn we 8 jaar geleden voor het laatst geweest. Toen vond ik het al vergane glorie en het is er zeker niet beter op geworden. Het enigste dat leuk is dat je met je eigen auto het strand op kan rijden. Let wel alleen als het water niet te ver komt zoals vandaag. Niemand mocht met de auto het strand op, dus dit tochtje hebben we niet kunnen maken. Eigenlijk was dit voor mij de reden om toch even naar Daytona te rijden.
De zee was dus te ruw om in te zwemmen, echter mijn dochtertje had alweer een alternatief..... :wink: zandkastelen bouwen. Maar dan wel in de vorm van een hartje :oops: en pappa maar graven #-o

S'middags zijn we weer richting Hotel gereden, echter wilde toch even gaan kijken wat er nog over gebleven is van Churchstreet :shock: :cry: Nou zo goed als niets. We hebben 2 jaar achter elkaar net op de hoek van churchstreet geslapen. Vond dit altijd leuk, hier kon je tenminste goed stappen zonder de auto in te moeten kruipen. Chruchstreet deed een beetje hollands aan --> klein en veel kroegjes. Maar ja that's done.
Dus meteen door naar huis gereden om te gaan zwemmen in de pool vh hotel. Na het douchen, hebben we voor het eerst in deze vakantie iets teveel vitamine V opgelopen. Jammer dat zich dat pas openbaart als je fris gedoucht bent. Alle drie zijn we een beetje verbrand. Zelfs mijn vrouw, en die hoeft normaal maar zon op te snuiven of ze is al bruin.

Vanavond zijn we voor het eerst in deze vakantie Mexicaans gaan eten. Waar --> op international drive ter hoogte van afslag 74 A.
Naam restaurant--> Amigos. Eten --> geweldig. Service--> op zijn amerikaans dus.... Margarita's --> vlg's mijn vrouw om nog niet meer van te stoppen. Wij gaan er nog een keertje terug voordat we naar huis gaan. Wij zijn beide gek op Mexicaans eten.
Bij ons in het zuiden ( maastricht) kom je dit soort restaurants niet veel tegen. sterker nog ik ken er maar 1. Dus moeten we er maar meteen van profiteren.
Voor diegene die Amigos ook willen proberen, het ligt op international drive. als je afslag 74A neemt, zie je links een grote Mac drek :wink: liggen. bij het eerste kruispunt ga je rechtsop. Na een paar honderd meter zie je het aan de rechterkant liggen.

Morgen gaan we richting Universal, welk park weten we nog niet. Ik denk dat we maar 1 dag gaan, daar we ook nog naar Clearwater willen.

Groet,
Pascal

pascalbrouwers
30-04-06, 15:51
Hallo allemaal,
Hier weer even een berichtje vanuit orlando. Gisteren zijn we naar Universal geweest. S'morgens eerst nog even online kaartjes besteld. 2 dagen "hoppen"en kids free. Moet zeggen zo'n ticket werkt goed en snel. Het enigste dat je moet doen is naar een ticketautomaat gaan. Je creditkaart erdoor halen en een bevestiginsnummer intoetsen, vervolgens worden de tickets geprint.

We zijn begonnen met Islands of Adventure, hier waren wij nog nooit geweest. Is een geweldig park, jammer is alleen dat ons dochtertje net te klein was om bv in de ride te kunnen. Veel attracties zijn toch meer bedoeld voor de iets grotere kleintjes. We gaan er in ieder geval toch nog even terug.

Om een uur of 1 zijn we richting Universal gegaan. Meteen een grote beker gekocht van Shrek, deze kun je de hele dag laten vullen voor een luttel bedrag van 1,49. Ik blijf universal gewoon geweldig vinden. We hebben gisteren nog lang niet alles gedaan, echter de attracties die we gisteren uitgezocht hebben, stonden zo wie zo als eertse op de lijst. De mummi ben ik alleen in moeten gaan. --> de rij Single rides. Denk je dat dit snel gaan, nee hoor. Wat een pech. De ride had storing.Hij is we super gaaf
Buiten gekomen heb ik net het opstreden vd Bluesbrothers gemist shi.... Daar we toch alledrie dorstig waren, zijn we ter plekke een Ierse Pub ingedoken. Mijn eerste Stout gedronken, lekker.

