PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema vbosstb: 3 weken Florida, feb-mrt 2015



vbosstb
06-03-14, 09:42
Hallo iedereen,

Even snel voorstellen, mijn naam is Bram, 35 jaar en woon in België. Zelf ben ik een zeer grote Amerika fan maar ben nog nooit in Florida geweest, daar wil ik verandering in brengen…

Mijn vriendin en ik overwegen om samen met ons dochtertje van 3 volgende winter naar Florida te gaan. Meerbepaald zouden wij willen vertrekken op het einde van dan de krokusvakantie (zaterdag 21/02/2015) en zouden 3 weken blijven. Ons idee is om eerst een weekje naar Orlando te gaan om de pretparken te bezoeken en dan door te reizen naar Cape Coral waar we een huis zouden huren. Vanuit Cape Coral zouden wij dan (dag)uitstappen willen doen naar Tampa, Miami, de Keys,...

Wat wij zoeken in Florida zijn de parken voor ons dochtertje maar ook een plaats om te relaxen, mooie stranden, shoppen, leuke uitstappen…en vooral ZON :cool:

Aangezien het onze eerste keer zal zijn hebben wij dus vele vragen en kunnen wij jullie advies best gebruiken :):

- Is de periode volgend op de (Belgische) krokusvakantie een goed moment om naar Florida te reizen? En dan bedoel ik zowel op vlak van kostprijs (dure periode?), weer, drukte…
- Wat is jullie advies omtrent vastleggen van huis/hotel/vlucht, best ver op voorhand of zo lang mogelijk wachten (op aanbiedingen, last-minutes, goedkope vluchten,…)?
- Een auto zal hoe dan ook nodig zijn voor ons volledige verblijf, zijn er verhuurbedrijven die jullie aanraden of juist niet?
- Welke pretparken zijn geschikt om met een kindje van (dan) bijna 5 te doen en welke zeker niet.
- In Cape Coral hebben wij een leuk huisje gezien, http://www.homeaway.com/vacation-rental/p534747 , is de ligging hiervan goed?
- In Florida wordt bij het huren van een huis de elektriciteitkost /kWh aangerekend, kan iemand mij een indicatie geven waaraan ik mij kan verwachten? Ik ga er vanuit dat verwarmen van de woning niet nodig in maart, grootste verbruiker zal vermoedelijk zwembad zijn al kan ik niet inschatten wat dat verbruikt.

Alle andere adviezen zijn zeker welkom!!!
Alvast bedankt!

Groetjes,
Bram

Njit
06-03-14, 11:08
Ons idee is om eerst een weekje naar Orlando te gaan om de pretparken te bezoeken en dan door te reizen naar Cape Coral waar we een huis zouden huren. Vanuit Cape Coral zouden wij dan (dag)uitstappen willen doen naar Tampa, Miami, de Keys,...

Je idee van een centrale plek is leuk maar lijkt me niet erg praktisch. Vanuit Cape Coral is het minimaal 2 uur naar Tampa, 2h30 uur naar Miami en bijna 6 uur naar Key West. Zie http://goo.gl/IHQphV

vbosstb
06-03-14, 11:59
Bedankt voor je feedback Njit!

Hieronder een overzicht van wat wij (ongeveer) in gedachten hadden, geef gerust aanbevelingen hoe we onze reis optimaler kunnen maken.

