PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoeveel geld per dag



Bosevents
27-02-14, 20:34
Deze vraag is vast vaker langs gekomen (kon het niet vinden)
Maar wil hem toch graag stellen.

Ik begrijp dat het afhankelijk is van je uitgave patroon en de luxe etc.
Maar stel je dat je ontbijt, lunch en avondeten en kleine snack op een dag nodig hebt.
3 personen (2 volwassen en 1 10 jarig jongen)
Je koopt het bij de supermarkt en neemt het mee naar de parken etc.

Wat zou je dan ongeveer kwijt zijn per dag

Stel dat je in de avond uit eten zou gaan.
Hoeveel zou het dan per dag kosten

Ik begrijp dat het heel persoonlijk is maar wil graag een soort leidraad....

Ta2 Gerrit
27-02-14, 20:42
Je koopt het bij de supermarkt en neemt het mee naar de parken etc.

Stel dat je in de avond uit eten zou gaan.
Hoeveel zou het dan per dag kosten

Ik begrijp dat het heel persoonlijk is maar wil graag een soort leidraad....

Eten meenemen de parken in lijkt me nog een behoorlijk waagstuk, bij de veelvuldige tassencontroles. Een wapen, oké, maar een broodje ? Hell no :o

Avond is natuurlijk sterk afhankelijk van waar je eet, maar door mekaar (steakhouse/buffet/family) denk ik een $ of 15 p/p. Ontbijten doen we thuis, dus dat kost weinâgh, lunchen meestal van de snackboer, Taco Bell, o.i.d., dus een paar dollar p/p.

Patrick
27-02-14, 20:47
Zelf eten meenemen is inderdaad vaak niet toegestaan. Ik denk dat je het met $100,- per dag zou kunnen redden.

JKG
27-02-14, 21:06
Met ontbijt, lunch en avondeten buiten de deur, zijn we ong 50 dollar pp per dag kwijt. Dan heb je een vrij uitgebreid ontbijt en lunch, en eet je 's avonds voor 20-25 dollar. Neem je eten een park in, ontbijt je thuis etc. dan kan het veel lager. Wij hebben ook wel thuis ontbeten af en toe, maar met alles buiten de deur, bovenstaand bedrag.

Bosevents
28-02-14, 11:11
volgens mij mag je wel wat snacks etc meenemen en drinken in het park. Daar doen ze niet moeilijk over.
Wel als je grote koelboxen etc mee gaat nemen.
Ik hou het op 50 dollar voor 3 voor avondeten en een drankje/snackje tussendoor

Patrick
28-02-14, 11:50
Volgens Universal:

Acceptable items:



Bottled water
Small snacks that do not require heating
Any food required for medical purposes and medically–indicated nutritional supplements
Any food required for special dietary needs
Baby food/baby formula
Soft-sided insulated bags no larger than 8.5" wide x 6" high x 6" deep

Tini
28-02-14, 11:53
Ontbijten doen we thuis. We nemen altijd een paar flesjes water mee voor onderweg. In de parken doen ze daarover niet moeilijk. Lunchen en avondeten is vaak afhankelijk van de waan van de dag. Avondeten zo tussen de 20 en 30 dollar pp. Lunch is ook heel erg afhankelijk van waar je die neemt. Wij doen het nogal eens met een gedeelde footlong van de Subway. Met een beker drinken, die we ook delen ben je dan klaar voor nog geen 10 dollar. Ga we naar een restaurant dan ben je natuurlijk meer kwijt, schat zo ongeveer 10 dollar pp. Hebben we uitgebreid geluncht dan doen we met het avondeten iets bescheidener. Voor de koffie gaan we vaak naar een Starbucks, is niet goedkoop maar hoeveel precies weet ik niet. Maakt me ook niet uit want we hebben vakantie.
De vraag voor een totaalbudget is hier ook wel eens gesteld. Is natuurlijk ook heel erg afhankelijk van wat je allemaal wil gaan doen. Vluchten, auto en verblijf boek je meestal niet in 1 keer, hoef je ook niet alles in 1 keer te betalen. Daarvan heb ik wel een idee wat het kost. Voor de rest ben ik een struisvogel. ;-)

hrjhaan
28-02-14, 12:46
Wij ontbijten ook zoveel mogelijk "thuis". Nemen als het kan broodjes mee voor de lunch. Ook drinken nemen we zoveel mogelijk zelf mee. Zo houd je het goedkoop. 'S avonds eten we de ene dag goedkoop, bijv. Mac Donalds en de andere dag iets duurder, bijv. Outback. Bij voorkeur gaan we uit eten, maar soms maken we zelf iets simpels klaar zoals macaroni.
En voor de lunch is Subway inderdaad een hele lekkere goedkope optie. Met € 50 per dag voor 3 personen kom je op deze manier een heel eind.