Sávonds gaan eten bij Pondarosa tegenover Old Town. Ja jullie zullen het waarschijnlijk raden. Het is Zaterdag en Old Town staat vol met Hot Rods en Oldtimers. Geweldig om mee te maken. Alle auto's die mee doen rijden in een optocht door de hoofdstraat in Old Town. Hier moet je beslist heen gaan, zullen kinderen en papa's zeker leuk vinden. Let wel even op dit is alleen op Zaterdag.

Vandaag staat Seaworld op de planning. Dolfijntjes voeren :wink:

groet,
Pascal

pascalbrouwers
01-05-06, 05:54
Hallo allemaal,
Vandaag bijna de hele dag in Seaworld geweest. Vanmorgen als eerste naar dolfin cove. Visjes gekocht en voeren maar. 3 visjes voor 5 dollar. Voor je het weet zijn de drie visjes al weer weg en niet alleen door het voeren van de dolfijnen. Er zijn dus meer kapers op de kust. Birds.... :twisted:
We hebben hier zeker drie kwartier rondgehangen. Het is gewoon leuk om die beetjes in het water te zien dollen met elkaar. Of wat nog leuker is, om te zien hoe ze de mensen nat maken geweldige act.

S'middags op naar Shamu. De nieuwe show is gewoon geweldig. Ik zal er maar niet te veel van verklappen, want dat zou zonde zijn voor diegene die de komende tijd nog moeten gaan. Het zijn nog steeds try outs die plaats vinden. 11 Mei gaat de show officieel van start, echter van een try out merk je niets. Ga in de splash zone zitten, is altijd big fun :D .

Vandaag nagenoeg alle attracties gedaan. Kraken!!!!! no way voor mij iets te heftig. Ik heb nog zitten twijfelen, maar mijn dochtertje mocht er niet in ( iets te klein :lol: ). Voordat we het park verlaten hebben, toch nog maar even terug naar de dolfijntjes. Ons dochtertje vind die beestjes het einde.

Omstreeks 5 uur zijn we toch maar richting uitgang gegaan, en nog even onze entree bewijzen laten omzetten in een 6 daagse gratis pas ( deze moet wel meteen opgemaakt worden), die tevens voorzien wordt van een pasfoto die ter plekke gemaakt wordt. De kaartjes die je krijgt hebben op de achterzijde je persoonlijke pasfoto gedrukt, dus verkopen van deze tickets zou dus verleden tijd moeten zijn. Is maar goed ook.
OP de weg terug nog even gestopt bij GAP. Hier was alles in de uitverkoop, dus inladen maar. Vanavond zijn we gaan eten in House of blues in Down Town. Lekker eten weinig blues. Ze hebben er heerlijke spare ribs.
Na het eten nog even bij Virgin gesnuffeld, en ja hoor nog een cdtje gescoord. En nu liggen we alledrie voldaan in bed. Op naar een volgende dag.

En het einde van onze reis komt nu toch erg snel in het zicht :? Wat er morgen op de planing staat :?: joost mag het weten.
Hangt toch grotendeels vh weer af. We willen nog richting Clearwater, nog terug naar Universal en wellicht nog een keer zwemmen in Typhoon Lagoon. dit alles is nog goed realiseerbaar, alleen het weer moet blijven meerwerken.

groet,
Pascal

pascalbrouwers
02-05-06, 00:43
Het is op het ogenblik vrij rustig in de parken. Vandaag zijn we gaan zwemmen in Typhoon Lagoon. Vanmorgen omstreeks 9:45 uur aangekomen en we konden onze auto zo goed als voor de ingang parkeren. Rij 1.
Gisteren bij Seaworld ook bijna geen wachttijden. Zaterdag in Universal hetzelfde verhaal. Voor de attracties is dit super. Een tip is wel, ga vroeg naar de parken, dan kun je de favoriete attracties meerdere keren doen. Bv in Epcot s'morgens vroeg bij Soarin 10 minuten wachttijd s'middags 45 minuten. De top attracties zijn en blijven meestal druk bezocht.

