PDA

Bekijk Volledige Versie : Foto met krokodil (of alligator)



marjolijne
23-03-14, 21:16
Mijn zoontje kwam ineens met de mededeling dat hij met een krokodil op de foto wil.
Waar in de omgeving van Orlando kan dat?

Volgens mij kan het in Gatorland maar om met zijn 5en naar dat park te gaan voor een foto, vind ik toch wel een dure foto.
Is er nog ergens een goedkopere oplossing?

Silvana
23-03-14, 22:05
Wij hebben 2 jaar geleden een airboat tour gedaan bij boggy creek daar kon je na de tour met een kleine gator op de foto!

succes

Hans van Demen
23-03-14, 23:18
Gewoon richting de Everglades rijden, ze liggen langs de weg.

Bieg
23-03-14, 23:28
In Gatorland, kun je voor alligators van 7-9 foot poseren. Ook kun je met slangen op de foto of bovenop een alligator zitten.

Tans4USA
24-03-14, 11:02
Je komt alligators echt overal tegen, haha. Zelfs als je gaat minigolfen bestaat er de mogelijkheid alligators te voeren, zie http://www.congoriver.com/

marjolijne
24-03-14, 11:46
Hij wil een krokodil in zijn handen, en hij is pas 4 jaar.
Het moet dus een kleine krokodil worden.

En de everglades vind ik net even te ver rijden, die doen we wel weer een keer tijdens een rondreis ofzo.

Gaat waarschijnlijk dan Boggy creek worden of toch maar Gatorland.

FloridaVerslaafde
24-03-14, 12:17
Gewoon naar Gatorland gaan. Dat is leuk en leerzaam. Kan je een hele dag rondlopen zonder je te vervelen. Veel te zien. En is niet bijzonder duur. Gelegenheid genoeg om met exotische dieren op de foto te gaan. "Even" naar de Everglades rijden vanuit Orlando doe je niet zomaar.

:cool:

Michael66
24-03-14, 21:14
Met een krokodil op de foto is lastiger dan met een alligator. Alligators zijn er namelijk meer dan een miljoen van, en krokodillen maar zeer weinig.
De verschillen en overeenkomsten? Zie http://www.wikihow.com/Tell-the-Difference-Between-an-Crocodile-and-an-Alligator

Maar Gatorland in Orlando is de beste plek om ze allebei te vinden, en dan kun je je keuze maken.

http://4.bp.blogspot.com/-VJ4ABXEt5KE/TyR2PARTd6I/AAAAAAAAAG8/99amXPa0l6s/s1600/aligator+-+crocodile.jpg

Mushu
24-03-14, 21:44
Haha Michael, ik had me al ingehouden maar wilde er eerst ook een opmerking over plaatsen. Ik zag al een mooi blog aankomen met de zoektocht naar een croc in de Everglades. :)

C Verkerk
25-03-14, 10:38
's Avonds lopen er verschillende entertainers rond op Int. Drive. Ze hebben diverse dieren bij zich. Ook slangen en kleine gators.
Je kunt voor een paar Dollar een foto met het gewenste dier zelf maken.

anjavromans
25-03-14, 14:13
Ja ik weet bij het mini golven bij de int. drive kan je gators voeren en soms mag je er ook mee op de foto. Die zijn nog heel klein. Maar als je tijd over hebt is het echt aan te raden om naar gatorland te gaan.. ik vind het altijd heel zielig om te zien..:eek: bek van gator wordt afgetapt en dan gaan de touristen er mee op de foto..:( niet echt mijn ding..kan zoiets niet aanzien.. dan gaat mijn bloed koken.:mad:.maar ieder zijn ding.

Bieg
25-03-14, 17:12
Eens in de zoveel tijd komt bij ons de Alligator Trapper langs om het meertje te ontdoen van tè grote exemplaren. Vorig jaar mochten we met "onze" buurman (m/v) op de foto :

https://lh6.googleusercontent.com/-m0A8sCHq4vc/Uvx-Bi5foFI/AAAAAAAARuw/dT569j6xwT8/s720/GX3A3798.jpg width:50%; height:50%;

Bieg
25-03-14, 17:17
In Gatorland kun je voor grote gators zitten. Naast je staat een opzichter met een stok (waarschijnlijk een tandenstoker voor de alligators). Dit soort foto's krijg je dan...

https://lh5.googleusercontent.com/-mATJeP85KEw/UzGdcl2dyCI/AAAAAAAARvI/UtKg-UBGsZE/s720/GX3A4172.JPG

r.teeuwsen
25-03-14, 21:05
Nou Ron, dat is een lekker hapje!!