stephie
28-02-14, 13:44
Voor twee personen zijn wij aan ontbijt (als we buiten de deur ontbijten) ongeveer 20 dollar kwijt. Wij eten dan bijv. bij Denny's.
Tussen de middag nemen we meestal zelf brood mee in een koelbox naar het strand... Voor dit soort dingen moet je misschien 10 a 15 dollar per dag rekenen? In de avond zijn we tussen de 25 dollar en 40 dollar aan diner kwijt. Ligt eraan of we het ' simpel' houden of meteen voor-hoofd- en nagerecht nemen :p. Ook het soort/ type restaurant telt mee. Als je elke dag gaat dineren bij een fastfoodrestaurant ben je natuurlijk minder kwijt.....
Ik denk dat 100 dollar met alle dingen die je nog tussendoor koopt redelijk is.
Tja en ik geef uiteraard ook veel geld uit in winkels zoals Macy's :rolleyes: Maar dat tellen we maar voor het gemak niet mee.....

Frans_Natasja
28-02-14, 14:23
Heb toevallig van de week de schriftjes gezien die ik iedere vakantie bij hou.
wij 2 volwassenen en 1 kind toen 11 gemiddeld 80 dollar per dag daarbij in: eten, drinken, tanken, parkeerkaart disney,
boodschappen walmart( geen kleding ed). Aten iedere dag buiten de deur.
van de zomer mogen we weer en reken ik 100 dollar per dag.

JKG
28-02-14, 15:16
Als ik hier zo de bedragen lees, eet ik dus vrij duur (of te veel :) ) of geven jullie te weinig fooi? :)
Ontbijt is 10-12,50 pp, lunch ook zoiets, of je moet bij Subway wat halen of vette hamburgers, avondeten tussen 15-25-30 dollar in een restaurant variërend van ihop/denny's tot outback. Tussendoor koop je nog wat...ik denk dat mijn $50 dan niet heel gek geschat is per volwassen persoon. Maar goed, iedereen bestelt wat anders en eet bij verschillende restaurantjes.

Ritchie
28-02-14, 15:25
Ontbijt is meestal in hotel, is dus inbegrepen, of tijdens onze september trip ontbijten we in de villa/appartement.

Middag is meestal rond de $10 p.p.
En avond eten tussen de $8 - $20 afhankelijk waar we gaan eten.

's-middags wordt er nog wel eens ergens een flesje drinken gekocht.

Alle prijzen zijn exl. tax en fooi (als we dat doen, is nl. niet verplicht)

Fitzroy
28-02-14, 15:27
Wij hebben meestal hotels met ontbijt en zo niet, dan halen we broodjes en beleg bij de Publix o.i.d. Alle hotels hebben tegenwoordig wel een koelkast. Ook voor de lunch maken wij vaak brood klaar, omdat ik Subway met $ 12,- voor een footlong (ja, dat betaalden wij pas) belachelijk duur vind. Voor avondeten zijn wij rond de $ 40,- kwijt met 2 personen. Al met al denk ik dat wij met 2 personen $ 55,- per dag kwijt waren aan eten en drinken, overigens niet in pretparken.

Mushu
28-02-14, 17:12
Je mag trouwens gewoon eten mee naar binnen brengen in de Disney parken. Alleen geen alcohol, glas of eten dat opgewarmd moet worden.

Ritchie
28-02-14, 17:39
Wij hebben meestal hotels met ontbijt en zo niet, dan halen we broodjes en beleg bij de Publix o.i.d. Alle hotels hebben tegenwoordig wel een koelkast. Ook voor de lunch maken wij vaak brood klaar, omdat ik Subway met $ 12,- voor een footlong (ja, dat betaalden wij pas) belachelijk duur vind. Voor avondeten zijn wij rond de $ 40,- kwijt met 2 personen. Al met al denk ik dat wij met 2 personen $ 55,- per dag kwijt waren aan eten en drinken, overigens niet in pretparken.

$12 dollar voor een footlong ???
wij doen altijd deze aanbiedingen

http://i60.tinypic.com/m98t5c.jpg

JKG
28-02-14, 18:38
Alle prijzen zijn exl. tax en fooi (als we dat doen, is nl. niet verplicht)

Tax is uiteraard verplicht, maar fooi niet. Maar gezien het minimumloon voor restaurants $4.91 is in 2014, krijgen ze van mij altijd fooi.
Uiteraard is daar al een topic van, want anders gaan we weer offtopic. :)
Mijn 50 dollar pp is incl. tax en fooi (meestal 20%). Fooi wel over het onbelaste bedrag. Voor 3,50 eur per uur zou ik echt mijn bed niet uitkomen,
met daarbij ook +/- 10 betaalde vakantiedagen in het vooruitzicht per jaar.

Fitzroy
28-02-14, 19:47
Volledig Off-topic, maar die aanbieding heb ik echt niet gezien bij Subway. Ligt misschien aan de plek waar deSubway is gevestigd?

Ritchie
28-02-14, 19:50
volgens mij is dit overal.

JKG
01-03-14, 00:24
Die aanbiedingen staan op het grote bestelbord, meestal in het midden.