Hoe het over 2 weken is weet ik niet maar vlg's mij zijn alle vakanties in de VS voorbij. Ik denk dat het vrij rustig zal blijven. Indien jullie kinderen mee nemen en character dining willen doen zou ik dat wel op voorhand boeken. Ook als het niet druk is, zijn vele restaurants vaak vol geboekt en zeker tijdens het ontbijt.

pascalbrouwers
02-05-06, 05:59
Dag 12:
Joost heeft vanmorgen beslist dat we in Orlando zouden blijven. We zijn bezig aan onze laatste paar dagen van onze vakantie. We hadden eigenlijk Clearwater op het programma staan, ,echter vanmorgen leek het erop dat het niet zo warm zou worden, dus toch maar niet gegaan. Donderdag gaan het vliegtuig weer richting Amsterdam :?
I.p.v. Clearwater zijn we richting Typhoon Lagoon gegaan maar eerst nog een ontbijtje genomen bij sizzler --> yam yam

Gaande weg de dag is het toch nog heel mooi weer geworden, waardoor we langer zijn gebleven dan gedacht. Vanavond zijn we gaan eten in het Rainforest Cafe. Leuk restaurant. Slechte bediening. een uur moeten wachten op het voorgerecht en te gelijkertijd kregen we ook nog het hoofdgerecht geserveerd. Hoofdgerecht is natuurlijk weer terug gegaan. Eten = wel lekker, echter niet bijzonder. Tevens vond ik het duur voor hetgeen we kregen.
Onze eindconclusie: geweldige entourage = metname leuk voor de kids, eten niet bijzonder, sterker nog = het minste geweest dat we tot nu toe gegeten hebben. de hoogste rekening. morgen gaan we ergens anders :wink:

pascalbrouwers
03-05-06, 04:30
Hi Folks,
Vandaag weer een keertje naar Universal geweest. Leuke dag gehad. 2 dagen heb je toch zeker nodig, wil je bijna alle attracties hebben gedaan.
Vanmorgen maar niet gaan ontbijten. Ik kan geen eten meer zien :lol: Wat een porties, en alles is en blijft lekker. Egaal wat je eet, ik krijg er maar geen genoeg van. Dus wat eten betreft, ben ik blij als ik weer thuis ben. Anders moet ik straks ook in zo'n karretje door de parken crossen, if you know what i mean :wink:

Omstreeks 10:00 uur zijn we het park ingegaan. Vervelend is dat je steeds verleid wordt tot het invullen van kortingskaarten, waarbij je ook nog eens een tas krijgt etc. En achteraf blijkt dit nooit te werken, zo ook vanmorgen weer. We zouden een tas krijgen, en 20% korting op alle aankopen in het park. Je moest alleen even wat gegevens invullen. Ik had die kerel al verteld dat wij niet van de usa waren, maar vlg's hem geen probleem. Dus bij de vraag geef je social security number moet je al afhaken. Dus dan maar iets verzinnen. Naar enkele minuten toch alles ingevuld, blijkt er nog eens een controle plaats te vinden. Je gegevens worden online gecontroleerd :? Dus wie kreeg er gelijk,ikke. Weer 15 minuten van onze tijd verspild :twisted: Jammer dat je als buitenlander bijna niet van zulke voordelen gebruik kunt maken. Ze maken iedereen gek, alleen als puntje bij paaltje komt, dan is het oh i'm so sorry etc. Mag de pret niet drukken.

Vandaag weer een rustige dag in Universal,echter bij de eerste attracties zag dit er anders uit. Vlg's mij gaat echt iedereen als eerste die attracties in die zij als eerste tegenkomen. Bij shrek stond omstreeks 10:30 uur al een rij van 45 minuten :!: Wij zijn dus maar meteen doorgelopen naar Jaws, blijft toch een leuke attractie. Zulke attracties roepen bij toch altijd herinneringen op, ik vond dat destijds een geweldige film.
Back to the future vind ik de minste attractie van universal. Wat mij betreft mag die langsaam vervangen of aangepast worden. De film ziet er oud en versleten uit.
Gaande weg de dag zie je dat iedereen over het park verspreid is, en kun je vrij snel alle attracties in. Vanmiddag nog even een Guinnes gaan drinken, even bijkomen van al dat slenteren. Omstreeks 15:30 uur zouden de bluesbrothers beginnen, altijd super So don't miss that show. Vervolgens als afsluiter nog even de animal show meegepikt, om vervolgens richting Islands of Adventure te gaan. Vandaag hebben we the Ride gedaan. Vreemd genoeg mocht vandaag wel onze kleine erin. zo ook bij Popey's en men in black ( universal).
Onze laatste atttractie van vandaag was dus Popey's, we waren alledrie van top tot teen nat. Ik kan jullie aanraden dit niet op het einde vd dag te doen. Wij wilden nog ergens gaan eten,dat betekend dus kliedernat het restaurant in. De Mexicaan heeft toch gesmaakt.