Michael66
26-03-14, 23:32
http://s25.postimg.org/79p0k7ifj/1781028_10152668648883066_1615359013_o.jpg

marjolijne
27-03-14, 08:54
Mijn zoontje is pas 4, dus ik denk dat ik het hou bij een foto met een kleine Gator.
En foto van zo dichtbij lijkt me niks met zo'n kleintje. brrrr.

Lier
18-04-14, 16:12
Leuk zeg al dat dierenleed op die fotos! Onbegrijpelijk..

Bieg
18-04-14, 21:21
Beste Lier, foto 1 is een grote vijver waar deze beesten zwemmen en gevoerd worden. Foto 2 is een gator die bij ons uit de vijver is gevist en op transport gaat naar een groter meer en zo voor ons als bewoners geen overlast meer veroorzaakt. Hoezo dierenleed ???

laanvdj
18-04-14, 22:06
's Avonds lopen er verschillende entertainers rond op Int. Drive. Ze hebben diverse dieren bij zich. Ook slangen en kleine gators.
Je kunt voor een paar Dollar een foto met het gewenste dier zelf maken.
Dacht dat dit nu toch echt niet meer mocht. Onvoorstelbaar dat er nog steed mensen zijn die hier aan mee doen.
Ik persoonlijk hou er niet van als dieren op deze manier worden uitgebuit.

koenkamphuys
19-04-14, 20:10
... foto 1 is een grote vijver waar deze beesten zwemmen en gevoerd worden...
En aan die dikke buiken te zien komen ze niks te kort. Hoewel er nooit toeristen zijn verschalkt op die fotospot getuigt het toch van enige doodsverachting om zo voor die griezels te poseren. Als eentje de kolder in de kop krijgt en aanvalt is die oppasser met zijn tandenstoker te laat.

Om de foto nog koelbloediger te laten lijken moet je die oppasser er eigenlijk nog even vanaf snijden of fotoshoppen.

Iris02
21-04-14, 09:00
De volgende keer graag een foto van een mens op zijn buik, mond dichtgeplakt met ductape en een ander persoon op zijn/haar rug die het hoofd omhoog trekt.......
Ik weet dat jullie het niet zo zien, maar foto 3 valt echt onder dierenleed. Het showaspect dat er in Gatorland wordt gehouden met de dieren kan echt niet.

C Verkerk
22-04-14, 07:27
@ Iris.
Het alternatief is ze terug zetten in de natuur en dan genadeloos afgeschoten worden?
Het begrip "dierenleed" is betrekkelijk en afhankelijk van persoonlijke ideeën.

Mushu
22-04-14, 08:41
Nee hoor, er zijn richtlijnen over wat dierenleed is, is ook veel onderzoek naar gedaan. En meestal kom je met een beetje logisch nadenken er ook wel! Ze worden in de natuur niet genadeloos afgeschoten hoor, mag dat eigenlijk wel in Florida, op Aligators schieten?

C Verkerk
22-04-14, 09:23
@ Mushu.
Richtlijnen voor dierenleed zijn oa. onnodig leed voorkomen.
Dierenleed wordt ook veroorzaakt door vakantievluchten waardoor duizenden vogels jaarlijks gedood worden. De vluchten dan maar verbieden? Ze zijn immers totaal onnodig. Mensen kunnen ook op de fiets in Nederland vakantie houden.
Ik ben totaal voor dieren en bij ons speelt onze hond eerste viool in huis maar soms druipt de hypocrisie er vanaf.
Hetzelfde bij al dat "groene" gedoe. Iedereen moet aan de kaarsen en liefst zonder stroom behalve diegene die deze leer prediken. Zie Al Gore. Iedereen de les lezen en zelf persoonlijk meer stroom gebruiken dan een kleine stad.
Om het nog maar even verder te trekken. Onze eigen kleding dan maar weven?
Ik weet niet of mijn kleding door kinderen wordt vervaardigd. Kinderarbeid, kinderleed. Of toch maar kopen omdat anders hun rest van de familie sterft van de honger?
Wat betreft afschieten kan ik geen commentaar geven over Florida maar de rest van de US? Ik zie regelmatig programma's op tv waar alligators onder de meest gruwelijke omstandigheden gedood worden. Is dit dan wel diervriendelijk of misschien toch lekker in een park met zoveel eten,een lang leven en rust zoveel je wilt?