Dag 1- zaterdag 22 februari 2014 -Vlucht Brussel-Orlando (of andere vliegroute indien interessanter). Afhalen huurwagen en dan naar ons huurhuis
Dag 2- zondag 23 februari 2014 - Kalm dagje in ons huurhuis (jetlag verwerken :-)), in de late namiddag misschien bezoekje aan de 'Florida Mall' om wat te shoppen en 's avonds iets te eten.
Dag 3 - maandag 24 februari 2014 - Volledige dag Magic Kingdom
Dag 4 - dinsdag 25 februari 2014 - Animal Kingdom
Dag 5 - woensdag 26 februari 2014 - Vandaag Epcot,'s avonds een bezoekje aan Downtown Disney om iets te eten en te shoppen
Dag 6 - donderdag 27 februari 2014 - Eerst Disney's Hollywood Studios (indien geschikt voor kindjes van 4), in de namiddag een bezoekje aan een waterpark za. Typhoon Lagoon, Aquatica water park of Blizzard Beach (welke het leukst is voor kleine kindjes)
Dag 7 - vrijdag 28 februari 2014 - Volledige dag Sea World
Dag 8 - zaterdag 1 maart 2014 - Rit van Orlando naar Cape Coral
Dag 9 - zondag 2 maart 2014 - Rustdag in ons huurhuisje
Dag 10 - maandag 3 maart 2014 - Rustdag in ons huurhuisje
Dag 11 - dinsdag 4 maart 2014 - Daguitstap naar Fort Myers Beach, Sanibel en Captiva. Op Sanibel of Captiva een paar uurtjes op (een mooi) strand zitten en 's avonds iets eten
Dag 12 - woensdag 5 maart 2014 - Rustdag in ons huurhuisje
Dag 13 - donderdag 6 maart 2014 - Rustdag in ons huurhuisje
Dag 14 - vrijdag 7 maart 2014 - Daguitstap naar Tampa en Clearwater Beach. Indien mogelijk zelfde dag bezoekje aan 'Bush Gardens'.
Dag 15 - zaterdag 8 maart 2014 - Rustdag in ons huurhuisje
Dag 16 - zondag 9 maart 2014 - Rustdag in ons huurhuisje
Dag 17 - maandag 10 maart 2014 - Daguitstap naar Miami (Beach) en Fort Lauderdale
Dag 18 - dinsdag 11 maart 2014 - Rustdag in ons huurhuisje
Dag 19 - woensdag 12 maart 2014 - Rustdag in ons huurhuisje
Dag 20 - donderdag 13 maart 2014 - Daguitstap naar de Keys (maar blijkt nogal ver te zijn)
Dag 21 - vrijdag 14 maart 2014 - Rustdag in ons huurhuisje
Dag 22 - zaterdag 15 maart 2014 - Terug naar Orlando, auto inleveren en vlucht terug naar België

Op de rustdagen zouden we niet de volledige dag in ons huisje blijven, we zouden dan wel nog naar het strand gaan en ergens iets gaan eten maar geen uitstappen van een volledige dag.

Ideeën voor wat ik nog zou kunnen toevoegen zijn ook steeds welkom :-)

Grtz,
Bram

vbosstb
06-03-14, 12:47
Heb even een aanpassing gedaan aan de planning rekening houdend met uw feedback:

Dag 1 - zaterdag 22 februari 2014 - Vlucht Brussel-Orlando (of andere vliegroute indien interessanter)
Dag 2 - zondag 23 februari 2014 - Kalm dagje in ons huurhuis (jetlag verwerken :-)), in de late namiddag misschien bezoekje aan de 'Florida Mall' om wat te shoppen en 'savonds iets te eten.
Dag 3 - maandag 24 februari 2014 - Volledige dag Magic Kingdom
Dag 4 - dinsdag 25 februari 2014 - Animal Kingdom + Typhoon Lagoon of Blizzard Beach (welke het leukst is voor kleine kindjes)
Dag 5 - woensdag 26 februari 2014 - Vandaag Epcot, 'savonds een bezoekje aan Downtown Disney om iets te eten en te shoppen
Dag 6 - donderdag 27 februari 2014 - Volledige dag Sea World + Aquatica water park
Dag 7 - vrijdag 28 februari 2014 - s morgens vertrekken richting Tampa. In de voormiddag naar 'Bush Gardens', daarna bezoekje aan Tampa zelf. (overnachten in hotel)
Dag 8 - zaterdag 1 maart 2014 - Dagje strand in Clearwater Beach, in de late namiddag rit naar Cape Coral en intrekken in ons huurhuis
Dag 9 - zondag 2 maart 2014 - rustdag, sightseeing, zwemmen
Dag 10 - maandag 3 maart 2014 - rustdag, sightseeing, zwemmen
Dag 11 - dinsdag 4 maart 2014 - Daguitstap naar Fort Myers Beach, Sanibel en Captiva. Op Sanibel of Captiva een paar uurtjes op (een mooi) strand zitten
Dag 12 - woensdag 5 maart 2014 - rustdag, sightseeing, zwemmen
Dag 13 - donderdag 6 maart 2014 - rustdag, sightseeing, zwemmen
Dag 14 - vrijdag 7 maart 2014 - Daguitstap naar Miami (Beach) en Fort Lauderdale
Dag 15 - zaterdag 8 maart 2014 - rustdag, sightseeing, zwemmen
Dag 16 - zondag 9 maart 2014 - rustdag, sightseeing, zwemmen
Dag 17 - maandag 10 maart 2014 - rustdag, sightseeing, zwemmen
Dag 18 - dinsdag 11 maart 2014 - Daguitstap naar de Keys met Key West Express (aangeraden met kleine kindjes?)
Dag 19 - woensdag 12 maart 2014 - rustdag, sightseeing, zwemmen
Dag 20 - donderdag 13 maart 2014 - rustdag, sightseeing, zwemmen
Dag 21 - vrijdag 14 maart 2014 - rustdag, sightseeing, zwemmen
Dag 22 - zaterdag 15 maart 2014 - Terug naar Orlando, auto inleveren en vlucht terug naar België