Nu liggen we wederom alledrie voldaan in bed. Oh ja wat trouwens ook nog leuk is in Universal. In de buurt van Jaws kun je ballen gooien, waterstraalschieten etc. Diegene die wint krijgt een prijs. Voor een grote prijs moet je met minimaal 3 players zijn, voor een kleine prijs met 2. Dus mijn vrouw en ik meteen tegen elkaar spelen. 6 dollar kwijt maar altijd prijs. Dus shrek was al in the pocket :wink: :lol:

pascalbrouwers
04-05-06, 04:59
Hallo allemaal,
Het einde nadert :cry: Maar ja aan al het goede komt een eind :lol: Vandaag zijn we eindelijk naar Clearwater beach geweest. Na bijna 2 uur rijden, eindelijk tijd voor ons ontbijt. Clearwater beach is gewoonweg het leukste strand dat ik ken. Warmer water dan aan de andere kant van florida. Minder ruwe zee. Leuke pier, vooral sávonds. Jammer dat het alleen maar even op en neer rijden is geweest. Maar de eerste paar dagen van onze vakantie hebben ons hele schema door elkaar gegooid. Hopelijk volgend jaar beter.

We zijn de hele dag in Clearwater gebleven. S'middags hebben we nog een boodtrip gemaakt met de thriller :? En je gelooft het niet 1 dolfijntje gezien, gaaaaf he :roll: Omstreeks 21:00 uur waren we weer in ons hotel. Hier zijn we toch nog maar even de pool ingedoken. brrrr dat water was koud :? Waarschijnlijk ververst.

Morgen moeten we voor 11:00 uur uit het hotel zijn. De planning voor morgen is: heel vroeg de koffers pakken. ontbijten. walmart. Seaworld dolfijntjes voeren. Floridamall en last but not least, terug naar de luchthaven van Orlando. Dit moet morgen lukken. en als het goed is en we vertrekken op tijd, en we landen niet te laat op schiphol. Dan krijg ik nog een toetje. Maar eerst even naar huis. Hond op halen ( die hebben we ontzettend gemist) De tent inladen en op naar Ospel -->Moulin Blues festival.

greetz,
Pascal

pascalbrouwers
07-05-06, 22:13
Hallo alemaal
Wij zijn weer thuis :? Zoals ik al schreef in mijn laatste berichtje, zouden wij de afgelopen Donderdag nog één en ander gedaan hebben. Eerst effe naar naar Wallmart, vervolgens een tussenstop gemaakt bij Mac drek :D En omstreeks 11:00 uur waren we in Seaworld. En druk dat het was.... Afgelopen Maandag kon je zo overal bij, en nu moesten we overal in de rij aansluiten. Dolfijnen voeren ging niet meer, te druk. Jammer. maar helaas.
Wat wel geweldig was, was de nieuwe Shamu show. Deze was overigens helemaal anders dan Maandag,veel spectaculairder en mooier. Super show. =D>

S'middags nog even naar Florida mall geweest en vervolgens door naar het vliegveld. Op de heenreis hadden wij comfortclass geboekt en op de terug reis niet. Dit was een bewuste keuze, daar het toch een nachtvlucht zou zijn. Ik kan wel éénieder adviseren om op tenminste de heenreis comfort class te boeken.
De vlucht vertrok nagenoeg op tijd. omstreeks 11:30 uur konden we de auto ophalen. Wat wij echter nog niet wisten was dat we 3,5 uur moesten rijden om in Maastricht te komen :evil: Thuis aangekomen koffers uitgeladen, en de tent ingeladen. Vervolgens op naar Ospel --> bluesfestival..

We hebben dit jaar een geweldige vakantie gehad. Jammer dat alleen mijn vrouw een paar dagen goed ziek is geweest. Hierdoor hebben we niet alles kunnen doen dat op onze planning stond. fortlauderdale, everglades en key largo is hierdoor bij in het niet gevallen.

Zal één dezer dagen proberen wat vakantie foto's toe te voegen aan deze topic.

