PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema jufrox: 3 weken Miami - Miami, jul/aug 2014



jufrox
07-03-14, 21:40
Hallo,

Ik ga deze zomer voor de eerste keer naar Florida. Mijn vliegticket en de eerste hotels zijn geboekt.
Als jullie tips of op-en aanmerkingen hebben, plaats ze dan gerust hoor.

Mijn schema ziet er tot nu toe zo uit:
Dag 1 zo 20-7 Brussel – Miami (aankomst 's avonds Comfort Suites Miami Airport North)
Dag 2 ma 21-7 Miami (Comfort Suites Miami Airport North)
Dag 3 di 22-7 Miami – Key West (Blue Marlin Motel)
Dag 4 wo 23-7 Key West (Blue Marlin Motel)
Dag 5 do 24-7 Key West – Everglades – Naples
Dag 6 vr 25-7 Naples – (Sanibel Island) - Fort Meyers
Dag 7 za 26-7 Fort Meyers – Sarasota
Dag 8 zo 27-7 Sarasota – Saint Petersburg – Clearwater Beach
Dag 9 ma 28-7 Clearwater Beach
Dag 10 di 29-7 Clearwater Beach – Tampa – Orlando
Dag 11 wo 30-7 Orlando
Dag 12 do 31-7 Orlando
Dag 13 vr 1-8 Orlando
Dag 14 za 2-8 Orlando
Dag 15 zo 3-8 Orlando
Dag 16 ma 4-8 Orlando – Daytona Beach – St. Augustine
Dag 17 di 5-8 St. Augustine – Daytona Beach – Cape Canaveral – Cocoa Beach
Dag 18 wo 6-8 Cocoa Beach – Fort Lauderdale
Dag 19 do 7-8 Fort Lauderdale – Miami
Dag 20 vr 8-8 Miami Beach
Dag 21 za 9-8 Miami Beach
Dag 22 zo 10-8 Miami – Brussel (vertrek 's avonds)
Dag 23 ma 11-8 aankomst Brussel

Ik twijfel zelf aan een aantal dingen:
- Ik wil sowieso ergens een hele dag op het strand blijven. Daarbij dacht ik zelf aan Clearwater Beach. Klopt die dag 6 t/m 10 een beetje? Of trek ik daar wat te veel tijd voor uit?
- Natuurlijk wil ik graag lekker Orlando ontdekken. Sowieso wil ik naar Magic Kingdom toe. Voor de rest hou ik van voornamelijk spannende achtbanen en waterparken. Shoppen wil ik ook nog graag. Heb ik dan genoeg dagen Orlando? Echt een dierentuin o.i.d. hoeft voor mij niet (behalve evt. Sea World)
- En ik twijfel nog of je Cocoa Beach - Fort Lauderdale moet doen, of dat je gelijk door naar Miami kan?

Graag hoor ik jullie reacties. Ben benieuwd!

Njit
07-03-14, 22:44
Spannende achtbanen heeft Disney niet echt. Het blijft toch een familie-park.
Dan kun je toch beter naar Universal Studios Florida, Universal Studios Islands of Adventure of Busch Gardens gaan.

Bieg
07-03-14, 22:47
Hoi!

Ik denk dat het inderdaad geen slecht plan is om een rustdag in te plannen bij aankomst. Je kunt die dag bijvoorbeeld gebruiken om te shoppen of om Miami te verkennen, als je met dolfijnen wilt gaan zwemmen moet je naar mijn idee goed uitgerust zijn om er volop van te kunnen genieten :) . Van Miami naar Key West is het tussen de 3 en 3,5 uur rijden, met dolfijnen zwemmen duurt meestal niet zo heel lang (afhankelijk van waar je gaat) dus als je bijtijds gaat rijden moet dat haalbaar zijn.

Ik ben zelf niet zo'n strandmens dus zou niet te lang in de strandregio blijven hangen, maar dat is natuurlijk persoonlijk ;).

De tijd die je in Orlando door wilt brengen lijkt me voldoende als ik lees wat je wilt gaan doen. Voor St. Augustine mag je wel een dag uittrekken, als je de tramtour daar wilt doen ben je best een tijdje bezig (en het is echt een aanrader). Als je daarnaast ook de gevangenis en de drugstore wilt bezoeken mag je zeker wel rekening houden met een hele dag!

Of je nog naar Fort Lauderdale wilt gaan? De rijtijd van Orlando naar Miami is tussen de 3,5 en 4,5 uur dus op zich zou je dat in een keer kunnen rijden, wij hebben dat zelf ook al eens gedaan en het is goed te doen hoor.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes, Monique

jufrox
07-03-14, 23:41
Bedankt voor de tip Njit!
Ik hou wel veel van Disney, dus Magic Kingdom hoort er verder wel bij ;-)

En bedankt Monique. Ik ben er nu wel van overtuigd om eerst 1 dag Miami zelf te doen na de reisdag. Dan kan ik inderdaad bv gaan shoppen en Miami stad te gaan verkennen. Dan bewaar ik Miami Beach voor de laatste dagen.
En ik zal me eens wat meer verdiepen in St. Augustine. Hoe laat die tramtour bijvoorbeeld begin. Ik zie dat de rit van Orlando naar St. Augustine ongeveer 1,5-2u is?

Voor Fort Lauderdale kijk ik nog wel even.

Als er nog meer mensen met tips of adviezen zijn, plaats ze gerust hoor!
Alvast bedankt ;-)

Kvanderdonk
12-03-14, 16:04
Wij hebben vorig jaar ook een rondreis gecombineerd met Orlando gemaakt (zoals zovelen hier).
Misschien heb je iets aan ons verslag.
Veel plezier met voorbereiden.

jufrox
17-03-14, 22:54
Hallo Karin,
Ik zal jullie verslag ook bij mijn verdere boekingen e.d. erbij houden.
Inmiddels ben ik al een stukje verder gekomen. Heb de hotels in Miami en Key West al geboekt. Het met dolfijnen zwemmen laat ik deze vakantie zitten.
Wie weet een volgende keer.
Ook mijn dagen voor Orlando zijn al verder ingevuld. Ik doe daar een extra dag bij, maar ik weet nog niet precies waar het er dan vanaf gaat.