Grtz,
Bram

Bieg
06-03-14, 13:05
Beste Bram,

Het valt me op dat je voor een aantal parken minder tijd uittrekt zodat je twee dingen op een dag kunt doen. Hou er rekening mee dat de meeste parken best groot zijn en je er eigenlijk optimaal van moet genieten, wij bezoeken zelf nooit meer dan 1 park op een dag. Je reisschema ziet er goed uit met voldoende rustpunten voor jullie en je kindje, dat heb je wel nodig hoor! Wij huren zelf meestal een auto via USA reizen.de of Alamo.ul.brits , die hebben meestal goede prijzen.

Voor wat betreft de geschiktheid van de parken voor een kindje van bijna 5 zou ik zeggen dat Universal Islands of Adventure het minst geschikt is, het andere Universal park is wel erg leuk (meer familie-gericht). Verder zijn de meeste parken leuk voor elke leeftijd en zijn er ook verschillende soorten attracties. Hollywood Studios weet ik overigens niet, die gaan wij zelf in mei bezoeken.

De periode waarin jullie willen reizen is prima, je zit dan buiten het hoogseizoen dus de drukte zal wel meevallen. Het weer is meestal prima daar dus dat zal ook geen probleem zijn :). Onze ervaring bij huurvilla's is overigens dat ze meestal een prijs per dag berekenen voor de verwarming van het zwembad, wellicht is dat nu anders dus daar kan ik je helaas geen advies over geven.
Veel plezier met de voorbereidingen!
Groetjes, Monique

P.S.: laatste tip, er zijn veel forumleden (waaronder ikzelf) die een blog bijhouden. Hier kun je ook leuke tips vinden!

nicolea
06-03-14, 19:09
De dagtocht met de Key West express lijkt mij ook ontzettend leuk, maar ja....4 ur op de boot heen....en 4 uur op de boot terug....ik vind het nogal wat!

Fitzroy
06-03-14, 19:25
De periode waarin jullie willen reizen is prima, je zit dan buiten het hoogseizoen dus de drukte zal wel meevallen. Het weer is meestal prima daar dus dat zal ook geen probleem zijn :).

Dan bedoel je zeker voor de parken?
In Zuid-Florida is het volop hoogseizoen in februari/maart.
En mij viel op dat het weer in Orlando toch wel minder is dan in Zuid Florida afgelopen februari.

ik zou persoonlijk als ik jullie was proberen een huis(je) in Naples te huren. Dan zit je voor Miami/Fort Lauderdale en de Keys wat beter, waarbij Key West nog steeds een onmogelijke trip is in 1 dag, daar zou ik een overnachting voor kiezen.

vbosstb
07-03-14, 08:33
En mij viel op dat het weer in Orlando toch wel minder is dan in Zuid Florida afgelopen februari.


Vooreerst bedankt voor uw feedback maar wat bedoel je juist met 'minder'? regen? (relatief) lage temperaturen? of gewoon iets frisser dan Zuid Florida maar toch nog mooi weer?
In Orlando zelf hoeft het voor mij niet extreem warm te zijn maar het zou toch leuk zijn moesten we buiten kunnen zwemmen (een 25° zou leuk zijn :cool:).

Grtz,
Bram

vbosstb
07-03-14, 08:39
De dagtocht met de Key West express lijkt mij ook ontzettend leuk, maar ja....4 ur op de boot heen....en 4 uur op de boot terug....ik vind het nogal wat!