Groet,
Pascal

pascalbrouwers
11-05-06, 20:41
Onze kleine meid is al helemaal klaar om op de foto te gaan met Cinderella in Cinderella's Castle. Met dank aan Marisca. Hier eindelijk het grote moment waar Cinderella al maanden op wacht.

http://img476.imageshack.us/img476/1967/img0074medium3gi.th.jpg (http://img476.imageshack.us/my.php?image=img0074medium3gi.jpg) http://img250.imageshack.us/img250/6940/img0098mediummedium9ty.th.jpg (http://img250.imageshack.us/my.php?image=img0098mediummedium9ty.jpg)

Is Shamu niet geweldig. Foto vd nieuwe show, deze is gewoon geweldig.

Ik zal nog wat mooie foto's uitzoeken en deze aan mijn reisverslag toevoegen

pascalbrouwers
12-05-06, 15:50
Is leuk om sávonds heen te gaan. Geweldige super attracties :wink: ,maar toch leuk. leuke winkeltjes, kom zo iets ook bij ons tegen.

http://img112.imageshack.us/img112/7030/img0010medium4sy.th.jpg (http://img112.imageshack.us/my.php?image=img0010medium4sy.jpg) http://img112.imageshack.us/img112/9711/img0008medium2iy.th.jpg (http://img112.imageshack.us/my.php?image=img0008medium2iy.jpg)

En dan de Zaterdag, de wekelijkse hotrot en oldtimer parade. En ja hoor, dat moest mij weer gebeuren :evil: accu camera leeg

http://img112.imageshack.us/img112/1370/img0028medium2gc.th.jpg (http://img112.imageshack.us/my.php?image=img0028medium2gc.jpg)

Toch nog een kiekje gevonden :lol: Maar dan van mijn Cruizer. Leuke auto, en groot genoeg voor 2 volwassenen en 1 kind. Ga je veel rijden, kun je toch beter en grotere nemen, maar voor Orlando area big enough. Het is een Compact 4 deurs van Alamo. Er is plaats voor 2 grote en 1 klein koffer, de rest moet op de achterbank.

pascalbrouwers
13-05-06, 14:59
Ik heb alle toegangskaarten besteld via internet. Ga je naar seaworld, kun je via internet 10 % korting krijgen. Je moet wel een code intikken. Code is xxxxxx. Betalen met een creditcard. Je krijgt vervolgens via mail een bevestiging. Deze moet je uitprinten, en meenemen naar het park. Voordeel, je kunt ter plekke meteen doorlopen naar de ingang. Deze intree bewijsjes kun je in het park inwisselen voor een 6 daagse pas. de pas die je krijgt wordt voorzien van een fotootje, zodat je hem niet kunt doorverkopen.

Ga je naar Univrsal, kun je ook kaarten bestellen via internet. Ga je met kinderen kunnen deze "gratis" naar binnen, tevens kun je meerdere dagen gebruik maken vh ticket.
KIDS FREE & THREE DAYS FREE You will receive one kid's ticket (ages 3-9) for FREE for every ticket purchased. And, you will also receive three (3) additional days for FREE, for a total of five (5) consecutive days of admission. voorwaarden: 2-Day/2-Park Ticket - Kids FREE & 3 Days FREE You can save $10 per ticket when you buy online and receive two (2) days admission to both Universal Studios Florida® AND Universal’s Islands of Adventure® theme parks.
Kaarten kosten 99,95 meen ik, dus 200 dollar excl btw voor 2 parken waar je kunt "hoppen". Ook hier krijg je weer een ticket om te printen. Bij Universal staan speciale ticket unitswaar je de code intikt en je creditcard moet doorhalen. Vervolgens krijg je je echte kaarten. Ik vind dit een super idee, volgens jaar doe ik het weer.

Een ander voordeel is. mocht je je kaartjes kwijt raken kun je op internet bij je email provider inloggen en je ticket opnieuw laten uitprinten, natuurlijk wel als je nog niet in het park bent geweest.

Disney passen heb ik in Nederland besteld bij AV reizen. Zijn iets goedkoper, tickets krijg je thuis gestuurd. Nadeel is je hebt je kaartjes al, deze kun je kwijt raken. Dus goed opletten.