Mushu
22-04-14, 19:08
Het is geen makkelijk onderwerp weet ik. Ooit in het verleden wat meer in moeten verdiepen (ben bioloog van origine) en weet dus dat dierenethiek een echt vak is! Maar veel keuzes maak je zelf als ze niet door een ander al voor je gemaakt zijn (overheid bv). Ik vind er niets aan om naar een alligatorshow te kijken maar kan wel enthousiast worden als ik een alligator in het wild zie. Het werkt niet om appels met peren te vergelijken dan kan je alles wel doen/ goed vinden omdat er altijd iets anders wel erger is of even erg. Voor mij geldt iig dat ik het niet altijd makkelijk vind om keuzes te maken. Zag gisteren op Radar dat de planten uit de grote tuincentra ook al veel te veel gif bevatten......zucht, had net wat nieuwe plantjes gekocht. Kan dus ook al niet meer zomaar :mad:
Jagen op alligators mag trouwens wel in Florida (even opgezocht). Maar is wel heel duur en er zijn veel restricties.
Of die shows etc onder dierenleed vallen weet ik niet maar aan mij is het zeker niet besteed.

koenkamphuys
22-04-14, 22:37
Het alternatief is ze terug zetten in de natuur en dan genadeloos afgeschoten worden?
De dieren worden gevangen in stedelijke gebieden en in de natuur uitgezet om twee redenen. Enerzijds de directe veiligheid van de bewoners, anderzijds om de dieren hun natuurlijke schuwheid te laten behouden. Een alligator die menselijke aanwezigheid gewend is, is levensgevaarlijk in de stad maar ook daarbuiten.

Er wordt relatief weinig en zeer gecontroleerd gejaagd op alligators. De gators die uitgezet worden in natuurgebieden lopen erg weinig kans te eindigen door een kogel.

Iris02
23-04-14, 14:21
@ C Verkerk; er is nog wel een middenweg tussen een menselijk leven leiden volledig terug naar de natuur en begrip opbrengen voor het feit dat het voor de alligator echt niet leuk is om deel uit te maken van het showaspect in Gatorland. Daar is waar het mij om gaat, het feit dat dit in mijn ogen dierenleed is.
De gators die in het natuurgedeelte van Gatorland blijven hebben inderdaad geen slecht leven, geen bedreiging en voedsel genoeg. Het gaat om de gators die worden gebruikt voor het worstelen en andere showelementen.

Michael66
23-04-14, 14:48
Graag weer ontopic: Op de foto met een krokodil (of alligator).
Als je een discussie wilt voeren over het al dan niet goed omgaan met dieren, dan kan dat. Open daar dan een nieuw onderwerp voor in - bijvoorbeeld - de Florida Forum Lounge.
Moderator Michael66

Je kunt natuurlijk ook op een foto met een bijna echte alligator:

http://s25.postimg.org/6wnluvci7/10296214_669119896456490_2528697671880273678_o.jpg

C Verkerk
23-04-14, 15:53
Onze allerbeste "gator foto" hebben we nooit genomen tot onze spijt.
Half maart in ergens in Mississippi en best nog wel koud. Langs de snelweg borden met "TEN MILES THE BEST AND GREATEST GATORS".
Ja ja. Wij al vol verwachting uitkijken naar de ingang en daar stond een levensgrote plastic alligator met de boodschap :"sorry folks were closed. Its to cold and we are in Florida visiting our relatives".
Dat was ons "Griswold "momentje :D

koenkamphuys
26-04-14, 10:18
Ook een bijna echte alligator - maar dan gewoon aan de vliet in Leidschendam.

http://static.dyp.im/QnhhYdYj87/f3c8355a1e344ee9a88d0004a7662adb.JPG

(Sorry, dit is ook off-topic. Kon het niet laten... Mijn collega's hadden een geintje uitgehaald t.g.v. mijn 50e verjaardag)

Michael66
01-05-14, 01:01
Kwam net een mooie foto tegen (https://www.facebook.com/MyFWC/photos/a.325218788348.151761.90492003348/10152350264288349/?type=1&theater) met drie soorten die in de USA voorkomen:

http://s29.postimg.org/g1naae1lj/10308135_10152350264288349_5470134095736730898_n.j pg

Van boven naar beneden:
American crocodile,
spectacled caiman,
American alligator.