Je hebt gelijk, 8uur op die boot is vrij (te) lang!
Heb ook al heel wat reviews gelezen waar mensen aangeven dat het geen 'plezier' reisje is, veel mensen blijken ziek te worden.

Zal Key West voor een volgend bezoek aan Florida houden :)

vbosstb
07-03-14, 08:47
@Iedereen: alvast bedankt voor julle feedback, ik heb al wat stof tot nadenken.

***Bijkomende feedback is nog steeds welkom :)***

vbosstb
07-03-14, 09:32
Voor wat betreft de geschiktheid van de parken voor een kindje van bijna 5 zou ik zeggen dat Universal Islands of Adventure het minst geschikt is

Alvast bedankt voor de zeer nuttige feedback!!

Spijtig dat 'Island of Adventure' minder geschikt is voor kleine kindjes, mijn dochter had fototjes van 'Seuss Landing' gezien en is er zot van :)
Tja... we kunnen niet alles doen zeker.

Grtz,
Bram

Njit
07-03-14, 10:26
'minder geschikt' wil niet zeggen dat ze er zich niet kan vermaken. Er zijn voor kinderen genoeg leuke attracties te vinden. Maar daarnaast ook wat Thrill attracties. Zie ook https://www.universalorlando.com/Rides/Islands-of-Adventure.aspx . Gewoon lekker gaan hoor!

Zie ook https://www.universalorlando.com/Resort-Information/Vacation-Planning.aspx voor video's en je persoonlijke vakantie-advies.

moonlight91
07-03-14, 11:08
IOA is opzich best leuk hoor voor kleinere kinderen.. vind juist de studios zelf minder geschikt, het is allemaal veel trill daar
en engere dingen, IOA is goed te doen hoor met een 4 jarige..en er zijn redelijk wat attracties die je daar kunt doen..

verder is natuurlijk het MK en het AK ontzettend leuk voor de kleintjes, daar zou zeker de voorkeur naar uitgaan
alleen jammer(maar daar was al op gereageerd door ...naam is me even ontschoten) dat je 2 parken kiest per dag
je heb de tijd daar echt wel nodig, wil je er van genieten
de zwemparken zijn ontzettend leuk .. maar zou dat zelf persoonlijk eerder aan shoppen koppelen ..

vbosstb
07-03-14, 12:37
Wat denken jullie hier van:

Dag1- Vlucht Brussel - Orlando
Dag2- Volledige dag Animal Kingdom
Dag3- Volledige dag Magic Kingdom
Dag4- Volledige dag Epcot
Dag5- Volledige dag Sea World
Dag6- Volledige dag Disney Studios
Dag7- Volledige dag Island of Adventure
Dag8- Vakantie verder zetten richting Gulf Coast (Tampa), hier zouden wij ook bezoekje willen brengen aan Bush Gardens
… 2 weken rust in Cape Coral :)

Waterparken laten we dan vallen en shoppen houden we voor de 2 weken in Cape Coral (daar zal hier en daar ook wel een 'Shopping Mall' in de buurt zijn zeker :))

Grt,
Bram

Njit
07-03-14, 13:10
Ja hoor, genoeg te shoppen. Er zijn Malls en Outlets in de buurt: http://www.come-to-cape-coral.com/cape-coral-malls.html

Fitzroy
07-03-14, 13:55
Het was toen wij er waren (februari) echt wel frisser in Orlando dan in Zuid-Florida. De hele winter is Noord Amerika geteisterd door sneeuw en ijsstormen waarvan menig koufront de uitlopers tot halverwege Florida had en niet verder. Ook zagen wij dat het een paar keer flink stortregende daar - ook de Daytona races werden uitgesteld - terwijl het in Naples prachtig weer was. Maar goed 15-20 graden is prima weer om de parken te bezoeken, daar heb je geen 25+ voor nodig. Het was gewoon iets wat ons opviel.

moonlight91
07-03-14, 16:17
leuk, leuk, leuk ... vergeet in het AK vooral de Nemo musical niet ..
Busch garden is ook erg de moeite waard
de kleine zal `down under` wel genieten van de kangeroes en wallibi`s die je kunt aaien