De auto is dus groter dan en compact :D De auto's die ik heb gezien,vind ik allemaal mooi. en leuk is dat je zelf je auto mag uitzoeken. Dus je loopt meteen naar de auto die jij het mooiste vind, inladen die hap en weg rijden. Wel nog even bij de uitgang de benodigde papieren laten zien. Zorg wel dat je wat kleingeld hebt voor de autobaan. Ik meen dat je 2 keer en dollar moet betalen. zorg ook dat je wat 25 cent muntjes hebt. mooi toch.

Groet,
Pascal

pascalbrouwers
15-05-06, 13:20
Is dit niet grappig, waar kom je zoiets bij ons tegen. Ik ben geen anti roker, maar vind dit wel grappig.

http://img107.imageshack.us/img107/2861/rokenmedium7yp.th.jpg (http://img107.imageshack.us/my.php?image=rokenmedium7yp.jpg)

pascalbrouwers
16-05-06, 02:03
Clearwater beach,
Voor mij het mooiste strand wat ik ken in FL. Kennen jullie betere stranden of delen jullie mijn mening :roll: De weg er naar toe is al geweldig. De skyline van Tampa, de lange weg met aan weerskanten de zee. Lange brede witte stranden, leuke sfeer,pier etc. Ik wil er snel weer terug.

http://img520.imageshack.us/img520/8076/img0070medium4yg.th.jpg (http://img520.imageshack.us/my.php?image=img0070medium4yg.jpg) http://img400.imageshack.us/img400/2283/img0075medium5pl.th.jpg (http://img400.imageshack.us/my.php?image=img0075medium5pl.jpg)

pascalbrouwers
18-05-06, 01:35
Of ga je liever met je boot naar MK

http://img225.imageshack.us/img225/5282/img0063medium3bo.th.jpg (http://img225.imageshack.us/my.php?image=img0063medium3bo.jpg) http://img225.imageshack.us/img225/6230/img0077medium8ly.th.jpg (http://img225.imageshack.us/my.php?image=img0077medium8ly.jpg)

Is het niet geweldig om door al die landen te slenteren. Wij hebben in dit gedeelte vh park toch wel een heel groot gedeelte doorgebracht. s'Morgens de attracties en s'middags de landen. De dagelijke pitstop bij de local pub in Ierland. Jammer genoeg geen foto's van, maar wel film.

http://img525.imageshack.us/img525/2435/img0075medium7mu.th.jpg (http://img525.imageshack.us/my.php?image=img0075medium7mu.jpg)
Is het geen plaatje, ja die horen bij mij :D

http://img225.imageshack.us/img225/5589/img0068medium4eg.th.jpg (http://img225.imageshack.us/my.php?image=img0068medium4eg.jpg) http://img525.imageshack.us/img525/9352/img0073medium0ja.th.jpg (http://img525.imageshack.us/my.php?image=img0073medium0ja.jpg) http://img525.imageshack.us/img525/2661/img0074medium3xv.th.jpg (http://img525.imageshack.us/my.php?image=img0074medium3xv.jpg)

Ter afsluiting onze favoriete Ride.

http://img225.imageshack.us/img225/8453/img0108medium6uf.th.jpg (http://img225.imageshack.us/my.php?image=img0108medium6uf.jpg)

Yep, it's me and my Baby Maar deze foto is niet van Epcot maar van.....

pascalbrouwers
14-10-06, 23:38
Hier nog een paar foto's van alle prinsesjes die met kleine op de foto wilden :wink:

http://img248.imageshack.us/img248/6294/img0049smallmj7.jpg (http://imageshack.us)


http://img528.imageshack.us/img528/2529/img0097smallxj5.jpg (http://imageshack.us)


http://img528.imageshack.us/img528/2563/img0101smallui3.jpg (http://imageshack.us)


http://img20.imageshack.us/img20/9467/img0105smallbi1.jpg (http://imageshack.us)

Haar grote favoriet Belle
http://img20.imageshack.us/img20/9826/kopievanimgtestwz5.jpg (http://imageshack.us)

http://img20.imageshack.us/img20/3372/img0054mediumsq2.jpg (http://imageshack.us)

Haar tweede favoriet
http://img238.imageshack.us/img238/9602/img0058smalltg6.jpg (http://imageshack.us)

http://img504.imageshack.us/img504/4374/img0072smallvf0.jpg (http://imageshack.us)


Ze maakt mij nu al gek om volgend jaar weer met alle princessen op de foto te gaan.
En het ergste, we moeten de jurk ook weer meenemen #-o